הנושא של תמחור הוא אמנם נושא רחב וגדול, ולא תמיד אפשר לשנות אותו במידיי, ובפרט כשהעסק כבר עובד ופעיל, וכל הלקוחות מכירים את המחיר שלנו, אבל יש כמה נקודות שחשוב שנדע:
“אני במצב שמרגיש בנוח לגבות רק 200 שקלים (על השירות או המוצר), עדיין אין לי ביטחון לגבות יותר, על אף שאני שווה 400 ש”ח”
כבעלי עסקים אנחנו חייבים להיות שלמים במאת האחוזים עם התמחור בכדי להצליח למכור יותר!זהו כלל ראשון וקריטי, לפני שאנחנו צוללים לשיטות תמחור, עשה ולא תעשה.
כי זה לא משנה ש’נכון’ ו’צריך’ לגבות סכום מסוים
אם מנטלית אנחנו לא מוכנים לכך (מכל סיבה שהיא),זה פשוט לא ילך.
אי אפשר לשכנע את הלקוח לשלם סכום שאנחנו לא מרגישים בנוח לקחת!
אבל, ואבל ענק!
מה שחשוב – זה להיות במודעות מוחלטת:
“אני צריך לגבות איקס מחיר…”
“כרגע אני לא מרגיש בנוח…”
“אני מכוון לשם…”
ותאמינו לי, עם הזמן בעבודה נכונה אנחנו יותר ויותר מתרגלים לגבות את הסכום שאכן מגיע לנו אובייקטיבית.
מאחל לכולנו להיות במודעות על המחיר שאנחנו שווים,
וכמובן הרבה מכירות.
בהצלחה, תתקדמו לעסק מנצח!
שמחה בלוטניק – יעוץ וליווי לעסקים