ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

עיר בכותרות

ט״ז בטבת ה׳תשפ״ב
| חדשות מקומי, כלכלה
0 0
עיר בכותרות

יעקב מרגליות

מאבקם של תושבי ביתר עילית תחת הכותרת ‘עיר ללא קליטה’ – צובר תאוצה ארצית גדולה ומטלטל את המערכת הפוליטית. בשבוע שעבר קיבל המאבק ביטוי נרחב על פני כפולת עמודים בעיתון הגדול במדינה. בסיקור הנרחב צוטטו תושבי העיר המספרים על תלאות חוסר הקליטה, על פיקוח הנפש הגלום בכך, וכן שיתפו במקרה שאירע לפני כשבועיים, כאשר ילדה בת שנתיים הלכה לאיבוד בשכונת ‘בית בפארק’ ובשל חוסר הקליטה התקשו המתנדבים בחיפושיהם.

בעקבות החשיפה הגבוהה למאבק, אותו מוביל איש התקשורת תושב העיר ר’ אריה ארליך, הצטרפו אל המאבק שורה של חברי כנסת ואישי ציבור. בשבוע שעבר הוצפה לשכתו של שר התקשורת, יועז הנדל, במכתבים מחברי כנסת, וכן בשאילתה שהוגשה בכנסת. חברי כנסת יוזמים דיון מיוחד בוועדת הכלכלה, ונראה כי המאבק – שאין מוצדק ממנו – לא ידעך עד להשגת התוצאה המיוחלת, בדמות קליטה סלולרית ראויה בכל רחבי העיר.

ביום חמישי בערב חלה התפתחות חשובה במאבק, כאשר מחדל ‘עיר ללא קליטה’ הגיע לידיעתו של מבקר המדינה, מר מתניהו אנגלמן. המבקר, המשמש גם כנציב תלונות הציבור, שמע על הבעיה בקשב רב במהלך אירוע לבכירים חרדיים. את הבעיה הביא בפניו ארליך, כאשר בנאום קצר שנשא בפני המבקר ותועד באמצעי התקשורת, אמר: “אדוני המבקר, אני תושב עיר ואם בישראל בשם ביתר עילית. כאשר מארגני האירוע הזה ביקשו לתפוס אותי כדי להזמין אותי לאירוע – זה לקח להם בערך שלושה ימים. למה? כי אנחנו עיר עם 63 אלף תושבים, 3 גבעות –  ובקושי יש קליטה סלולרית.

“בעיר שלנו”, הוסיף ארליך, “יש אזורים שלמים שבכלל לא מכוסים בקליטה. זה מגיע לכדי פיקוח נפש. ברוב חלקי העיר הקליטה היא משובשת ומקוטעת. למיטב ידיעתי הוגשו בעבר תלונות למשרד המבקר. השרים לא מטפלים, וגם השר הנוכחי, שאנחנו שולחים לו תלונות ומנסים לפנות אליו בעניין הזה – לא מתייחס ברצינות. פונים אליי מארגוני החירום וההצלה ומספרים שלפעמים הם מקבלים קריאה ולא יודעים איך להגיע לכתובת, לא יודעים אם צריך תגבור, לא יודעים מה המצב בכתובת. זה לא לוקסוס – ויש פשוט התעלמות. מספרים לנו כל מיני סיפורים. ואני שואל: האם משרד המבקר יכול להתערב על מנת לפתור את הבעיה הזו?”

בתגובה לדברים, הגיב מבקר המדינה בעניין רב, כשהוא מבקש לקבל פרטים נוספים על הבעיה. “זו בדיוק המטרה – לשמוע סוגיות שהם בראש מעייניו של הציבור. לא צריך לחכות לדוח שלי, אפשר להגיש תלונה בנושא ואטפל במלוא הרצינות”.

ואכן, ל’שערים’ נודע, כי זמן קצר לאחר המפגש יצרו קשר ממשרד המבקר וביקשו להגיש תלונה רשמית, על מנת שיתאפשר לטפל בעניין במהירות”.

דיון סוער בכנסת

סערה גדולה התחוללה בכנסת ביום רביעי שעבר, כאשר במוקד הדיון עמדה שאילתה שהגיש ח”כ בועז בן צור (ש”ס) בעקבות תלונותיהם של תושבי ביתר עילית על חוסר קליטה. החשיפה הגבוהה למאבק הביאה את ח”כ בן צור להגיש שאילתה דחופה לשר התקשורת, במסלול המחייב את השר להתייצב מעל הדוכן ולענות.

נוסח השאילתה היה: “כבר זמן רב מתלוננים תושבי העיר ביתר עילית על העדר קליטה סלולרית. השבוע שבו ופנו למשרדך על כך. מדובר לא רק בהעדר שירות כמתחייב, אלא על גבול הפיקוח נפש לאור הנסיבות. ברצוני לשאול: האם פנו למשרדך או ללשכתך בנושא? מה ייעשה לבדיקת התלונות ולפתרונן?”

אל השאילתה של ח”כ בן צור הצטרף ח”כ משה גפני (יהדות התורה) שתקף את השר במילים קשות על חוסר דאגתו לתושבי ביתר עילית.

הדיון היה סוער, כאשר במהלכו הטיחו הח”כים בשר התקשורת על הפעילות המועטה בנושא. בתגובה טען השר יועז הנדל כי רק לאחרונה סודר ההליך המאפשר הצבת אנטנות, וכי עד לסוף 2022, הבעיה תיפתר לדבריו. כמובן שהתגובה לא הניחה את דעת הציבור, בטח לא את דעתם של תושבי ביתר עילית, וכן העירייה המטפלת בנושא – המרגישים כי מדובר בעוד ניסיון למרוח את הטיפול במחדל האקוטי.

בהודעה שפרסם ח”כ בן צור, הוא נימק כך את הגשת השאילתה הדחופה: “הגשתי שאילתה בעניין בעיות הקליטה בפריפריה ובייחוד בערים ביתר, בית שמש, הגולן ועוד, דבר המהווה סכנת חיים במקרה חירום וכן פגיעה קשה באיכות חיי התושבים. שר התקשורת הודיע לי כי הדבר בטיפול. הדגשתי בפניו את הצורך המיידי בטיפול ולא בדחיות נוספות כפי שעשו עד כה”.

דוברו של גפני, יעקב מורגנבסר, סיכם את הדיון הסוער בנימה אירונית: “לתושבי ביתר עילית שלום, אם אני מבין נכון, לפי שר התקשורת של מדינת ישראל כעת במליאה – עד סוף שנת 2022 יהיה לכם קליטה בעיר. עד אז יש את הצבי של הדואר, מברקים, פקסים וכדומה”.

סערה בוועדת הכספים

בעקבות הסערה, שיגר ח”כ משה ארבל (ש”ס) מכתב נחרץ לשר התקשורת הנדל, תחת הכותרת: “הנדון: היעדר קליטה סלולארית בביתר עילית”. בגוף המכתב כתב ארבל: “בכתבה שפורסמה ב’ידיעות’ צוינו ערים, יישובים ואזורים רבים בארץ בהם חסרה קליטה סלולארית נאותה, בעיקר ביישובי יהודי ושומרון, ערים בעלות רוב חרדי או ערבי, פיתולי כביש הערבה ועוד”.

ח”כ ארבל הוסיף וציין במכתבו: “העיתונאי אריה ארליך פירט בטור שצורף לכתבה על הקשיים הרבים של תושבי ביתר עלית, עיר בת יותר מ-60 אלף תושבים, בה חסרה קליטה סלולרית טובה. בחלק ניכר מהרחובות בעיר, גם תחת כיפת השמיים לא ניתן לבצע שיחה בטלפון נייד. זו מציאות שקשה במיוחד לילדים והוריהם שמתקשים לשמור על קשר בשעה שהילדים מחוץ לבתיהם.

“קליטה סלולרית”, ציין ארבל, “היא הכרחית היום לקיום אורח חיים תקין ברמת חיים סבירה, היא חיונית לצרכי עבודה ולימודים ושמירה על קשים עסקיים ומשפחתיים. לא ייתכן שמאות אלפי תושבים במדינת ישראל, בהם תושבי ביתר עלית יהיו חסרים שירות כה בסיסי וחיוני. מובן שלהיעדר קליטה סלולרית יכולה להיות משמעות ביטחונית משמעותית הן ביהודה ושומרון והן בכביש הערבה, למשל בזמן פעילות חבלנית או לאחר תאונות דרכים.

“אבקש לדעת כיצד אתה מתכוון לקדם את שיפור הקליטה הסלולארית בביתר עילית וביישובים ואזורים נרחבים רבים ברחבי הארץ החסרים משאב כה בסיסי וחיוני”.

גם ח”כ מיכאל מלכיאלי (ש”ס) הצטרף אל המאבק כשפרסם הודעה בנוסח: “תרשמו – ערים מרכזיות בישראל, ביהודה ושומרון, בנגב ועוד, ללא קליטה סלולרית. יום אחד תקום פה ועדת חקירה”, התריע.

גם בדיון שנערך בוועדת הכספים העלה ח”כ ינון אזולאי (ש”ס) את הבעיה שעימה מתמודדים תושבי ביתר עילית, ובתגובה בחרה נציגת משרד האוצר לתקוף את העירייה תוך הפניית אצבע מאשימה לוועדת התכנון והבניה שלכאורה לא מקדמת הקמת אתרים סלולריים בעיר.

מדוברות עיריית ביתר עילית נמסר בתגובה: “המציאות שונה לחלוטין. מזה כשנתיים פועלת העירייה ללא לאות מול משרד התקשורת כדי שהמשרד יעשה את חובתו וילחץ על חברות הסלולר להקים אתרים נוספים בעיר. לא זו בלבד שהעירייה עושה כל שביכולתה כדי לקדם את העניין, העירייה אף ויתרה על דמי השכירות לאתרים הקיימים, כדי לזרז את הקמת האתרים החדשים. צר לנו כי במשרד האוצר עסוקים בתשובות שאינן נכונות, במקום לדאוג לתקציבים עבור הצורך הבסיסי ביותר של תושבי העיר: קליטה בת קיימא”.

ועדת הכלכלה תתכנס

התפתחות נוספת בסערה הציבורית חלה אתמול (יום א’), כאשר ח”כ אוריאל בוסו, אף הוא מש”ס, פנה ליו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח”כ מיכאל ביטון בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא חיוב חברות הסלולר בערים ללא קליטה סלולארית.

בוסו ציין במכתב: “בשבועות האחרונים חווים תושבי כמה ערים ושכונות בישראל (ביתר עילית, בקא אל גרבייה, מודיעין עילית, ירכא, קרית יערים, שכונת רמת שלמה ועוד) בעיות קליטה קשות בטלפונים הניידים בהם לא ניתן להוציא או לקבל שיחות או להשתמש כלל בשירותים הסלולריים. יחד עם זאת ב-01 לחודש הקרוב יקבלו אותם תושבים באזורים אלו חשבוניות לתשלום מהחברות הסלולאריות עבור ‘שימוש’ (שלא נעשה) בקווים הניידים שברשותם”.

עוד הוסיף בוסו: “אבקש מכבודו לכנס את הוועדה שבראשותו לדיון דחוף בהקדם על מנת לדון בנושא ולהורות לחברות הסלולר לפטור מתשלום צרכנים שלא צרכו את שירותי הסלולר בהיעדר קליטה בכל האזורים בהם אין קליטה סלולארית וזאת עד לפתרון הבעיה ע״י חברות הסלולר במקומות אלו”.

יצויין, כי המאבק זוכה לרוח גבית ולעידוד מצידם של כלל תושבי העיר, שרבים מהם חשים כי הגיעו מים עד נפש. אחד ממתנדבי ההצלה בעיר כתב למובילי המאבק: “בעיית הקליטה פוגעת בהצלת חיים יומיומית שלנו. לא פעם אנחנו חייבים דיווח רפואי מכונן שנמצא בכתובת: אם יש צורך בנוספים, האם התחילה החייאה, הכוונה בכתובת וכו’, ויש אזורים שלימים בהם הקשר מקוטע או ללא קליטה. פיקוח נפש!”

המחדל מדאיג היטב הורים לתלמידים בעיר, כפי שדיווח תושב העיר ישראל רוזנבוים: “אשתי ממתינה עם הילד שלי למטה להסעה והיא מאחרת כבר ב-20 דקות. כשמתקשרים למלווה של ההסעה שמסתובב כעת ברחובות ביתר ללא קליטה – השיחה עוברת לתא קולי. אין אפשרות לתפוס אותו ולהבין מה קורה. סיוט אמיתי!”

מתברר, שהמחדל של עיר ללא קליטה פוגע קשות גם בפרנסה. כך כתב עובד בחברת הסעות בעיר: “יישר כוח עצום על העלאת העניין, אנחנו בתור מוניות בביתר עילית, חצי מהנהגים בלי קליטה, ואנחנו מפספסים עבודה בגלל אי קליטה”.

עוד מתברר, כי המאבק חורג מגבולות ביתר עילית, ומגיע לכלל ערי השדה. כך הגיבה גב’ מאירוביץ’, אם חרדית מאזור המרכז: “תבורך על המאבק! לא רק בגלל שאז נוכל לתקשר עם 3 אחי ואחיותיי. אלא בגלל שאחת הסיבות שאני, לדוגמא, שוקלת לא לעבור לביתר – זה גם בגלל שלא אוכל לעבוד מהבית, כלומר מהעיר. נשמע שטותי בהחלטה גדולה כמו מעבר דירה? אולי… אבל עובדה. זו המציאות”.

הדים עד ניו יורק

אבל התגובה הכי רחוקה ומפתיעה התקבלה מיהודי בשם ר’ יצחק שטייערמאן, תושב בורו פארק שבניו יורק. כך כתב: “שלום ר’ אריה, אני גר בניו יורק ויש לי חברותא טלפונית כל יום עם חבר מביתר. בחודשים האחרונים הלימוד הפך לסיוט. ניתוקים, קטיעות, שיבושים, כמו עולם שלישי. לחברותא שלי אין אינטרנט וזום. תודה על המאבק”.

על עומק המצוקה כותב תושב העיר יצחק פריימן: “אני משמש יו”ר עמותת פרויקט ‘בית בפארק’ צמוד לחוזה מלובלין. זהו פרויקט גדול, של 146 קוטג’ים ודירות גדולות, שהתאכלס לפני מספר חודשים. אין בכל השכונה הזאת כמעט קליטה, אנשים שהיו צריכים עזרה. פשוט לא יכולים להתקשר.

“עדיין יש הרבה פועלים שעובדים בפרויקט. סיפר לי תושב, שבתו בת השנתיים יצאה מהבית לבד ולא מצאו אותה במשך שעתיים, לא היו טלפונים כי אין קליטה. כך שחיפשו וחיפשו, ומישהו מצא אותה, אבל לא היה לו קליטה כדי לנסות לברר של מי הילדה…. המצב הזה לא נורמלי והתושבים עומדים חסרי אונים”.

לדברי פריימן, “נפגשנו עם ראש העיר, עם מנכ”ל העירייה, הם אומרים שעושים ופועלים בעניין, אבל חברות הסלולר לא עושות לכאורה מה שצריך לעשות, כי לא משתלם להן כלכלית…. טענו לכאורה שבציבור החרדי לא משתמשים בכל שירותי החברות הנ”ל כפי שמשתמשים בציבור הכללי ולכן לא משתלם להם. אז איפה משרד התקשורת שאמור לאכוף את זה?”

שר התקשורת מגיב

בתגובה להתלקחות הסערה בכל מקום, ששיגר דוברו של שר התקשורת, מר נתנאל דיין, הוא כתב: “מר ארליך, אנחנו מבינים שפתחת בקמפיין אבל העובדות, איך נאמר, אחרות. א’. יש שלושה אתרים חדשים בביתר עילית שהוקמו מאז שהנדל נכנס לתפקידו. ב’. העירייה בזמנו הערימה קשיים שנבעו מחששות של תושבים מאנטנות והנדל עזר לרכך את אותה ההתנגדות” (הערת המערכת: טענה זו מוכחשת מכל וכל על ידי העירייה).

“דבר שלישי”, טען דובר השר, “יש עוד חמישה אתרים בתהליך בנייה. בכלל, השר הנדל מטפל בקליטה בביתר כבכל עיר אחרת בישראל והיא חלק מתכנית של כיסוי 95% מהמדינה. מאז שהוא נכנס לתפקיד הואצו פריסת תשתיות התקשורת – סיבים אופטיים וכיסוי בכל הארץ. מקווים שהקליטה תסתדר בקרוב ותוכל ללמוד את העובדות כמו שצריך. אם תרצה לקבל סקירה כדי להכיר את החומר אתה מוזמן ללשכה”.

אנחנו הביתרים, איננו אנשי מאבקים. יתרונה וגאוותה של העיר – בהיותה עיר שקטה, תושביה בעלי מזג נוח ושליו, ומבקשים להתנהל על מי מנוחות. אבל מול בעיה כה חמורה וכה חריפה – אי אפשר להחריף. שבענו הבטחות עוד מכיוון שרי התקשורת הקודמים, וביתר שאת מהשר הנוכחי שמיהר להצטלם בעיר ולהוציא הודעות סרק בעניין. ומה אנחנו מבקשים? בסך הכל מבקשים פתרון, שמתבושש מלהגיע עד היום.

תגיות: אריה ארליךבעיות קליטהמבקר המדינה

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00