ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

דברי הרב | שיחתו המופלאה והמרוממת של גאב”ד עירנו, מורנו הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א לתושבי העיר

ז׳ בתמוז ה׳תש״פ
| חדשות מקומי, קהילה, תורה וחסד בביתר, קהילות הקודש
0 0
דברי הרב | שיחתו המופלאה והמרוממת של גאב”ד עירנו, מורנו הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א לתושבי העיר

ונקדשתי בתוך בני ישראל

@משה יאיר וינשטוק

החודשים האחרונים ייחרתו בדברי ימי עולם כתקופה שהותירה את חותמה כמעט בכל רובד אפשרי בתחומי החיים. מטבעם של דברים, תקופה זו צריכה להיות גם כזאת של חשבון נפש בדברים שברוח, כל אחד עם בדקי ביתו. בשל כך נדרשו רבני העיר ביתר עילית – קברניטי הרוח של העיר, אשר באו לעורר את לב הציבור על נושא גדול, עקרוני וחשוב – זהירות ב’מורא מקדש’, קדושת בית הכנסת.

מציאת זמן פנוי בסדר יומו של גאב”ד ביתר עילית מורנו הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א היא משימה כמעט בלתי אפשרית. סדר יומו של הרב שליט”א – נע כולו סביב תורה והרבצת תורה, ללא רגע בטל, עם זאת הקדיש הגאב”ד מזמנו היקר לשיחת קודש רוויית הוד במעונו ל’שערים’, על מנת לעורר ולהתעורר בנושא גדול וחשוב. אנו, כשליחי ציבור, באנו להסכית ולשמוע, ולהנציח עלי גיליון את המסרים החשובים – למען ינועו הלבבות ויופנמו המסרים ויקודש שם שמים.

“חלילה לי מלבוא בתוכחת מוסר כלפי תושבי ביתר עילית המסולאים בפז”, מקדים הרב ואומר בענוות חן. “וכי מי אני שאבוא להוכיח אנשים יקרים כל כך ועיר חשובה כל כך, מלאה בתורה וגדושה ביראת שמים? אולם מחמת תפקידי לשמש את הציבור, אבוא רק להציע את דברי באוזני הציבור הקדוש, כי כ’שַׁמָשׁ’ – תפקידי הוא להודיע ולהכריז על דברים שיוכלו לבוא לתועלת לציבור. ויהי רצון שיהיו מעשינו ודברינו רצויים בעיני אלוקים ואדם, ונזכה אי”ה להרבות כבוד שמים.

“מכל דבר שמתרחש עלינו ללמוד, לשים אל ליבנו מה ד’ אלוקינו דורש מעמנו” כך פותח הגאב”ד את משאו. “התקופה האחרונה בה נשתנו סדרי עולם בעקבות הנגיף המשתולל, גם היא צריכה להוות עבורנו מעין תמרור הכוונה, לנווט את מעשינו ולהתחזק במה שצריך חיזוק.

“הבה נתבונן במהלך התקופה מה אירע, ונגלה כי רבבות אלפי ישראל גלו מבתיהם הרוחניים – מבתי הכנסיות ובתי המדרשות. ולא שחלילה לא התאפשר להם להתפלל, כיון שעל פי רוב יכלו להתפלל ואפילו במניין במרחבים מאולתרים, אולם עדיין בתי הכנסת היו סגורים ומסוגרים על מנעול ובריח. עלינו לקחת את מאורעות התקופה כתוכחת מוסר, הורחקנו מבתי הכנסת – ודאי שלא בכדי. הדבר מהווה עבורנו איתות וסימן להתחזק בנושא מורא מקדש, בכבוד בית הכנסת. נפשפש במעשינו ונשים לב להתנהגות שלנו בבתי הכנסת ובפרט בשעות התפילה – מה צריך תיקון, במה ניתן להתחזק ומה אפשר לשפר”. וזה הסיבה מה שכל גדולי ומאורי הדור ראו על נכון לעורר את הצבור בענין נשגב זה.

המרא דאתרא מחדד: “לא נביא אנוכי. אינני מתיימר להבין מהלכי שמים, ולומר בעטיו של מה התרגשה צרת המגיפה, על מה עשה ד’ ככה, אולם זאת מקובלני, כי בעת צרה – יפשפש האדם במעשיו ויתקן את הצריך תיקון”.

מסר תקיף מהרבי

“זכורני מעשה ממורי ורבי כ”ק מרן בעל ה’שפע חיים’ זי”ע, שאירע בזמן לימודיי בישיבת צאנז המעטירה (ביוניאן סיטי בארה”ב). מנהגו של הרבי היה למסור שיעור מיוחד בפני קבוצה נבחרת של בחורים, כאלו אשר נבחנו על שש מאות ויותר דפי גמרא בעל פה, והיה מוסר את השיעור בקביעות בשעה ארבע אחר הצהריים.

“באחד הימים נכנס הרבי לבית המדרש, ולפתע ראה בחור אשר משרבט בעט על אחד השולחנות בבית המדרש. נחרד הרבי אל ליבו, הסתגר בחדרו ומיאן לצאת ממנו לאמירת השיעור. נבהלו הבחורים וביקשו לדעת מה זה ועל מה זה. הגבאים נכנסו אל הקודש פנימה לבירור העניין, לאחר שעה נכנס הרבי לאמירת השיעור וכולו אחוז זעזוע ואמר בצער: ‘וכי איך אוכל ללמד תלמידים כשיש לי בבית המדרש תלמיד שאינו הגון?! איך מסוגל בחור לזלזל כך בית הכנסת ולשרבט על השולחנות בשאט נפש – הלוא ביזיון גדול הוא עד למאוד’, נזעק הרבי.

“באותה הזדמנות סיפר הרבי על מהרי”ץ מדושינסקי זצוק”ל, שפעם נכנס להיכל הישיבה, והבחין בקליפה של תפוז על הרצפה, וכהבעת מחאה על הזלזול המחפיר בכבוד בית המדרש – במשך שלושה ימים ברציפות לא מסר שיעורים בהיכל בית המדרש.

“באותו יום לא שמענו את השיעור בזמן מהרבי”, מסיים הגאב”ד את סיפורו המרטיט, “אולם התעכבות השיעור ומראה הרבי  שהקרין אז חרדת אלוקים והצער והכאב שהיה אז לרבי  – היה עבורנו שיעור לכל החיים כולם, ודרכו למדנו מה הוא מורא מקדש, ועד כמה צריך להיזהר בקדושת בית הכנסת, ומתי שאני נזכר מהחרדת אלוקים שהקרין הרבי זה מכניס בי צמרמורת בכל הגוף “.


כשאנו מדברים על מורא מקדש – באילו נקודות ראוי להתחזק במיוחד?

הרב שליט”א: “ראוי שאציין ואומר, כי בכל הנוגע לשמירה על מורא מקדש – אנו במצב של ‘אכשר דרא’ מאוד. בדור שלנו ב”ה יש מודעוּת יותר מאשר בדור הקודם בכל הנוגע להימנעות משיחת חולין בזמן התפילה. בדור הקודם היה הדבר פרוץ יותר, והגיעו הדברים עד כדי כך שגם אם היה מי שהעיר ועורר על הדבר – היו מבזים אותו ומגנים אותו על היותו ‘אדוק’ מדי ו’מתחסד’.

“בדור שלנו חל שינוי עצום לטובה, ואולי הייתי מגדיר את המצב בדור שלנו, שגם מי שאינו נזהר דיו בנושא הדיבור בעת התפילה, אין זאת אלא בבחינת ‘אנוסים על פי הדיבור’: יש להם מה לומר ולהשמיע, ולפיכך הם מרגישים דחף והם כמו ‘אנוסים’ לדבר, אולם אין זה מתוך זלזול חלילה. ולכן יש מקום להעלות את הנושא בפני הציבור, שיידע הציבור, ישים אל ליבו ויזהר משנה זהירות משיחה בשעת התפילה וקריאת התורה”.

פִרצת הטלפון המצלצל

בנועם שיחו אומר המרא דאתרא שליט”א, כי “גם את שימת הדגש על זהירות משיחת חולין בעת התפילה ניתן ללמוד ממאורעות התקופה: הגם שמנייני תפילה נערכו, אולם היו בני האדם במהלכן מובדלים ומופרשים זה מזה, כך שלא יכולים היו לשוחח שיחת מרעים בזמן התפילה. יש מקום לראות זאת כאות וסימן להתחזק בזה הדבר גופא, שלאחר שנפתחו בחסדי שמים בתי הכנסיות – נקפיד בכל מאודנו שלא לשוחח שיחת חולין בשעת התפילה.

“מאידך, דווקא בדור שלנו התפתחה תופעה שיש בה משום זלזול במקום הקודש, והיא תופעת הטלפונים הסלולאריים. התלות של בני האדם בני דורנו בטלפונים הסלולאריים היא כה גדולה, עד שבכל זמן ועת מרגישים כי מוכרחים הם להיות ‘זמינים’, להיות מוכנים ומזומנים לכל אי מי שיחליט להתקשר אליהם, וכן – גם בזמן התפילה למרבה הצער.

אין לתאר ואין לשער כמה חוסר כבוד יש בטלפון המצלצל באמצע התפילה בבית הכנסת. יהרהר כל אחד בדעתו, באם היה מופיע בהיכל בית המשפט והיה הטלפון שבכיסו מצלצל ומרעיש – כמה היה מביך אותו הדבר, או להבדיל אלף אלפי הבדלות – אם בשעה שנכנס אל הקודש פנימה – אל רבו, היה צלצול הטלפון נשמע לפתע, כמה היה חש חוסר נעימות, ואיך היה מזדרז לכבות אותו, ולאחר שפעם אחת היה קורה דבר מעין זה. והדברים קל וחומר כלפי מקום מקדש מעט – בתי הכנסת בשעת התפילה, שעה שעומד היהודי לפני קונו, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, שעל אחת כמה וכמה עליו להיזהר בכבודו, ולכבות את הטלפון בשעת התפילה.

על כן ראוי ששני נושאים אלו יהיו בעיקר למול העיניים בכל הנוגע לזהירות במורא מקדש, והם – הימנעות מוחלטת משיחת חולין, וכיבוי הטלפונים הניידים בשעת התפילה”.

סגולה נגד קורונה

יש את ההלכות הנוגעות לשיחה בזמן התפילה. הרב מתכוון על הקפדה על ההלכה בנושא, או מעבר לכך?

“על פי ההלכה יש את המקומות בתפילה שבהם אסור בתכלית האיסור לדבר – אם זה בין ‘ברוך שאמר’ עד אחרי ‘שמונה עשרה’ או בקדיש וקדושה וחזרת הש”ץ, זה מדיני הפסק בתפילה ודברים שבקדושה. אולם כוונת דברינו היא על מורא מקדש וכבוד התפילה, וזה נוגע לכל חלקי התפילה שלא לדבר ולשוחח בהם.

“שערו בנפשכם אדם שבאמצע שהציבור מזמר בתפילת ליל שבת קודש את הפיוט הקדוש ‘לכה דודי’ – הוא משוחח עם חברו, אם נעיין בשולחן ערוך לא נמצא שיש איסור לשוחח אז, אולם אותו אדם הוא מופקע לחלוטין, כי התמיהה עולה וזועקת – כיצד יכול הוא במקום הקדוש, בזמן הקדוש של התפילה בו פונים אנו למלך מלכי המלכים לשוחח שיחת חולין? לא מדובר כאן על ההיבט ההלכתי של הפסק בתפילה, אלא על כבוד ומורא מקדש.

יש מקום להחמיר גם להימנע משיחת חולין בכלל בבית הכנסת, אולי גם בשעת הלימוד בבית המדרש?

“יש דברים השווים לכל נפש, והם ההימנעות משיחה בשעת התפילות וכמובן כיבוי הטלפונים, ויש מידת חסידות בה כל אחד קובע את דרגתו. כמובן שמי שמקבל על עצמו שלא לשוחח כלל בהיכל בית הכנסת שיחת חולין – שכרו הרבה מאוד, כך גם בעניין הלימוד בבית המדרש, קבלה יפה ומשובחת היא שלא לשוחח בהיכל בית המדרש, וגם על זה ניתן לעורר בראי התקופה, כשבתי המדרשות נסגרו בפני הלומדים.

“מי שיקבל על עצמו שלא לשוחח כלל בהיכל בית המדרש, ובאם מתעורר צורך כלשהו – ייצא החוצה לשוחח שם – זהו עיקר ההלכה, כמבואר בשולחן ערוך (סימן קנא), ואין מקום להקל בכך. אך בשטיבלא’ך של החסידים, שאין בהם קדושת בית המדרש – יש מקום לומר שזוהי מידת חסידות. מכל מקום, תפסת מרובה לא תפסת, והלוואי שנזכה להימנע משיחה בעת התפילה וקריאת התורה, שהוא מעיקרי מורא מקדש שעל כל אחד לנהוג ולהקפיד.

האם התחזקות בדבר מורא מקדש היא סגולה להינצל מחבלי התקופה?

“בטוחני שכן. כה גדול ונורא הוא ענין מורא מקדש, שהתחזקות בדבר כה גדול וחשוב יש לו כוח בשמים, וודאי ישפיע טוב על כל המתחזק”.

הנס של ביתר

והרב שליט”א מוסיף: “יש בעניין זה רובד נוסף, עמוק יותר. אם נפקח את עינינו ונראה, נבחין עד מהרה בחסדי ד’ עמנו, שבעוד שבשאר מדינות העולם גבתה המגיפה מחירים כבדים וקשים מנשוא, ובכללם יהודים יראי שמים וחרדים דבר ה’ שנפטרו בדמי ימיהם, הרי שבארץ ישראל היה החולי מוגבל, והגם שגם כאן נפטרו לא־עלינו יהודים יקרים, גדולים וצדיקים, עדיין המספרים הם נמוכים משמעותית. וביותר היא המציאות בעירנו ‘ביתר עילית’ שראינו חסדים גדולים ב”ה, עד שלא נפקד ממנו איש בחסדי שמים. כמה חייבים אנו תודה להשי”ת על זה, כמה הכרת הטוב צריכים אנו להביע, ואין ביטוי גדול להכרת הטוב לאבינו שבשמים, יותר מאשר להיזהר בכבוד בית הכנסת – בית מקדש מעט.

“ידוע מפי צדיקים, כי סגולה להינצל מצרה היא לומר ‘מזמור לתודה’. היו מהצדיקים שאף היו עורכים סעודת הודיה להשי”ת עוד לפני שראו את הישועה, כביטוי לביטחון העז שהישועה לא תאחר לבא, והיה בזה סגולה להינצל. הוא הדין גם כאן, אם נביע את הכרת תודתנו בדמות זהירות בכבוד ובמורא המקדש – ביטוי של הודיה להשי”ת – ודאי שתהיה בזה סגולה להינצל מכל רע בעז”ה”.

האם יש תקנות שכדאי לציבור לתקן על מנת לקבע בתודעה נושא חשוב זה של ‘מורא מקדש’?

“בעצה אחת עם כבוד גאב”ד ביתר הגאון הגדול רבי יעקב תופיק שליט”א, עלתה היוזמה לקרוא לציבור שימנו מתוכם גבאים וממונים מיוחדים, שידאגו להזכיר לציבור לנהוג כבוד בבית הכנסת ולהיזהר במוראו. אני סבור שתיקון גדול יש בכך שיהיה בכל בית כנסת מי אשר אמון על הדבר הזה, ואולי גם, באם מתאפשר, שלפני תחילת כל תפילה יכריז הגבאי בפני הציבור ויזכיר לכולם שיכבו את מכשירי הטלפון, ויהיה בכך כאמור תיקון גדול עד למאוד.

“מאז ומעולם נעשו תיקונים כאלו בקהילות ישראל. בשו”ת “דברי יציב” כותב מורי ורבי זי”ע בנהמת לב: ‘מכתבך קבלתי וכאב לי מאוד על הפרצה הנוראה שכתבת, שיש מפטפטים באמצע התפילה וקריאת התורה, וכל ימי הייתי צועק ככרוכיא על זה. וחרה לי על מה שכתבת שהוכחת להם ואמרו שרק לי יש הרשות להוכיח. וכי חס־ושלום עקרו למצוות תוכחה מן התורה שהיא ממניין תרי”ג מצוות אשר לכל ישראל נאמרה?’ – – – 

“בהמשך הדברים מוסיף הרבי וכותב: ‘ובפה בשבוע זאת נתאספו הבעלי בתים ותקנו בהסכמת כולם תקנות טובות, ובהן תקנה שימנו שני אנשים כשרים שישגיחו ויפקחו שלא ידברו חלילה בבית המדרש בשעת התפילה וקריאת התורה, ושכל אחד מבית המדרש חייב לסייעם’.

“עוד נראה לעניות דעתי, כי תועלת עצומה עד למאוד תהיה אם בפתחי בתי הכנסת יוצבו שלטים מאירי עיניים, בהם תזכורת לכבות את הטלפונים הניידים קודם הכניסה לבית הכנסת, כפי שהציע אחד מהרבנים שהשתתפו בכינוס – הגאון הרב מרדכי פוטאש. בנוסף, הייתי מציע לגבאי בתי הכנסת הקדושים, להחתים את ציבור המתפללים על קבלה שלא לדבר בעת התפילה ולא להיכנס לבית הכנסת עם מכשיר סלולרי פעיל. סבורני, שכאשר המתפללים חותמים על התחייבות בכתב – יש בכך משנה תוקף ותוספת חיזוק שלא להיכשל ח”ו”. 

הזכות של ה’מפקחים’

מה ירצה כבוד הרב לומר לאותם אלו שייקחו על עצמם את המשימה להיות ממונים על הדבר הזה?

“אותם אנשים אשר רוח בהם, שייקחו על עצמם את המשימה הקדושה הזאת – שכרם גדול ורב עד למאוד. מצדיקי הרבים הם ובוודאי שטובה גדולה עושים הם לציבור כולו ולעצמם בכללו.

“כמובן שכשפונים לציבור, מן הראוי לפנות קודם כול בדרכי נועם, בפרט לאור מה שאמרנו קודם לכן, כי רוב ככל המקרים גם כשאין הקפדה מלאה על הכללים, אין הדבר נובע אלא משכחה וחוסר שימת לב, ודי בתזכורת קלה כדי שהציבור כולו יתאגד יחדיו למשימה קדושה זו. ובטוחני כי אחרי תקופה של חודשים ספורים בהם יעשו הממונים מלאכתם נאמנה, יראו שינוי עצום בעיר כולה, כי כוח ההרגל כבר יעשה את שלו. או אז תהיה העיר הקדושה ‘ביתר עילית’ סמל ודוגמא למקום בו יש כבוד ומורא מקדש.

“יש לזכור, כי כבוד המקדש ומורא מקדש שורש אחד להם והא בהא תליא, כמאמר הכתוב בספר מלאכי: ‘בן יכבד אב ועבד אדניו… ואם אב אני איה כבודי ואם אדונים אני איה מוראי’. ולכשימונו ממונים מיוחדים על שמירת מורא מקדש, זה הוא עצמו כבודו, וכמו שכתב בספר החינוך בפרשת קֹרח, אותה קראנו בשבת האחרונה, על מצוות ‘שמירת המקדש’: “שנצטוו הכהנים והלווים לשמור המקדש וללכת סביבו תמיד, בכל לילה ולילה, כל הלילה. ושמירה זו היא כדי לכבדו ולרוממו ולפארו, לא מהיות שום פחד מאויב חלילה, שנאמר (במדבר יח, ד): “וְשָׁמְרוּ אֶת מִשְׁמֶרֶת אֹהֶל מוֹעֵד”. גדולה למקדש שיש עליו שומרין – אינו דומה פלטרין שיש עליה שומרין לפלטרין שאין עליה שומרין”.

כשמדברים על מורא מקדש – מה כולל הדבר חוץ מאשר שיחת חולין?

“אפשר להיכנס לפרטים, אולם אין זה העיקר, אלא הגישה העקרונית – היסודית של האדם כלפי מקום המקדש. יחשוב כל אדם בליבו היאך מתנהג הוא בבית שלו, ואז יערוך את ההשוואה להתנהגות שלו בבית הכנסת, וידרוש מעצמו, שכמו שמקפיד להתנהג בביתו שלו – לכל הפחות יתנהג כך בבית הכנסת.

“הדבר נוגע בהרבה רבדים, ולמען שַׂבֵּר את האוזן – נציין דוגמא שלצערנו שכיחה. לעתים כשאדם הלומד או מתפלל בבית הכנסת בא להרוות צימאונו בכוס קפה, הרי כשנוטל אותו ממקום ההכנה ועד למקום מושבו – נוצרים סימני דרך בדמות טפטופים על הרצפה. והשאלה עולה מאליה – היש אדם שבבית שלו לא יזהר מדבר כגון זה? הנה דוגמא לזהירות שיש להיזהר, או למשל – החזרת ספרי הלימוד למקום הלוא כבוד בית הכנסת הוא להשאיר את ההיכל מסודר ונקי, וכן על זו הדרך”.

בימים טרופים אלו, בהם הערפל עודנו שורה, מבקשים אנו לשמוע מפי הרב הכוונה והדרכה נכונה, על דבר החובה לעמוד ולשמור על ההנחיות בכל הנוגע לנקיטת אמצעי הזהירות מפני הגיף.

הרב חד משמעי ונחרץ בדעתו קודשו: “יש לכל הפחות לשמור על ההנחיות המתפרסמות. מצוות ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’ היא מהעיקרים עליה מושתתת התורה הקדושה, וחלילה לנו מלהקל בה ראש. בנוגע להנחיות הרשויות אמנם שוררת מבוכה, כשמשתנים החוקים והתקנות על פי הלחץ הציבורי וכדומה, אולם על פי דרך התורה יש להקפיד על זהירות מבלי להתחשב בדבר מלבד שמירת הנפש, ועל כך אין לזלזל ולהקל ראש, ולהקפיד ככל האפשר להגן על עצמנו ועל האחרים לבל יינזקו חלילה.

לסיום, מבקשים אנו לשמוע מפי הרב שליט”א פניני הדרכה נכונה על תפקידו הציבורי של עיתון “שערים”, והרב נאות בחפץ לב.

“עיתון המביא את ההשקפה הנכונה לבתי העיר הקדושה – גדולות זכויותיו עד למאוד, כשהוא נעשה בכך שותף לעיצוב דמותה של העיר בדרך התורה המסורה” מביע הגאב”ד את הערכתו לעבודתם של יהודים יראי שמים להעמיד כלי ביטוי לרבני העיר על טהרת ההשקפה והמסורה.

והמרא דאתרא שליט”א מוסיף: “בנוגע לכל אחד ואחד, ועל אחת כמה וכמה לעיתון היוצא לאור לציבור, צריכים לעמוד לנגד העיניים דברי זקני הגאון רבי מרדכי בנעט זצוק”ל, שביאר את הפסוק בתהלים “מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב” – באופן שונה מההבנה הרגילה.

“באופן הרגיל מתפרש הפסוק “מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב?” והתשובה היא “נצור לשונך מרע ושפתיך מִדבר מרמה”. אבל הגאון רבי מרדכי בנעט זצ”ל פירש: “מי האיש החפץ חיים?” – מיהו זה האיש החפץ בחיים – הווי אומר: “אוהב ימים לראות טוב”; מי שאוהב לראות בטוב הזולת והסביבה – הוא־הוא האיש החפץ בחיים. מי שכל ימיו מקפיד לראות אך טוב אצל הזולת, להתמקד בדברים הטובים שסביבו, לראות מעלת חבריו ולא חסרונם – זה הוא האיש החפץ בחיים”.

בסיום משא הקודש, מעתיר הרב מברכות פיו על תושבי העיר: “העיר ביתר עילית מלאה בתלמידי חכמים, בתורה ובעבודת ה’ – עיר קדושה שאנשיה אנשי מידות – מידות תרומיות של בין אדם לחברו. יהי רצון שתוסיף ותהיה עיר גדולה לאלוקים, ושניסיונות התקופה רק יגרמו להתחזקות בכל המישורים, והקב”ה שעזרנו עד הלום להינצל מכל צרה וצוקה יעזרנו גם הלאה.

“ויהי רצון, שההתחזקות בנושא מורא וכבוד המקדש, תשפיע שפע ממרום ונזכה במהרה בימינו לביאת משיח צדקנו ולבניין בית מקדשנו בב”א.

תגיות: זהירות בדיבור בעת התפלהמורא מקדשמרא דאתרא הגר"ח וייס שליט"א

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

הדרן עלך כל הש”ס

הדרן עלך כל הש”ס

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

מעמד מרשים של סיום הש"ס נערך בכולל "תורת אברהם זאב" בעירנו >>> רשמים וסיקור, והסיפור יוצא הדופן מאחורי סיום הש"ס הייחודי 

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00