ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי

תחקיר הסלולאר הגדול של ‘שערים’: אלו החברות והרחובות שבהן הקליטה בעיר היא הגרועה ביותר. המידע שהחברות לא רוצות שתדעו

י״ג במרחשוון ה׳תשפ״א
| חדשות אקטואלי
0 0
תחקיר הסלולאר הגדול של ‘שערים’: אלו החברות והרחובות שבהן הקליטה בעיר היא הגרועה ביותר. המידע שהחברות לא רוצות שתדעו

למה לא קולטים?!

@יעקב מרגליות

תשאלו כל דרדק בעיר ביתר עילית מהו הנושא הצרכני המעיק והבוער ביותר – והוא ישיב לכם על אתר: הקליטה הסלולארית. העובדה שבשנת תשפ”א, שלהי 2020 למספרם – ניהול שיחה סלולארית בעיר הוא עניין מסובך ומורכב כאילו אנו תקועים אי שם בשנות השבעים, כאשר טלפון סלולארי היה חיזיון רחוק – אינה מתקבלת על הדעת בשום צורה.

עיר עם למעלה משישים אלף תושבים, כאשר בחלק מהבתים (במיוחד ביחידות הדיור, אך לא רק) לא משתמשים בטלפון קווי והטלפון הסלולרי הוא אמצעי התקשורת העיקרי – והסיפור הזה, ניהול שיחת טלפון במכשיר הסלולארי עמוק בעידן ה-G5 – הוא פשוט עניין בלתי אפשרי. ניתוקים. שיבושים. דיבור מקוטע. שיחות שנגדעות באיבן שוב ושוב ושוב ומעוררות חוסר נעימות מול הצד השני לשיחה שאינו יודע להחליט אם אתם מדברים איתו מבונקר תת-קרקעי או מהקוטב הצפוני – זוהי מנת חלקנו, תושבי ביתר עילית שלא ביקשו שום דבר מיוחד מעבר לאפשרות הבסיסית, שקיימת במדינות הנחשלות ביותר בעולם: אפשרות לנהל שיחה סלולארית סבירה, מבלי שהשיחה תיקטע ותתנתק כמה פעמים.

ועוד לא דיברנו על המסע הלולייני שאנו מנהלים בתוך הבית, בניסיון להשיג בכל זאת איזושהי נקודת קליטה. במטבח אין קליטה. עוברים לסלון. גם שם, אפעס, השיחה נקטעת. עוברים לחלון. מתכופפים. מוציאים את הראש החוצה, אולי יחוס, אולי ירחם. אך לא. עוברים למרפסת, ושם פוגשים את השכן שמנסה אף הוא להשיג נקודת קליטה נוחה, אך לשווא. מעשרות מרפסות נצפים אנשים באותה מצוקה – מנסים לנהל שיחה, צועקים נואשות “הלו! הלו! אני לא שומע אותך, אתה שומע אותי?!” וצרת הרבים הזו מתסכלת את כולם.

האנטנה של השכן

הבעיה היותר גדולה היא, שאין אפילו את מי להאשים. הרשות המקומית מאשימה את משרד התקשורת. משרד התקשורת מאשים את חברות הסלולר. אלו בתורן מאשימות את המשרד וחוזר חלילה, במעגל קסמים בלתי נגמר. את התושבים כל זה פשוט לא מעניין: מה כבר ביקשו? בסך הכל ביקשו יכולת לנהל שיחת טלפון נורמלית.

קוראי ‘שערים’ בשנים האחרונות מכירים מקרוב את המאבק שאותו מנהל העיתון בשנים האחרונות לשיפור הקליטה. פה ושם נראה היה שהזעקה נשמעת בחלונות הנכונים, שמישהו מנסה להרים את הכפפה, שהנה מפציע איזה שביב של תקווה בקצה הבונקר חסר הקליטה – אבל אז, שוב ושוב מתברר כי הייתה זו שמחה מוקדמת, והעסק רחוק מפתרון.

כעת, בעידן הקורונה, כאשר עשרות אלפי ילדים מנסים להתחבר למרחב הקולי של תלמוד התורה ובית הספר והעומס רב – המצב רק הולך ומחריף כתוצאה מכך, ופתרון באופק – אין.

‘שערים’, בתור השופר הצרכני שלכם, תושבי העיר, החליט להרים את הכפפה ולמפות את מפת הקליטה הסלולרית של החברות השונות בכל האזורים בעיר. כך לפחות יוקל עליכם לבחור את השירותים הסלולריים המתאימים בהתאם לטיב הקליטה באזור מגוריכם וברחוב שבו ביתכם ממוקם.

אנו לא יכולים להבטיח לכם שיפור של ממש בעקבות התחקיר שלהלן – אבל לפחות כך ניתן לתמרן נכון ולמזער ככל האפשר את שיבושי הקליטה.

יובהר, כי באופן כללי – מצב הקליטה בכל ביתר עילית הוא גרוע מאוד. היכולת לקלוט באזורים מסוימים, קשור בעיקר לאנטנות שממוקמות ביישובים הסמוכים. כך למשל, חלק מתושבי גבעה ב’-2 שמנויים על חברות מסוימות – קולטים טוב יותר בזכות האנטנות שממוקמות בצור הדסה הסמוכה. או למשל, התושבים בשיפולי גבעה א’ (רחובות כף החיים והאדמו”ר מליובאוויטש) נהנים מקליטה טובה יותר יחסית בזכות היישובים אלון-שבות וראש-צורים.

יצאנו לדרך.

שני סוגי חברות

מהתחקיר שנערךעולה, כי חלק ניכר מהסיכוי ליהנות מקליטה סלולרית סבירה תלוי בחברת הסלולר שאת שירותיה אתם צורכים. שוק הסלולר בארץ פורח, ההיצע נרחב, וקיימות חברות ומותגים סלולריים רבים.

פרט מידע נוסף וחשוב לא פחות: כחלק מהתחרותיות בשוק הסלולר, לאחרונה נדמה שחברות סלולר חדשות צצות בשוק. ישנה תחרות במחירים ובחבילות המוצעות ללקוחות, ולכל חברה יתרונות משלה.

אז איך נדע במי לבחור? כאן תוכלו לקבל את מלוא המידע על סוגי החברות השונות הפועלות כיום בשוק.

תחילה לרשימת החברות שנמצאות היום בשוק. החברות הן ‘סלקום’, ‘פלאפון’, ‘פרטנר’, ‘גולן-טלקום’, ‘הוט מובייל’, ‘רמי לוי תקשורת’, ‘019 מובייל’, ‘הום סלולר’, ו-‘012 מובייל’.  

החברות המנויות לעיל, נחלקות למספר סוגים: ישנן חברות שפועלות תחת רישיון של משרד התקשורת. משמעות הרישיון היא – שהן יכולות לפרוס ולהפעיל תשתית רשת ומערך אנטנות סלולריות. החברות המוגדרות ככאלה הן ‘פלאפון’, ‘סלקום’ ו’פרטנר’ הוותיקות, כאשר לכל אחת מהן מערך אנטנות משלה. חברת ‘הוט מובייל’ מפעילה רשת אנטנות משותפת עם ‘פרטנר’. ‘גולן טלקום’ החלה לפרוס רשת, אך בינתיים משתמשת בעיקר ברשת של חברת ‘סלקום’. גם ‘018 אקספון’ קיבלה רישיון להפעלת רשת סלולרית. היא חתמה על הסכם שיתוף רשתות עם רשת סלקום ל-10 שנים, והיא פועלת כיום כחברת סלולר תחת השם we 4G.

לצד הרשתות הסלולריות, ישנו סוג נוסף של חברות שפועלות על תקן ‘מפעילים וירטואליים’: החברות הללו רוכשות את השימוש ברשתות הקיימות, ופועלות באופן עצמאי לחלוטין – ללא שום קשר לחברת התשתית. בין הנמנות על חברות אלו נמצאות ‘רמי לוי תקשורת’ ו’סלקט’, המשתמשות בתשתית של חברת ‘פלאפון’, ואילו החברות ‘הוט מובייל’ ו-‘019 מובייל’ משתמשות בתשתית של ‘פרטנר’.

ומכאן – נעבור לסקר שערך ‘שערים’ בשבועות האחרונים.

במקום האחרון: סלקום

בשבועות האחרונים פנינו אליכם, התושבים, בבקשה כי תשלחו לנו משובים על איכות הקליטה במקום מגוריכם, על מנת שנוכל לבצע מיפוי מלא ומפורט של אזורי הקליטה של החברות השונות ברחבי העיר. הופתענו מההיענות הגבוהה: למעלה מ-250 תגובות זרמו למערכת, והן מכסות את כל הרחובות בעיר.

בימים האחרונים ישב הצוות המקצועי של ‘שערים’ למפות את נתוני הסקר, ואת התוצאות אנו מציגים בזאת בפניכם.

לפי המשובים שקיבלנו – הרשת עם הקליטה הכי גרועה בביתר עילית, הינה רשת ‘סלקום’ וכתוצאה מכך – גם ‘גולן טלקום’ היושבת על תשתיותיה של סלקום.

לעומת זאת, הרשת עם הקליטה הכי טובה בעיר באופן כללי – היא חברת ‘פרטנר’, ויחד עימה ‘הוט מובייל’, המתבססת על תשתיותיה.

במקום השני באיכות הקליטה נמצאת חברת ‘פלאפון’, יחד עם ‘רמי לוי תקשורת’ המתבססים על פלאפון. יודגש: גם כאשר אנו מדווחים על קליטה טובה – מדובר באופן יחסי לאיכות הקליטה הכללית בעיר, בבחינת הרע במיעוטו. אף חברה אינה מספקת קליטה אופטימלית בביתר עילית.

בדקנו את הסיבה לקליטה הגרועה, וגילינו את המקור לכך: חברת סלקום מחזיקה בעיר 2 אנטנות בלבד – אחת בכניסה לעיר, ואחת ליד גבעה C. מדובר בשני תרנים שבהן ישנן אנטנות שמשותפות לכלל חברות הסלולר, ולא באנטנה שייחודית לחברה זו.

מנגד, החברות עם הכי הרבה אנטנות ברחבי העיר הן ‘פרטנר’ ו’פלאפון’, כאשר פרטנר מחזיקה שתי אנטנות בתוך העיר – אחת מעל בניין העיר ועוד אחת מעל למתנ”ס ברחוב ברסלב – נוסף על שתי האנטנות המשותפות אשר בהן משתמשות גם יתר החברות, כפי שהסברנו לעיל. כך שחברה זו נהנית בפועל מארבעה אתרי קליטה.  

חברת ‘פלאפון’ מחזיקה בעיר שלוש אנטנות – שניים בתרנים המשותפים לשאר החברות בכניסה לעיר ובגבעה C, ועוד אחת מעל למתנ”ס העירוני ברחוב ברסלב. 

קליטה אווירית

לפי תוצאות סקר ‘שערים’, טיב הקליטה של כל חברה קשור באופן ישיר לפריסת האנטנות בעיר. החלוקה ברורה לחלוטין: הרחובות שקרובים יותר לאנטנות – קולטים טוב יותר, ואילו החברות הרחוקים יותר – קולטים פחות.

אם ניקח את הרחובות בגבעה א’ – רבי עקיבא, חזון איש, רוז’ין, חלק מרחוב דברי חיים, רבי נחמן מברסלב, אלעזר המודעי, החיד”א, התעוררות התשובה וקצת מרחוב זוועהיל – נגלה שככל שאנו יורדים יותר במורד הגבעה ומתרחקים מהאנטנה שמוצבת בכניסה לעיר – כך הולכת הקליטה של חברת ‘סלקום’ ונחלשת, עד כדי חוסר קליטה במורדות גבעה א’; מצד שני, ככל שאנו מתקרבים יותר למתנ”ס ברחוב ברסלב – אם אנחנו מנויים על החברות ‘פרטנר’, ‘פלאפון’ ‘הוט מובייל’ ו’רמי לוי תקשורת’ – נגלה שהקליטה הולכת ומשתפרת, אך זו תיחלש ככל שנתרחק מהרדיוס הקרוב למתנ”ס.

בגבעה B – התמונה זהה: הרחובות במעלה הגבעה – חיי יצחק, בנדר, המגיד ממעזריטש ותחילת החוזה מלובלין, וכן הרחובות חב”ד, כנסת מרדכי ותחילת מוצפי (מכיוון רחוב חב”ד), וכן רחוב ישמח ישראל – נהנים מקליטה משופרת יחסית, עקב היותם ממוקמים בקו אווירי ממול המתנ”ס ברחוב ברסלב. הדבר אמור לרוב החברות, למעט סלקום. אלו שמנויים על חברת ‘פרטנר’ יקבלו קליטה טובה גם ברחובות קדושת לוי, ישמח ישראל ומקצת מרחוב אוהב ישראל. למנויי חברת ‘פלאפון’ – הקליטה באזור הרחובות מוצפי, ישמח ישראל ותחילת לובלין – תהיה חזקה יותר.

הרחובות שממוקמים בשיפולי גבעה א’ וגבעה ב’  – מתמודדים עם קושי של ממש בקליטת שיחות. חלק ניכר מהתלונות שהגיעו למערכת – הגיעו מהרחובות הללו, דוגמת בבא סאלי, חפץ חיים, קעניג, הדף היומי, אגרות משה, וחלק קטן מרחוב נדבורנה (הסמוך לבאבא סאלי), וכן הרחובות הגר”א ורבי יוסף קארו. כל אלו רחובות בעייתיים מבחינת הקליטה ברוב החברות, כאשר עבור מנויי סלקום מדובר בקליטה בלתי נסבלת ממש, ורחובות שלמים הם נטולי קליטה לכל דבר.

כמו כן, בגבעה ב’ – הרחובות אבא שאול, אוהב ישראל, אדמו”רי ויז’ניץ, כנסת יחזקאל והחלק האחרון של רחוב הרב שך – סובלים מבעיות קליטה עבור מנויי כלל החברות. כמו כן, עיקר בעיות הקליטה נעוץ בבניינים שנמצאים בתוך מעטפת של בניינים ואין להם קו אווירי פתוח לאנטנה – כדוגמת הרחובות קעניג, בבא סאלי, פחד יצחק, יסוד העבודה ודרכי איש.

יצוין, שמהרחובות שנמצאים באזור האחורי של גבעה א’ – כף החיים, הרב צדקה, הרבי מליובאוויטש, הרב אויערבאך – לא קיבלנו תלונות על קליטה לא טובה מכלל החברות. הסיבה לכך היא ככל הנראה קליטה שמתקבלת הודות לאנטנות שמשרתות את תושבי היישובים אלון שבות וראש צורים, הממוקמות בפאתי היישובים הללו, בקו אווירי שקרוב לביתר עילית. כך גם רחוב הרב שך ואוהב ישראל – שפתוחים לכיוון צור הדסה – נהנים כנראה גם מהאנטנות של צור הדסה.

דבר הרשויות

‘שערים’ פנה עם הנתונים לכלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לקבל את תגובתיהם. במשרד התקשורת נאמר לנו שהנושא בטיפול אינטנסיבי של שר התקשורת. חברות הסלולר טוענות כי תגבור האנטנות כרוכה באישורים רגולטוריים סבוכים, ואילו מלשכת ראש העיר נמסר ל’ביתר 24′ כי ראש העיר פנה שוב לשר התקשורת וביקש ממנו את התערבותו בהקמת מוקדי אנטנות נוספים בעיר. במכתב הדגיש ראש העיר את הסכמתה של העיריה לוויתורים מפליגים והכנסות כספיות צפויות – ובלבד שהקליטה בעיר תשתפר. “אין אנו מזלזלים במה שכבר נעשה”, נאמר במכתב, “כאשר מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך”, אולם הקושי בקליטה נמשך בגלל תנאים טופוגרפיים קשים. במכתב אף צוין כי “נוכחתי לדעת שערים עם כמות תושבים זהה – נהנות מעשרים אתרים סלולאריים של כל חברה, כאשר המצב היום שיש רק 3 אתרים לכל חברה בממוצע”.

יצוין, כי בימים האחרונים פנה אחד מתושבי העיר למשרד מבקר המדינה בתלונה על חוסר הקליטה בעיר, ובתגובה נאמר לו כי מעולם לא שוגרה פנייה בנושא למשרד מבקר המדינה, וכי הנושא ייבדק בהמשך. מומלץ אפוא לכל התושבים הסובלים מבעיות קליטה ומבקשים לתרום לשיפור המצב – שיגישו תלונות לכל הרשויות הרלוונטיות.

נמשיך לשאת את דגל המאבק החשוב הזה – עד לפתרון מלא בעז”ה.

תגיות: ביתר עיליתהוט מוביילסלקוםפלאפוןפרטנרקליטה סלולארית

עוד בנושא

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מערכת ביתר 24
ג׳ בסיון ה׳תשפ״ה
0

ב"ה העדר התחבורה הציבורית הישירה בין עירנו לעיר חיפה, גורמת סבל רב לתושבים הנוסעים בין הערים, בעיקר בימי שישי, מוצ"ש, חגים ובתקופת בין הזמנים. לאור זאת, פנה רה"ע מאיר רובינשטיין...

אשרינו, מה טוב חלקנו

אשרינו, מה טוב חלקנו

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

במשרד ירושלים ומסורת ישראל סיכמו בסיפוק רב את הצלחת ההילולא בס"ד >>> ולצד השבחים המוצדקים על התקתוק היעיל של הילולת הרשב"י - יש גם כמה הארות לשיפור וייעול בשנה הבאה:...

מחלקת אבידות, שלום

דורשים צדק תחבורתי!

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

הדים עצומים לסדרת הכתבות שפרסמנו ב'שערים' על העוול הזועק והאפליה הבוטה במחירי התחבורה הציבורית לתושבי ביתר >>> הציבור נקרא להמשיך ולשלוח מכתבים לגורמים הרשמיים ולנציגי הציבור החרדי בכנסת, וכן לעיתונות...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00