ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום ראשון, י״ג באייר ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

אחרי שש שנים:הסכם פשרה מול חברות ‘נתיב אקספרס’ ו’פסגות’ בעקבות מחדל התחבורה בל”ג בעומר תשע”ו

ב׳ באב ה׳תשפ״א
| חדשות מקומי
0 0
אחרי שש שנים:הסכם פשרה מול חברות ‘נתיב אקספרס’ ו’פסגות’ בעקבות מחדל התחבורה בל”ג בעומר תשע”ו

בעקבות קריסת התחבורה למירון בל”ג בעומר תשע”ו והישארותם בבית של מאות נוסעים שרכשו כרטיס מבעוד מועד – הגישה קבוצת תושבים בגיבוי העירייה תובענה ייצוגית נגד חבורת התחבורה ‘נתיב אקספרס’ ו’פסגות’, וגם נגד משרד התחבורה  התובענה התנהלה בבית המשפט במשך שש שנים, במהלכן דחו הנתבעים את הטענות  בשבוע שעבר הושג הסכם פשרה: הנתבעים יעבירו לחברת ‘קווים’ פיצוי בסך 100,000 שקלים, שיגולם בהנחה שיקבלו הנוסעים מביתר עילית בל”ג בעומר תשפ”ב  בדיקת ‘שערים’: מדובר בהנחה חד-פעמית בסך של בין 10 ל־20 שקלים לכל נוסע  סיכומו של מאבק

@שמעון כהן

שש שנים לאחר המחדל התחבורתי הגדול בל”ג בעומר תשע”ו – מגיעה ההחלטה על הפיצוי, שיגיע בערב ל”ג בעומר תשפ”ב, שבע שנים לאחר הקריסה: ההתנהלות המשפטית הייתה ארוכה ומייגעת, ובסופה הוחלט על מתווה פיצוי של 100,000 שקלים שיחולקו בין כלל תושבי העיר שיבקשו לנסוע למירון בל”ג בעומר הבא באמצעות התחבורה הציבורית.

רבים עדיין זוכרים את השנה ההיא, ל”ג בעומר תשע”ו, שבה מאות מתושבי העיר לא זכו להגיע להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון בל”ג בעומר, עקב קריסת שירותי התחבורה שאותם אמורה הייתה חברת ‘נתיב אקספרס’ להגיש לתושבי העיר. מדובר ביותר מ־1,000 תושבים שהמתינו במשך שעות לאוטובוסים, בשמש הקופחת, כאשר החברה אינה עומדת בביקושים ואינה מספקת אוטובוסים, חרף ההבטחות. רבים נאלצו לשוב על עקבותיהם באכזבה, כאשר אחרים הגיעו למירון זמן רב לאחר סיום ההילולא.

עיתון ‘שערים’, שסיקר את הקריסה במוצאי ל”ג בעומר תשע”ו, פרסם בזמנו: “התנהלות שלומיאלית ולא-יוצלחית, כפי שנרשמה השנה בביתר עילית במבצע הסעת ההמונים להילולת הרשב”י במירון – לא זכורה בביתר מאז היווסדה. היו מי שחיכו בתחנת המוצא בביתר במשך 4 שעות! ילדי ‘חלאק’ה’ חזרו הביתה באכזבה, או נסעו לקבר שמעון הצדיק בירושלים”.

לפי הדיווח ב’שערים’ מזמן אמת, “התקלות החלו כבר שבוע לפני ל”ג בעומר, כשנרשם מחסור בכרטיסי נסיעה לשעות שונות לאורך ימי ל”ג בעומר, וההיצע כלל לא ענה על הביקושים הרבים. אולם לשיא הקטסטרופה הגיעו הדברים ביום ל”ג בעומר, כשכבר בשעות הבוקר הגיעו ההסעות לקבוצות מאורגנות באיחור של שעה-שעתיים, והחל מהשעה אחת בצהרים ועד לשעה חמש אחר הצהריים – עמדו מאות נוסעים בחנת המוצא בביתר, והמתינו עד בוש לאוטובוסים שלא הגיעו. גם כשכבר הגיעו האוטובוסים, לקראת הערב, רק אלו שמרפקיהם חזקים הצליחו לעלות לאוטובוס, ואילו מי שלא מסוגל לדחוף – פשוט נשאר בבית. גם בחזור, היו שעות שבהן לא היו מספיק אוטובוסים, והנוסעים נאלצו להפעיל את מרפקיהם כדי לעלות לאוטובוסים”.

‘שערים’ דיווח אז, כי “במערכת התקבלו עדויות מקוממות במיוחד. כך סיפרו נוסעים, על אמא לילד ‘חלאק’ה’ שעלתה לאוטובוס המלא עד אפס מקום, אחרי שהמתינה שעות בתחנה, והתחננה שאחד מהנוסעים ירחם וייתן לה את המקום שלו, כדי שתוכל לעלות למירון לערוך את ה’חלאק’ה’ לילד… רבים, שלא הצליחו לעלות למירון, נאלצו בלית ברירה לשוב לבתיהם באכזבה קשה, והיו גם מי שנסעו לקבר שמעון הצדיק בירושלים לערוך שם את מנהג החלאק’ה.

“הכאב הרב שהצטבר אצל הנוסעים הממתינים שעות ארוכות, התנקז מספר פעמים בצורה של חסימת הכביש לתנועה, כשהנוסעים הכואבים יורדים לכביש בדרישה לספק להם אוטובוסים כפי שהובטח להם, לאחר שרכשו כרטיסי נסיעה במיטב כספם מבעוד מועד. כך נחסם הכביש לתנועה מספר פעמים במהלך שעות אחה”צ. לאור הקטסטרופה הקשה, אף פנתה המשטרה לחברת ‘עילית’ בבקשה שיואילו לתגבר את הנסיעות למירון באוטובוסים משלהם, כדי לסייע לפתור את המצוקה הקשה. נוסעים מתלוננים, כי לכל אורך הדרך ניכר היה שמדובר באנשים שמעולם לא התמודדו עם פרויקטים בסדר גודל שכזה. לדבריהם, חוסר הניסיון בלט במיוחד,  ואף הביא לתוצאות הכואבות…

“יצוין, כי אותו קבלן שהפעיל את הקו עבור חברת “נתיב אקספרס” בביתר עילית, הפעיל עבורם גם את הקו מבית שמש, וגם שם נרשמה קריסה דומה. ונמסר, כי בבית שמש מתארגנים הנוסעים המאוכזבים להגשת תביעה ייצוגית”.

התארגנות לתביעה

בעקבות המחדל הכבד, שגרם לאכזבה קשה בקרב מאות תושבים, התארגנו בעיר לתביעה ייצוגית נגד החברה. עיריית ביתר עילית פרסמה אז ב’שערים’ מודעה שבה נכתב: “בתקופה האחרונה אספנו תלונות ועדויות על מחדלי התחבורה הציבורית במהלך ל”ג בעומר תשע”ו. על פי העדויות, רבים מתושבי העיר המתינו שעות ארוכות להגעת האוטובוסים, ומשפחות רבות אלצו לוותר על הנסיעה ועל החלאק’ה בציון הרשב”י במירון.

“לאחר ישיבה ודיון מיוחד עם העסקנים תושבי עירנו, התברר, כי תושבים רבים שניזוקו בל”ג בעומר מהתנהלות התחבורה הציבורית עדיין לא הגישו את תלונותיהם באופן מסודר. על מנת שנוכל לפעול בעניין, ולמנוע הישנותם של מקרים כאלו בעתיד, ישנה חשיבות רבה בהעברת התלונות מהר ככל האפשר”.

רבים מתושבי העיר הצטרפו לתביעת נזיקין ייצוגית נגד חברת נתיב אקספרס שזכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת הקו מביתר למירון, וכשלה בתפעולו. בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו”ד נפתלי פלס, כתב בא-כח התובעים, כי “עניינה של התביעה דנא הוא במחדל חמור שארע ביום ל”ג בעומר תשע”ו, במסגרתו הייתה חברת ‘נתיב אקספרס – תחבורה ציבורית בע”מ’ אמורה לספק שירותי הסעה לתובעים, כך שיתאפשר לתובעים לצאת את ביתם שבביתר-עילית בשעה הנקובה בכרטיס האוטובוס שלהם, ולהגיע למחוז חפצם – קבר הרשב”י שבמירון – במועד, על מנת שיוכלו להספיק ולהשתתף בטקסי ההילולה בכלל, ובטקסי ה’חלאקה’ בפרט”.

התביעה: 23 מיליון ש”ח

בכתב התביעה נכתב, כי “הנתבעת התרשלה כלפיהם (הנוסעים – ש”כ) בכל הקשור לאספקה ראויה וסבירה של האוטובוסים למירון. מעשי ומחדלי הנתבעת הסבו לתובעים הייצוגיים, ולכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת, נזק חמור, ממוני ולא-ממוני, שמקורו בראש ובראשונה בהחמצה כואבת של חגיגות הילולת הרשב”י במירון, ולחלקם את ההזדמנות לערוך את טקס ה’חלאקה’ לבניהם בני ה-3. כמו כן, נזקם של התובעים הייצוגיים נובע גם מההמתנה הארוכה והבלתי-נסבלת שנכפתה להם, עת המתינו שעות בשמש החמה לבואם של האוטובוסים מטעם הנתבעת, אך לשווא”.

עוד נאמר בכתב התביעה, כי היות והתובענה דנא מעוררת שאלות הנוגעות לציבור נוסעים גדול, “הרי בנסיבות העניין ברי כי בירור התובענה על דרך של תובענה ייצוגית היא הדרך ההוגנת והיעילה ביותר לצורך ההכרעה במחלוקת, ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד לאשר את כתב התביעה דנא כתביעה ייצוגית. הדרישה הייתה לפסוק פיצויים בסך כולל של כ-23 מיליון שקלים.

מתיאור המקרה בכתב התביעה עולה, כי התובעים רכשו כרטיסים מבעוד מועד לשעות קבועות מראש, וסברו כי בכך הבטיחו את מקומם על האוטובוס ואת השתתפותם בהילולה. בהתאם לשעה הנקובה על כרטיס הנסיעה שלהם הם התייצבו בצוותא עם אלפי רוכשי הכרטיסים האחרים, צעירים וקשישים, נשים וילדים, והמתינו בציפייה להגעת האוטובוסים, אולם כבר האוטובוס הראשון איחר להגיע לביתר-עילית ויצא לדרכו למירון כשעתיים לאחר המועד המתוכנן.

לפי התיאור בכתב התביעה, “הגעתם החלקית והמאוחרת של האוטובוסים הביאה ללחץ בקרב התושבים, אשר כולם ביקשו להיכלל בין ברי-המזל שיזכו בכיסא פנוי, כמו גם חרדה מפני האפשרות לפספס את האירוע. בשל הלחץ שתואר לעיל, כאשר החלו האוטובוסים להגיע ולהתמלא, לוותה העלייה אליהם בדחיפות, מריבות ומחלוקות, ותוך שהתובעים ורבים אחרים נותרים ללא מקום, ונאלצים להמשיך ולהמתין.

“שעות ארוכות המתינו התובעים חסרי-המזל לאוטובוסים שייקחו אותם למחוז חפצם, סובלים בחום הלוהט של צהרי יום קיץ, ללא מזון או שתיה, ובעיקר ללא שמץ של מושג באשר למועד המיוחל בו תסתיים ההמתנה הלא-נעימה. בסופו של דבר, הגיעו חלק מהתובעים למירון בשעות הלילה לאחר סיום ההילולה ולאחר שהסתיימו ההדלקות במקום”.

מתנערים מאחריות

עו”ד פלס שהגיש את התביעה, ציין בזמנו כי “העילות המשפטיות בגינן נתבעת ‘נתיב אקספרס’, הינן קודם כל הפרת החוזה שבין התובעים לנתבעת, חוזה שנחתם בעת רכישת כרטיס הנסיעה. תכלית ההתקשרות בין הצדדים היא הגעה בזמן לאירוע המתקיים פעם אחת בשנה. ההגעה במועד לאותו האירוע היא תנאי יסודי בהסכם. איחור לאותו אירוע עקב מחדל של מי שהתחייב לספק את השירות בתמורה לתשלום, מהווה הפרה יסודית שלו”. סעיף נוסף הינו בגינו נתבעת החברה תביעת הנזיקין, זאת “עקב ההמתנה הארוכה והבלתי נסבלת, שנכפתה עליהם כתוצאה ממעשי ומחדלי הנתבעת”.  כמו”כ נתבעת החברה גם בסעיף הרשלנות”. משיב נוסף בכתב התביעה היה משרד התחבורה, שנדרש על ידי התובעים להשיב על חלקו בפיקוח הכושל על מחדלי חברת התחבורה”.

התובעים בתיק היו תושבי ביתר עילית ר’ ארי טווערסקי, ר’ חיים מרדכי גרליץ, גב’ נחמה מרים קמינסקי וגב’ אסתר הכט. הנתבעות היו חברת נתיב אקספרס, משרד התחבורה וחברת רוזנברג פסגות היסעים טיולים ונופש בע”מ.

כאמור, הדיון המשפטי ארך כ-6 שנים, ובשבוע שעבר, לאחר התדיינות משפטית ארוכה בין הצדדים – הושג הסכם פשרה שנחתם בין התובעים בתובענה הייצוגית לבין חברות ההיסעים.

במסמך אישור ההסכם על ידי בית המשפט נכתב, כי ‘נתיב אקספרס’ דחתה את הטענות, שכן לטענתה, החברה “ביצעה את כל ההכנות שנדרשו לצורך מתן השירות בימי ל”ג בעומר 2016, ופעלה בהתאם להוראות משרד התחבורה, ואולם אף גורם לא צפה ולא יכול היה לצפות את הנסיבות שהיו בשטח עת הביקוש בביתר עילית גדל במאות אחוזים ביחס לשנה קודמת ולהערכות המוקדמות”.

גם משרד התחבורה טען בתגובתו לבית המשפט, כי “הנסיבות האובייקטיביות שהתקיימו במהלך מבצע הנסיעות היו כאלה שלא ניתן היה לצפותן מראש. כמו כן נטען שלמפעילי התחבורה הציבורית האחריות הבלעדית על ביצוע הנסיעות ולהעלאת הנוסעים ולהורדתם בתחנות המוצא והיעד”. במסגרת תגובת פסגות נטען כי יש לדחות את בקשת האישור לגופה משום שאינה מתאימה להתנהל כתובענה ייצוגית.

הפשרה: 10 ש”ח לנוסע

בהמלצת בית המשפט, הצדדים ניהלו הליך של גישור בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, ולאחר הידברויות נוספות, הגיעו להסדר פשרה בתובענה הייצוגית. הסכם הפשרה מזכה כל אדם שרכש כרטיס נסיעה ובו נקוב מועד הנסיעה במכירה מוקדמת בקו אוטובוס 967 מביתר עילית למירון ובחזרה במהלך הימים 25.5.16-26.5.16 (למספרם) ואותו אדם לא עלה על אוטובוס בשעה הנקובה בכרטיס בשל אי הגעת אוטובוס ו/או בשל איחור האוטובוס ו/או בשל העדר אפשרות גישה לאוטובוס”.

אלא שנוכח העובדה כי פיצוי כספי לנוסעים שלא קיבלו שירות, כולם או חלקם, אינו מעשי בנסיבות העניין, משום שלא ניתן ליצור מנגנון יעיל ואמין שבאמצעותו ניתן יהיה לאתר את חברי הקבוצה, לזהותם ולבחון את זכאותם  – הסכימו הצדדים כי הפיצוי הכספי לנוסעים הנפגעים יוחלף בהטבה לכלל הנוסעים מביתר עילית בל”ג בעומר הבא, בסכום כספי של 100,000 שקלים, בדרך של מתן הנחה בעת רכישת כרטיס נסיעה במכירה מוקדמת מביתר עילית למירון במסגרת מבצע הנסיעות המיוחד שיתקיים באירוע ל”ג בעומר העוקב למועד אישורו של הסכם הפשרה.

לפי הפשרה, התשלום יתחלק בין נתיב, משרד התחבורה ופסגות, כך שנתיב תשלם 50,000 שקלים, משרד התחבורה ישלם 33,000 שקלים, וחברת ההסעות ‘פסגות’ תשלם 17,000 שקלים, וזאת תוך 90 יום מהמועד הקובע. התשלומים יועברו לידי חברת ‘קווים’, המפעילה כיום את קווי התחבורה הציבורית במסגרת מבצע הנסיעות של ל”ג בעומר מביתר עילית למירון. ‘קווים’ תהיה אחראית למתן ההנחות לנוסעים במבצע נסיעות ל”ג בעומר העוקב למועד אישור הפשרה.

בכפוף לאישור ההסכם, הסכימו התובעים לוותר על כל תביעותיהם כלפי החברות ומשרד התחבורה בנוגע לתלונות על קריסת התחבורה בל”ג בעומר תשע”ו.

כאמור, בשנה הבאה, ל”ג בעומר תשפ”ב (בתקווה ובתפילה שהעלייה למירון תתאפשר כסדרה בעז”ה, והכניסה לאתרא קדישא לא תיסגר ח”ו עקב אסון ל”ג בעומר תשפ”א) – אמורים תושבי ביתר עילית ליהנות מהנחה מסוימת בכרטיס הנסיעה למירון. בהנחה שמספרם של תושבי ביתר עילית הנוסעים למירון בתחבורה הציבורית עומד על כ-10,000 נוסעים בל”ג בעומר – הרי שמדובר בהנחה חד-פעמית בסך כ-10 שקלים לכל נוסע. אם מדובר רק ב־5,000 נוסעים, הרי שההנחה תסתכם בכ-20 שקלים לכל אחד.

חרף העובדה שמדובר בפיצוי סמלי בלבד – יש להעריך את קבוצת התובעים שהתעקשה ללחום על זכויות הנוסע החרדי, ולעודד עוד תביעות דומות במקרה של מחדלי תחבורה וזלזול בנוסעים. גם אם התביעה דנן הסתיימה בפיצוי סמלי מאכזב למדי – הרי שעצם הידיעה של חברות תחבורה כי לפניהם לקוחות שיודעים לעמוד ולהיאבק על זכויותיהן, יגרום לשיפור השירות ומתן יחס רציני ונאות לציבור הנוסעים.

 

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@gm***.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00