בהחלטה של רגע אחד, וללא כל הודעה מסודרת ומוגדרת, החליטו בהנהלת קופ”ח מאוחדת לסגור את המוקד הלילי שהיה פועל בשעות בהן אין שירות רגיל בקופה, ולהותיר את אלפי המשפחות ואת עשרות אלפי הילדים ללא שום מוקד רפואי בתוך השכונה.
ח.ה. תושב גבעה ב’ מספר ל”שערים”: “בעקבות שימוש לא בטיחותי בסכין קיבלה ביתי חתך עמוק בידה. היה זה בשעת ערב מאוחרת, והדבר הראשון שעשיתי הוא לרוץ למוקד השכונתי שפעל עד היום ברח’ הר”ן. כשהגעתי לשם, מצאתי להפתעתי את המוקד סגור ומסוגר, אפילו ללא פתק שיסביר על מה ולמה. מכיוון שביתי החלה לאבד דם, נאלצתי לקחת מונית לגבעה א’ כדי לקבל בעבורה שירות רפואי מינימאלי והכרחי שכזה. הגעתי בשעה טובה למוקד, אבל נתקלתי בתורים ארוכים שנוצרו בגלל שילוב המוקדים. פניתי למוקד פניות הציבור של קופת החולים, מתוך תקווה לשמוע לפחות התנצלות, ולו קטנה, אך לדאבוני התבדיתי…”
מבוטחים נוספים מגבעה ב’, הביעו גם הם את תסכולם מעובדת הסגירה.
לשערים נודע עוד, שבאופן רשמי בוצעה הסגירה בגלל תלונות של מטופלים על אחד העובדים, ודרישת משרד הבריאות להעבירו מתפקידו. כאן מצאו ב’מאוחדת’ פתרון מעניין – במקום להביא עובד חדש שירכז את הפעילות במקום, סוגרים את המוקד ו… מעבירים את אותו רופא למוקד בגבעה א’…
ש.ל.צ. שנפגע קשות מפעילות העובד הנ”ל, ואף התלונן עליו כמה פעמים בפני ההנהלה, מספר אף הוא: “גם אני נאלצתי להרחיק נדוד למוקד בגבעה א’, ונתקלתי שוב באותו רופא… הרופא הזה זכר היטב את הפגיעה העמוקה בו, והעניק לי שירות ‘בהתאם’ (ישר לבית חולים…) כך שסגירת המוקד הביאה אותי למצב שבו נאלצתי לכתת רגלי לגבעה א’, וגם לקבל את אותו השירות…”
יצוין שלמוקד זה מגיעים גם מבוטחי קופ”ח מכבי, שמקבלים שירות במוקד תמורת החזרים מהקופה. ניתן לומר שמוקד זה בהחלט מרכזי וחשוב, וסגירתו מעמידה את כולנו במצב של פיקוח נפש ממדרגה ראשונה.
חשוב לציין עוד, שבגבעה ב’ קיים מוקד נוסף, של קופ”ח לאומית, והוא פועל בהצלחה כבר זמן רב.