ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום שישי, י׳ בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי ברוך דיין האמת

מחנך של דור

בְּנֵי גֵרְשוֹן | מיוחד ל'שערים': הרב אברהם שלום פינזל מספר על ההדרכות שקיבל בבית ברחוב ראב"ד

ט״ז בסיון ה׳תשפ״ג
| ברוך דיין האמת, חדשות אקטואלי
0 0
מחנך של דור

משה יאיר וינשטוק

המלמד לא ידע את נפשו מחוסר אונים. זה זמן רב שהוא מתלבט כיצד לנהוג מול אחד מילדי הכיתה שמשבש את סדרי הלימוד. הוא תוסס מדי, מתסיס את האווירה בכיתה, ומפריע בצורה נוראה למהלך התקין של השיעורים. הוא הוזהר פעמים רבות, ללא הועיל. עכשיו מרגיש המנהל שאי אפשר להמשיך כך.

האם מותר וראוי להרחיקו מהת”ת על מנת שיפסיק להיות גורם מפריע לחבריו?
זו שאלה שמצריכה דעת תורה.

השים המלמד את פעמיו לרחוב ראב”ד 17 בבני ברק, שם עלה לביתו של מרן ראש הישיבה.
ראש הישיבה הקשיב ברוב קשב לשאלה עד תום, ואחר כך השיב: “יש להסביר לתלמיד בנועם שכדאי לו לשנות את ההתנהגות שלו על מנת לקנות לעצמו שם טוב. צריך לשבח אותו ולכבד אותו, וכך להשפיע עליו לטובה”.
“וכשזה לא עוזר?” המשיך השואל ושאל, ומרן בשלו: “זה מוכרח לעזור. אם מכבדים תלמיד ומסבירים לו בנועם שהדבר לטובתו – ישפיעו עליו הדברים לטובה”.

זו הייתה אולי תמצית משנתו החינוכית של מרן ראש הישיבה שהסתלק מעימנו לשמי רום. לסלול את הדרך לליבות התלמידים בנעימות וברוך ולא לוותר על אף אחד.

‘אוי לה לספינה שאבד קברניטה’ – זו התחושה שחדרה אל כל שכבות היהדות החרדית, שעה שנתבשרו על הבשורה המרה בהסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ירחמיאל גרשון איידלשטיין זצוק”ל.

ספינת היהדות החרדית שטה בים גבה גלים. לעתים מיטלטלת במשברי ים, לפעמים עליה להיזהר מסלעים ומצוקים, אבל תמיד צולחת היא את המכשולות כולם, כי יש מי שמוביל ומנווט. הגה הספינה תמיד נתון בידי קברניט אמן, כי לא אלמן ישראל וגדולי הדור הם קברניטיו, המובילים אותה על מי מנוחות.

מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק”ל הוא הקברניט אשר החזיק בהגה, וכיוון והדריך והנהיג בדעת התורה ששפעה ממנו, והיווה את הכתובת ליחיד ולרבים, לעצה ולברכה ולהכוונה נכונה. עד שלפני שבוע, ליבו הגדול שהכיל עולם ומלואו – נדם.

ביתו של מרן ראש הישיבה מפואר בפשטותו. שולחן העץ הארוך המוצב בסלון, שגדולי ושועי עולם הסבו סביבו ועליו עלו הקשות והסבוכות שבסוגיות להכרעתו של גדול הדור – חף מכל סממן של עולם הזה. כי רק עולם הבא יש כאן, ואת זה הרגישו היטב כל באי הבית שמספרים כל אחד בלשונו, על אותה הרגשה של מעין עולם הבא שהרגישו באקלים הבית המזוכך והטהור. רבים היו בני הבית, אבן שואבת הוא היה, מגדלור לכל מבקש עצה וברכה, לפשוט ספקות לברר הליכות וגם לפשט עקמומית שבלב.

אחד מבאי הבית, שכבן בית ממש נחשב בביתו של מרן זצוק”ל, הוא הרב אברהם שלום פינזל מנהל אימפריית החינוך ‘חכמת שלמה’ שלאחרונה תקעה יתד בעירנו בהקמת הסמינר לבנות ‘שירת ביתר’ שמשגשג ופורח וזוכה להצלחה חסרת תקדים. בכל שאלה שעלתה, בכל התלבטות והתחבטות לאורך השנים, עשה הרב פינזל את דרכו אל הבית שברחוב ראב”ד 17, שם שטח את ספקותיו, והעלה את שאלותיו, שם קיבל תמיד מענה חד וברור.
ישבנו אפוא לשיחה רוויית הוד עם הרב פינזל, וביקשנו לשמוע ממנו מעט מהדרכותיו של אותו צדיק, כמו גם את רשמי הביקורים התכופים שאותם נהג לערוך בבית, בין הקירות שספגו כל כך הרבה תורה ודעת תורה.

רגעי מבחן

“מרן ראש הישיבה היה אמן ההקשבה”, אומר לנו הרב פינזל. “כל שאלה ששמע, בכל נושא שהוא, היה מקשיב ברוב קשב עד תום לדבריו של השואל, לפני שהיה משיב. מעולם לא הייתה לשואל תחושה שאולי לא ביטא את עצמו מספיק טוב, שאולי לא העלה כראוי את כל צדדי השאלה, כי מרן היה אביר הסבלנות, והיה מעניק חשיבות עצומה לדבריו של הדובר שמולו ומקשיב לדבריו עד תום ברוב קשב.
“ובסוף הרצאת השאלה לפניו – תמיד הייתה לראש הישיבה תשובה ערוכה על לשונו, והיא הייתה קצרה, חדה וברורה, שלא מותירה מקום לספקות כלל”.

כידוע לכל, נושא החינוך עמד לנגד עיניו של מרן הגרי”ג זצוק”ל. איזו תובנה חינוכית מרכזית תוכלו למנות ככזו שהייתה המרכזית והחשובה שאותה הנחיל לצוותות החינוכיים במערכות החינוך?
“מרן ראש הישיבה היה כל כולו חינוך. הוא עצמו עסק כל שנותיו בהעמדת תלמידים, וכל נושא החינוך של ילדי ישראל עמד לנגד עיניו תדיר. דומני שהעיקרון המרכזי שהוא דגל בו ושאנו זכינו לשמוע ממנו בהזדמנויות רבות, היה ליצור אווירה נעימה בתלמודי התורה ובבתי הספר. שהתלמידים ירגישו נעים וטוב, ושהצוות יעניק להם יחס של כבוד. ובעיקר להיזהר כמו מאש שלא להיכשל בהשפלת תלמיד ובביזויו. האווירה צריכה להיות של נעימות ומכובדות, כך לימד אותנו ראש הישיבה, ולא של פחד וכפייה, כי רק כך ניתן באמת לחנך תלמידים.

את השיעור הגדול ביותר, היינו מקבלים הלכה למעשה שעה שהיינו נכנסים אליו יחד עם תלמידי הת”ת לעמוד בכור המבחן על ידיעותיהם. איזו אווירה מרוממת של נעימות ואצילות הייתה נושבת ממנו, מאור הפנים שבו הוא קיבל כל אחד, והפרגון שהעניק ביד נדיבה לתלמידים שהוכיחו את ידיעותיהם היפות, זו הייתה דוגמא מוחשית איך צריך להתייחס לתלמידים ואיך לרומם אותם במאור פנים ובאהבה כנה ואמתית. תמיד היה מקדים ומשוחח איתם על השמחה שבלימוד התורה, על חשיבות ההתמדה שבאמצעותה יגדלו הם לגדולי תורה וכך התורה תאיר את נשמותיהם”.

לא להרחיק תלמידים

“פעמים רבות”, מספר הרב פינזל ל’שערים’ “נהג ראש הישיבה זצוק”ל לכתוב מכתב אחרי מבחן כזה שנערך אצלו, בו היה מפרט במילים את קורת הרוח הגדולה שלו מהתלמידים בזמן המבחן. אין לשער את ההתרוממות העצומה שחו התלמידים בשעה שראו את המכתב של גדול הדור שמשבח אותם. הוא התווה דרך של חינוך באמצעות עין טובה ולב טוב. אלו היו הדברים שהשמיע גם לנוכח אתגרים בחינוך כמו הסיפור שבפתיחה – לכבד את התלמיד, ולדבר אתו בנעימות ובעין טובה, כי זו הדרך לחנך.

לצד המענה הרך שבפי ראש הישיבה, לפעמים היה משדר תקיפות. הלוא כן?
“בוודאי. אמנם בכל הנוגע לחינוך וליחס לתלמידים במערכות החינוך הוא דגל בהכלה ואפילו בהבלגה. לדוגמה – הרחקת ילד ממערכת החינוך היה אצלו כמעט בלתי קיים. בשעה שהעלינו לפני מספר חודשים מקרה של תלמיד שהלבוש שלו לא היה הולם ולא תאם את דרישות הת”ת, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצדנו, וביקשנו הכוונה האם נכון יהיה להודיע לו כי לא יוכל כך להמשיך ללמוד אצלנו, מרן ראש הישיבה נרתע עד מאוד. “תשוחחו איתו” הוא אמר, “תזהירו אותו שוב”. “ואם זה לא יעזור?” – הוספנו לשאול, אולם מרן רק אמר: ‘זה יעזור, זה יעזור’.. כך גם בהזדמנויות שונות בנוגע לכל מני נושאים, גילה את מורת רוחו מהרחקת תלמידים, וביקש שנאחז בהבלגה ובהכלה כמה שניתן.

לשמור על פך השמן

ואכן, לצד אותה גישה של הכלה והבלגה, בכל נוגע לשמירת ערכי היסוד של החינוך הטהור – הוא היה תקיף וחד משמעי ולא חת מפני איש.

“זכורני שעה שהעלינו בפניו את האתגר של גיוס מלמדים שאיתו מתמודדים רבים מוסדות הפטור, וסיפרנו כי ישנם מלמדים מוכשרים שפונים ללמד במוסדות ממלכתיים, כמו ממ”דים וממ”חים משום ששם תנאי ההעסקה טובים יותר, ומנהלי התתי”ם של מוסדות הפטור שריחיים על צווארם ומנהלים קופה דלת תקציבים עם יכולות מוגבלות, אינם יכולים להרשות לעצמם להעניק תנאי העסקה דומים לאותם מערכות, ולפיכך – מתקשים לעתים לגייס מלמדים ראויים. מרן זצוק”ל הזדעזע ממש לשמע הדברים, ולא הצליח להבין היאך מסוגלים אותם מלמדים לעשות כך. “והלוא הם מפסידים עולם הבא! הם מפסידים עולם הבא!” כפל את דבריו.

כך גם כשעמד לאחרונה על הפרק הגדלת תקציב התתי”ם במעמד פטור והגדלת שכר צוותות ההוראה על ידי משרד החינוך, וניצבה השאלה האם לשתף פעולה עם תכניות שמציב המשרד באופן כזה או אחר, זאת כדי לסלול את הדרך להגדלת התקציבים למוסדות הפטור, הוא לא הסכים שנשנה ממה שהיה נהוג עד כה. וגם כששטחו בפניו את העובדה שאם נצטרף לתכנית משרד החינוך, התקציב יעוגן בנוהל, כך שגם ממשלה עוינת לציבור החרדי לא תוכל להפחית תקציב זה, אמר ראש הישבה – “אנחנו בלאו הכי חיים על ניסים, אין לנו אפוא לנסות לעזור לקב”ה, ועלינו להאמין בו שימשיך לעזור לנו כפי שעזר עד כה”.

מעמידי העולם

הרב פינזל נזכר באנקדוטה מאלפת:
“פעם נכנסנו אליו יחד עם רבה של מודיעין עילית הגר”מ קסלר שליט”א, ועל הפרק עמדה השאלה האם נכון לשלוח את המלמדים ללימודי השתלמויות על מנת שיתמקצעו בעבודתם, כשההשתלמות תהי’ה כמובן במסגרת חרדית עצמאית. מרן לא “התחבר” לרעיון. “לשם מה צריך לימודי השתלמות, והלוא יש לנו את ‘פרקי אבות’, ושם מופיעה הדרך לחנך” הביע את תמיהתו, “והרי משנה מפורשת היא ‘אוהב את הבריות ומקרבן לתורה…’ – אהבת הבריות היא הדרך לחנך”.

אתם זכיתם לדלת פתוחה את מרן הגרי”ג. מתי התחיל הקשר הרציף שלכם עם ראש הישיבה?
אני אמנם זכיתי להיכנס הרבה למרן ראש הישיבה וכל אימת שהייתי צריך להיוועץ בדעת קודשו ניתנה לי האפשרות ב”ה, אולם לא היה זה בזכות עצמי, אלא לטובת מערכות החינוך, או ליתר דיוק לטובת ילדי ישראל שהבל פיהם מקיים את העולם. הקשר הרציף עם מרן התחיל לפני כעשרים ושמונה שנים בשעה שפתחנו את תלמוד תורה “חכמת שלמה”, ומאז הצטברו על שולחננו נושאים חינוכיים להכרעת דעת תורה”.

את גודל ההערכה של מרן ראש הישיבה לעוסקים במלאכת החינוך והמקיימים מערכות חינוך לילדי ישראל, הביא מרן הגרי”ג לידי ביטוי כל עת מצוא. הרב פינזל מספר, כי “כשנכנסנו אליו יחד עם קבוצה של הנהלת ‘איגוד מוסדות הפטור בארה”ק’ לפני קרוב לשנה, הוא הפליג בשבחם של אלו העוסקים במלאכת החינוך, וקיבל את פנינו במאור פנים יוצא דופן, וכך אמר לנו: ‘שלום עליכם, בואכם לשלום, עוסקים בזיכוי הרבים בתורה, זו זכות גדולה מאד לחנך חינוך לתורה ילדים שכפי שכתוב בגמרא הבל פיהם אין בו חטא, והעולם עומד על התורה שלהם, עוד יותר מתורתם של האמוראים, כך אומרת הגמרא בשבת’.

“ראש הישיבה הוסיף ואמר: ‘אלו שמזכים ומלמדים אותם ואלו שמנהלים את המוסדות, הם מעמידים ומקיימים את העולם. אלו זכויות גדולות אבל יש גם אחריות, שיהיה בשלמות, שיעסקו בתורה מה שיותר, כי העיקר הוא התורה. זה העיקר שצריכים לדעת גם המלמדים וגם המנהלים שזו זכות גדולה מאד לחנך לתורה ושהכל טפל לתורה'”.

‘מדוע לא יותר’?

“מרן זצוק”ל היה כולו תורה”, אומר הרב פינזל ונוקט דוגמה: “פעם שאלנו אותו על האתגר שיש בשיעורי אחר הצהריים בהם מלמדים לימודי חול, והמלמדים מתמודדים בשעות אלו עם קושי יחסי, והשאלה הייתה האם נכון לערוך מבצעים שידרבנו את הלמידה בשעות אלו. דעתו של מרן ראש הישיבה לא הייתה נוחה מכך שמבקשים לערוך מבצעים על לימודי חול. “לא כדאי לערוך מבצעים לעידוד לימודי חול, מבצעים רק בלימודי קודש זה לא כדאי” אמר.

מתי הפעם האחרונה שבה נכנסתם אל מרן זצוק”ל?
כמה ימים לפני חג השבועות נכנסתי אליו להתברך מפיו, ובאותה הזדמנות האו חתם על מכתב ברכה ששיגרתי לאחד מהתורמים למוסדות. מרן העריך עד מאוד מחזיקי תורה ונכון היה להשקיע מזמנו ומכוחותיו לעודד החזקת תורה ככל שנדרש.

“אני זוכר אנקדוטה מאותו מעמד של לפני כשנה, בו נכנסנו אליו עם הנהלת איגוד מוסדות הפטור. היה זה לקראת סיום המפגש, כשביקשנו ברכה מפיו והוא העתיר מברכותיו על ראשינו, ולאחר שהודינו לו על שהקדיש מזמנו למעננו, הוא רק אמר: ‘אני חייב, אני חייב’, בכפל לשון.

“אחד המלמדים ניגש אז וביקש ברכה עבור בניו שיגדלו תלמידי חכמים, ומרן זצוק”ל בירך ואמר “בעזרת השם”, אבל הוסיף – “אבל דע שזה תלוי באבא גם כן…”
“ואז ניגש מנהל אחר וביקש ברכה שבנו יהיה גדול בתורה כמו הראש ישיבה, ואז הביט בו מרן ואמר “ולא יותר? ומדוע לא יותר?”

מרן ראש הישיבה זצוק”ל ליוותה אותנו לכל אורך הדרך. הוא היה הכתובת עבורנו לקבל הכרעה בכל נושא ולשמוע דעת תורה מעומק דעתו הרחבה. אנו בטוחים כי כעת רוחו הגדולה תוסיף ותלווה אותנו הלאה, ותעמוד לימיננו עדי יקיצו וירננו שוכני עפר בביאת גואל צדק במהרה בימינו”.

 

תגיות: רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל

עוד בנושא

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מערכת ביתר 24
ג׳ בסיון ה׳תשפ״ה
0

ב"ה העדר התחבורה הציבורית הישירה בין עירנו לעיר חיפה, גורמת סבל רב לתושבים הנוסעים בין הערים, בעיקר בימי שישי, מוצ"ש, חגים ובתקופת בין הזמנים. לאור זאת, פנה רה"ע מאיר רובינשטיין...

אשרינו, מה טוב חלקנו

אשרינו, מה טוב חלקנו

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

במשרד ירושלים ומסורת ישראל סיכמו בסיפוק רב את הצלחת ההילולא בס"ד >>> ולצד השבחים המוצדקים על התקתוק היעיל של הילולת הרשב"י - יש גם כמה הארות לשיפור וייעול בשנה הבאה:...

מחלקת אבידות, שלום

דורשים צדק תחבורתי!

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

הדים עצומים לסדרת הכתבות שפרסמנו ב'שערים' על העוול הזועק והאפליה הבוטה במחירי התחבורה הציבורית לתושבי ביתר >>> הציבור נקרא להמשיך ולשלוח מכתבים לגורמים הרשמיים ולנציגי הציבור החרדי בכנסת, וכן לעיתונות...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00