שמעון כהן
השנה ה’ביתר דייס’ יעבוד נטו לטובת תושבי ביתר: בחמש השנים האחרונות למדנו להכיר וליהנות מימי המכירות המיוחדים והאטרקטיביים של ביתר עילית – ששמם יצא למרחוק, ליישובי הסביבה ואף לירושלים ולמרכז, עד שהפכו לאירוע מרגש של ערבות הדדית מופלאה.
לטובת זוגות חדשים שממש מקרוב באו לשכור יחידת-דיור משפע ההיצע של יחידות בעיר, נספר ש’ביתר דייס’ הוא האירוע הצרכני המשמעותי והמדובר ביותר בעיר בשנים האחרונות. בכל שנה, באזור הזמן הזה שפוגש את תקופת החנוכה וסיום שנת הכספים – מוכרזים בעיר ימי מכירות ענקיים שהופכים את חווית הצריכה לדבר הכי חם, הכי כדאי והכי מדובר בשוק הצריכה הביתרי.
בשנים האחרונות, מאות בעלי עסקים בעיר יצאו מגדרם כדי להציג מחירי ריצפה ולאפשר ללקוחות רכישות אטרקטיביות במחירים מצחיקים, ואילו הלקוחות מצידם סייעו לבעלי העסקים לסיים את המאזן השנתי בתשואת רווח משמעותית, לרוקן מדפים ממלאי של שנת הכספים היוצאת ולהיכנס עם מאזן טוב יותר לשנת הכספים שבפתח. אם תרצו, מימוש מרגש של הערך היהודי ‘צאו והתפרנסו זה מזה’.
העיתוי של ‘ביתר דייס’ נבחר בקפידה: מצד אחד – תקופת חג החנוכה, זמן-ביניים שבין חגי תשרי לתחילת התכנונים לחג הפסח, זמן שבו מצטיידים בבגדי חורף, באבזרים לבית, במוצרים שונים ומגוונים – מחשמל ועד ציוד אלקטרוני, ממילוי המזווה בדברי מזון ועד ביגוד והנעלה לסוגיו. מצד שני – זמן שבו בעלי העסקים מגישים את הדוחות השנתיים שלהם למשרד רואי החשבון ונושאים עיניים למאזן שנתי נאה של רווחים מול הוצאות.
ה’ביתר דייס’ מאפשר לבעלי העסקים לקבל ‘פוש’ אחרון, כלומר, דחיפה נוספת, שתסייע להם לצלוח את המאזן השנתי ברווח סביר. כמובן שיש לכך תמורה: הורדת המחירים הכי נמוך שאפשר.
החידוש של תשפ”ג
אז כפי שאתם מבינים, ה’ביתר דייס’ של תשפ”ג מתקרב. בקרוב ממש תהפוך העיר את פניה בכל הקשור לשטף המכירות בעסקים בעיר, והרווח יהיה להנאת כל הצדדים. גם עבור בעלי העסקים שרואים בימי ‘ביתר דייס’ רווח נאה, וגם עבור התושבים – שזוכים להנחות ענקיות והטבות מפליגות.
זוהי הזדמנות מכירתית שלא חוזרת יותר מפעם בשנה, והתושבים – אם לשפוט לפי ההיענות המסחררת בשנים קודמות – נענים בהתלהבות. ואכן, בשנים הקודמות הפך ה’ביתר דייס’ להפנינג ענק של מכירות בהנחות חסרות תקדים. בכל קרן רחוב יכולנו לפגוש תושבים צוהלים שנושאים בחדווה מוצרים שנרכשו במחירים חלומיים.
איך אמר ר’ יענק’ל, תושב שכבר ראה דבר או שניים, כשפגש את כתב ‘שערים’ בשנה שעברה? “וכי קלה היא בעיניך? זכיתי בזכות כפולה – גם להחזיק את ידיהם של בעלי העסקים מעירי שמתפרנסים בכשרות וביושר – וגם מילאתי שקיות במחירים חלומיים. זה ממש ‘פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא!'”
אלא שהשנה – יהיה חידוש: מארגני ה’ביתר דייס’ ישימו דגש על מחירים אטרקטיביים באמת, על הוזלה משמעותית ומאמץ אמיתי לטובת הלקוחות. העין לא צרה ח”ו באף עסק שרוצה להגדיל הכנסות ומתקשה להנמיך מחירים, ומאחלים לכולם בהצלחה. אבל צריך לזכור: ל’טנגו’ הזה צריך שניים: גם הלקוחות צריכים לצאת מורווחים, ועליהם לקבל מחירים אטרקטיביים.
כדאי מאוד לזכור: ‘ביתר דייס’ זו לא רק מדבקה ששמים בפתח החנות. התושבים הם חכמים, הלקוחות יודעים מה הם רוצים ומחפשים. מניסיון של שנים עברו – עסקים שהכריזו על הצטרפותם ל’ביתר דייס’ אבל בפועל לא הוזילו מחירים – לא רק שאיכזבו את הלקוחות, אלא גם התאכזבו בעצמם. זה לא עבד להם בשורה התחתונה. לא חייבים להצטרף ל’ביתר דייס’, אבל בוודאי שאין שום תועלת בפיתוח ציפיות מיותרות.
אז בעלי עסקים, זכרו: כל קווץ’ קטן מצידכם (כמובן בגבולות הרווח הסביר, איש אינו מצפה שתפסידו ח”ו, או שתצאו ללא רווח) – תגדיל את הכנסותיכם ותגרום לכם לצאת מימי ה’ביתר דייס’ עם רווח נאה ומשמעותי לקראת סיום שנת הכספים.
ובמילים אחרות: בפירוש נעודד יותר את העסקים שיוזילו מחירים. יהיו השנה קריטריונים נוקשים וברורים יותר להצטרפות לחגיגת המכירות של ‘ביתר דייס’.
‘בלאק פריידי’ משלנו
עכשיו, אחרי שהבנתם את הקונספט, זה השלב שבו מומלץ לפתוח יומנים: ימי ה’ביתר דייס’ ייערכו השנה במתכונת מקוצרת של שלושה ימים – בין הימים שלישי עד שישי, ג’ עד ז’ טבת (למניינם: 27 עד 30 בדצמבר). הרעיון הוא, בין היתר, לתת ‘קונטרה’ יהודית כשרה לטירוף הקניות של ה’בלאק פריידי’ העולמי, שבו רשתות עולמיות מוזילות מחירים ביום השישי האחרון של השנה האזרחית. אז במקום להזמין מכל מיני רשתות נכריות – נצא ונתפרנס זה מזה.
ובקיצור, את מה שהעולם קורא ‘יום שישי השחור’ – ביתר עילית הופכת ל’יום שישי הצחור’, עם לבן בוהק של ערבות הדדית ושל דאגה איש לרעהו: בעלי העסקים למען התושבים – והתושבים למען בעלי העסקים.
את המיזם העירוני החשוב הזה מובילים מזה חמש שנים עיריית ביתר עילית בהכוונתו של רה”ע ר’ מאיר רובינשטיין, בשיתוף ‘פורום העסקים של ביתר עילית’. “זוהי זכות עבורנו לתמוך בבעלי העסקים בעיר ולסייע בהצעדתה של כלכלת ביתר עילית לשיאים חדשים”, אומרים בעירייה בהקשר של הפרויקט.
בנייך מרחוק יבואו
ל’שערים’ נודע (ל’שערים’ יש תמיד מקורות טובים ב”ה) כי עשרות רבות של עסקים כבר הצטרפו, והציבור צפוי להצביע ברגליים ולגדוש בהמוניו את העסקים המשתתפים ב’ביתר דייס’. לשם קידום המיזם חברו יחדיו בעלי העסקים בעיר.
כל עסק בביתר עילית יכול להצטרף לפעילות המכירות במסגרת ‘ביתר דייס’, ובלבד שכאמור – יוזיל מחירים באופן רציני ונראה לעין. הרעיון הוא להוביל הוזלת מחירים משמעותית באמצעות מבצעים שדוגמתם אין בשום הזדמנות אחרת, מבצעים שלא יחזרו עד לשנה הבאה. זה מגיע לתושבים, ולמען האמת – ההתעניינות האדירה סוחפת רבים גם מחוץ לביתר עילית, המתכוונים להגיע ולרכוש מוצרים מהעסקים המשתתפים ב’ביתר דייס’.
יצוין, כי אין צורך ב’כרטיס תושב’ על מנת להשתתף בימי ה’ביתר דייס’. שבוע המכירות פתוח לכל דיכפין. אם יש לכם מכרים מחוץ לעיר המעוניינים לבוא ולערוך כאן את קניותיהם במחירים חסרי תקדים – זה הזמן לעדכנם, על מנת שגם הם יוכלו ליהנות מהמחירים המיוחדים.
נתראה, אי”ה, בביתר דייס!