ה’בלאק פריידי’ של ביתר
שמעון כהן
‘ביתר דֵייס’ – מושג שהפך בשנה שעברה לשם נרדף להצלחה עירונית לטובת הלקוחות ובעלי העסקים כאחד. במסגרת המיזם, מאות בעלי עסקים, מצטרפים יחד לימי הפנינג מבצעים ומכירות מוזלות.
כזכור, בשנה שעברה התארגנו בעלי העסקים ב’פורום העסקים של ביתר עילית’, לימי מבצעים מיוחדים, בימי ראש חודש כסלו. אלה היו שני ימי מכירות, ביום חמישי וביום שישי, כאשר בעלי העסקים אשר הכינו את עצמם ליום הזה מראש – הצליחו להביא ללקוחותיהם מחירים מיוחדים.
הלקוחות באו בהמוניהם, כך שהייתה זו “עסקת win win” – כלומר, עסקה ששני הצדדים נהנים ממנה: הלקוחות נהנו ממחירים והנחות מיוחדים, ובעלי העסקים הצליחו להוציא כמויות של סחורה ויצור אינטראקציה עם הלקוחות. חלקם אפילו הצליחו לצרף אותם למועדון הלקוחות.
מחיר לכל נפש
יודגש, כי ימי המכירות הובילו להצלחה רק עבור אלו מבין העסקים שאכן הוזילו מחירים בצורה משמעותית, כך שלא מדובר ב’גימיק שיווקי’ גרידא, אלא במהלך אמיתי ומבורך לטובת ציבור הקונים. אלו שלא התארגנו מספיק ולא הביאו מבצעים רציניים או הטבות מיוחדות, וחשבו שרק פרסום יביא את הלקוחות – לצערנו התאכזבו בסוף היום. לכן חשוב מאוד שהעסקים יתכוננו גם מול הספקים, יחפשו דילים טובים, ישלפו מהמחסנים סחורה שניתן למוכרה במחירי ‘כאסח’, ויחפשו רעיונות על מנת להוזיל מחירים ולהפוך את הקנייה בשבוע המיוחד של ‘ביתר דייס’ לאטרקטיבית באמת.
ב’פורום העסקים’ מדגישים, כי אין הכוונה למכור בהפסד. הכוונה היא למכור במצב שגם בעלי העסקים ירוויחו אבל אם בכל השנה נמנעים בעלי העסקים מהורדת מחירים דרמטית כדי שלא ‘לשבור את השוק’ – בימי המכירות הללו אין חשש משבירת השוק, וכי כל המוריד מחירים יותר – הרי זה משובח ומצליח יותר.
הרעיון של שבוע מכירות במחירי רצפה רץ בשנים האחרונות בכל העולם. זה התחיל בארה”ב, בתופעת ה’בלאק פריידי’ (בתרגום מילולי: ‘יום שישי השחור’) – יום שישי אחד בשנה, שלמעשה מתפרס לאורך השבוע שלפניו, שבו חנויות מוכרות את מוצריהן במחירי רצפה והמונים מתנפלים על הסחורה ומחסלים את המדפים. התופעה המשיכה לסין ולאחרונה הגיעה גם לארץ.
הרעיון העסקי מאחורי הפרויקט העולמי הוא להוריד את המחירים פעם אחת בשנה באופן דרסטי מבלי לרסק את השוק. עבור עסקים רבים זוהי הזדמנות חד שנתית לרוקן מדפים כהכנה להצטיידות מחודשת בסחורה חדשה.
עיתון מיתוגי מיוחד
אירועי המכירות של ‘ביתר דייס’, אותם מוביל ‘פורום העסקים’, זוכים לתמיכת בעלי העסקים ולהצטרפותם הנלהבת, וזוכה לגיבוי מצד עיריית ביתר עילית בראשות ראש העיר מאיר רובינשטיין, אשר הצטרף להיות המנוע המניע את הרעיון לקיים את ימי המכירות – גם לטובת בעלי העסקים וגם עבור תושבי ביתר. העירייה אף פורסת את חסותה על חלק ניכר מהוצאות המיתוג של ‘ביתר דייס’.
גם עיתון ‘שערים’ פורס השנה את חסותו על ה’בייתר דייס’, ומוציא לאור חוברת מיוחדת עבור בעלי העסקים אשר רוצים לפרסם את מבצעיהם במיוחד לימים אלו. החוברת תהיה מושקעת ותכלול כתבות תדמית, מסעות פרסום ומיתוג לעסקים הרוצים בכך.
לפרסום בעיתון המיוחד, במחירים שווים לכל נפש – ניתן לפנות אלינו למערכת למספר הטלפון 02-5804400 או לכתובת המייל 58*****@gm***.com . מהמערכת נמסר, כי בעלי העסקים אשר יסגרו פרסום עד יום חמישי ט”ז חשון (14/11/19 למספרם) – יקבלו ערכת מיתוג מיוחד מבית ‘חוצות – פרסום ושילוט’.
המיתוג של ‘ביתר דייס’, הופקד בידי איש הפרסום הביתרי מנדי אייזן. על יחסי הציבור הופקד תושב העיר גבי הורן עם צוות ‘ביתר און ליין’. עסקים אשר מעוניינים לפרוס חסות ורוצים להשתתף בפעילות המאורגנת יכולים לפנות למספר הטלפון: 02-6424118.