לפעמים אנו כבעלי עסקים, מנסים לעשות כל מיני מהלכים שוב ושוב ושוב כדי להצליח יותר, אבל הם לא מצליחים לנו.
אז אנחנו מנסים לעשות את זה שוב.
אלברט אינשטיין פעם אמר: “אי שפיות, זה לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות”.
אז מה כדאי לעשות?
נכון, לחשוב מחוץ לקופסה!
(רק מזכיר לכם את הכלל הקבוע שלי: לא מעתיקים מהמתחרים!!)
הרבה חושבים שחשיבה מחוץ לקופסא זה משהו שייך רק ליצירתיים, אבל זה לא נכון!
כולנו, אבל כולנו יכולים לחשוב מחוץ לקופסה!
מה זה בכלל חֲשִׁיבָה מִחוּץ לַקֻּפְסָה?!
בדר”כ מדובר במשהו אחר לגמרי – ביציאה מהנורמות וממה שמקובל, ממה ש”נכון לעשות”, או “כדאי לעשות”.
כולנו מקובעים בכל מיני תפיסות שונות ומשונות, נקרא לזה קופסה, וכשנרצה לעשות מהלך שונה נצטרך לחשוב שונה.
חשיבה מחוץ לקופסה היא חשיבה שאינה רגילה, אינה סדרתית, ואינה לינארית.
חשיבה יצירתית היא חשיבה עם הברקות ולאו דווקא נכונות, מקובלת, או מוסכמות. אלו הברקות חשיבה שמייצרים את החדש, השונה, את היצירה, או את התגלית.
היצירתיות היא מה שמסייעת לכל אדם מאיתנו, בני האדם, לייצר רעיונות שהם לא בהכרח “הגיוניים” או “נכונים”, לפחות לא על פי הידוע לפניו, ולייצר מהם שינוי שתורם ריענון, ומחדש לנו את המחשבה, או סתם משעשע אותנו וגורם לנו לחשוב על דברים טיפה אחרת.
מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב ופתאום עולה לכם איזה רעיון מבריק ולא משנה על מה הוא, שלא חשבתם עליו אף פעם?!
זה חשיבה מחוץ לקופסה!
הרבה חושבים שלחשוב מחוץ לקופסא זה להביא יציאה לא מהעולם הזה, וזה גם לא נכון.
חשיבה מחוץ לקופסה, זה לפעמים מחשבה טיפה שונה, או פשוט משהו שעדיין אפחד לא חשב עליה.
מצד אחד הוא פשוט, אבל מצד שני גאוני!
אם יש לכם דעה בעניין, שתפו:
בהצלחה!
תתקדמו לעסק מנצח!