יעקב מרגליות
במסגרת ההכנות, השבוע התקיים ערב הדרכה לבעלי העסקים, בהובלת היועץ העסקי שמחה בלוטניק. בכנס השתתפו בעלי עסקים המבקשים להיכנס לתודעה של הלקוחות הרבים בעיר. בלוטניק מסר למשתתפים הרצאה מעשית שכללה טיפים תכליתיים להצלחה.
בכנס דובר על מיקוד-מטרה בעסק, לצד טיפים לניהול נכון וכן פאנל קצר בסיומו שבו נערך סיעור מוחות בין בעלי העסקים שהעלו אתגרים שעומדים על הפרק, וכן העלו פתרונות שונות לבעיות שצצות בניהול השוטף של העסק.
בין הנקודות הרבות שהועלו בכנס ההכנה, היו הנושאים החשובים: פרסום שוטף, חידוש מלאי ושימור לקוחות – נושאים שאיתם מתמודדים מרבית בעלי העסקים. נקודות נוספות שהועלו – עסקו בסוגיות הקשורות להגדלת העסק והרחבת מחזור המכירות. לגבי שימור לקוחות, לובנו הדרכים לשמר לקוחות קבועים באמצעות מבצע טוב או בונוס על הנאמנות שלהם לעסק במשך כל השנה.
נושא פרקטי נוסף שהועלה: יש לנו מלאי תקוע ואנחנו לא מצליחים למצוא מקום או זמן שנוכל להיפטר מהסחורה התקועה הזו, בגלל שלל סיבות, כמו מחיר גבוה מדי או מוצר לא אופנתי – מה הן הדרכים להתמודדות? כמובן שימי ה’ביתר דייס’ הם פתרון לשני הצדדים, הן עבור בעלי העסק והן עבור הלקוחות שישמחו להצטייד במחיר רצפה.
נושא נוסף שעלה בכנס ההדרכה – הכנסת מוצר חדש: יש לנו הצעה מספק שרוצה לתת לנו מוצר חדש, ואנחנו מפחדים מתגובת הלקוחות. ביתר דייס – זה הזמן להעז ולהכניס מוצר חדש לשוק. נושאים נוספים שדוברו: שיפור השירות, הדרך הנכונה לעריכת מבצעים ומכירות באחוזי הנחה, לצד פרסום ושימור תודעה.
וכמובן, דובר גם על ההזדמנות של ‘ביתר דייס’: הזדמנויות אסור לפספס, וזו ההזדמנות שלכם להוציא מהכוח אל הפועל מהלכים עסקיים שמאוד רציתם ולא הצלחתם או דחיתם. אין בעל עסק, ולא משנה מה הוא עושה – שאין לו הזדמנות במסגרת מבצע המכירות השנתי בעיר. אפילו נותני שירותים דוגמת יועצים, רואי חשבון ועורכי דין, יכולים לעשות מחיר טוב למי שסוגר איתם במסגרת השבוע לחיזוק העסקים בעיר.