ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום ראשון, י״ב בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

והיוקר יאמיר

י׳ בכסלו ה׳תשפ״ב
| חדשות מקומי
0 0
והיוקר יאמיר

לאחר שתקציב המדינה אושר בשבוע שעבר (ליל שישי) במליאת הכנסת – תקציב הכולל שורה ארוכה ומחרידה של גזירות והעלאות מיסים – בעירנו ביתר עילית חוששים מפני גל כללי של התייקרויות שיחל לתת את אותותיו ברשתות השיווק בעיר בעקבות גזירות התקציב.

כידוע, התקציב החדש לשנים 2021-2022 למספרם, מחיל העלאת מיסים דרקונית על שני ענפי צריכה מובילים עבור המשפחות החרדיות בשיעור של עשרות אחוזים: האחד הוא המס שנכנס לתוקף על כלי הפלסטיק החד-פעמיים (כחלק מטרנד עולמי ירוק, ובטענה ל”דאגה מפני ההתחממות הגלובלית”), והשנייה היא המס על השתייה הממותקת, שייכנס לתוקף בקרוב. במשפחות חרדיות רבות מאוד נפוץ השימוש בכלים חד פעמיים, עקב הקושי לשטוף כלים עבור מספר גבוה של סועדים בסעודות שבת וכדומה, וכן השתייה הממותקת אותה צורכים בסעודות שבת ובאירועים קהילתיים.

לפי הצו החדש, המס על הכלים החד פעמיים עלה ל-11 שקלים עבור כל קילוגרם של כלים חד פעמיים, ובהם: כוס, צלחת, צלחת הגשה, קערה, מזלג, סכין וכף.

כמו כן, על משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו גבוה או שווה ל-5 גרם ל-100 מ”ל משקה – יוטל בקרוב מס בסכום של 1 ש”ח לליטר. על משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו נמוך מ-5 גרם ל-100 מ”ל משקה, וכן מיץ פירות ששיעור הסוכר שבו גבוה מ-5 גרם ל-100 מ”ל משקה – יוטל מס בסכום של 0.7 ש”ח לליטר (כאן נחשפת שערורייה נוספת, בדמות העלאת מס על מיץ ענבים, מוצר שהשימוש היחיד בו הוא לקידוש ולהבדלה בלבד. כלומר, מס מיוחד נגד יהודים שומרי מצוות המבקשים לערוך קידוש והבדלה).

שיטת המס חלה כבר על חלק מחומרי הגלם המיובאים, המשמשים את החברה בייצור המשקאות המתוקים. על חומר הגלם יוטל מס שישולם כבר בהעברתו לידי החברה עם הגעתו ארצה. המשמעות היא שחלק מהמס יהיה מס כפול, שישולם גם בהגעתו ארצה כחומר גלם וגם כמוצר מוגבר בחנות. לפי הערכת חברות המשקאות, הטלת המס תשפיע לרעה באופן מהותי על מכירותיהן. חברת קרור, המחזיקה בחברת המשקאות ‘יפאורה’ (טמפו), דיווחה למשקיעים כי היא צופה שהטלת המס תשפיע לרעה באופן משמעותי על מצבה, וייתכן שישנו אף חשש לפיטורי עובדים וצמצום קווי ייצור.

תופסים טרמפ

אלא שלצד עליית המיסים – החליטו הרשתות לעשות דין לעצמם ו’לתפוס טרמפ’ על עליית המס, כדי להקפיץ את המחירים בעוד עשרות אחוזים, הרבה יותר מאשר שיעור המס שגדל – העלאה שנעשתה לכאורה ללא הסבר והיגיון.

במהלך השבוע הופצה בבתי הכנסיות בעיר מודעה שהכינו תושבים אכפתיים, שקובלים על התופעה שאין בה צדק והיגיון. תחת הכותרת “עושק הרשתות” – נכתב במודעה: “יותר ממה שגזרה עלינו מלכות הרשעה – גוזרות עלינו רשתות השיווק. בעוד שהמס שנערי האוצר והצר העומד עליהם (הכוונה לשר האוצר איווט ליברמן. י”מ) קבעו שיעמוד על סך 11 שקלים לקילוגרם חד פעמי – מצאו בעלי הרשתות הזדמנות לעשור את הציבור ולהפקיע שערים במחירי החד פעמי בצורה שערורייתית.

“בבדיקה פשוטה”, נכתב במודעה, “חבילת כוסות חד פעמי פשוטות, ששוקלת כ-130 גרם, דהיינו התייקרות של פחות מסך 1.5 שקלים – התייקרה בפועל בכ-5 שקלים; צלחות גדולות (50 צלחות) ששוקלות כ-350 גרם – המחיר התייקר מכ-5 שקלים ליחידה ל-16 שקלים, דהיינו התייקרות של מעל 10 שקלים לחבילה. אל תתנו ידכם לעושק הציבור”.

גל עליות המחירים אינו מסתיים במוצרים החד פעמיים. עלותם של חומרי גלם רבים, כמו תירס וסויה, זינקה משמעותית. מספר חברות כבר הודיעו על התייקרות צפויה, וביניהן ‘מי עדן’ שעדכנה כי מ-1 בדצמבר למספרם היא צפויה לייקר את מחירי מוצריה לקמעונאים בשיעור של בין 1.7% ל-5%. החברה נימקה לקמעונאים כי “מזה תקופה ארוכה שהחברה ספגה התייקרויות של עשרות אחוזים בעלויות הייצור עקב התייקרות חומרי גלם, עלויות ההובלה ועלויות הספקים המקומיים”.

גל ההתייקרויות צפוי לכלול מזון מקטגוריות שונות בהם פסטה, מוצרי נייר, בשר ודגים ועוד. מנכ”ל רשת ‘ויקטורי’ הארצית, איילד רביד, כתב לפני מפר ימים: “ימים קשים לפנינו. אפשר להגיד שלפנינו צונאמי של עליית מחירים”. רביד מנה את התייקרות מחירי הדלק, את המס על הכלים החד-פעמיים ואת  המס על המשקאות הממותקים. אלה רק חלק מהגורמים שיכבידו על הכיס של כולנו, ואם זה לא מספיק, גם הקורונה וההשפעות שלה עוד כאן”. בנוסף, שיתף כי הספקים כבר הודיעו על עליית מחירים בשל הזינוק במחירי הובלת הסחורות.

עוד צפויים לעלות בתחילת שנת הכספים 2022 – תעריפי הארנונה בשיעור של כ-2%, וגם תעריפי החשמל.

קמפיין למהדרין 

וכמו בכל דבר במדינה, כאשר מורגשת מצוקה – הציבור החרדי הוא הראשון לחטוף.

וכך, אל גל עליות המחירים הכללי במשק – מצטרף עליהום שהתפרץ בשבוע שעבר בכלי התקשורת במדינת ישראל – נגד המחירים המוזלים שרשת ‘שופרסל’ וסניפיה ‘יש חסד’, לצד שירות המשלוחים ‘ישיר למהדרין’, מציעים לציבור החרדי. מדובר במתקפה מתוזמנת ומרושעת, שאינה דורשת הורדת מחירים לציבור הכללי (דרישה שיש בה היגיון), אלא קובלת על המחירים הזולים לציבור החרדי – הידוע כאחד מהכוחות הצרכניים המרכזיים במשק הישראלי, בבחינת “גם לי גם לך לא יהיה”.

הציבור החרדי, העני ביותר במדינה, שמקבל מחירים הוגנים יותר בזכות היותו כוח קנייה מאורגן, בזכות שיטת הקנייה הנבונה ובזכות עלויות התפעול הנמוכות ביחס לסניפים המושקעים בציבור הכללי – הוא זה שהוצג כ”אשם” ביוקר המחייה, ובמסגרת זאת החל ג’יהאד נגד הרשת.

לרשת ‘שופרסל’ נדרשו שעות בודדות כדי להיכנע. המתקפה הביאה להתקפלות חלקית של הרשת, כאשר כעבור כמה שעות הודיעו בשופרסל על סגירת ‘ישיר למהדרין’.

מדובר בהפסד גדול עבור אלפי צרכנים חרדיים רבים. שירות מכירות המזון של ‘שופרסל’ – ‘ישיר למהדרין’, שנסגר עקב המתקפה, התבסס בפועל על סניף ‘יש חסד’ בארות יצחק שהינו סניף מהדרין, וביצע משלוחים לערים החרדיות ביתר עילית, פתח תקווה, בני ברק, אלעד ואשדוד. הכל בעקבות תחקיר באחד הערוצים שבדק ומצא הפרשי מחירים בין המחירים ב’ישיר למהדרין’ למחירים בסניפי שופרסל האחרים.

עורכי התחקיר כתבו כך: “מדוע הלקוחות ברשת הגדולה בישראל צריכים לשלם יותר? בשנתיים האחרונות, משלוחי האונליין מהסופרים זינקו בשיעורים גבוהים במיוחד, והרבה מאוד ישראלים הסבו את הקנייה השבועית שלהם למשלוח עד הבית – במקום הסיבוב המוכר בסופר. בשירות זה, המונגש לקהל הדתי והחרדי, מופיעים לעתים קרובות אותם מוצרים בהבדל אחד עיקרי – המחיר.

בתום הכתבה הובאה תגובתו של יו”ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח”כ מיכאל ביטון מכחול לבן, שהתייחס לפערים הגדולים ואמר: “נידרש לפקח גם על רשתות המזון ועל המניפולציות שנעשות בתוך רשתות המזון על המחירים לצרכן. אין סיבה שאדם שאוכל כשרות, ישלם 30%-40% פחות מכשרות אחרת”. בנוסף צוטטה הילה קניסטר, מומחית צרכנות במועדון “שלך”, שמסרה: “אם רשת מסוימת יכולה למכור בזול לקהל מסוים ועדיין להרוויח, אין כל סיבה שלא נמכור לכל הציבור באותו המחיר הרי. אז מדוע המחיר הוא שונה?”

בתחילה ניסו בחברת ‘שופרסל’ לא להתרגש יתר על המידה, ומסרו בתגובה, כי “ישיר למהדרין הינו פורמט ייעודי לאוכלוסיות הצורכות כשרויות מהדרין. לשופרסל מספר פורמטים קמעונאיים שונים, המאופיינים במגוון מוצרים שונה ומיקודים מבצעיים שונים, כך שאין מקום להשוואת פריט זה או אחר בין אתרים אלו ובין הפורמטים השונים”. אלא שעם חלוף הזמן  הוגשו שתי בקשות לתביעות ייצוגיות, כל אחת מהן על מאות מיליוני שקלים, בטענה לאפליה לטובת הציבור החרדי ושומרי הכשרות, ובחברה החליטו להיכנע.

יש חסד – יש עליהום

ועם האוכל – תרתי משמע – בא התיאבון.

אתמול (יום א’) פרסם אחד העיתונים הגדולים במדינה, תחקיר נוסף, הפעם על המחירים המוזלים בסניפי ‘יש חסד’ (שמפעילה סניף גדול ברחוב פנים מאירים בעיר).

הכותרת ה’מפלילה’ במוסף ‘ממון’ הייתה:  “לא רק אונליין, גם בסניפים – הרשת החרדית של שופרסל זולה יותר”. בכתבה נסרקו מוצרים שבהם הוצגו פערי מחירים לטובת סניפי המהדרין. הידיעה ‘חשפה’, כי “פערי המחירים לטובת הלקוחות החרדים נשמרים גם בסניפים. לשופרסל יש תת רשת, ‘יש חסד’, שמיועדת למגזר החרדי. תת הרשת מונה 18 סניפים ואפשר למצוא את סניפיה בירושלים, בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, טבריה, גבעת שאול, הר נוף, רמת שלמה, מודיעין עילית, פתח תקווה ובעוד ריכוזי אוכלוסייה חרדית. יצאנו לבדוק כמה עולה סל מוצרים בסיסי באחד מסניפי יש חסד”.

בידיעה נכתב, כי “לפחות בשמונה מוצרים נמצאו פערים של עשרות אחוזים לטובת המחיר בחנות לחרדים”. לצד זאת, הכתבה הוצגה מפר מוצרים שנמצאו זולים יותר דווקא ב’שופרסל דיל’ הלא חרדי. אולם הכותרת עשתה את שלה, והעליהום נגד החברה שמשווקת את חלק ממוצריה לצרכן החרדי, בעל הרגלי הצריכה השונים בתכלית, במחירים מוזלים יותר – המשיך לפרוח במלוא העוצמה.

הטענות נתקלו גם בהסברים – אך אלה לא הועילו: כך למשל, גמליאל מ’, בעל רשת קמעונאית בעצמו, הסביר: “הפירות והירקות בשופרסל הם בתג איכות יותר מאלו שמגיעים לפורמט יש חסד. שופרסל אקסטרה דיל בסגולה הוא ברמה אחרת משכנו הקרוב יחסית, יש חסד בארות יצחק. אבל קקאו בשקית עולה בשופרסל כמעט כפול מיש חסד, ובכל זאת אין שום טענות לאף אחד, כי רואים את ההבדל במבחר, באיכות ועוד. זו גם שיטת קניינות שונה. אריזות גדולות, מגוון יצרנים אחר. למשל: כשיש עימות בין ספקים לשופרסל, זה בדרך כלל לא רלוונטי לפורמט יש חסד.

“מה שמגוחך בטענות”, הוסיף גמליאל, “כי עורכי ההשוואות לא בדקו, למשל, למה העוף זול יותר משמעותית בשופרסל, או הבשר, כולל הטחון האיכותי-יותר שנמכר בשופרסל.  נטלו מהקפואים את אחד ממותגי הדגים, ואיתו יצרו שערורייה. אני לא רואה פה מקום לטענות, זה פורמט אחר, ולא ברור ממה בדיוק נלחצו בהנהלת שופרסל. אלא אם יש להם כוונות אחרות במהלך, והתחקיר נפל להם בטיימינג מושלם, מבחינתם”.

אחד הצרכנים החרדים, תושב בני ברק בשם ישראל כהן, הגיב: “‏שופרסל יכלה להודיע שהיא מתקנת ומורידה מחירים גם במגזר הכללי, אבל במקום זאת היא פעלה מתוך לחץ וחרדה ובחרה להעניש את החרדים”.

שוברים את הקופה

מה שהפך את התחקיר לבעייתי, זו העובדה שבמקום להפנות את תשומת לב הצרכנים לכך שקיימות עבורם אפשרויות נוספות, בחרו למסגר את זה כאילו המכירה לקהל החרדי מביאה להעלאת המחיר לקהל החילוני. “לתמחר את מחיריה לשאר הצרכנים בפערים כל כך משמעותיים, זה כבר מריח פחות טוב”, נאמר בתחקיר. בעקבות כך, התעוררה סערה גדולה. תחושת חוסר הצדק שנבעה מהשילוב בין נושא יוקר המחיה הרגיש לבין חשדנות כלפי חרדים – הביאה לגל של הצהרות על הפסקת קניה בשופרסל, ומכאן לסגירת מיזם “ישיר מהדרין” תוך מספר שעות.

פרשן כלכלי בשם עידן ארץ הסביר: “בשופרסל מנסים למכור במחיר זול יותר לציבור החרדי כי הם (סטטיסטית) עניים יותר, ומוכנים להתפשר על מגוון המוצרים כל עוד המחיר זול ככל הניתן. זו תופעה שכלכלנים טעו כשקראו לה “אפליית מחירים” ואני מציע לקרוא לה “תמחור פרוגרסיבי”. מוכרים לעניים במחיר זול יותר, כי אין ברירה, ומהעשירים גובים יותר. זאת בדומה לחברות תעופה, שמציעות מעט יותר נוחות עבור מחיר גבוה בהרבה, במטרה לפתות עשירים יותר לשלם יותר כסף על כרטיס. כך העניים נהנים ממוצרים שאי אפשר להשיג אחרת”.

כשופר של התושבים, ‘שערים’ מביע תקווה כי הנהלת ‘שופרסל’ ותת הרשת שלה ‘יש חסד’ לא ייכנעו לעליהום התקשורתי, וימשיכו למכור לציבור החרדי – ובכלל זה ללקוחות הסניף בביתר עילית – במחירים הוגנים התואמים את היכולות, הרגלי הקנייה ואורח החיים החרדי, ללא קשר להתנהלות מול הציבור הכללי.

בשבועות הקרובים מתכוון ‘שערים’ לצאת בבדיקת עומק ותחקיר ברשתות השיווק, בניסיון לסקור את מצב המחירים הכללי בכל אחת מהרשתות ולהבין את ההיגיון שעומד מאחורי העלייה. כמובן שהדבר ייעשה בהוגנות ותוך מתן פתחון-פה לרשתות, אך תוך עמידה על זכויות הצרכנים לקבל את המחירים הטובים ביותר.

תגיות: גזירות לפיד בנטצרכנות מקומית

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00