לא עוצרים בקורונה
משנה:
יעקב מרגליות
‘ביתר דייס’ – שבוע המכירות הביתרי האטרקטיבי שהפך בשנה שעברה להצלחה מסחררת והביא לתפנית גם עבור העסקים בעיר וגם עבור ציבור לקוחות ענק שזכה להצטייד במחירי ‘בלאק פריידי’ – חוזר השנה.
השאלה הראשונה שמן הסתם עולה לכם בראש כשאתם קוראים את הפתיח היא – ‘איך בדיוק זה קורה, כאשר הקורונה שיבשה את החיים ורוב העסקים נאלצים להיות סגורים?’ ובכן, השאלה מצוינת. אבל בדיוק כדי להתגבר על התהייה הזו – ישבו בשבועות האחרונים צוותים של אנשי מקצוע ומומחי מכירות וגיבשו שורת פתרונות יצירתיים קיום המסורת המבוקשת של ה’ביתר דייס’ – הפעם במתכונת אחרת, מתכונת קורונה.
הנוסחה המנצחת לקיומם של ימי המכירות הביתריים – שבשנה שעברה משכו קהל לקוחות גם מירושלים ויישובים סמוכים – התאפשרה באמצעות מספר שינויים מיוחדים עליהם עמלו ב’פורום העסקים’, בשיתוף הדוק וצמוד של עיריית ביתר עילית והעומד בראשה, ר’ מאיר רובינשטיין, שרתמו את כל הכוחות והמשאבים למען הצלחתו של המיזם.
העירייה החליטה שפעילותה בחודש כסלו הקרוב תיוחד למען בעלי העסקים. לשם כך התאגדו יחדיו לשכת ראש העיר, דוברות העיריה, אגף התרבות ופורום בעלי העסקים – כדי להרים יחד את הפרויקט באופן שיביא הצלחה גם לעסקים העירוניים המתמודדים עם תקופה לא פשוטה ומאתגרת בשל הנסיבות הכלליות – וגם לקהל תושבי העיר (וגם לקוחות מחוצה לה) שיבקשו ליהנות מההטבות המיוחדות – הטבות של שבוע בשנה בלבד.
שבועיים במקום שבוע
הבשורה הראשונה שהתגבשה במסגרת התאמת הפרויקט לנסיבות המיוחדות של תשפ”א (שלהי 2020 למספרם) – היא הארכת אירועי המכירות של ה’ביתר דייס’ לשבועיים, במקום שבוע אחד בשנה רגילה. כמו כן, כלל הפעילויות של אגף התרבות העירוני בימי החנוכה וחודש כסלו יוקדשו להעמקת הפעילות בין התושבים לבעלי העסקים בעיר, ברובד ההסברתי והמיתוגי.
לשם הפקת חודש העידוד לעסקים העירוניים שכרה העיריה את שירותיה של חברת ‘טיפ הפקות’. זו פועלת כבר למען הפקת ימי ה’ביתר הדייס’ במתכונת מנצחת, תוך התגברות על כל הקשיים והאתגרים. בשיחה עם מוטי רבינוביץ’, מנכ”ל ‘טיפ הפקות’, הוא מספר ל’שערים’ על פעילות חובקת זרועות ותחומים, כאשר הקמפיין הפעיל יתחיל כבר בתחילת השבוע הבא. “בכל יום יתווספו עוד ועוד חומרים אשר יעודדו את התושבים לבצע את הקניות בתוך העיר, וגם להתכונן לימי המכירות המיוחדים ה’ביתר דייס’ שהשנה ייערכו במתכונת מיוחדת”.
גם בעלי העסקים שכבר הזדרזו להירשם למיזם – נשמעים נרגשים ככל שה’ביתר דייס’ מתקרב. ב’פורום העסקים’ מציינים את ההצלחה המרשימה שנקצרה באירועי ה’ביתר דייס’ של השנה שעברה. “אלה שהצליחו במיוחד היו בעלי העסקים שהתכוננו מבעוד מועד ודאגו למחירים משתלמים במיוחד, כמו ב’בלאק פריידי’ האמריקאי. אלה שלקחו את זה ברצינות – רשמו מחזור מכירות ששווה בערכו לכמה חודשי מכירות! לעומת זאת, אלה שהציגו ‘כאילו מבצעים’ – לצערנו פספסו את ההצלחה המיוחדת. אנחנו ממליצים אפוא לבעלי העסקים לפנות לספקים שלהם כבר מעכשיו ולבקש מהם מוצרים בהנחה משמעותית, כדי שיוכלו ברף הגבוה (והנמוך מבחינת המחיר…) של ימי ה’ביתר דייס’ “.
בפורום מציינים, כי “הציפייה של התושבים היא לקבל דילים מיוחדים, בנוסח אמריקה של ה’בלאק פריידי’, במיוחד בשנה זו, בה אין אירועי מכירות כאלה בארצות הברית, וממילא גם הנסיעה אינה מתאפשרת… ידוע לנו”, מספרים בפורום, “על תושבים שנערכים לשבוע המכירות הזה מבחינה תקציבית והם רוצים להסתער על המדפים – אם רק יגלו מחירים שווים.. ניתן למשל לעשות מחירים על מוצרים מסוימים, כל יום על משהו אחר”.
חבר מביא חבר
“מה שחשוב”, מסכמים ב’פורום העסקים’, “זו היכולת של הצרכן לצאת מרוצה ואף לספר למכריו ולצרף עוד לקוחות למעגל בימי הקניות של ביתר דייס. חשוב להדגיש: הכוונה היו שתרוויחו כסף – שלא תפסידו חס ושלום – אבל בעזרת יצירתיות, השגת תנאים טובים אצל הספקים והיערכות מחושבת – אפשר להציג דילים מצוינים, לשחרר מלאי תקוע, למכור הרבה במחיר מועט אבל להרוויח מהמאסה של המכירות”.
ל’שערים’ נודע, כי בימים הקרובים יקיים פורום בעלי העסקים מפגשי הכנה עם בעלי העסקים – כדי שיצליחו להתארגן נכון לימי המכירות.
גם באגף התרבות של עיריית ביתר עילית לא שוקטים על השמרים. שם מכינים סוגים מגוונים של פעילות. “נשתמש בכל הכלים שבידינו כדי להעלות את נס את בעלי העסקים שבתקופת הקורונה סבלו הרבה, לפעמים הרבה יותר מכולם. החיבור עם הכלים שיש לאגף התרבות להציע – יכול להועיל מאוד: אם זה קו המידע הייחודי, אמצעי התקשורת עם התושבים, כתובות המייל וכדומה, כדי להעביר את המבצעים החמים ולייצר פתרונות להגדלת הקניות בתוך העיר. הפעילות של ימי החנוכה תוקדש למען פעילות זו. יש כבר המון רעיונות, שחלקם יפורסמו בימים הקרובים”, אומרים באגף.
פורום בעלי העסקים מעריך ומוקיר את העירייה והעומד בראשה, מאיר רובינשטיין, שהעסקים בעיר קרובים לליבו, דבר שבא לידי ביטוי בהקמת הגמ”ח לעסקים ובוועידות העסקים שהתקיימו על ידי העירייה, ובמיוחד כעת – בהירתמות המלאה להצלחת אירועי ה’ביתר דייס’.
‘שערים’, בתור כלי התקשורת המקומי הגדול והמוביל, אשר חרט על דגלו את הסיוע ל’עסקי עירך’ ועמידה לימין העסקים המקומיים – ילווה בעז”ה את אירועי ה’ביתר דייס’ בהבאת כל המידע הדרוש לטובת קהל תושבי העיר.