ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי כלכלה

זמן קניותינו

כ״ח באלול ה׳תשפ״א
| כלכלה, חדשות מקומי
0 0
זמן קניותינו

תחקיר הצרכנות הגדול | ‘שערים’ בפרויקט ענק לקראת חגי תשרי: באיזה סופרמרקט בעיר תקבלו את חווית הקנייה המושלמת והזולה ביותר

תמיד תצאו בזול עם סל הקניות הזול במדינה בלי טריקים ובלי שטיקים? >>> חודש החגים הקרב ובא, שמבשר על ביקורים חוזרים ונשנים בסופרים ובמרכולים – הוא זמן טוב לבדוק איפה הכי משתלם לערוך את הקניות לחגים >>> רגע לפני שתצאו אל הסופר הקרוב ותתחילו להעמיס עגלות, ‘שערים’ יצא לבדוק אחת ולתמיד מי הרשת הזולה ביותר בביתר עילית >>> וגם: איזה סופר יעניק לכם את חוויית קנייה המיטבית, ובאיזו רשת תיאלצו להמתין בתור לעגלות >>> קונים חכם, יוצאים בזול

מאת: יצחק בן אליהו

התרפקות על העבר היא ללא ספק אחת מהחוויות המועדפות על המבוגרים שבינינו. לספר על שמחת החיים שהייתה אז יותר מהיום (או שלא…) ועל התום והאושר שהיו מנת חלקם של אנשי הדור הקודם (על העבודה הקשה הם לא מספרים), ועוד ועוד, כיד הדמיון המתרפקת.

ללא ספק, המכולת השכונתית מככבת בחלק מבוטל מהסיפורים. כן, אותה מכולת שבה היו נשות השכונה הצדקניות נפגשות ומעדכנות זו את זו בחדשות השכונה אגב רכישת חצי כיכר לחם וכמה גביעי אשל. מקרר החלב המקרטע שדלתותיו שמעו אין ספור מתכונים שהוחלפו, החמוצים שנקנו במשקל, וגוש הגבינה הצהובה ממנה היה המוכר הקשיש פורס בדחילו ורחימו מחשש לאבד פירור שיפול אל הרצפה.

אך מאז אותם ימי מכולת עליזים, שאת חלקן עוד תוכלו למצוא בשכונות ירושלים הוותיקות, חלפו ימים רבים. את מקומה של המכולת הקטנה תפסו הסוּפֶּרִים הגדולים. מוארים, מרווחים וממוזגים. מקררי ענק עמוסים לעייפה מחליפים את מקומו של המקרר המקרטע, ואת המדפים הקטנים המירו בטורים מלאים בכל טוב הארץ.

אם עד לכניסת הרשתות הגדולות לארץ וגסיסתן האיטית של המכולות השכונתיות נהגו חברות המזון להתחרות על ליבו של הלקוח – כיום התחרות מתנהלת בראש ובראשונה בין רשתות המזון. לעקרת הבית לפני חצי יובל הייתה מכולת אחת או שתיים לרכוש בה, וההתלבטות הייתה האם לרכוש חלב של ‘תנובה’ או של ‘טרה’, או בייגלה של ‘אסם’ מול זה של ‘בייגל את בייגל’. כיום, צריך קודם כל להחליט האם ללכת ל’אושר עד’, ‘רמי לוי’, ‘שערי רווחה’, ‘יש חסד’, ‘שפע ברכת השם’, ‘חסד לאלפים’ וכדומה.

התרחבותן של רשתות המזון והתחרות העזה ביניהן, העבירו את המשקל הפרסומי והתחרותי מחברות המזון – אל רשתות השיווק, שהפכו בעצמן לשחקניות מרכזיות בתחום הפרסום והשיווק, ויהיו שיאמרו שאף יותר מהחברות המייצרות. רשתות המזון משקיעות חלק ניכר בתקציבן בשיווק, הכולל פרסום, סידור נכון של המוצרים על המדפים, יצירת חווית קנייה, משחקי השוואת מחירים, ועוד אין ספור תרגילים מתרגילים שונים, כשמטרתן אחת: שתקנו כמה שיותר, ואצלן.

מעול לחוויה

אנשים תמיד יצטרכו לקנות לחם וחלב. נקודת המוצא הזו היוותה את הבסיס עליו נשענו המכולות בעבר. גם בזמני משבר כלכלי, חריף ככל שיהיה, מוצרי מזון נמכרו. זאת, בנוסף לתחרות שכמעט לא הייתה קיימת – הייתה הסיבה לכמעט אפס ההשקעה בתקציבי פרסום ושיווק. השיקול היחיד שעמד לנגד עיניהם של בעלי המכולות, היה איך לדחוף יותר מוצרים בפחות מקום.

מוצרים שהונחו על הרצפה ליד המדפים או במרומיהם, היו דבר שבשגרה. המעברים היו צרים, מדרגות היורדות לעוד חדרון צר עמוס להחריד, היו כמעט בגדר פריט חובה ברוב המכולות. והמחירים היו יקרים. יקרים לאין ערוך מהמחירים אותם אנו משלמים כיום, בשוק התחרותי-עד-יצרי. היכולת של קמעונאי ענק להוזיל מחירים, משופרת משמעותית ביחס לבעל המכולת הדל והקטן. 

כניסת רשתות המזון לשוק, והתחרות העזה שהתפתחה ביניהם, הפכו אפוא לנכס אמיתי עבור הלקוחות השבויים של המכולות השכונתיות. ממכולת צפופה וקטנה, עברנו לסופר מרווח ומסודר, שבו אנו משלמים הרבה פחות ומקבלים הרבה יותר.

משקיעים בחוויה

בשנים האחרונות, לצד מלחמת המחירים שכמעט לא פוסקת, החל ענף קניות האונליין לאיים על רשתות המזון הגדולות. בשל כך, ובשל הצורך המתמיד להתחדש ולשכנע לקוחות נוספים, החלו בסופרים להשקיע בחוויית הקנייה. כאומרים: ‘חוץ ממחיר זול, אתה גם תהנה לקנות אצלנו’. מגודל בינוני וסביר, עברו הסופרים לחנויות ענק, המעברים התרחבו, עשרות קופות וקופות עצמאיות נוספו, ועשרות מוצרים, שהקשר ביניהם לבין מזון אפילו לא מקרי, הוצבו ברחבי הסופר. בכל ערב חג נתלים שלטים ואווירה חגיגית שוררת בסופר. הכול כדי לתת לכם את חווית הקניות הטובה ביותר האפשרית, בתוספת צלילים מוזיקליים שנשמעים ממערכת הכריזה.

השקעתם של בעלי הסופרים לא חוזרת ריקם. לא מעט מהצרכנים מודים כי למרות שהמחירים בסופר אליו הם הולכים יקרים יותר, עדיין הם מעדיפים לבצע בהם את קניותיהם בשל חווית הקניה המובטחת. לעיתים תהיה זו החניה הזמינה, לפעמים זהו דווקא שירות המשלוחים, אך ללא ספק המחיר הוא כבר לא תמיד השיקול היחיד.

חודש הקניות

ירח האיתנים הממשמש ובא, לצד המצוות הרבות והחגים הקדושים – טומן בחובו גם קדחת קניות בלתי פוסקת. עוד לא הספקנו ללכת אל הסופר כדי לקנות את המוצרים לארבע הסעודות של שני ימי ראש השנה מרובי האורחים – והנה שבת שובה בפתח. עוד לא נסתיימה שבת שובה – מגיע ערב היום הקדוש שבו מצווה מדאורייתא לאכול ולשתות סעודה דשנה, כשאחרי הצום תבוא סעודת מוצאי יום הכיפורים.

ואז מגיע השיא – חג הסוכות, על שני הימים הטובים שבתחילתו ובסופו, השבת שבאמצעו, וימי חול המועד שבכל אחד מהם אנו מצווים ונוהגים לסעוד ארוחות בשריות כיד המלך. אלו עשרות סעודות חג, בהן יושבים ישראל קדושים ומקלסין לאביהם שבשמיים, כשהם מסובים כשתילי זיתים סביב שולחנות עמוסים בברבורים, שליו ודגים, אותן התקינה בעמל רב עקרת הבית בערב החג.

וכמובן – הפרוצדורה הקולינרית הענפה הזו מצריכה גם הליכה חוזרת ונשנית אל הסופר.

אז רגע לפני שתלכו אל הסופר הקרוב ותמלאו את העגלה עד להתפקע, יצאנו לבדוק עבורכם מי מבין הסופרים הרבים הקיימים בעיר ביתר עילית מציע את סל הקניות הזול ביותר, אצל מי תיהנו מחוויית קנייה ואצל מי תאלצו לחפש בנרות עגלה כדי לבצע את הקניות.

לצורך הבדיקה, ביקשנו ממספר משפחות לשתף אותנו בסל הקניות השבועי שלהם. תמהיל המשפחות, שהורכב מזוגות צעירים, משפחות ברוכות ילדים, והורים שחיתנו את ילדיהם – נועד כדי לבנות את סל הקניות הטוב ביותר, שישקף בצורה המדויקת ביותר שאפשרית את המחיר הסופי של קנייה שבועית מרוכזת בסופר.

כך בוצעה הבדיקה

ביקרנו בסופרים מספר פעמים במהלך השבועות האחרונים, בדקנו את העומסים בקופות, את החניה, את המשלוחים, את השירות, את הצפיפות, את זמינות המוצרים ועוד אין ספור פרמטרים. הכול כדי לתת לכם אחת ולתמיד את התשובה לשאלה הנצחית – איפה כדאי לעשות קניות.

גם מרשתות האונליין לא הנחנו את ידנו. זאת למרות שביצוע קניות ברשת במגזר החרדי נפוצה הרבה פחות מאשר במגזרים אחרים, בין היתר בשל אי זמינות אוטומטית לרשת כהוראת גדולי ישראל. עם זאת, העובדה שיותר ויותר משפחות שבביתן ישנו מחשב מסונן ומאושר לצרכי פרנסה, מעדיפות לבצע את רכישותיהן ברשת – מחייבת אותנו לסקור גם את האפשרות הזו.

רקע לפני שתצללו את הטבלאות והשוואות המחירים, שימו לב: סל הקניות נבחר בהקפדה יתרה – אך ייתכנו טעויות אנוש. בנוסף, ישנם לעיתים הבדלים בין המותגים, אבל עדיין חישבנו אותם בתוך המחיר הכללי, מתוך מחשבה שאדם ההולך לעשות קניות בסופר, יקנה את המותג הזמין.

דירוג החוויה הכללית, נעשה מתוך התרשמות הסוקרים, וכשם שפרצופיהם שווים, כך חוויותיהם שונות, וייתכן שיש שיחוו חוויה אחרת בעת ביצוע הקניה. יצוין, כי הכתבה נועדה אך ורק לצורך התרשמות כללית, ואין לראות בה המלצה לבצע קניות במקום זה או אחר.

ועכשיו, צללו את הטבלאות, השוו מחירים, ו…צאו לקניות.

כך תקנו חכם ובזול

זאב ארן

מרצה בכיר בתבונה, ומומחה לכלכלה התנהגותית

“דור השפע” מגיש לפנינו מבחר עצום של חנויות, סופר-מרקטים, קניונים ועוד, כאשר גם בתוככי החנויות משתרעים טורים ארוכים של מדפים הגדושים במגוון עשיר ומשכר של מוצרים מכל הסוגים ומכל הצבעים.

מאחורי כל המדפים והמוצרים האלו, שוקדים טובי המוחות בעולם להוציא ממך את סל הקניה ה’מוצלח’ ביותר (מבחינתם) ולא רק בטווח הקצר אלא גם להפוך אותך ללקוח קבוע לטווח הארוך.

אחוז גדול באוכלוסייה מבצע קניות לא חכמות ונופל במלכודות, אף ללא שמץ של מודעות. חוסר ידע בסיסי והכנה מתאימה הופכים אנשים רבים לקניינים גרועים בכל קנה מידה. האבסורד בכל זה, שזה נעשה מתוך תחושה של בחירה מושכלת.

בטור זה ניתן מספר טיפים, שבכוחם לשפר את סל הקניה השבועי שלנו בעשרות אחוזים.

כך תיזהרו ממלכודת

לכל קניה מתלווה ‘חווית קניה’. חווית קניה זו התחושה הנעימה הקיימת בעצם הכניסה לחנות, שוטטות בין המדפים והגירוי לקנות ‘מלא דברים’… ‘חווית קניה’ הופכת את הקניין לאחד שהוא ב’קבוצת סיכון’, כלומר: הוא עלול לרכוש מוצרים שלא לפי צורך, אלא רק בגלל גירוי.  

לדוגמא: אצל גברים רבים, עצם הכניסה לחנות טמבור או חנות למוצרי רכב מעוררת אצלם ‘חווית קניה’ העלולה לגרום להם לצאת עם רכישה לא מתוכננת של איזה כלי עבודה שנראה להם שימושי בטווח הארוך. אצל נשים על פי רוב חווית הקניה מתעוררת בין מדפי הסופר.

כאמור: חווית קניה עלולה לגרום לרכישות לא נצרכות ובטח לא מתוכננות, לכן, לפני היציאה לקניה השבועית יש לבחור את הקניין המתאים ביותר, כלומר: דווקא זה שאין לו חווית קניה…

מה עושים כאשר בן / בת הזוג לא מוותרים על ה’חוויה’ ומתעקשים דווקא הם לבצע את הקניה?

במצב כזה, כדי להבטיח קניה נכונה ומושכלת, יש להקפיד על שלושת הכללים הבאים:

א. קניה אך ורק מתוך רשימה. את הרשימה עורכים בבית בישוב הדעת כאשר החושים עדיין לא מגורים והחוויה טרם התחילה.

ב. קניה ללא ילדים. נכון. פעמים רבות לקיחת ילדים לקניות פותרת בעיות רבות ומאפשרת גם להם יציאה והתרעננות… אך כשאנו מנתחים זאת מנקודת מבט ‘קניינית’, התוצאה היא: עבורם זו חוויה, עבורך זה חור בכיס.

ג’. לעולם לא לבצע קניה על ‘בטן ריקה’. כאשר האדם רעב, הבטן המקרקרת משבשת את כל שיקול דעתו אפילו באופן קיצוני! מצרכים מטופשים ביותר פתאום נראים לו נצרכים מאוד או מגרים באופן ששולל ממנו את הבחירה…

עולם המבצעים

‘מבצעים’ זו מילה שכולנו אוהבים. אנחנו מחפשים אותם ומשתדלים לנצל אותם… על פי רוב, המרוויחה העיקרי מהמבצעים זו החנות. אתה יוצא עם מוצרים שלא בהכרח נצרכים, או בכמות שאין לך צורך אמיתי בה, וכמובן, עם פחות כסף בכיס…

הפסיכולוגיה העיקרית הנמצאת מאחורי רוב המבצעים היא כזו:

שיקול הדעת שלנו משתבש לחלוטין בעת שאנחנו נתקלים ב’הזדמנות חולפת’. ‘הזדמנות חולפת’ זה אומר שאם לא תהיה מהיר החלטה – אתה ‘עלול להפסיד’. בשלב הזה אנחנו נכנסים ללחץ. הלחץ להפסיד משהו – מנטרל כל יכולת שיפוטית שלנו.

דוגמא: אתה מחפש לקנות דירה וראית בעיתון דירה שנראית לך אולי מתאימה. התקשרת לקבוע פגישה והמוכר אמר לך: “כן, אבל אני לא מבטיח לך שום דבר. יש לי כרגע מישהו שמתעניין”… ברגע אחד אתה מפתח חיבה מופרזת לדירה שעד עכשיו לא היית בטוח שאתה רוצה. ישנם כאלו שאפילו מעיזים לחשוב על הצעת מחיר גבוהה יותר. זה בקניית דירה, רכב ובכל דבר.

מי שמנהל את הקניה שלו מתוך רשימה – מוגן מפני המבצעים (מפני שהוא לא ידע עליהם בעת הכתיבה, וכעת הם לא מופיעים ברשימה)

מה עושים כאשר נתקלים במבצע שהוא באמת משתלם? ומתי מבצע נקרא משתלם?

שני תנאים:

א. זה לא יגרום לך לשימוש מוגבר. דוגמא שלילית: אם ראית ממרח שוקולד במבצע אם אתה קונה שלישיה – התוצאה בשטח תהיה שבבית שלך יתחילו לאכול הרבה יותר שוקולד. אז לא באמת חסכת כסף, אלא הפסדת אותו… דוגמא חיובית: אבקת כביסה. רכישה של שתי חבילות אבקה במחיר מבצע – לא יגרמו ל’יותר כביסות’… כאן הרווחת את החיסכון שהמבצע מציע.

ב’. זה לא משבש לך את סל הקניה. כלומר: אם לדוגמא הקצבת לקניה זו 500 ₪ ועכשיו בגלל המבצע תצטרך לוותר על מוצרים מתוך הרשימה שלך, או לחלופין בסוף החודש תצטרך לקחת הלוואות או להיכנס לחריגה בחשבון בגלל המבצע – אז יצאת מופסד מהמבצע.

בהרצאות ובסדנאות שאני מוסר בנושא אני חושף כלים רבים ופרקטיים מאוד. הנאמר כאן הוא ‘על קצה המזלג’. אני מאחל לכל בית ישראל שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה, תהא שנת פרנסה בשפע.

תגיות: חסד לאלפיםיש חסדכולל סטורמי הרשת הזולה ביותר בביתררמי לוישפע ברכת השםתחקיר מחירים

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00