ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״ט באייר ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי

המצפן העירוני

י״ג בתשרי ה׳תשפ״ב
| חדשות אקטואלי, בחצרות הקודש, חדשות מקומי, קהילה, תורה וחסד בביתר, קהילות הקודש
0 0
המצפן העירוני

כך נחנך נכון ונצלח את האתגרים | שיחת חג חינוכית עם ראשי הארגון החסידי שמטפל בכל פנייה חינוכית בביתר עילית

בימים אלו חוזרים בחורי הישיבות הקדושות לבתיהם ותקופה זו מציגה בפניהם ובפני הוריהם התמודדות מאתגרת >>> מומחי החינוך מ‘מרכז מצפן’, שהפך לכתובת החינוכית המובהקת לבני הישיבות והוריהם מהציבור החסידי בעירנו – עונים בשיחת חג מרתקת ל’שערים’ לשאלה שמעסיקה הורים רבים בעירנו: איך מתמודדים נכון עם הילדים בימי בין הזמנים? >>> וגם: איך נמנעים מחיכוכים, איך שומרים על רוגע במצבי לחץ, מהם יחסי הגומלין הנכונים צוות הישיבה וכיצד נערכים ל’זמן’ הבעל”ט >>> לקרוא וליישם

יוחנן צוקרמן

לאחר יום הכיפורים ולקראת חג הסוכות הממשמש ובא, טרודים עמך בית ישראל במצוות החג הבא עלינו לטובה ולשמחה. זה בא בלולבו וזה באתרוגו, בונים סוכתם ומהדרים בקישוטיה. עמלים על מאכלי החג ועל סידורי הלינה ומכינים את ליבם לזמן שמחתנו מקרא קודש, זכר ליציאת מצרים.

ימים מיוחדים של קדושה ושל טהרה הם הימים הללו שבין יום הכיפורים לסוכות. בכל תפוצות ישראל ובפרט בכרך הגדול לתורה ולעבודת ד’ ביתר עילית, עיר התורה והחסידות שבהרי יהודה. וכמאמרם של חכמינו ז”ל “ראשון לחשבון עוונות”, שאין לאיש ישראל בימים אלו פנאי להטות אזנו ליצר הרע, מרוב טרדתו בעסק המצוות.

אולם לצד כל אלו, ניצבות המשפחות למול אתגר נוסף בעל חשיבות רבה. בחורי הישיבות הגדולות והקטנות, אשר עלו והתעלו בתורה, בעבודה וביראת ד’ טהורה במשך ה’זמן’, שבים לבתיהם לימי ‘בין הזמנים’ ומשתלבים מחדש בהוויה המשפחתית. כידוע לכל הורה, תקופה זו מציבה שאלות ומורכבויות רבות בפני הבחורים והוריהם.

על מנת לבחון את האתגרים ולבקש עצה חינוכית ותשובות לתהיות של ההורים בימים אלו, עלה בידיה של מערכת ‘שערים’ להושיב לשיחה עשירה וקולחת בעיצומם של ימי ערב החג העמוסים, את מי שנחשבים לכתובת החינוכית המובהקת בעירנו, המייעצים להורים ומסייעים לנערים, הן בימי שגרה והן בימים מאתגרים יותר.

המדובר הוא כמובן על הרבנים המחנכים חברי מרכז ‘מצפן’, הארגון אשר אותו הקים ראש העיר ר’ מאיר רובינשטיין ואשר הפך בהובלתו בתוך שנים ספורות לגוף שמרכז בהצלחה רבה ועם הישגים מרשימים במיוחד, את כל התחומים והצרכים החינוכיים של בחורי הישיבות והוריהם מהציבור החסידי בביתר עילית.

עמנו מסובים לדיון מעמיק על כל אתגרי החינוך הייחודיים לימים אלו, הרבנים המחנכים חברי מרכז ‘מצפן’: הרב משה לודמיר, הרב חיים גרינוולד, הרב גדליהו אייזנשטיין, והרב משה רובינפיין, איש איש מהם משכמו ומעלה. הם בעלי רקורד עשיר וניסיון רב שנים בהתמודדות וסיוע בכל האתגרים והתחומים הקשורים לשדה החינוך.

בכירי מצפן, בהתייעצות עם רב העיר

מפגרה – להתעלות

מהם האתגרים העיקריים מולם ניצבים בימים אלו הורים לבחורי חמד השבים מן הישיבות הקדושות, בבקשם להפיק את המירב מהתקופה בה שבים הבחורים הביתה?

הרב לודמיר: “מה שקורה בבין הזמנים הוא שבחור הישיבה שרגיל לסדרי הישיבה הקבועים מוצא את עצמו פתאום במצב אחר, של יומי דפגרי. אז קודם כל, יש כאן שינוי פתאומי בסדר היום של הבחור, בשגרה שלו ובכל מה שמסביב, לפעמים גם שעמום וחוסר מעש. השינויים הללו עלולים להוביל לתסכול ולסיטואציות בלתי נעימות אחרות, בשבילו ובשביל יתר בני המשפחה.

“מלבד זאת, ישנן גם התמודדויות שמתפתחות כתוצאה מהסביבה ומהמצב השונה. בחור הישיבה החוזר הביתה מחפש הרבה פעמים איזושהי תחושה של שחרור, של שינוי, של משהו אחר מהמסגרת הרגילה. הוא גם נמצא פתאום במסגרת חברתית אחרת, נפגש עם חברים ואנשים שבמסגרת הישיבתית לא היה פוגש, וקיים הסיכון שזה יוביל אותו לראות ולבדוק דברים אחרים”.

כיצד יכולים ההורים להתמודד באופן הטוב ביותר עם אתגרי בין הזמנים?

הרב גרינוולד: “הגישה הנכונה לבין הזמנים היא שאנחנו לא רואים את התקופה הזו כזמן של פגרה או של חופשה, אלא כימים מיוחדים מלאים בקדושה ובהתעלות. ההסתכלות הזו נכונה במיוחד כמובן כאשר מדובר על ‘בין הזמנים תשרי’, בירח האיתנים מיד לאחר יום הכיפורים, אבל הדברים נכונים גם ל’בין הזמנים ניסן’ וגם ל’בין הזמנים אב’. זהו זמן שיכול להוות חלק משלים – ולא פחות קריטי – להתעלות הרוחנית בישיבה”.

הרב אייזנשטיין: “הפתרון הוא לשנות את אופן ההסתכלות והגישה לימים האלו. במקום שבין הזמנים יהיה זמן של ירידה, שהמקסימום שיש להורה לעשות בו הוא לסתום חורים ולשים פלסטרים על בעיות שנוצרות – להפוך את התקופה הזו לזמן של עלייה. לא לחכות לפנצ’רים ומריבות, אלא לתכנן מראש ולמצוא דרכים לשתף את הבחור בחיי הבית.

“בין הזמנים לא נולד היום ולא אתמול וצריך להיערך מבעוד מועד לתקופה הזו, על מנת להגיע אליה בצורה הטובה ביותר ולהפיק ממנה את המירב. הרעיון הוא מחד לתת לבחור את השחרור שהוא מחכה לו וצריך אותו ומאידך לבנות את זה בצורה הנכונה.

“זוהי תקופה שבה אפשר לקחת את הבחור ולחבר אותו ברמה הרגשית יותר, שיחיה וישמח ברוחניות. אפשר לנצל אותה להנחיל לו חיבור טוב לתורה וגם להווי המשפחתי, קשר טוב עם ההורים, הסתכלות וגישה נכונה על לנושאים שונים בחיים – דברים שהוא יכול לקבל רק בבית, מההורים, לראות כיצד מתנהל בפועל בית יהודי וכעת הוא גם נמצא כבר בגיל שהוא יכול לקבל ולהפנים את מה שכילד עוד לא היה מסוגל”.

זמן של איכות

האם יש לכם גם הדרכות מעשיות להורים כיצד ליישם זאת בשטח?

הרב לודמיר: “בשביל שבין הזמנים יתנהל נכון, יעבור ללא תקלות ויפיק את התועלת המרבית, יש צורך בתכנון מוקדם. האבא והאמא יושבים מראש וחושבים על כל ילד וילד. אחד מרגיש קושי בישיבה, שאין לו את החום של הבית וזה הזמן לחבר אותו ולהשלים לו את החסרים בתחומים הללו.

“דרך אחת למשל לפתור הרבה בעיות בנושא זה – היא באמצעות זמן איכות אישי. אפילו שאלו זמנים של התארגנויות, אם יושבים מראש ומחליטים להקדיש לכך זמן פעם בכמה ימים – זה אפשרי. אפשר לדבר אתו על מה שעובר עליו, אפשר באמצעות משחקים, או שיהיה משהו מיוחד שהוא עושה, שהוא אחראי עליו, למשל בניית סוכה וכדומה. שיהיה לו מקום מיוחד משלו, ששם מעצימים אותו.

“ילד אחר מתמודד עם הנושא של חיבור לרוחניות ולא מצליח להתחבר ללימוד או לתפילה וצריך לתת לו חוויה רגשית טובה בעבודת ד’, בתפילה, בלימוד וביתר התחומים. יש בתים שבהם ישנו לחץ גדול של התארגנות לחגים ולשבתות וכתוצאה מזה נצרבת אצל הילדים לכל החיים התודעה של הזמנים הללו כזמני בלגאן, זמנים עם קונוטציה שלילית. במקום זאת, אפשר וצריך להפוך את הימים הללו לזמני שמחה, מלאים אווירה חיובית”.

הרב רובינפיין: “במקום לבוא אל הבחור בגישה של תביעה, של ‘טענה’, בענייני רוחניות, למשל להעיר אותו בבוקר בתקיפות ולהריץ אותו בגערה – “אתה מפסיד זמן קריאת שמע, זמן תפילה” – צריך לעשות את זה יחד אתו. לשבת אתו מראש בתחילת בין הזמנים, לדבר על האתגרים האפשריים ולבנות את זה בצורה טובה, אולי להעלות על הכתב.

“כשעושים את זה כך, בשיתוף וברוח טובה, אחר כך בשטח כל הבין הזמנים נראה אחרת וההתייחסות לאתגרים הרוחניים השונים היא ממקום של משימה משותפת – לא ההורים מול הילד. חשוב גם לזכור שכולנו בני אדם ושלא הכל חייב לעבוד לפי הספר. תמיד יכולים להיות במצבי לחץ חריגות מהתכנית ומהגישה הרצויה, אבל העיקר זה שהילדים רואים את הכוונה של ההורים ואת הלך הרוח שלהם בגישה לכל הנושא”.

הרב אייזנשטיין: “חלק מההורים חושבים שהתפקיד שלהם בימי בין הזמנים הוא להחליף את צוות הישיבה. הם באים לבחור בגישה של: ‘אל תלך לפה’, ‘תלך לשם’, ‘תקום’ וכיוצא בזה. הבחורים, שמאוד מצפים לרוגע הזה של יומי דפגרי, מוצאים את עצמם במקום זאת תחת אש. מצב כזה מאבד עבורם את החוויה של הבית, יוצר תחושה לא נעימה, חוויות של לחץ וחרדה, כלפי הבית ולפעמים גם כלפי עבודת ד’ בכלל”.

הרב גרינוולד: אנחנו לא רואים את התקופה הזו כזמן של חופשה, אלא כימים מיוחדים מלאים בקדושה ובהתעלות. זהו זמן שיכול להוות חלק משלים – ולא פחות קריטי – להתעלות הרוחנית בישיבה

“כמובן שחובתם של ההורים היא לפקוח עיניים על הילדים בימי בין הזמנים, אבל הדרך הנכונה היא לומר ולשדר לילדים: אנחנו לא שומרים עליכם כתפקיד, כמו שעושים הרבנים וצוות הישיבה, אלא כי אנחנו ההורים שלכם ואנחנו רוצים שיהיה לכם טוב. כשיש תופעה מסוכנת שאנחנו רוצים לשמור על הילדים מפניה, צריך לדעת להסביר. לשמור על הסמכות ההורית, לשדר שבכל מקרה הגבול שהצבנו יעמוד איתן, אבל לדעת גם להסביר את הסיבה, שהילד לא ירגיש שגם בבית הוא ב’משטר'”.

‘כי תצא למלחמה’

ישנם הורים המבקשים להתייעץ על סיטואציות בלתי נעימות שמתפתחות כאשר קורה משהו בלתי צפוי, משהו משתבש וכדומה – כיצד ניתן לשמור על רוגע מול הילדים גם במצבי לחץ?

הרב לודמיר: “ה’אור החיים’ הקדוש אומר בתחילת פרשת כי תצא, שאם אדם מחכה בביתו עד שהמלחמה תגיע אליו, אזי נוחל הוא כישלון חרוץ. אבל אם הוא נערך מבעוד מועד ויוצא מיוזמתו למלחמה על אויביו – הרי שזהו המתכון לזכות בניצחון המיוחל.

“אם אנחנו מתכוננים מראש לתקופה הזו של בין הזמנים. יושבים עם עצמנו, חושבים ומתכננים את העובדה שאנחנו לקראת זמן בלתי שגרתי. מה אני רוצה מעצמי בתקופה הזו? מה אני רוצה מהילדים? למשל לתת לכל ילד תפקיד, אחריות על תחום מסוים, כך שהוא ירגיש שלכל אחד יש קשר. במצב כזה אנחנו יכולים למנוע את הבהלה, את הפאניקה שנוצרת כשמשהו משתבש, כאשר יש בעיה כלשהי ולהגיב בקצב שלנו, בנחת ובצורה טובה ונכונה לכל סיטואציה”.

הרב גרינוולד: “ההורים צריכים לשבת בינם לבין עצמם ולחשוב מה אנחנו רוצים להשיג בתקופה הזו. אם יש ימים לא שגרתיים, יש אתגרים כאלו ואחרים – איך אנחנו מתמודדים ובאים לעניינים האלו בצורה הטובה ביותר. יש הורים ששואלים, אלו תוכניות לתכנן? איך נדע אלו מראש רעיונות יעבדו בשטח? אבל הנקודה העיקרית היא לא לגבש את התכניות הנכונות, אלא התועלת העצומה שיש בעצם הדבר שיושבים ההורים ומדברים על הנושא מראש, חושבים על האתגרים ונערכים אליהם פסיכולוגית”.

הרב רובינפיין: “בכל בית יש את את הילד המאתגר. במקום תמיד להגיב בשעת מעשה למצבים שמתפתחים, צריך לחשוב בגישה בונה וחיובית על הילד הזה, להבין למה הוא מאתגר אותנו. אם זה בגלל חוסר תשומת לב, בגלל קושי או התמודדות כלשהם. כך נוכל להבין מהו הדבר שאנחנו צריכים לעשות כדי להפוך את הנושא שעמו קשה לו, למשהו ‘כיפי’. למצוא פתרונות למה שצריך, להעצים אותו ולתת לו את המקום שלו”.

ארבעה מינים יחד

נוכל להציע לקוראי ‘שערים’ גם טיפים פרקטיים לימי בין הזמנים?

הרב לודמיר: “אני נוהג להציע להורים, לצאת כל יום עם ילד אחר לעשרים דקות. זמן איכות בלעדי רק שלו. בלי טלפון ובלי כלום, רק ההורה והילד. כמו שעושים ההורים גם בינם לבין עצמם, חשוב מאוד לנצל את בין הזמנים לעשות זאת גם עם הילדים”.

הרב אייזנשטיין: “כשמגיעה שבת, כשמגיע חג, חשוב מאוד לשמור על אווירה טובה בסעודות, ליצור הווי רוחני, חגיגי ונחמד. במקום שכל מה שיזכרו מהשבת ומהחג זה אווירה עכורה שנוצרת כשישנם תקלות ושיבושים, רואים את האבא חי את קדושת היום, עם שמחה, עם חיבור טוב לרוחניות, עם אווירה טובה של כיף בבית. ואת הדברים האלו הם ייקחו איתם הלאה, לזמן הבא”.

הרב רובינפיין: “אני רוצה להצטרף לדברים ולהוסיף – בהרבה מקרים האבא מגיע עייף לסעודה, מותש אחרי שעבד קשה בבניית סוכה ובהכנת כל ענייני החג. זו ממש טעות, לאפשר להכנות לבוא על חשבון העיקר. לאחר כל ההכנות, עבודה של חודש שלם – עכשיו הוא הזמן לייצר שמחה, שירים, סיפורים”.

הרב גרינוולד: “עצה טובה למשל היא להכין את ארבעת המינים יחד עם הילדים, לחבר אותם למצוות עם חדוות היצירה. כשאבא אומר לילד רק ‘אל תיגע בלולב’, הוא מנתק אותו מכל ההווי של העניין. במקום זה, כשהוא משתף אותו בעסק המצוות, הוא מקבל תחושה שגם הוא חלק מכל העניין הזה, שעבודת ד’ זה גם שלו”.

כך נאתר קשיים

כפי שהנפילה מה’זמן’ לבין הזמנים מהווה עבור הבחורים שינוי דרמטי, גם החזרה לאחר מכן אל ספסל הלימודים מהווה הרבה פעמים תהליך לא פשוט, מה ניתן לייעץ להורים בתחום זה?

הרב לודמיר: יש כאן שינוי פתאומי בסדר היום של הבחור, בשגרה שלו ובכל מה שמסביב, לפעמים גם שעמום וחוסר מעש. השינויים הללו עלולים להוביל לתסכול ולסיטואציות בלתי נעימות אחרות

הרב גרינוולד: “בדיוק כפי שהפתרון לבין הזמנים מוצלח הוא תכנון מוקדם, גם תחילת הזמן זה עניין של תכנון. אתה יושב מראש עם הילד ומתכנן: מה אתה רוצה להספיק ב’זמן’? מה אתה מצפה מעצמך? כפי שכשרושמים מראש בג’י.פי.אס. את הכתובת הנכונה, מגיעים להיכן שרוצים. בחור שמתכנן מראש לאן להגיע, יש לו סיכוי להצליח בכך”.

הרב אייזנשטיין: “חשוב מאוד לנצל את התקופה שהבחורים נמצאים בבית לאורך ימי בין הזמנים, לזהות עם אלו אתגרים, קשיים ובעיות רגשיות הם מתמודדים. אפשר ורצוי לפנות לאנשי מקצוע במקרה הצורך ולקבל את הסיוע והליווי הנצרך בכל תחום. ובפרט כיום שזכינו שיש מענה מהשורה הראשונה כאן בעיר, עם ארגון ‘מצפן’, המסייע בכל תחומי החינוך לבחורי הישיבות ולהוריהם, בימי בין הזמנים ובאמצע ה’זמן’.

“צריך לומר ולשדר לילדים: אנחנו איתכם כל הזמן, גם כשאתם בישיבה ואתם יכולים תמיד לפנות אלינו עם כל קושי, בעיה, או סתם צורך לשתף ולהתייעץ. אחרי שבנינו נכון את אופן ההתנהלות בבין הזמנים, אפשר לבנות על כך ולמנף זאת גם למהלך ה’זמן’. כאשר יש קשר טוב בין ההורים והילדים, רוב הבעיות נפתרות”.

הרב אייזנשטיין: בין הזמנים לא נולד היום ולא אתמול וצריך להיערך אליו מבעוד מועד. אפשר לקחת את הבחור ולחבר אותו ברמה הרגשית יותר, להנחיל לו חיבור טוב לתורה וגם להווי המשפחתי

לשמוע ולגבות

במקרים של ‘חיכוך’ בין הבחור לצוות הישיבה, האם על ההורים להעניק לצוות גיבוי מלא?

הרב לודמיר: “חד משמעית כן. עם זאת, אם הבחור מגיע מלא טענות על הצוות, אם אנו כהורים ננקוט בגישה של ‘תמיד המשגיח צודק’, הוא ייחסם ונאבד את האמון שלו. קודם כל צריך לשמוע אותו, להאזין לו. גם כדי לתת את התחושה שאנחנו לא עיוורים כלפי הקשיים שלו וגם כדי לבדוק באמת האם מדובר במקרה חריג שמצריך התערבות מצדנו כלפי הצוות. ולאחר שהקשבנו, שמענו והשתתפנו אתו, להביע את מלוא האמון בצוות הישיבה. אם לא נעשה זאת, הוא לא יוכל לקבל מהם כלום”.

אנו נמצאים כעת זמן לא רב לאחר האסונות הקשים ל”ע בקיץ האחרון, כיצד התמודדתם ב’מצפן’ עם האתגרים החינוכיים והרגשיים העצומים שיצרו הטרגדיות עבור בחורים רבים?

הרב אייזנשטיין: “כמובן שזהו נושא רגיש במיוחד, אשר עליו לא נוכל להיכנס לפרטים של המענים השונים מול בחורי הישיבות היקרים לאחר האסונות שאירעו בשנה שעבר בל”ג בעומר ובחג השבועות, ד’ ירחם. ניתן רק לספר בקווים כלליים על הפעילות שנעשתה באותם ימים, כמו מוקד מיוחד שהוקם מיד לאחר האסונות ואויש בחמשה עשר מוקדנים שנתנו מענה, עצה וסיוע, לבחורי הישיבות ולהוריהם בזמנים מורכבים אלו.

“בנוסף, קיים ‘מצפן’ ערבי הדרכה להורים ולמחנכים על אופני ההתמודדות עם השלכות האסונות הקשים, כמו גם ליווי צמוד של פסיכולוגים ואנשי מקצוע בתחומים שונים, באופן פרטני לבחורים מסויימים ובאופן כללי במוסדות החינוך. ב”ה אנו יכולים לומר, מבדיקות שערכנו, כי הצלחנו למנוע תופעות ‘פוסט-טראומטיות’ ממאות רבות של בחורים.

“גם במהלך הפעילויות השוטפות של ‘מצפן’, כמו ישיבות בין הזמנים במסגרת ‘חסיד כהלכה’ וקווי הטלפון המלווים את הלימוד, המתקיימות גם בימים אלו כבכל בין הזמנים – ניתן כל הזמן דגש על איתור, סיוע וליווי של קשיים מיוחדים שהתעוררו בעקבות האסונות”.

הרב גרינוולד: “כאן המקום להעלות על נס את מי שבלעדיהם לא יכול היה ‘מצפן’ לקיים את פעילותו המבורכת בכל ימות השנה ובמצבים מיוחדים, ללוות ולסייע בתחומי החינוך והייעוץ ובכל הנדרש את בחורי הישיבות והוריהם. מורנו המרא דאתרא הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט”א ואתו עמו רבני העיר, המלווים בעצה ותושיה, במאור פנים ובחכמתה של תורה, את כל העשייה של הארגון בכל הנושאים והעניינים.

הרב רובינפיין: בהרבה מקרים האבא מגיע לסעודה מותש מכל ההכנות. זו ממש טעות – טפל ע”ח העיקר. לאחר כל ההכנות, עבודה של חודש שלם – עכשיו הוא הזמן לייצר שמחה, שירים, סיפורים

“קובע מקום לעצמו ראש העיר, ר’ מאיר רובינשטיין ואתו עמו חברי סיעת ‘אגודת ישראל’ במועצת העיר, אשר יזמו, הקימו והובילו את הארגון מרגע התהוותו וגם כיום לאורך כל תקופת הפעילות, עומדים על גבנו, מסייעים ומדרבנים, ממריצים ומעצימים, מנחים ויוזמים, את העשייה הברוכה המתרחבת ומתפתחת בסייעתא דשמיא בקצב מופלא לטובת בחורי הישיבות והוריהם.

“כך למשל, כבר בליל ל”ג בעומר האחרון שבו אירע האסון, מיד הנחה ראש העיר להקים את המוקד, שסייע, פתר ומנע קשיים וצלקות לבחורים רבים, אשר היו עלולים ללוות אותם ה”י לאורך ימים ושנים. על כל אלו ועוד תודתנו וברכתנו לרבני העיר, לראש העיר ולחברי סיעת אגו”י, בשם כלל התושבים”.

תגיות: גדליהו אייזנשטייןהגאון ר' חיים וויסחיים גרינוולדחסיד כהלכהמאיר רובינשטייןמצפןמרכז סיוע ותמיכה בביתר עיליתמשה לודמירמשה רובינפיין

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

רשב”י ושבת חד הם

רשב”י ושבת חד הם

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

בהר מירון נערכות ההכנות לקראת יומא דהילולא שתיערך השנה במתכונת נרחבת בס"ד, לאחר שבשנה שעברה הוגבלה העלייה עקב החשש מטילים >>> גדולי ישראל שליט"א: "יש לבוא מוקדם ככל האפשר, ולצאת...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@gm***.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00