ברגע של גילוי לב, חושף ר’ אורי, מנהל הסניף, על המלחמה הגדולה והמאבק העיקש שהתנהל מתחת לפני השטח להשגת מחירי הריצפה שבג’מבו- “איש לאחיו”.
“את פרוייקט ג’מבו”, מספר ר’ אורי, “רואים מנהלי החנות כשליחות אמיתית למענם של תושבי עירנו, להוזלת מחירי המוצרים. ומכאן גם נגזר שמה האמיתי של החנות ‘איש לאחיו’. פשוטו כמשמעו”.
“הבסיס להחלטה על הקמת העסק הייתה מכורח הבנה עמוקה, כי בעצם מחירם של המוצרים אותם אנו רגילים לקנות ובכל תחום, אמור להיות נמוך בהרבה ממה שאנו משלמים כיום. אלא שהבדיקה העלתה, שכל שחסר הוא עבודת שטח מקצועית עם סוכני המכירות בכדי לעמוד עליהם כדי שיורידו את מחיריהם.
ב’גמבו’ החליטו להסיר את הכפפה, ולהיכנס בכל הכוח לטיפול בנושא. טרם פתיחתה של החנות נועדו הם לשיחות ארוכות ולמכבשי לחץ על הסוכנים להורדת כל המחירים, כשמאידך מורידים גם בג’מבו את אחוזי הרווח ככל הניתן.
“היערכות זו”, מוסיף ר’ אורי בגילוי לב, “הייתה מלחמה של ממש. לעיתים, שיחות ארוכות שהתפרסו על ימים שלמים התבטלו ברגע אחד, כאשר הבנו שבשורה התחתונה לא נוכל להוזיל את העלויות. נאבקנו עם קובעי המדדים על כל שקל ולא התפשרנו, לא על המחיר ולא על האיכות”.
אכן הייתה זו מערכה קשה ומאתגרת, אולם כל מי שיבקר בחנות יראה שהיא הייתה גם משתלמת. שכן רמת מחירים כמו בג’מבו לא תמצאו בשום מקום אחר!