ב ‘רהיטי ביתר’ – החנות הוותיקה והמובילה ביותר בעירנו בתחום הרהיטים – מניחים הכול על השולחן. מהניסיון העשיר והשירות ללא תחרות ועד העיצובים המתקדמים והאיכותיים ביותר – במחירים אטרקטיביים. כל זאת בהתאמה מושלמת לצורכי הלקוחות שיורדת עד לפרטים הקטנים ביותר.
דניאל זית
מהו סוד ההצלחה של ‘רהיטי ביתר’?
לרגל שנת ה- 15 לפעילות ‘רהיטי ביתר’, אירח אותנו ר’ יונה הרשלר, הבעלים של ‘רהיטי ביתר’ ומוותיקי העיר, בחנותו המרשימה שברחוב רבי עקיבא 21. שם, תחת הניחוח המשכר של רהיטי עץ מובחרים ורעננים, שם ר’ יונה הכול על השולחן והעניק לתושבי ביתר, קוראי שערים, הצצה מרתקת לעולם הרהיטים בכלל ול ‘רהיטי ביתר’ בפרט.
15 שנה הן הרבה זמן במושגים של ביתר הצעירה. מה תוכל לספר לנו על ימי הבראשית של ‘רהיטי ביתר’?
(מחייך בנוסטלגיית מה) היה דרוש אומץ מסוים כדי לפתוח את חנות הרהיטים הראשונה בביתר. ראשית, יש הבדל מהותי בין חנויות מתחום השוטף כ: מזון, ביגוד, הנעלה, צורכי בית וכדומה – לחנות כדוגמת ‘רהיטי ביתר’. כי בעוד שמוצרים מתחום השוטף נקנים על בסיס יומיומי או חודשי והביקוש להם מקיף את כלל הציבור, מה שמייצר את הצורך בחנויות שימכרו אותם בכל עיר מבלי קשר לגודלה, רהיטים נקנים אחת לכמה שנים – במקרה הטוב אם בכלל, ונדרש קהל יעד רחב כדי ליצור מתח קניות כלשהו. כידוע, ביתר שלפני 15 שנה מנתה פחות מ- 3000 משפחות – שחלקן הגדול צעירות ומצב רהיטיהן מצוין. הקמת חנות רהיטים במצב עניינים שכזה היוותה חידוש מפתיע ומעורר תהיות על מידת ההצלחה שיכולה להיות למקום כזה.
בנוסף, התפיסה ששררה אז בביתר הייתה שאת הדברים הקטנים קונים בביתר אבל את הדברים הגדולים קונים בירושלים. רהיטים, ללא ספק, שייכים לתחום הדברים הגדולים מהסוג שאנשים לא האמינו שחנות ביתרית תוכל לעמוד במבחר ובהיצע הירושלמי הנרחב.
ניתן לומר שפתיחתה של ‘רהיטי ביתר’ היוותה צעד חשוב בקידום מעמדה של ביתר מסתם יישוב לעיר של ממש.
ב”ה, לא רק ששרדתם אלא אף הפכתם לחנות משגשגת ומצליחה – המובילה את ענף הרהיטים בביתר. בוודאי יש לכך סיבות טובות.
קודם כל חשוב להדגיש שכל הסיבות הטובות, שמהן יש הרבה, לא יועילו מבלי סייעתא דשמייא – שב”ה ליוותה אותנו מהרגע הראשון ועד היום.
לגופם של דברים, הסתבר שתושבי ביתר גילו שגם בעירם ניתן לרהט את הבית באופן שלא נופל מהמטרופולין הגדולה שלידם. הם מצאו שאפשר לצעוד בניחותא או לנסוע כמה דקות לחנות קרובה ונגישה המספקת להם הכל מבלי להיטלטל לירושלים ולהיתקע, לעיתים, בגלל פרטים מרגיזים כמו מידות לא מדויקות – מה שיצריך אותם לשוב הביתה בפחי נפש. אצלנו קורה לא אחת שהלקוח קופץ לביתו כדי לבדוק שוב את דרישותיו וחוזר להמשך ההזמנה.
למה כוונתך באמרך “חנות שמספקת הכול”?
בדיוק לכך. אנחנו ב ‘רהיטי ביתר’ מוכרים את כל סוגי הריהוט לבית: חדרי שינה, מזרנים, חדרי ילדים, פינות אוכל, ארונות, שידות, שולחנות וכסאות לסלון ועוד. חשוב להדגיש שכל הרהיטים בחנותנו הם מוצרי מותג מעולים, מעבודה יהודית, שחלקם אגב ניתן להשגה רק אצלנו באופן בלעדי. אכן לא ניתן למצוא אצלנו רהיטים שמקורם עלום וטיבם מפוקפק. עיקרון זה הוא נר לרגלינו: לעסוק אך ורק במוצרי איכות שיש להם אבא ומוניטין. 15 שנות ניסיוננו יצרו לנו מסנן יעיל שניפה החוצה חברות בעייתיות והותיר רק את האמינות ביותר.
גם החומרים שמהם מורכבים הרהיטים אצלנו הינם בסטנדרטים גבוהים. העץ הוא סנדביץ’ בדרגות שונות או אם-די-אף. אנחנו לא מתעסקים עם סיבית. הפורמייקה יצוקה ולא מודבקת מה שמונע תופעות כמו קילוף או שברים.
גולת הכותרת היא מסילות ‘הטיש’ – פטנט חדשני המקבע את מסילות המגירות מתחת להן ולא בצידיהן. חסל סדר מגירות שמוטות או נפולות מחמת תזוזות של דופנות הארון.
עוד כהנה וכהנה חידושים יוצרים יחד חבילה משובחת ואיכותית שממנה אפשר רק להיות מרוצים לאורך זמן.
מן המפורסמות בעיר הוא השירות המעולה וחסר הפשרות שהינכם מעניקים ללקוחות. מה מיוחד בשירות שלכם?
באופן עקרוני כשרוכשים מוצר ממותג איכותי מספקת החברה היצרנית שירות מעולה למשך הזמן שנקבע באחריות. רק מה, שלעיתים נדירות גם חברות אלו עשויות, במקרים מסוימים, שלא להוכיח את עצמן. כמו כן, בתום תקופת האחריות שוב אין החברות הללו מספקות את שירותיהן כי אם בכסף מלא.
בחללים אלו נכנס השירות הבלעדי של ‘רהיטי ביתר’. ראשית, אנו מספקים שירות חופף לחברה במקרים שהיא אינה עושה את המוטל עליה, ולא די בזאת, אלא אנו מוסיפים ומעניקים אחריות לכל החיים – המתבטאת בשירות תמיכה ותיקונים, במחיר סמלי, על ידי איש תחזוקה שלנו.
נשמע מרשים! אפשר בהחלט להבין את נטייתם של תושבי ביתר לרכוש את רהיטיהם ב ‘רהיטי ביתר’. אגב, ניכר מסבר פניך שזה ממש לא הכול…
(מצטנע) אנו משתדלים אכן לספק ללקוחותינו את המירב ככל שידינו מגעת, ויעידו על כך אלפי הלקוחות הביתריים המרוצים. אציין שלא מכבר התעניין מפעל רהיטים מסוים על שיווק מוצריו בעירנו. הוא ערך סקר בקרב תושבי העיר על חנות מועדפת וב”ה רובם המכריע הצביע על ‘רהיטי ביתר’ כמקום המועדף עליו.
וכן, השירות הוא אמנם נדבך חשוב מאוד במערכת היחסים של ‘רהיטי ביתר’ עם הלקוחות אך זה ממש לא הכול. כל מי שבא לקנות רהיטים יודע שמעבר לבחירה המתישה ברהיט הרצוי, צבעו, צורתו וכו’, קיים עניין לא פחות קריטי והוא: התאמת הרהיט המבוקש הן לבית הלקוח והן לצרכיו המיוחדים.
ב ‘רהיטי ביתר’ יניחו לפני הלקוח את הכול על השולחן ויעשו בשבילו את העבודה כולה – החל מלמידה לעומק את מבנה ביתו וצרכיו, עבור דרך עיצוב ותכנון וכלה בהתאמה מושלמת שתהלום את דרישותיו הספציפיות.
מעבר לריכוזיות המצוינת והיעילה שיש ברכישה מסוג זה, נחסכות עלויות נוספות שעיקרן תשלום נפרד ויקר למעצבת פנים.
התאמה זו יכולה להיעשות במשך שעה ארוכה כאשר הנציג של ‘רהיטי ביתר’ מקדיש ללקוח את כל הסבלנות והזמן הנדרשים לשם כך. במאור פנים ובמקצועיות רבה, פרי ניסיון עשיר של 15 שנה, אנו יושבים עם הלקוחות ומתכננים איתם פרט אחרי פרט עד לתוצאה הסופית והמושלמת.
אגב, שיטה זו של מכירה אישית ומותאמת היא זו העומדת מאחורינו גישתנו שלא לפתוח סניפים נוספים של ‘רהיטי ביתר’, שכן רק במתכונת הנוכחית, תחת קורת גג אחת – כשהבעלים נמצאים באופן פיזי בחנות, ניתן לשמר את השיטה ולהעניק ללקוחות את המירב המגיע להם. גם כך אנו בקושי עומדים בשטף הלקוחות הפונים אלינו מכל קצווי העיר ואף מחוצה לה. אולי תופתע לשמוע, אך אנו מספקים הזמנות גם ללקוחות מיתר חלקי הארץ – שפנו אלינו בעקבות ההמלצות החמות שקיבלו ממכריהם הביתריים.
ובכל זאת המחירים שלכם עדיין אטרקטיביים ונוחים.
כפי שאמרתי, אנחנו לא מתעסקים עם מוצרים מפוקפקים, כך שמי שמחפש רהיטים שאיכותם לוטה בערפל לא יוכל למצוא אותם אצלנו. אבל, בהתחשב במותגים המעולים, בעלי החיים הארוכים, שאנו משווקים – המחירים שלנו אכן נוחים מאוד ואף זולים משמעותית מרוב המקומות שבהם מוכרים מוצרים דומים.
מהי דעתך על התופעה של הזמנת ריהוט אצל נגרים ערביים פרטיים מהיישובים הסמוכים?
(נאנח) לצערי אני עד כל הזמן לאנשים שעשו את השגיאה הזו ובאו אחר כך
לבכות את טעותם. קודם כל צריך להבין שהמחיר הזול לכאורה, המפתה אנשים מסוימים ללכת על הכיוון הזה, מתברר פעמים רבות כיקר יותר מאשר בחנות רשמית ואמינה. זאת מכיוון שהחנויות כיום עובדות מול מפעלים המייצרים את רהיטיהם בשיטה ממוחשבת המוזילה עד למאוד את העלויות ביחס לנגרים פרטיים. מעבר לכך, גם אם בטווח הקצר משלמים מחיר זול יותר (לרוב בהפרש לא משמעותי) אצל הנגר הערבי המזדמן, בטווח הארוך משלמים מחיר יקר עשרת מונים. החומרים המעולים כביכול מתגלים כסחורה מאיכות ירודה, אין עם מי לדבר על שירות ותיקונים וכמובן שלא על חוסר התאמה בין מה שהוזמן למה שנתקבל.
בקיצור, אני ממליץ לכל תושבי העיר היקרים שלא לעשות את השטות הזו אלא להזמין את רהיטיהם אך ורק בחנות מוכרת ואמינה שהמוניטין שלה אינו ניתן לערעור.
לסיום, האם יש לך מסר עדכני לתושבי ביתר וליתר לקוחותיך הפוטנציאליים?
בהחלט. אמנם עומדים אנו עתה בעיצומו של חודש טבת וחג הפסח נראה רחוק. אך בתחום הרהיטים זה הזמן המתאים להיכנס לחנות ולהזמין את הריהוט החדש לכבוד החג. כך ניתן יהיה לקבל בקלות מועד אספקה בזמן הרצוי, מבלי להיתקע בצוואר הבקבוק הפקוק שקודם פסח, וכן להימנע מהעומס הרב הצפוי בחנות עצמה ככל שמועד החג ילך ויתקרב.
בנוסף, כדאי להיכנס ל “רהיטי ביתר” כבר בימים הקרובים ולהתרשם מהחידוש הבלעדי והמהפכני בתחום הריהוט הסלוני – שולחן מפואר שאורכו הבסיסי שני מטרים והוא נפתח עוד ועוד עד שישה מטרים! זאת באמצעות מערכת מיוחדת של מסילות מתוחכמות ורגליים נוספות, ההופכות את השולחן מכזה שאינו תופס מקום רב בימי החול למגה-שולחן – המאפשר לשלושים סועדים לשבת מסביבו בניחותא.
מחכים לכם …