השר כץ אמר כי יבחן בחיוב הבקשה לתכנון המשך סלילת כביש הטבעת שתוביל עד הכניסה הנוספת המתוכננת לעיר וימשיך ללוות הקמת הגשר העילי בין גבעות א’ וב’
“משרד התחבורה יבחן בחיוב את בקשתכם להמשך סלילת כביש הטבעת שאנו חונכים היום עד לכביש הכניסה לעיר. בכך, יהפוך כביש הטבעת לכביש עורקי שיקצר את זמן ההגעה לשכונות הפנימיות של ביתר עילית, וידלל את עומסי התנועה הקיימים היום בכבישי העיר. נמשיך ללוות את פרוייקט הקמת הגשר עילי שיחבר בין גבעות א’ וב’ בעיר. הקמנו בשנה האחרונה שלושה מעגלי תנועה (ככרות) בצמתים המסוכנים בעיר. שדרגנו את הכניסה לעיר מכביש 375 והצבנו 42 סככות (תחנות) אוטובוס חדישות בשכונת ‘הגפן’ ו’התמר’ שבגבעה ב’ ו-20 מסכים דיגיטאליים. בשנה הקרובה נמשיך במימון מגרש זה”ב לילדי העיר עד להשלמתו. נציב עוד 30 סככות חדישות. עוד 20 מסכים דיגיטאליים ולראשונה בעיר ביתר עילית נתקין 22 עמדות הטענה לכרטיס רב קו בכל שכונות העיר – כך אמר שר התחבורה מר ישראל כץ בטקס חנוכת כביש הטבעת הצפוני בעיר ביתר עילית. בטקס השתתפו: מנכ”ל משרד התחבורה בפועל, מר עוזי יצחק; מר יהודה אלבז, מנהל אגף תחבורה ציבורית; גב’ קרן טרנר, סמנכלי”ת בכירה לפיתוח תשתיות ובכירים נוספים.
ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, הודה במילים חמות על פועלו של השר כץ לפיתוחה התחברותי של העיר וציין, כי השר כץ וצמרת משרד התחבורה קשובים מאוד לצרכיהם של תושבי העיר וזו ההזדמנות להודות בשם כל תושבי העיר על העבר ובעז”ה גם על העתיד. ראש העיר הזכיר את שדרוג צומת הכניסה לעיר – כביש 375, מצומת סואן ומסוכן שגבה קורבנות בנפש ל”ע, למעגל תנועה בטוח. כן ציין את שלושת הצמתים בתוך העיר שהוסבו לככרות. ראש העיר אמר, כי כביש הטבעת הצפונית ישמש מעתה כדרך מהירה ללא פסי האטה וללא מעברי חציה ויקצר באופן משמעותי את היציאה מהעיר משכונות ‘הדקל’ ו’הדס’ שבגבעה א’. ראש העיר ביקש כי השר וצמרת משרדו יקדמו את סלילת כביש 11 מאזור התעשייה ‘ערבה’ לכניסה לעיר ואת סיוע משרדו ושילוב הרשויות האזוריות הנוספות בקידום סלילת קטע מכביש 39 המתוכנן מצומת ראם (מסמיה) לירושלים. ראש העיר הזכיר לשר כץ כי בביקורו הקודם הודיע, כי יפעל לקדם את הקמת המקטע שבין צור הדסה וביתר עילית לירושלים מבלי להתייחס לכביש כולו שעלותו מיליארדי שקלים.
בסיום הטקס בחנו המשתתפים את ההדמיה שעוצבה כמודל לגשר העילי בין הגבעות א’ וב’, את התוואי ועלויות הביצוע ואת השיפורים הביטחוניים והבטיחותיים של הגשר. ראש העיר אמר, כי העיר ביתר הנה בעלת רמת מינוע מהנמוכות ביותר בישראל וממילא צרכי התחבורה הציבורית לשינוע התושבים היקפם ונפח פעילותם, הם מהגבוהות ביותר בישראל ועל משרד התחבורה להמשיך ולהתייחס כך לעיר ולתושביה. כן העלה הרב רובינשטיין את הצורך בפיתוח קווי תחבורה ציבורית בסופי-שבוע מהעיר לערים חרדיות כמו אשדוד קרית גת ועוד, וכן את הצורך הדחוף בהקמת מגרשי למידה לזה”ב שכן תושבי העיר ובמיוחד הילדים המהווים יותר מ- 60% מאוכלוסיית העיר, אינם נחשפים להסברה המועברת בכלי התקשורת הכלליים.