גג:
אם אין אני לי, מי לי: שערים ממשיך את המאבק נגד העוול התחבורתי בביתר עילית
כותרת:
אין ייאוש בתחבורה כלל
משנה:
התעוררות איטית אך נחושה: התושבים לוחצים, התקשורת החרדית מתחילה להתגייס לאט לאט, וההתעקשות מתבררת כמשתלמת >>> העדכונים האחרונים במאבק לצדק תחבורתי לתושבי ביתר והפסקת האפליה החמורה >>> לא מרפים עד לפתרון
@שמעון כהן
ארוכה הדרך לצדק תחבורתי: חשיפות ‘שערים’ בשבועות האחרונים על שערוריית התחבורה בעירנו – בדמות זינוק של פי שלושה במחירי הנסיעות, אפליה בוטה מול יישובים סמוכים, ושתיקה מחפירה של נבחרי הציבור – ממשיכות לעורר הדים ומגיעות אט-אט לתודעה הציבורית הארצית.
השבוע, עסקן עירוני בכיר נפגש עם שרת התחבורה רגב, מנכ”ל משרדה והצוות המקצועי. נראה היה שדבר המאבק שמוביל ‘שערים’ הגיע לאוזניהם, והם הבטיחו לבדוק את המחדלים שהועלו, כולל האפליה שגורמת למשפחות בביתר לשלם 157.5 שקלים ל’חופשי חודשי’ לנוער, לעומת 69.5 שקלים ביישובים אפרת וצור הדסה. עם זאת, התושבים נותרים ספקנים: הבטחות לבד לא יספיקו – אנחנו צריכים מעשים בשטח.
#התקשורת מתעוררת
במקביל, גם בגזרה התקשורתית נראה שקשר השתיקה מתחיל להיפרם: עיתון ‘המודיע’ העלה את הנושא לסדר היום בשבוע שעבר, תוך מתן ביטוי נרחב (אולי נרחב מדי) לגרסת השרה רגב, אולם עצם העלאת המצוקה אחרי תקופה של שתיקה, להישג תיחשב.
בנוסף, ל’שערים’ נודע כי כלי תקשורת חרדיים נוספים מתחילים להביע התעניינות ומתכננים לעסוק בשערורייה. התעוררות זו, איטית אך בטוחה, היא תוצאה ישירה של לחץ התושבים, שמסרבים לשתוק מול גזירה שגוזלת כ-10,000 שקלים בשנה ממשפחה ביתרית ממוצעת.
בישיבה מעמיקה של ועדת התחבורה העירונית, שכונסה בברכת רה”ע וביוזמת מחזיק תיק התחבורה העירוני יואל פרויליך, הועלו רעיונות לקידום המאבק, כולל פניות ישירות למשרד התחבורה.
הקמפיין ‘עוול תחבורתי’ שמנהל ‘שערים’ ממשיך השבוע תחת הסלוגן החדש “אם אין אני לי, מי לי”, שקורא לכל תושב לקחת אחריות אישית למען הצדק. ‘שערים’ מבהיר: הדרך עוד ארוכה, ואין סימני אופטימיות משמעותיים מלבד מה שפורט לעיל, אך יש לקוות כי הלחץ הציבורי יתחיל סוף סוף להניב תוצאות.
#פשע שזועק לשמים
השערורייה התחבורתית בעירנו היא תוצאה של שתי רפורמות כושלות שפגעו קשות בתושבים. ב-2022 למספרם, רפורמת ‘דרך שווה’ של שרת התחבורה דאז מיכאלי, שכחלק מאג’נדה אנטי-חרדית מוצהרת ביטלה את ה’חופשי חודשי’ המקומי בעלות 48 שקלים לנוער, שהיה חבל הצלה לאלפי תלמידים ומשפחותיהם. המחיר זינק בבת אחת ל-118 שקלים, והכפיל את הנטל על משפחות.
אם לא די בעוול הראשון – הגיעה רפורמת “צדק תחבורתי” של השרה מירי רגב, שהבטיחה 50% הנחה לערים במעמד סוציו-אקונומי נמוך – והזניקה עוד את המחיר, אף יותר מגזירת השרה הקודמת. הרפורמה של רגב לוותה בעליית מחירים גורפת, כך שכיום ה’חופשי חודשי’ לנוער עומד על 1…
קו 986 לשירותכם
הקו יתחיל לפעול ביום שישי כ"ח באייר, לאחר שנים של פניות תושבים ופעילות עירונית מתמשכת רה"ע העלה את הצורך בסיור שקיימה שרת התחבורה בעירנו, והיא נענתה לבקשה רה"ע שיבח את...



