ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום ראשון, י״ב בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי

חשבון אוֹישׁ’ | תחושת הניכור, חוסר ההתחשבות והגישה השרירותית שהביאה משפחות בביתר למבוי כלכלי סתום. #מה קורה בסניף מרכנתיל בעיר? מבינים אותך מצוין???תחקיר

ל׳ בניסן ה׳תשפ״א
| חדשות אקטואלי
0 0
חשבון אוֹישׁ’ | תחושת הניכור, חוסר ההתחשבות והגישה השרירותית שהביאה משפחות בביתר למבוי כלכלי סתום. #מה קורה בסניף מרכנתיל בעיר?  מבינים אותך מצוין???תחקיר

#חשבון בבקשה:# תלונות לחוסר התחשבות, יד קלה מדי על ההדק של החזרת חיובים, חוסר מענה בזמני חירום, איומים בפנייה לרשויות להלבנת הון והרגשה כללית שבסניף עושים הכל כדי לא להבין את הלקוח, בניגוד גמור לסלוגן הבנק >>> אחרי יותר מדי תלונות שנערמו במערכת ‘שערים’ – יצאנו לתחקיר מקיף: #כך נראית גישת השירות של הסניף המקומי של בנק מרכנתיל – העדויות המלאות# >>> פרק ראשון

@יעקב מרגליות

מאז ומתמיד חרט ‘שערים’ על דגלו מטרת-על חשובה: לשרת את הצרכים של תושבי ביתר עילית. בהנגשת מידע, בתיקון עוולות, בהעמדת כלים פרקטיים לצרכנות טובה והוגנת, בעידוד בעלי עסקים לייעל את השירות ללקוחות, וגם, כשנדרש, בתחקירי עומק שמטרתם להועיל לתושבים בבחירות הצרכניות שלהם.

בעוד שהתחקירים המתפרסמים ב’שערים’ – שמטבע הדברים מעוררים הדים ויוצרים שיח צרכני נרחב – מתמקדים בדרך כלל בהצגת היתרונות של בעלי העסקים ונותני השירות לתושב, ביריעה זו נחרוג מן המקובל. נבקש להפנות זרקור לעבר טענות שהולכות ומצטברות על עוולות מתמשכות ושירות לא נאות, החוברים יחדיו לכדי שערורייה של ממש.

לא בקלות יצאנו אל התחקיר הזה. מטבעם של דברים, ביצוע תחקיר שמציג גורם עסקי באור לא חיובי – דורש מסכת של בדיקות, חקירות ודרישות. אבל כאשר הטענות הולכות ומצטברות, והתחושה הציבורית של רבים היא שקיים עסק שלא רואה את טובת לקוחותיו לנגד עיניו ולא אחת אינו מחמיץ הזדמנויות להקשות עליהם ולהתנהל כלפיהם באופן שמשאיר טעם רע מאוד – התפקיד של ‘שערים’ הוא להיות שם גם במקום הלא מלבב, הלא סימפטי והפחות נעים – ופשוט להניח את הדברים על השולחן.

זה מה שאנחנו עושים השבוע, בתחקיר שעוסק בטענות הרבות שעולות מהשטח כלפי סניף בנק ‘מרכנתיל’ בביתר עילית. המטרה היא אחת: לאחר שכלו כל הקיצין מבחינת הלקוחות – לנסות להוביל לתיקון דרך כתבה בעיתון שמשקפת את העדויות ואת התחושה הציבורית.

#מחדל שירותי ענק

נקדים ונאמר, כי מאז החלו התלונות להיערם על שולחן המערכת – הבנו כי גישה בלתי שירותית מתנהלת בין כותלי הסניף בתקופה האחרונה. אולם עד שלא חקרנו את הנושא לעומק – לא עמדנו על ההיקפים, על עוצמתם ובעיקר, על גישה אטומה שדומה שאינה יודעת היכן לעצור. יודגש בתחילת דברנו, כי התלונות שתקראו כאן בכתבה הן כולן כאלה שנשלחו אלינו למערכת. היות שלא קיבלנו אישור מהמתלוננים לפרסם את שמותיהם – נמנענו מלעשות זאת. וכמו בכל סיפור, גם כאן ייתכן שישנו צד שני, אבל כאשר מדובר בעוד סיפור ועוד סיפור ועוד סיפור, וכולם מסבים את תשומת הלב למחדל שירותי ענק – ראינו לחובה לפרסם, ואתם, הקוראים, תשפטו עם מי הצדק.

מטבע הדברים, ישנם סניפי בנק שבאים יותר לקראת הלקוחות במקרים של דוחק כלכלי או צורך באשראי וכדומה, וישנם כאלה שפחות; יש שרואים בלקוחות מרוצים ערך ותוכנית עסקית ויש שפחות; יש מי שמקדשים נהלים, כללים ובירוקרטיה כהלכה מסיני, וכאלו שיודעים גם לגלות גמישות, והכל חוסה במסגרת טיב השירות שחברה מעדיפה להעניק ללקוחותיה. אבל ליחס עוין ללקוחות – בזאת עדיין לא נתקלנו. לדברי לקוחות שהעבירו את תלונותיהם ל’שערים’ – קשה להבין איך התנהלות כזו משרתת את האינטרסים של הבנק עצמו.

למען ההגינות נציין כי מדובר בשינוי שהתחולל בחודשים האחרונים וכי אין זה מצב שמשקף את התנהלותו של הבנק בכל שנות קיומו – כאשר רבים וטובים מתושבי ביתר עילית פתחו את חשבונותיהם בבנק שהציע שירותי בנקאות זמינים וקרובים לבית.

אבל אז קרה השינוי, וההוא היה דרסטי וחד, ולדברי הלקוחות – בעל השלכות הרסניות להתנהלותם וליכולת שלהם לשרוד מבחינה כלכלית.

יש לציין, כי מאז ומעולם לא הצטיין בנק מרכנתיל בהענקת אשראי בתנאים טובים. לפי סקרים שערכנו בשנים האחרונות בקרב הקוראים – התנאים שהעמיד הבנק ללקוחות היו היקרים והקשים בשוק. מאידך, הבנק זכה לדירוג הגבוה ביותר בשירות ללקוחותיו. הזמינות של צוות ההנהלה הייתה גבוהה, והסניף גילה גמישות מיוחדת כלפי אנשים שחיתנו ילדים, לאנשי עסקים וליזמים תושבי העיר, כדי שיוכלו להישאר עם הראש מעל המים ולקבל פריסת תשלומים נוחה ואשראי שמצד אחד עומד ביכולותיהם הכלכליות, ומצד שני מסייע להם במצבם.

וכך, השירות והיחס האישי חיפה במידה ניכרת על העמלות הגבוהות והיווה את הצד השני והמאזן במבחן הכדאיות ללקוחות. אלא שכאשר דווקא הנושא בו התהדר הוא יותר מכולם איננו, וכאשר השירות הפך ל”עוין” (כפי שמגדירים זאת לקוחות) – הרי שגם המעלה הזו, שהייתה עיקר הסיבה שבגינה לקוחות העדיפו את מרכנתיל בביתר – כבר איננה.

דוגמא בולטת הממחישה את הדברים, היא דלפקי השירות. ציבור התושבים בביתר בחלקו הגדול, הוא ציבור שמרן ונעדר אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. דווקא בעיר כזאת, חשובים עד מאוד דלפקי השירות ללקוחות ושירותי הקופה, המאפשרים שירות פיזי ללקוחות. רוב תושבי ביתר אינם נעזרים בטכנולוגיות למיניהם, ומבקשים שירותי בנקאות כפי שהיה בכל השנים.

והנה בהחלטה תמוהה ומקוממת נסגרו כל שירותי הקופה והדלפקים לשירות הלקוחות, כשלמיטב ידיעתנו – בשאר סניפי הבנק לא נעשה צעד שכזה.

#האיום: ‘נדווח עליך’

ומכאן – ליחס עצמו.

לפניכם מקבץ סיפורים מקומם שקיבלנו במערכת, ועל אף שאינו אלא מדגם כללי – יש בו כדי ללמד על מצב השירות העגום  מרכנתיל סניף ביתר עילית. 

מספר א. ט. (השם המלא שמור במערכת): “אני לקוח של הבנק מזה שנים. מעולם לא חזר לי חיוב – לא הוראת קבע ולא שיק. לאחרונה הופתעתי עד מאוד כי הבנק החזיר לי חיוב הוראת קבע. פניתי לפקיד וניסיתי לבקש ממנו שיבטל את החזרה, זאת לנוכח העובדה שבינתיים הפקדתי כסף כנגד אותו חיוב – אבל לא היה עם מי לדבר… כל ההסברים, הבקשות ואפילו התחנונים, שנבעו מהעובדה שכל חזרת חיוב כיום גורמת לעדכון במרשמי האשראי הגורם נזק בלתי הפיך, בפרט לבעלי העסקים – נפלו על אזנים ערלות. יצוין כי ההחזרה בוצעה ללא כל התראה ואזהרה קודם, וזאת בעוד שבעבר ניתנה לי האפשרות להפקיד באותו יום ולמנוע את החזרת החיוב”.

וכאילו שלא היה די בסיפור זה, מוסיף לנו א. סיפור נוסף המאפיל בחומרתו על הראשון:

“בתקופת ההנהלה הקודמת של הסניף נטלתי הלוואת גישור של 30,000 שקלים לתקופה של חודש, על סמך משכנתא מאושרת שהייתה צריכה להיכנס לי לחשבון. כמובן שהצגתי את כל המסמכים וההוכחות לכך, ועל סמך זה אושרה הלוואה. לצערי, העברת הכסף מהמשכנתא – התעכבה. לאור זאת, נכנסתי למנהל הסניף וביקשתי ממנו שיאריך לי את הלוואה בעוד ארבעה עשר יום, כאשר אני מציג לו את כל האסמכתאות לכך שהמשכנתא אמורה להיכנס. לצערי, לא היה עם מי לדבר, וביום המחרת הוצגה ההלוואה לפרעון בחשבון ונאלצתי לכסות את כל הלוואה. בצר לי נטלתי הלוואה קצרת מועד במזומן על הסך הנ”ל והפקדתי לחשבון, על מנת שלא יחזרו לי החיובים.

“ואכן, כצפוי, לאחר כמה ימים המשכנתא נכנסה והכל לכאורה בא על מקומו בשלום. אלא שיומיים לפני חג הפסח, ניסיתי לבצע העברה מחשבוני הפרטי, והנה החשבון חסום לביצוע העברות.

“התקשרתי לסניף לברר למה ומדוע נחסמתי מביצוע פעולות בחשבוני, ונעניתי כי זה משום שהפקדתי סכום כסף מזומן בחשבון החורג מהסכום המותר. ניסיתי להזכיר את הנסיבות, את העובדה שביקשתי דחייה במועד התשלום ונתקלתי בסירוב, ובשל כך נאלצתי לגייס כסף באופן מיידי כדי שלא יחזירו לי חיובים, אלא שבסניף סירבו לבקשתי, ואף איימו ש’ידווחו עליי’ למחלקת הלבנת הון בבנק – זאת על אף ההסבר המלא והמנומק שסיפקתי, ולמרות שהם בעקשנותם היו אלו שאילצו אותו לגייס הלוואות לשם כך. יצוין כי חשבוני לא עומד בחריגה והוא מתנהל באופן תקין – הוא עדיין חסום לפעילות”.

#נטו התעללות

גם ד”נ, אחד מלקוחות הבנק ששמו המלא שמור למערכת – מספר על יחס בלתי מתקבל על הדעת:

“שהיתי בחו”ל בימים שאחרי חג הפורים האחרון, והייתי זקוק דחוף לכרטיס אשראי. בקשתי מאשתי שתיגש לסניף, על מנת להפעיל כרטיס אשראי שהזמנתי כבר מבעוד מועד, כדי שאוכל לבצע פעילות במכשירים האוטומטיים בחו”ל. אשתי הגיעה אל הסניף בשעות הפעילות, אולם נענתה בתשובה לאקונית שלפיה אי אפשר לבצע את הפעולה בסניף, אלא רק דרך האפליקציה. כיון שאנחנו משתמשים רק בטלפונים כשרים ואין לנו את האפשרות להפעיל את הכרטיס דרך האפליקציה –  נותרנו בלי מענה וללא אפשרות להפעיל את הכרטיס שהייתי זקוק לו כמו אוויר לנשימה.

“יצויין”, מדגיש ד”נ, “שהאירוע התרחש אחרי שכבר הוסרו מגבלות הקורונה. מעולם לא נתקלתי באטימות לב שכזאת ולחוסר רגישות בצורה קיצונית כל כך, ובוודאי שלא ציפיתי ליחס כזה בסניף בו אני לקוח כבר 15 שנה”.

הלקוח י”ק, שגם שמו המלא שמור במערכת – מוסיף את הזווית שלו לחווית השירות הגרועה:

“הגשתי בקשה לקבלת משכנתא בסניף ביתר. השירות היה ירוד וההתקדמות ממש איטית. לאחר ימים שלמים בהם הבנק ‘סחב’ אותי, הודעתי לפקיד הבכיר שטיפל בי, שאני מתכוון להגיש את הבקשה בסניף אחר, כמו בית שמש למשל. בתגובה הלה איים עלי שהוא יעצור אותי בכל מקום ויחסום אותי מלקבל שירות. אמרתי לי שהעדפתי היא לקבל שירות בביתר, אלא שזה מתמהמה משום מה, ולמרות זאת הוא לא שירת אותי.

“בצר לי ירדתי לבית שמש על אף הטירחה והמאמץ הכרוכים בכך – הרי אני תושב ביתר – הכל בשל הדחיפות של המשכנתא. ואז, לתדהמתי הרבה התברר לי כי הסניף אכן מימש את איומו ובכל מקום שאליו הגעתי לא נתנו לי להוציא משכנתא, זאת בשעה שהסניף עצמו מסרב לתת לי שירות.

“אין לי הגדרה אחרת מלבד התנהלות מרושעת, נקמנית וברוטלית”, מסכם י”ק.

אל שולחן המערכת הגיע סיפור דומה מאת לקוח של הבנק שהתלונן בדיוק על אותה דרך התנהלות. זהו מכתבו של מ”ש:

“הכספומטים תקולים על בסיס יומיומי, הבנק לא מוכן לתת מענה אנושי חלופי. דומה שהדבר האחרון שמעניין אותו הוא השירות ושביעות הרצון של הלקוחות. צריך לשקול מעבר המוני לבנק אחר, אולי כך יבינו את זה”.

רשמנו.

#לא מתחשבים בעמותות

סיפור מקומם במיוחד מספר לנו ש”ג, העוסק בניהול עמותות. להלן סיפורו:

“אני מנהל בבנק חשבונות של עמותות. בקשתי מההנהלה הקודמת הלוואה לשישה חודשים לצורך הפעילות השוטפת של אחת העמותות, על סמך תקציב ממשלתי שאמור להיכנס לחשבון, כמנהגי במשך שנים, בפרט בשנה האחרונה שבה יש עיכובים בהעברות הכספים מצד הממשלה, בעקבות הקורונה.

“בהתקרב עת הפירעון, גילינו שהתקציב עדיין לא נכנס. נכנסתי אפוא לבנק ובקשתי שיאריכו את ההלוואה כי התקציב המדובר עדין לא נכנס, ואני צריך לשלם משכורות, כיון שאם ההלוואה תפרע, יהיה לי קושי תקציבי לממן את הפעילות השוטפת.

הסניף, שבינתיים התחלפה ההנהלה שלו – סירב. לאחר סדרת בקשות, הוא הציב לי דרישות של רשימת מסמכים כשחלקם בכלל אינם קשורים לעניין, אבל התאמצתי והכנתי הכול כפי שהוא ביקש, כשהוא נותן לי אשלייה שהכל יהיה בסדר. אלא שביום הפירעון, למרות שביצעתי את כל מה שנדרש ממני – הסניף לא הקים את ההלוואה המבוקשת, ולצערי הכסף השוטף של החשבון נבלע וגרם לי נזק ועגמת נפש רבה.

יצוין שבבנק ‘מרכנתיל’ הארצי מתנהלת מחלקת עמותות מיוחדת, שמגלה הבנה רבה לצורכי הלקוחות, הבנה שסניף ביתר במבנהו הנוכחי – למרבה הצער אינו שותף לה. לצערי אני חייב להמליץ לבעלי העמותות  שיעבירו את התנהלות החשבונות מסניף זה. אני עושה זאת בכאב לב, לאחר כל כך הרבה שנים של פעילות עם המון חשבונות בנק, אבל דומה שהם לו הותירו לי ברירה אחרת”.

#בגלל שישה שקלים

עדות נוספת אנו מקבלים מהלקוח ח”ח (שכמו כולם, גם שמו המלא שמור למערכת). הוא מנהל מוסד גדול שיצרנו איתו קשר במיוחד כדי לבדוק את אמינות הדברים. בשיחה עימו הוא טוען שהוא בעצמו עדין מקבל שירות טוב, על אף שפחות טוב מפעם, אבל הוא לא יכול לעמוד מנגד כאשר הוא רואה את היחס כלפי לקוחות רגילים שאינם בעלי יכולת כספית גבוהה.

הוא מתאר התנהלות “מנוכרת, ממש עוינת”, כלפי הלקוחות. “אנטי רואה פקידים שצועקים על לקוחות, ואווירה לא סימפטית בלשון המעטה. אי אפשר לקבל שירות מבלי לקבוע תור מראש, למרות שהקורונה כבר מזמן לא פה. גם כשמגיע הזמן שנקבע לתור – על הלקוחות לחכות הרבה זמן לקבלת השירות. גם המענה דרך המייל עשוי להימשך זמן רב עד לקבלת מענה”.

ח’ מספר, כי “נזקים כבדים נגרמו לבעלי עסקים. מספיק באי אישור שיק מסיבה טכנית כדי לגרום נזק רב. אין יכולת בסיסית לתקשר עם הסניף, וזה כואב כי הם בקושי הצליחו לתמרן בתקופה של הקורונה, והסניף, במקום לעזור ולהועיל – רק מערים קשיים”.

הוא מתאר בכי של אברך על החזרת הוראת קבע בשל הפרש של שישה (!) שקלים – כאשר עמלת ההחזרה עומדת על 65 שקלים… “אנשים באים לבקש שירות לאחר שהזמינו תור, והם מתבקשים להגיע ביום אחר. עצוב לראות איך סניף שהיה סמל השירות, הפך בפחות מכמה חודשים למדורדר מכל הבחינות ובפרט בעניין השירות ללקוח”.

והנה עדות של לקוח נוסף, שמדווח בכאב לב גדול: “אני לקוח של הסניף הזה משנת 2008. בכל פעם שאני נכנס לסניף הזה – אני מרגיש תסכול גדול יותר מאשר בפעם הקודמת.

“לראשונה לפני יומיים (יום שלישי בשבוע שעבר – י”מ) נסעתי לסניף מרכנתיל החדש בבית שמש על מנת לקבל שירות מינימלי ואנושי. לא מדובר באיזה בקשה להלוואת משכנתא או ליסינג, אלא סך הכל לשלם את חשבון הארנונה שלי לעיריית ביתר עילית. ממש לאחרונה גמלה בליבי החלטה סופית לסגור את החשבון שלי במרכנתיל על כל נגזרותיו לצמיתות. רק יתפנה לי טיפל’ה זמן ואני מבצע את זה מיידית. אני מתבייש עבור בנק מרכנתיל שיש להם סניף עם מחסור חמור כל כך ביחסי אנוש”.

https://beitar24.co.il/%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%aa%d7%92%d7%95%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%91%d7%a2%d7%a7%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%94/

#

לאחר שהצטברו העדויות – פנינו ל’פורום בעלי העסקים בביתר עילית’, אשר מרכז את התלונות ומייעץ לבעלי עסקים בעיר, על מנת לשמוע את הזווית שלהם לטענות כלפי התנהלות בנק מרכנתיל בביתר.

“בפורום בעלי העסקים בביתר עילית אנו מרכזים תלונות של בעלי עסקים על כלל נותני השירותים, לרבות הבנקים. התלונות נבדקות ומטופלות ואנו עשים כל אשר לאל ידינו לעמוד לימין בעלי העסקים בעיר”, אמרו בפורום ל’שערים’.

בפורום בעלי העסקים מאשרים כי “לצערנו, יש עלייה משמעותית בתלונות נגד סניף מרכנתיל בעיר, בדגש על יחס, שירות והתנהלות בלתי פרגמטית ומתחשבת. אנו פועלים מול הגורמים המוסמכים על מנת לספק פתרון למצב. נכון לעכשיו איננו יכולים לצערנו לדבר על שינוי משמעותי שהתרחש, אולם לא רפו ידינו ואנו כאן כדי לעזור.

“חשוב לנו להדגיש, כי אם חלו שינויים בהתנהלות הבנק כלפי לקוחותיו – בין אם מדובר בחריגה מהנהלים ובין אם מדובר במרחב התמרון שבתוך גבולות הנוהל, ובשל כך הוגבלו חשבונות/הוחזרו חיובים וכדומה – בפרט כשלא ניתנה על כך התראה בפרק זמן סביר קודם לכן, ניתן לקבול על כך. מניסיון, תלונות כגון אלו התקבלו גם בערכאות משפטיות.

“במישור הפרקטי – אם רציתם להפקיד כספים והבנק לא העמיד לשירותכם את אפשרות ההפקדה אשר היה זמינה עד כה, ועקב כך הוחזרו חיובים – ניתן להגיש בקשה לביטול ההחזרה. מומלץ להתחיל בתהליך עם פניה מנומקת לשירות הלקוחות של הבנק, ובאם אין מענה ענייני – להגיש את הבקשה בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. (להלן דרכי ההגשה)

“אנו בפורום מעניקים ייעוץ, סיוע, ליווי ותמיכה בנושא לבעלי העסקים, וניתן לפנות אלינו בכתובת המייל: bi*******@***il.com . אפשר להשאיר שם וטלפון ואנו נשתדל לחזור בהקדם. סודיות מובטחת.

@@@

אנו במערכת “שערים” נוסיף לעקוב ולהיות לעזר לתושבי העיר. ניתן לפנות אלינו בכל עניין בכתובת הדוא”ל של המערכת: W5******@***il.com כדי להתריע על עוולות ציבוריות. אם גם לכם נעשה עוול בבנק זה או אחר – תוכלו לפנות ואנו נשתדל לבדוק כל פנייה לגופה.

אשר ל’מרכנתיל’ – אנו ממליצים לכם להגיש תלונות להנהלה הארצית של הבנק. במחלקת פניות הציבור יושבים צוותים שמחכים לקבל את המשוב מהלקוחות והם מטפלים. זכרו: כל תלונה מוצדקת – עושה צדק עם מאות לקוחות שמתמודדים וסובלים כמוכם. כלקוחות שווים, מגיע לכם שירות אדיב, ללא סטיגמות וללא שתצטרכו לצאת מכל פעולה בנקאית בתחושה כבדה על הלב.

אלה הפרטים של הנהלת ‘מרכנתיל’: בדואר: בנק מרכנתיל, דרך מנחם בגין 125, תל אביב מיקוד 6701201. בטלפון: 076-8044151 או 076-8044555. בפקס: 076-8044787. ובדוא”ל: pn****@****co.il.  לחילופין ו/או במקביל,  ניתן לפנות לבנק ישראל – הפיקוח על הבנקים. כמובן, ראוי שכל פנייה תיעשה בצורה מכובדת ונאותה – הרי המטרה היא לתקן עוול ציבורי זועק ולא להעצים את אי הנעימות.

תגיות: אי הבנה בלקוחבנק מרנתיל ביתרהנהלה חדשהחוסר התחשבות

עוד בנושא

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מערכת ביתר 24
ג׳ בסיון ה׳תשפ״ה
0

ב"ה העדר התחבורה הציבורית הישירה בין עירנו לעיר חיפה, גורמת סבל רב לתושבים הנוסעים בין הערים, בעיקר בימי שישי, מוצ"ש, חגים ובתקופת בין הזמנים. לאור זאת, פנה רה"ע מאיר רובינשטיין...

אשרינו, מה טוב חלקנו

אשרינו, מה טוב חלקנו

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

במשרד ירושלים ומסורת ישראל סיכמו בסיפוק רב את הצלחת ההילולא בס"ד >>> ולצד השבחים המוצדקים על התקתוק היעיל של הילולת הרשב"י - יש גם כמה הארות לשיפור וייעול בשנה הבאה:...

מחלקת אבידות, שלום

דורשים צדק תחבורתי!

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

הדים עצומים לסדרת הכתבות שפרסמנו ב'שערים' על העוול הזועק והאפליה הבוטה במחירי התחבורה הציבורית לתושבי ביתר >>> הציבור נקרא להמשיך ולשלוח מכתבים לגורמים הרשמיים ולנציגי הציבור החרדי בכנסת, וכן לעיתונות...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00