תושב שבדק באופן מקרי את החשבונית שקיבל מרשת השיווק גילה לתדהמתו שהוא חוייב ב 65 ₪ על “כרטיס כניסה לקרקס אירופה…” * צריכים פשוט לבדוק את החשבונית..
מאת: מ. שושן
“דווקא בעונה זו, בה מתחרות רשתות השיווק, החובה על כל מי שחס על כספו לעיין היטב בחשבונית שהוא מקבל בכדי שלא ייצא שכרו בהפסדו, ולא יחייבו אותו יותר מהנדרש”. כך פותח ר’ ש.ב. את השיחה עם “שערים”.

גם אני התלהבתי מהמבצעים, וערכתי קניה בסכום גדול ומשמעותי. בבית. כשבדקתי את החשבונית, גילתי לתדהמתי שורה נוספת שמחייבת אותי בעוד 65 ₪, על “כרטיס כניסה לקרקס אירופה”, דבר שאני אפילו לא יודע מהו. נכנסתי לרשת בה קניתי וביקשתי החזר כספי מלא – לא זיכוי, התעקשתי מעט ולבסוף קיבלתי, אך הדברים מדברים בעד עצמם…
כפי שמסתבר, זו לא הפעם הראשונה שיש ‘באגים’ כאלו, אך ברוב המקרים הציבור לא בודק ורשתות השיווק מרוויחות כסף שלא מגיע להן, וחבל. אמנם אני לא חושד חלילה ברשתות שמנסת להרוויח כסף לא ישר, חלילה, אבל בס”ה מחשב וגם אדם עלול לטעות. אני רק רוצה לפנות דרך הבמה המכובדת של ש”ערים” לציבור תושבי העיר ולומר: על תסמכו על אף אחד, בדקו את החשבוניות!
מסופר על אדם שסעד במסעדה כלשהיא, מוסיף לספר ר’ ש.ב. ובסיום הארוחה הגיש לו המלצר את החשבונית לתשלום. לתדהמתו הוא נוכח שחוץ מהאוכל אותו הזמין מופיעה בחשבונית שורה נוספת – מצליח 50 ₪. הוא נחרד ופנה מיד למלצר בשאלה – מה השורה הזאת? “הא”, השיב לו המלצר, “אצלך זה לא הצליח…”