ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום חמישי, ט׳ בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי קהילה, תורה וחסד בביתר

“לימוד העיון הוא התרופה הבדוקה ביותר לניסיונות של הדור”

זֶה מִבְּנֵי עַלִיָה | ראש הישיבה שמאמין שהדור שלנו הוא מובחר שבמובחרים - מעניק עצות לבחורים כיצד להתחיל ברגל ימין ולצלוח את זמן הקיץ החדש בהצלחה ובהתעלות. שיחה מרוממת

ג׳ באייר ה׳תשפ״ג
| קהילה, תורה וחסד בביתר
0 0
“לימוד העיון הוא התרופה הבדוקה ביותר לניסיונות של הדור”

משה יאיר וינשטוק

“אשרינו שזכינו לדור כזה”: זהו המשפט ששמענו מספר פעמים במהלך השיחה המיוחדת עם אחד מגדולי ראשי הישיבות בעירנו, הלא הוא הגאון הגדול רבי נפתלי פריזנד שליט”א – ראש ישיבת ‘עיון התורה’ המעטירה בעיר.

כן, אתם לא טועים, המשפט נאמר בנוגע לדור הזה, שלנו. אותו דור שאינו חדל מלספוג ביקורת, אותו דור שיש שמאשימים אותו בפינוק יתר, שמכנים אותו ‘דור האינסטנט’ שמחפש קיצורי דרך, שמעדיף חיים קלים ומלאי ריגושים חיצוניים; הדור שהרבה אנשים ממרומי גילם נדים בראשם ומצקצקים בלשונם שעה שאומרים: “איי, הדור של היום…” כביכול חסר תקנה הוא.

ובכן, יש מי שחושב אחרת; יש מי שמדבר על הדור שלנו לא במונחים של ‘ירידת הדורות’ – אלא דווקא במושגים של ‘עליית הדורות. זהו ראש הישיבה הגר”נ פריזנד שליט”א, תלמיד חכם עצום שראה דבר או שניים, שהכיר אנשי מעלה ואנשי צורה מדורות קודמים, ואף על פי כן – פיו מלא שבחים דווקא על דורנו-אנו. הדור החדש שצומח כאן, ועל חינוכו הוא מופקד בין היתר.

“דור כזה ששקוע כל כך בתורה”, מסביר את עצמו הגר”נ פריזנד, “כאשר בחורים צעירים שולטים שליטה מלאה במסכתות שלמות, בבקיאות מדהימה ובבהירות מבהילה – זה דור שדומה שלא היה כמותו לטובה; דור שבו עולם התורה פורח ומשגשג עד שגם צעירי הצאן העושים צעדיהם הראשונים בישיבה סוללים לעצמם דרך של גדלות בתורה על כל המשתמע – הוא בהחלט דור מובחר ונעלה”.

האמירה משיבת הנפש הזו, שבכוחה לזקוף את קומתם של בני הדור שלנו, ולהעניק להם פרספקטיבה של גדלות וצמיחה, אינה מגיעה בחלל ריק. דמותו התורנית של הגר”נ פריזנד מהווה מוקד משיכה למאות רבות של בחורים – ולא רק תלמידי הישיבה שלו – שסרים ובאים למעונו כדי שיעמידם בכור המבחן על מסכתות הש”ס שעליהם עמלו וטרחו.
מעמדי המבחנים הללו – הם מחזה מיוחד של ממש. בשאלותיו הבהירות משוטט ראש הישיבה יחד עם נִבְחָנָיו לאורך המסכתות ולרוחבן, ובעיקר לעומק הסוגיות. הוא תוהה על קנקנם, ואינו חדל מלהתפעל מכוח התורה שעולה ומתגבר כל העת. לא בכדי מהווה ראש הישיבה כתובת למבחנים, כי מלבד מאור הפנים בו ניחן וההבנה העמוקה לנפשות הבחורים הצעירים, גאונותו המיוחדת היא לשם דבר, ובקיאותו העצומה בש”ס מן המפורסמות היא.

לקראת תחילת זמן קיץ בהיכלי הישיבות הקדושות, עלינו ובאנו גם אנחנו למעונו של הגר”נ פריזנד שליט”א, ללקט פניני עצות והדרכה עבור בחורי הישיבות, היאך להשכיל ולנצל את הזמן הבא עליהם לטובה, לזמן של עלייה בתורה ובבניין האישיות, והיאך לסלול לעצמם נתיבים של הצלחה.

הזכות לשאוף גבוה

חשיבות גדולה ראינו לקיים את השיח הזה בפתחו של זמן קיץ, שיש הרואים בו זמן מאתגר יותר עבור הבחור – עם הימים הארוכים והעדר ה’פרישקייט’ שמאפיין מטבע הדברים את זמן אלול וחשוון על תחושת ההתחדשות שבו. אולם הגר”נ מסרב להסכים להנחת היסוד הזו שלנו. זמן קיץ בעיניו, לא זו בלבד שאינו פחות במאומה מזמן החורף, אלא יתרון גדול לו, וכפי שניווכח עוד בהמשך השיחה המיוחדת.

אנו פותחים ושואלים את ראש הישיבה: אל היכל הישיבה מגיע הבחור בתחילת הזמן כאשר תיק של שאיפות על שכמו. עד כמה נכון לטפח את אותן שאיפות, כאשר יש סיכוי שלא כל השאיפות אכן יתממשו?

האש מלהטת בתשובתו הבוערת של ראש הישיבה, “השאיפות הגדולות הן הכוח המניע של הבחור וסוללות בפניו את הדרך להצלחה!”, הוא אומר לנו ברגשה. “על גודל מעלת השאיפות הגבוהות, שמעתי רבות ממורי ורבי רבה של העיר ביתר – הגאון הגדול רבי דוד צבי אורדנטליך זצ”ל, שנוהג היה לצטט את דברי רבי אליעזר במסכת סנהדרין (ס”ח): ‘הרבה תורה למדתי, והרבה תורה לימדתי. הרבה תורה למדתי – ולא חסרתי מרבותיי אפילו ככלב המלקק מן הים; הרבה תורה לימדתי – ולא חסרוני תלמידי אלא כמכחול בשפופרת’.

“מכחול מְחַסֵר משפופרת מעט, ככל שמחזיק חודו, לעומת כלב המלקק מן הים, ששואב יותר מים בצימאונו. אולם היה הגרד”צ מקשה, שאמנם כלב המלקק שואב יותר מים מאשר המכחול שנוטל מן הצבע, אולם לעומת המים הרבים שבים הגדול – הרי הכלב אינו נוטל כמעט מאומה. ולעומתו, המכחול מחסיר מן השפופרת שיעור משמעותי יותר מהדיו שבה.
“הוא מותיב לה והוא מפרק לה: הנוטל מכחול בידו וטובלו בקסת, מבקש לקחת אך מעט, ונזהר שלא ליטול כמות גדולה של דיו, על מנת לדייק ברישומו. אולם כלב המלקק מן הים – מבחינתו רוצה הוא לשתות את מי הים כולם, זו שאיפתו, ואת זה מעלה רבי אליעזר על נס: את השאיפות הגדולות בלי גבול ומידה. כי זו הדרך לצמוח ולהתעלות”.

אבל לפעמים, בתוך תבערת הלב המתלקח בשאיפות נעלות, יש גם את הקול שסודק אותן, שמזכיר את הזמן הקודם ושאיפותיו, שאיך נאמר בעדינות – לא לגמרי הוכיחו את עצמם?

“הגמרא במסכת נדרים (דף נ’) מספרת על רבי עקיבא ואשת נעוריו, שחיו בעניות מחפירה, ולא היה להם אלא תבן להניח עליו את ראשם. נגלה אליהו הנביא לעיניהם כהלך עני שביקש מהם האם יוכלו לתת לו מעט תבן שיוכל להניח לראשו. שמע זאת רבי עקיבא ואמר לרעייתו: ‘הנה אותו עני אפילו תבן אין לו, ואנו שפר עלינו מזלנו שיש לנו על כל פנים תבן’. שמעה רעייתו את הדברים, ושלחה אותו לאלתר ללמוד בישיבה שתים עשרה שנים, והמשך הסיפור ידוע.

“את דברי הגמרא הללו צריך להבין: מה היה באותו דין ודברים על אודות התבן, ששכנע את האישה לשלוח את בעלה ללמוד תורה? ניתן לבאר את הדברים כך: רחל רעייתו של רבי עקיבא, השתוקקה שבעלה – שהיה עם הארץ גמור – יילך ללמוד תורה. אולם היא גם חששה מכך שילך לישיבה שבה כולם תלמידי חכמים גדולים ואילו הוא אינו יודע אפילו צורת אות. היא פחדה שמא הוא יישבר ולא יהיו לו הכוחות להתאמץ לסלול לעצמו את הדרך לתורה.

“אבל בשעה שראתה איך נראית צורת המבט של רבי עקיבא שחי בעניות נוראית, שלמרות זאת בוחר להסתכל על הדברים הטובים ומתמקד בהם, ואפילו בדבר פעוט כל כך שיש לו לפחות תבן – הבינה כי אל לה לחשוש; כי גם אם ייתקל בעלה בקשיים, תמיד יישא עיניו אל מה שיש בידו, ויאזור כוחות באמצעות אותו מבט שרואה את הטוב תמיד – להתאמץ וללחום במלחמתה של תורה.

“זו היא הדרך. השאיפות הן הדלק של האדם להניע את מסע חייו לחיים של בן עלייה, אולם גם אם המציאות טופחת על הפנים ולא מגשימה את מלוא השאיפות, תמיד צריך להסתכל על מה שכן השגנו, על מה שכן השכלנו לרכוש, ולשאוב מזה כוחות להמשיך ולא להרפות.

“בחור שמכיר את עצמו, וחושש כי השאיפות הנעלות והקפיצה הגדולה שאותה מבצע בתחילת הזמן הן שיגרמו לו לא להחזיק מעמד בדרך למימוש השאיפות שלו – נכון יהיה אם לצד השאיפות המרוממות הוא יקבע לעצמו לוח זמנים הדרגתי, וברובד המעשי יתקדם צעד אחר צער, וידאג לעלות שלב אחר שלב בסולם השאיפות שלו”.

המעלה של זמן הקיץ

עומדים אנו בפתחו של זמן הקיץ, שיש שיאמרו כי רבים בו האתגרים. מה הדרך להצליח ולהתעלות גם בזמנים מאתגרים?

“אני סבור שמבחינה מסויימת דווקא כי זמן קיץ הוא הזמן הטוב ביותר בשנה”, מפתיע ראש הישיבה. “בזמן זה יש לבחור הזדמנות שאין דומה לה לרכוש את כל מה שלמד, ולאחסנו בזיכרונו שיהיה כמונח בקופסא.

“דעו לכם: אין תחושה טובה יותר מאשר מי שמסיים שנה ומרגיש כי הוא שולט בכל תלמודו שלמד בשנה זו! ולכן, דווקא אחרי זמן אלול סוער וזמן חורף ארוך בו גמע הבחור דפים והספיק הספקים גדולים – הגיע הזמן לקצור את הפירות, להשקיע בחזרות וברכישת החומר ולקנות אותו.

“אצלנו בישיבה הנהגנו סדרי חזרה קבועים במהלך כל השנה ובדגש על ימי הקיץ, במהלכם משננים הבחורים את תלמודם לפי סדר קבוע מראש, על כל המסכתות שלמדו בכל שנותיהם בישיבה. מיזם זה נקרא ‘תלמודו בידו’, ואצל תלמידי שיעור ג’ “מרא דתלמוד”. בעינינו אנו רואים איך אוחזת אש קודש בבחורים בלימודם שעה שהם משננים מאות דפי גמרא ושולטים בהם בצורה מעוררת השתאות.

“זה הזמן להשקיע בחזרות. דומה הדבר לאדם שהתייגע על גידולי שדהו, שעמל קשות בחרישת השדה ובזריעתה, שהשקה אותה במסירות וניכש ועדר, וזיבל וטיפח, ולבסוף העלתה השדה גידולים נאים. הלוא לשוטה ייחשב באיש ההוא באם יניח את הגידולים ולא ילך לקצור את הפירות ולממש את כל עמלו.

“בסיומה של שנה, בעת אשר נערכים מבחנים כלליים על החומר שנלמד בכל השנה ואף בשנים הקודמות, ובחורים מצטטים עשרות דפי גמרא בבהירות מבהילה שקלא וטריא – דמעות של התרגשות עומדות בעיניים שלהם וגם שלי, לראות את פרי עמלם בידם. זה הוא תענוג שאין דומה לו, ושום אוצרות של כסף ושל זהב לא ישוו לאותו אוצר נצור ומנוצר שאוספים הם באמתחותיהם. באותם הימים אני מתהלך כשיכור ולא מיין, זה הוא תענוג צרוף שדלות המילים לתאר.
“הלב מתרחב לראות בחורים צעירים שבקיאים במסכתות שלמות בש”ס השגורות על לשונם. זו תשובה לכל מי שמבקר את הדור שלנו, הנה כוח התורה של הדור הזה – שאין דומה לו”

האם די בשינון ובחזרה כדי לזכור את הנלמד?

“עלינו לזכור, כי בסיס כל הלימוד הוא לימוד העיון. ההבנה העמוקה של הדברים, הצלילה לעומק הפשט והחשיבה היסודית. לימוד העיון הוא זה שמעצב את כל צורת הלימוד של האדם, שמרגילה אותו להבין את כל הלימוד שלו באופן עמוק יותר ומסגלת לו צורת חשיבה תורתית שעומדת לו בכל מקצועות התורה.

“מי שלומד עיון בצורה טובה, כל לימוד התורה שלו הוא אחר, אפילו לימוד ההלכה והבקיאות, הכול מקבל אופי אחר, יסודי יותר ואמיתי יותר.

“וכאן יש להדגיש, כי הלימוד בעיון אין פירושו להסתפק בלגמוע את דברי הראשונים והאחרונים על הסוגיא, אלא להעמיק ולחשוב בדברי הגמרא, לנתח את הדברים ואת השיטות השונות, להיעזר בספרי הראשונים והאחרונים כדי להשביח את יכולת הניתוח והחשיבה שלנו. וכך יהיה הבחור הלומד בעצמו מתייגע בהבנת הדברים ומפתח את החשיבה שלו.
“אצלנו בישיבה שמים דגש מיוחד על נקודה זאת. מגידי השיעורים, שהינם תלמידי חכמים מופלגים, אינם באים בשיעורי העיון רק להרצות בפני התלמידים את דברי המפרשים של הסוגיא וגם לא את המהלך שלהם בהבנת הסוגיא, אלא מעודדים את הבחורים בעצמם לחשוב ולהעמיק, למצוא את הקושיות והדברים הטעונים ביאור לבד ולהציע גם פתרונות, כי זה הוא העיון האמתי, הסולל דרך בהבנה ומחייה את הנפש והנשמה. והוא גם מועיל לזיכרון כי ככל שאדם מבין את הדברים יותר לעומק כך הם הופכים להיות חלק ממנו.

“זאת ועוד: בלימוד העיון, כדאי ומומלץ מאוד בסיומה של סוגיה להעלות על הכתב את מהלך הסוגיה בצורה סיכומית. ואז, כשהסוגיה בנויה לתלפיות נדבך על גבי נדבך, מרגישים את הטעם ואת החן שבתורה, ומקבלים חשק לחזור על הסוגיא שוב ושוב, להעמיק יותר וגם לגשת בשמחה לסוגיא הבאה.
“הנסיון מוכיח, כי הבהירות הסופית באה בסיכום הסוגיות בכתב, מלבד הכתיבה הרגילה בשיעורים. לשמחתי בישיבתנו בני הישיבה משקיעים בזה הרבה, ואף כרכו יחד את החבורות שנכתבו על סוגיית ‘תקפו כהן’, ומהם יראו וכן יעשו, וירגישו בכך את בהירות התורה ואת טעמה הערב”.

התרופה הבדוקה לניסיונות

אגב דיבורו של ראש הישיבה בחשיבות הלימוד בעיון ובהעמקה – אנו מרהיבים עוז לשאול:

האם כל בחור מסוגל להתחבר לעיון? אין בחורים שצורת החשיבה שלהם והיקף כישרונותיהם מתאימים פחות ללימוד בעיון?

“בשנים האחרונות בעיקר, אני נתקל פה ושם במשפט של בחורים שמתלוננים על כך ש’אני לא מתחבר לעיון’. ואני אומר בנושא זה שני דברים. ראשית – אין חיבור אוטומטי לעיון, המציאות אינה כזאת שניתן לקנות בחנות כבל מיוחד היוצר את החיבור לעיון עד שהחיבור אליו הופך להיות קל ופשוט. מדובר ביגיעה. כדי לעיין ולהעמיק – על הבחור להשקיע ולהתאמץ. ומי שאומר משפט כזה שהוא ‘אינו מתחבר לעיון’ – אציע לו אפוא להתאמץ יותר, כי התורה ועיון התורה, שווים לכל נפש.
“אבל היות והמאמץ כרוך בקושי, אך טבעי יהיה שהוא ירפה ידיים, וכאן מגיע החלק השני: עצם המאמץ שווה כל הון. אין תענוג גדול יותר מאשר אדם שהתייגע על דברי תורה עד שהתיישבו על לבו ולפתע אורו עיניו בסוגיא ובהבנתה. החוויה הזאת היא שממלאת את הלב ומשמחת את הנשמה. אז נכון – זה כרוך בהשקעה אולי גם במאמץ, אולם מדובר בהשקעה המתגמלת ביותר שקיימת בעולם.

“ויש בזה גם רובד נוסף: עיון התורה גורם לאדם לשקוע בתורה בכל הגיונותיו ומחשבותיו. זה תופס את כל כולו. ואם אמרו חכמינו ‘אם פגע בך מנול זה משכהו לבית המדרשק הרי שניתן להבין את דבריהם היטב כשמדובר על שקיעות בתורה ובעיון התורה. לימוד בעיון הוא התרופה לניסיונות בעולם זה שבו היצר אורב בכל פינה, כאשר כל בחור ואפילו אדם בוגר שחרד על שלמות נפשו ונשמתו, תר ומחפש אחר עצות, דרכים ושיטות שיגנו עליו מפני אש היצר המלהטת. לימוד העיון שמבעיר את אש התורה בנשמתו של הלומד, כאשר הלימוד תופס את כל כולו וגם את מחשבותיו בתורה המלווה אותו בכל אשר הולך, לרבות באכילתו ובעלותו על יצועו – הוא זה שמגן עליו מפני פגעי הדור וניסיונות היצר.

“תחושת הסיפוק בתורה היא שמחייה את נפש הבחור ומרוממת אותו. את אותו סיפוק משיגים באמצעות שתי הצלעות הנזכרות – לימוד העיון, כלומר עמקות החשיבה בתורה, ושינון וחזרה שמחדירים לו את לימודו לזיכרון, כך שבסוף זמן ובסוף השנה יוצא הבחור ובאמתחתו מסכתות שלמות האצורות בזיכרונו והן חלק ממנו.

“הישיבה משמשת כחממה למטרות אלו, וכל אחד מבני הישיבה, בצאתו מדי יום עם שחר לכיוון הישיבה, עליו לשנן ולמקד את שאיפתו ואת תכליתו בישיבה. ובסייעתא דשמיא, עם תפילות מעומק הלב, ההשקעה תצליח, ויזכה לקצור פירות נאים ומשובחים”.

חשיבות הקשר ההורי

בחור בגילאי הישיבה הקטנה שעומד בנקודת זמן בה מתבגר ובמידה רבה הוא הופך להיות אדון לעצמו – האם נכון עבורו לשתף את אנשי הצוות במה שעובר עליו, או שחלק מפיתוח העצמאות היא להתמודד לבד עם הקשיים, ורק במקרי קיצון לערב את הצוות?

“יש משהו מתעתע באופן שבו נראה הדור שלנו כלפי חוץ. ניתן להתרשם כי בדור שלנו חיי החברה מפותחים אולי אפילו יותר מפעם, ישנם אולי יותר אירועים חברתיים והחברה תופסת מקום מרכזי בחייו של בחור. אולם למען האמת, אחד המאפיינים של בחורים בדור שלנו, היא הבדידות. נכון, הם מוקפים בחברים, ומלבנים נושאים בחבורה, אולם את מה ששוכן עמוק בלב פנימה, את ההתמודדויות, התחושות, הקשיים המחשבות הכמוסות, הם מצפינים, והם אינם רואים אור עולם.

“הקשר עם ההורים שהוא כל כך טוב ומועיל, שוב אינו בהכרח טבעי ורגיל, והבחורים לא תמיד משתפים את הוריהם במה שעובר עליהם באמת. היה אצלנו בחור בישיבה, שפנה לחברו שלן בפנימייה והתעניין בסקרנות על אודות שיחת הטלפון שערך חברו ביום האתמול. “מי זה שדיברת איתו כל כך הרבה זמן?” שאל אותו, והחבר השיב בפשטות: ‘עם אבא שלי’. אולם החבר הגיב ‘לא, לא עם אבא שלך, נו, אני מתכוון לשיחה הארוכה שארכה שעה וחצי…’ כביכול ברור לו לגמרי כי לא הגיוני שישוחח עם אביו זמן כה ממושך.

“כאמור, קשר טוב ופתוח עם ההורים הוא הטוב והמעולה ביותר, אולם קורה בהחלט שלא שוררת פתיחות מושלמת ביניהם. בדיוק לכן חשוב כל כך קשר איתן ויציב עם הצוות בישיבה. המשגיח בישיבה חי עם הבחור לאורך השגרה כולה, הוא מכיר את תהלוכותיו ואת העולם בו הוא חי, הוא מבין אותו לגמרי ורוצה בטובתו. קשר רציף עם המשגיח ועם הצוות הוא אחד הדברים היסודיים להצלחה בישיבה, ולא, לא רק בזמנים של קושי והתמודדות, לא רק במקרי קיצון צריך לערב את המשגיח, אלא שמירת קשר רציף באורח קבע. זה הדבר הטוב ביותר לבחור”.

תפקידו של משגיח

“בחור צריך לזכור שהמשגיח נועד בדיוק בשביל זה – לעמוד לימינו בשעה של התמודדות אישית מורכבת. המשגיח מכיר היטב את עולמם של הבחורים ואת הניסיונות שלהם והדברים שמציקים להם. גם אם בחור מתבייש לשתף בקושי ובמחשבה כמוסה, משום שהוא סבור כי המשגיח יסתכל עליו בצורה עקומה ומוזרה – כדאי לו לדעת שאין הדבר כך כלל ועיקר. המשגיח נמצא בתפקידו בדיוק לשם כך. הוא מכיר את עולמם של הבחורים, יודע שלכולם יש קשיים, וביכולתו לסייע לו במציאת פתרון. המשגיח אינו בא לטפל רק במקרי קיצון, הוא כאן בשביל הבחור, וזה חיוני ממש שיהיה קשר רציף ביניהם”.

יש פעמים שהבחור לא מרגיש ‘כימיה’ עם המשגיח, מה שמקשה עליו ליצור ערוץ תקשורת פתוח כל כך. מה יעשה אז?

“ראשית, כאמור – המשגיחים באמת רוצים את טובתם של הבחורים ונמצאים בתפקידם בדיוק בשבילם, כך שהרבה פעמים מדובר רק בדמיון של הבחור. אם הוא ינסה לשתף את המשגיח וליצור איתו ערוץ תקשורת בריא – הוא עצמו יופתע לטובה. אבל אם בכל אופן כך הוא מרגיש, עליו למצוא לעצמו בתוך אנשי הצוות מי שהוא בוטח בו ושאתו הוא יכול לשוחח שיח בריא ופתוח. כיום יש הרבה יותר מודעות לכל הנושא של הקשר עם הבחורים מצד אנשי הצוות כולם, וזה בהחלט לתועלת רבה.

“אם בענייני צוות עסקינן, אני רוצה להדגיש דבר חשוב מאוד, דווקא באוזני הבחורים בתחילת הזמן: כלל יסודי, גדול וחשוב הוא לתת אמון מלא בישיבה ובמוסדותיה ולקבל מרות בצורה מושלמת. הרבי בעל ‘נתיבות שלום’ מסלונים זי”ע אמר פעם שבחור צריך לקבל רשות מהישיבה אפילו לפני שהוא שותה כוס מים. כוונת דבריו היא, שאפילו לפני ששותה כוס מים, צריך הבחור להעמיד לנגד עיניו את הכללים של הישיבה ואת הרוח השוררת בה, ואז לחשוב האם מעשהו זה עולה בקנה אחד עם אורחות הישיבה והוראותיה או לא.

“בחורים בגיל ההתבגרות נוטים פעמים רבות ליטול לעצמם עצמאות יתר, שלעתים יכולה גם להתבטא במעין מרדנות. ואני אומר להם מתוך ניסיון והיכרות – חישבו על טובתכם האישית, וטובתכם בלבד, וקבלו את המרות של הצוות והישיבה. זו הדרך היחידה שבה תוכלו לגדול ולצמוח, זה הנתיב היחיד שלכם להצלחה. אל תתנו לדמיונות ולתעתועי שווא לסמא את עיניכם, כי אם חפצים אתם בהצלחה – קבלו מרות. גם אם באותו הזמן זה נראה לכם כהקרבה – המרות הזו, ה’קבלת עול’, היא לטובתכם הבלעדית”.

שלוש עצות לבחור

אילו עצות נוספות יוכל ראש הישיבה להעניק לבחורים כצידה לדרך?

“ישנן שלוש נקודות שעליהן אני חוזר שוב ושוב באוזני התלמידים.
“הראשונה – הקשר לתורה. בחור – כמו כל יהודי, למעשה – צריך שכל הזמן יהיה מחובר לתורה. ואם הקשר לתורה היא חובה גמורה על כל בן ישראל – על אחת כמה וכמה אמורים הדברים על בחור, שנמצא במיטב שנותיו ואין שום ריחיים על צווארו. אלו השנים שבהן האישיות מתעצבת, ובוודאי צריך כל בחור להבטיח שציר החיים שסביבו נעים כל חייו תהיה התורה הקדושה. בימים שבשגרה ודאי, אולם גם בימים שבהם אין סדרי לימוד קבועים. גם בימי שבת ומועד, גם בימי בין הזמנים, צריך שכל הזמן יהיה מחובר לתורה ושיהיו לו סדרי לימוד קבועים ויזכור כי התורה היא החיים שלו, והקשר איתה הוא זה שמחייה אותו.

“אצלנו בישיבה הנהגנו מיזם ‘מקדשי שביעי’, שבא לעודד את הלימוד בשבתות וגם בערבי שבתות ובמוצאי השבתות. ואני יכול לומר בפירוש, כי בחורים שמתחילים שבוע אחרי שבת מרוממת שבה הקדישו שעות ללימוד תורה בחשק ובהתמדה – מתחילים אותו ברגל ימין. הם אינם צריכים להניע מחדש את מנועי התורה שלהם לקראת השבוע החדש, כי הם לא חדלו לפעול לרגע. וההצלחה שלהם גם היא גדולה לאין שיעור.

“מי שמכיר בערך הזה של חיבור תמידי עם התורה, כל החיים שלו נראים אחרת, גם ימי בין הזמנים, וגם כשיוצא להתרעננות וכדומה – הכול מגיע ממקום פנימי נעלה ומרומם יותר, וכל שיגו ושיחו נושאים אופי מכובד של בני תורה על כל המשתמע”.

“השניה – חברים טובים. מורי ורבי הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ”ל היה אומר על דברי הבקשה שאותה אנחנו אומרים בכל יום בברכות השחר ‘והצילני מאדם רע ומחבר רע’ שלכאורה יש כאן כפילות, כי מי שהוא חבר רע הרי שהוא גם אדם רע, ומדוע כופלים אנו את לשוננו? אין זאת אלא, שיש אדם שהוא בפני עצמו טוב הוא, ואחר שגם הוא בפני עצמו הוא טוב, אולם החברות שלהם יחד היא רעה, כי החיבור שלהם יחד הוא זה שאינו טוב ועלול להוביל אותם למחוזות שליליים.
“ישים כל בחור לנגד עיניו את נושא החברויות: האם החברות שהוא בחר תוביל אותו למקום טוב של תורה ואהבת תורה, יראת שמים ואהבת השם או לא, וכך יבחר חברים שיהיו טובים בשבילו באמת.

“השלישית – אהבת חברים. להיות טוב ומטיב לסביבה, ולהיזהר בכל מיני זהירות מלפגוע בחברים. מדברי התוספות במסכת סוטה עולה, כי הזהירות מהלבנת פנים היא כל כך נוראית, עד שגם בה ראוי היה שיאמרו חז”ל כהוראה על האדם שייהרג ואל יעבור על הלבנת פנים, והסיבה שלא כללו את זה בדבריהם, היא משום שזה לא כתוב בפירוש. כל התורה של האדם חייבת להיות מבוססת על שמירה מושלמת על כבוד הסביבה וכבוד חבריו ואסור להקל בזה ראש כמלוא נימה”.
“בנקודת זמן זו, בה אלפי בחורי חמד תושבי העיר ביתר עילית מתחילים את זמן הקיץ בשעה טובה ומוצלחת. אאחל להם זמן פורה ומוצלח, שתערב התורה לחיכם, שתאיר התורה את נשמתם ושיצליחו בעז”ה לממש את שאיפותיהם הנעלות ולהגשים את התקוות והתפילות של ההורים שכה מייחלים שבניהם יגדלו לבני תורה אמיתיים”.

 

עוד בנושא

הדרן עלך כל הש”ס

הדרן עלך כל הש”ס

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

מעמד מרשים של סיום הש"ס נערך בכולל "תורת אברהם זאב" בעירנו >>> רשמים וסיקור, והסיפור יוצא הדופן מאחורי סיום הש"ס הייחודי 

אשריכם תלמידי חכמים

אשריכם תלמידי חכמים

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

אלפי בחורי ישיבות מקהילות הקודש החסידיות התכנסו למעמד רב-רושם "כהלכתו" בביתר עילית, לציון הישגיהם המרשימים במבצע שובבי"ם - למעלה מחצי מיליון שעות לימוד ומאות מסיימי מסכת מגילה. המעמד, שנערך בהשתתפות...

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ד׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

אלפי בחורי הישיבות מעירנו ביתר עילית ומרחבי הארץ יוצאים ל'בין הזמנים' של חודש ניסן >>> גדולי הדור הורו כי אין מנוס מהחלפת כח לשם המשך לימוד התורה לאחר הפסח, אולם...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00