יעקב מרגליות
אוטוטו זה קורה: אחרי שתסיימו לשרוף את הפתילות של הנרות הקדושים שהדלקתם בימי החנוכה המאירים – תוכלו להוסיף וללכת מחיל אל חיל, לסייע בפרנסת תושבי עירכם, באחד ממפגני הערבות ההדדית והשותפות הקהילתית המדהימים והמרגשים שביתר עילית יודעת להציג: הכוונה, כמובן, לימי ה’ביתר דייס’ השנתיים שהולכים ומתקרבים – והשנה במהדורה שווה במיוחד, במיוחד עבור הלקוחות.
ימי ה’ביתר דייס’ ייערכו השנה במתכונת מקוצרת של שלושה ימים – בין הימים שלישי עד שישי, ג’ עד ז’ טבת (למניינם: 27 עד 30 בדצמבר, סוף שנת הכספים).
כפי שכל תושבי ביתר כמעט יודעים – המיזם הזה, שכבר מדובר כמודל לחיקוי בערים חרדיות נוספות – מציג גרסה ביתרית למבצעי ה’בלאק פריידי’ העולמיים בגרסה מקומית כשרה, שמסייעת הן לתושבים להשיג מוצרים במחירי רצפה, והן לבעלי העסקים לפתוח סחורות ולמכור בכמויות נאות. אז במקום להזמין מכל מיני רשתות נכריות – תושבי ביתר יוצאים ומתפרנסים זה מזה. בשנים האחרונות נרשמה הצלחה ענקית בס”ד, וכלל הגורמים העסקיים והעירוניים מתכוונים להמשיך ולהעצים את ההצלחה גם השנה.
אלא שהשנה – צפוי חידוש חשוב: כללי הסף להצטרפות ל’ביתר דייס’ הפכו נוקשים הרבה יותר מבעבר. מארגני המיזם שמים דגש על מחירים אטרקטיביים באמת, על הוזלה משמעותית ומאמץ אמיתי לטובת הלקוחות. העין לא צרה ח”ו באף עסק שרוצה להגדיל הכנסות ומתקשה להנמיך מחירים, ומאחלים לכולם בהצלחה. אבל צריך לזכור: ל’טנגו’ הזה צריך שניים: גם הלקוחות צריכים לצאת מורווחים, ועליהם לקבל מחירים אטרקטיביים.
“צריך לזכור ש’ביתר דייס’ זו לא רק מדבקה ששמים בפתח החנות”, הסבירו המארגנים. “התושבים הם חכמים. הם לקוחות נבונים שיודעים מה הם רוצים ומחפשים. מניסיון של שנים עברו – עסקים שהכריזו על הצטרפותם ל’ביתר דייס’ אבל בפועל לא הוזילו מחירים – לא רק שאיכזבו את הלקוחות, אלא גם התאכזבו בעצמם. זה לא עבד להם בשורה התחתונה. לא חייבים להצטרף ל’ביתר דייס’, אבל בוודאי שאין שום תועלת בפיתוח ציפיות מיותרות. ובמילים אחרות: בפירוש נעודד יותר את העסקים שיוזילו מחירים. יהיו השנה קריטריונים נוקשים וברורים יותר להצטרפות לחגיגת המכירות של ‘ביתר דייס'”.
אז בעלי עסקים, זכרו: כל קווץ’ קטן מצידכם (כמובן בגבולות הרווח הסביר, איש אינו מצפה שתפסידו ח”ו, או שתצאו ללא רווח) – תגדיל את הכנסותיכם ותגרום לכם לצאת מימי ה’ביתר דייס’ עם רווח נאה ומשמעותי לקראת סיום שנת הכספים.
משכפלים הצלחות
כבר חמש שנים ש’ביתר דייס’ הוא האירוע הצרכני המשמעותי והמדובר ביותר בעיר בשנים האחרונות. בכל שנה, באזור הזמן הזה שפוגש את תקופת החנוכה וסיום שנת הכספים – מוכרזים בעיר ימי מכירות ענקיים שהופכים את חווית הצריכה לדבר הכי חם, הכי כדאי והכי מדובר בשוק הצריכה הביתרי.
בשנים האחרונות, מאות בעלי עסקים בעיר יצאו מגדרם כדי להציג מחירי ריצפה ולאפשר ללקוחות רכישות אטרקטיביות במחירים מצחיקים, ואילו הלקוחות מצידם סייעו לבעלי העסקים לסיים את המאזן השנתי בתשואת רווח משמעותית, לרוקן מדפים ממלאי של שנת הכספים היוצאת ולהיכנס עם מאזן טוב יותר לשנת הכספים שבפתח. אם תרצו, מימוש מרגש של הערך היהודי ‘צאו והתפרנסו זה מזה’.
העיתוי של ‘ביתר דייס’ נבחר בקפידה: מצד אחד – תקופת חג החנוכה, זמן-ביניים שבין חגי תשרי לתחילת התכנונים לחג הפסח, זמן שבו מצטיידים בבגדי חורף, באבזרים לבית, במוצרים שונים ומגוונים – מחשמל ועד ציוד אלקטרוני, ממילוי המזווה בדברי מזון ועד ביגוד והנעלה לסוגיו. מצד שני – זמן שבו בעלי העסקים מגישים את הדוחות השנתיים שלהם למשרד רואי החשבון ונושאים עיניים למאזן שנתי נאה של רווחים מול הוצאות.
ה’ביתר דייס’ מאפשר לבעלי העסקים לקבל ‘פוש’ אחרון, כלומר, דחיפה נוספת, שתסייע להם לצלוח את המאזן השנתי ברווח סביר. כמובן שיש לכך תמורה: הורדת המחירים הכי נמוך שאפשר.
ל’שערים’ נודע, כי עשרות בעלי עסקים בביתר כבר הצטרפו למיזם ה’ביתר דייס’. השנה תשוכפל הצלחה בעזרת השם, ותורחב בשלל אמצעי שיווק, פרסום ומיתוג, כדי להגדיל את ההצלחה עוד ועוד, גם עבור בעלי העסקים שרואים בימי ‘ביתר דייס’ רווח נאה, וגם עבור התושבים – שזוכים להנחות ענקיות והטבות מפליגות.
ל’שערים’ נודע כי עשרות רבות של עסקים כבר הצטרפו, והציבור צפוי להצביע ברגליים ולגדוש בהמוניו את העסקים המשתתפים ב’ביתר דייס’. את המיזם העירוני החשוב הזה מובילים מזה חמש שנים עיריית ביתר עילית בהכוונתו של רה”ע ר’ מאיר רובינשטיין, בשיתוף ‘פורום העסקים של ביתר עילית’. “זוהי זכות עבורנו לתמוך בבעלי העסקים בעיר ולסייע בהצעדתה של כלכלת ביתר עילית לשיאים חדשים”, אומרים בעירייה בהקשר של הפרויקט.
ובקיצור, את מה שהעולם קורא ‘יום שישי השחור’ – ביתר עילית הופכת ל’יום שישי הצחור’, עם לבן בוהק של ערבות הדדית ושל דאגה איש לרעהו: בעלי העסקים למען התושבים – והתושבים למען בעלי העסקים.