ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום רביעי, ו׳ בתמוז ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי אירועי חרדים באה"ק

המחדל והכשלון

כ״א באייר ה׳תשפ״ב
| אירועי חרדים באה"ק, חדשות אקטואלי, חדשות מקומי
0 0
המחדל והכשלון

מירון: הכאוס, ההשפלה, הפריצה והלקחים

מערכת ‘שערים’

אחרי ל”ג בעומר רווי הדרמות – זמן להפקת לקחים וסימון אשמים.

שיחת היום בכל שטיבלאך, בכל התאספות ובכל קרן רחוב בביתר עילית (ובכל ריכוז חרדי בכלל) – עוסקת בלקחי מירון. בסיומו של ל”ג בעומר רווי מתח, כסיסת ציפורניים, תסכול וזעם לנוכח התנהלות משטרתית וארגונית מחפירה ובלתי נסבלת – הציבור החרדי כולו מתכנס להפקת לקחים. התחושה היא מרמור גדול, זעם ועלבון, לנוכח התנהלות בלתי מתקבלת על הדעת מצד רשויות שקיבלו את מלוא ההזדמנות, הקרדיט והתקציבים לעשות שינוי יעיל – ואז התברר שהזלזול רק העמיקו, כאשר לכל זאת מתווספת פטרונות והתנשאות מצידם של גורמים שאינם יודעים ואינם מסוגלים להבין מהו מירון עבור רבבות אלפי ישראל שעולים למקום במסירות נפש בל”ג בעומר ולאורך השנה כולה.

התחושה הצורבת של הזלזול וההשפלה מצד כלל הרשויות שקיבלו קרדיט ציבורי כדי להסדיר את העלייה למירון בהתאם למסורת הנהוגה ביעילות ובבטחה – מקיפה רבים וטובים מכל שדרות הציבור. לא משנה אם מדובר ביהודי ‘קנאי’ מהיישוב הישן, חסיד שמצביע בבחירות, ליטאי, ספרדי, חסיד חב”ד או ברסלב – כולם מאוחדים בדעה שהרשויות כשלו כישלון חרוץ, והכישלון הפעם גובל בפשע. אף אחד לא הפריע לתכנן את ההילולא כפי שראוי, ולאפשר לכולם לעלות להר בבטחה.

בפועל, נראה, עיקר המאמץ היה ממוקד בהריסת ההילולא ובמניעה מאנשים לעלות ולהתפלל במקום הקדוש. אילולא הסייעתא דשמיא שהייתה בהתקפלותם של השוטרים מההר בשעת אחר צהריים של ל”ג בעומר (שמתם לב שיש קונצנזוס בציבור סביב הפריצה לציון, לאחר כמעט יממה שלמה של תסכול והתעללות בעשרות אלפי נוסעים?) – הרי שכולנו היינו יוצאים בתחושה קשה עוד יותר. העובדה שבסופו של דבר – לאחר עשרים שעות של חרפה – הצליחו יד החרדים לדבר השם להחזיר להילולת הרשב”י את הצביון המסורתי והמקודש – היא מעט צרי על הנפשות הנכאבות שראו בעיניים כלות כבלע את הקודש.

‘יחס כמו בהמות’

“התחושה היא שהושפלנו, קיבלנו יחס של בהמות המובלות לבית המטבחיים”, התבטאו רבים מאלה שניסו להגיע למירון בל”ג בעומר לאחר שרכשו כרטיסים במיטב כספם, ובפועל מצאו את עצמם מתייבשים שעות במכלאות שקיבלו את הכינוי ‘חניוני ויסות’ שם מכובס לשטחי כינוס מחפירים, ללא תנאים אנושיים בסיסיים, אפילו ללא טיפת מים.

עשרות אלפים מקרב רוכשי הכרטיסים, אפילו לא הצליחו לממש את הכרטיס שאותו רכשו במיטב כספם. חלק אחר הגיע לאחר שעות רבות ומייגעות ועצירות ארוכות ושרירויותיות והתאכזבו לראות את הר הקודש דליל, עם יותר שוטרים ממתפללים (אפילו ההגבלה של 16,000 איש לא יושמה – התברר שהמשטרה, על דעת עצמה וללא כל סמכות, לא אפשרה ליותר מ-9,000 איש לשהות בהר), והכל תוך ניסיון להשליט אווירה מנוכרת, שאין לה כל קשר לצביון ההילולא מקדמת דנא. “עקרו את הנשמה של ההילולא”, אומרים רבים בתחושת עלבון כלפי אחד מציפורי הנפש של כל יהודי מאמין – מקום גניזתו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע”א ומסורת ההילולא בת מאות השנים על ציונו, שיסודתה בהררי קודש.

בין הרבים שמתהלכים בתחושה חמוצה – נמצאים גם עסקנים ומובילי דעה בציבור החרדי שהתבקשו ונענו לתת הזדמנות להסדרת ההילולא, לאחר שהובטח להם כי “כל מי שירצה לעלות למירון – יוכל לעלות בבטחה, וההבדל היחיד הוא בכך שתהיה הגבלת שהייה של ארבע שעות ותהיה רק הדלקה אחת. אל תהיו סוכני כאוס” – הם התבקשו, ונענו, אם מתוך אשליה ציבורית, אם מתוך נאיביות מסוימת. בפועל, כבר בליל ההילולא התברר להם לצערם כי עבדו עליהם בעיניים, וכי הציבור מקבל יחס גרוע ומנוכר, והאחראים והמשטרה עושים בציבור כבתוך שלהם, ללא היגיון בטיחותי כלשהו, אולי מאימת ועדת החקירה או סתם מתוך גישה חלמאית ושלומיאלית שהובילה בסופו של דבר לקריסה הגדולה והכאוטית.

כאבה של ביתר

עיתון ‘שערים’ מורכב מיהודים תושבי העיר היושבים בתוך עמם. כמו כל הציבור, גם חברי המערכת עשו את כל הדרך המייגעת למירון, ראו בעיניים כלות את היחס המחפיר, וחזרו עם תחושות קשות ביותר. בישיבת המערכת החלטנו לחרוג מהנוהג לעסוק לרוב בחדשות עירוניות בעיקר, ולהפנות את הזרקור לעבר המחדל במירון והשלכותיו.

החלטנו להביא את זעקת הציבור, להצביע על נקודות הכישלון ולהיות חלק מקריאה חרדית גדולה וקולקטיבית שתקרא לשים סוף להתעללות, להתאכזרות ולחוסר ההתחשבות במאות אלפי יהודים שכל שהם מבקשים הוא לקיים מסורת יהודית מקודשת ולעלות בבטחה וברגיעה למקום ציונו של התנא האלוקי ביום ההילולא שלו.

בשנים כתיקונן, ביתר עילית נחשבת לאחת הערים המובילות בנסיעה למירון. זכו תושבי ביתר, והקשר שלהם לרבי שמעון בר יוחאי – הוא איתן ובלתי ניתן לערעור. זו העיר שבכל שנה בל”ג בעומר עוצרת מלכת; רחובות שלמים נסגרים כדי לאפשר את תנועתם של מאות אוטובוסים המשנעים אלפים רבים של נוסעים לעבר אתרא קדישא מירון, לאחר חודשים ארוכים של הכנה. כל העיר נושמת וחוגגת מירון.

והשנה, גם אנחנו היינו חלק מסטטיסטיקה עגומה של רבבות שלא הצליחו להגיע בגלל עבודה בעיניים של הרשויות, או שזכו להגיע לאחר טלטלה ועצירות וכליאות בחניוני ויסות ועוד ועוד אלמנטים של אטימות שאין בינן לבין בטיחות דבר וחצי דבר.

השנה, כמה עצוב, כמות הנוסעים הייתה מועטה ביחס לרגיל. אוטובוסים בודדים בשעה, כאשר אפילו סדרנים בתחנות לא נדרשו. “לאן נעלמה כל האווירה המיוחדת?”, תהו רבים מתושבי העיר בצער גדול.

הכאב שפוקד את כלל הציבור החרדי – הוא כאב כללי; אבל עבור תושבי ביתר – זהו כאב פרטי. מדי שנה, אלפים מהשמחים והמתפללים סביב הציון הקדוש הם בני עירנו ביתר עילית, ולצערנו, רבים מהם לא הצליחו להגיע השנה, כי לא אפשרו להם. ואלו שכן הגיעו – אוי, כמה שהם סבלו…

הקרדיט שבוזבז

נתחיל מנקודת המוצא:

אחרי האסון המחריד בל”ג בעומר תשפ”א, כאשר ארבעים וחמש נשמות יקרות וטהורות, שופרא דשופרא (בהם ארבעה יהודים יקרים מביתר עילית) קיפחו את חייהם באירוע המחריד ביותר בכל תולדות מירון  – היה ברור לכולם שמה שהיה, לא יכול להמשיך. חייבים שינוי בהר. המקום צריך להיות מסודר יותר, ויש להכשירו לקליטת הרבבות. מהסיבה הזו – שינויים רבים שעד לל”ג בעומר תשפ”א לא היו עוברים בשקט, נעשו בהר לאורך השנה האחרונה כאשר הציבור עומד מהצד ומגבה בשקט את השינויים. במקום שיש פיקוח נפש – ברור שצריך לוותר על הרגלים שונים, גם אם מדובר בעקירתם של מבנים שבמשך השנים שירתו את הציבור.

אין צורך להיתמם ולומר שלא היו בעיות בטיחותיות חמורות באתר. היו המון בעיות, ובדרך הטבע – כמובן לצד הידיעה הברורה שלנו שהכל בידי שמים ומדובר בגזירה שאין לנו בה קצה של הבנה והשגה – הבעיות הללו הן היו הגורם הטבעי לאסון. גשר ר’ דב – אותו שביל צר וחלקלק שבו אירע האסון, היה מקום מועד לפורענות. כבר שלוש שנים קודם לכן היה מי שהתריע על סכנת החיים המוחשית שגלומה בגשר הזה, והממונים, שאין לעשות לאף אחד מהם הנחות – לא אבו לשמוע.

ואחרי האסון הנורא, כולנו סמכנו את ידנו על הרשויות שיבצעו את המוטל עליהם.

לקראת ל”ג בעומר השנה – השתדלנו לנשוך שפתיים מול ההגבלות והתקנות. לא בקלות קיבלנו זאת; היינו מוכנים לוותר על נוחות, לקבל על עצמנו הגבלת שעות נסיעה ושהייה, לוותר על הריקודים וה’הדלקות’, הכנסות האורחים והתזמורת במערה; רובנו לא צירפנו את הילדים לנסיעה, וחשבנו כמה פעמים את מי לקחת ואת מי להשאיר בבית, – הכל כדי לשתף פעולה במאמצים להוציא לפועל אירוע בטיחותי ובטוח ושכולם יחזרו לבתיהם לחיים ולשמחה ולשלום.

אבל התברר, שבעוד שאנחנו לקחנו את העסק ברצינות – אלה שהופקדו על המלאכה, כלל לא לקחו ברצינות. הפרויקטור, חברת ההפקה (זו אותה חברת הפקה שהייתה שם בשנה שעברה, שנת האסון), משטרת מחוז הצפון (כנ”ל, כולל כל שדרת הפיקוד והממ”ז עצמו. איך אמר מישהו? זה כמו לקחת את רמטכ”ל מלחמת יום כיפור ולהפקיד בידיו עוד מלחמה) – כולם עשו יד חפיפניקית אחת והכינו מתווה מופרך מן היסוד, שהתברר כי לא היה לו רבע סיכוי להצליח אפילו רבע שעה.

מאמצים להכשלת ההילולא

כשמתבוננים במה שקרה שם בל”ג בעומר השנה – מקבלים את הרושם שכל הרשויות עשו יד אחת כדי שהאירוע לא יצליח. הם גרמו בהתנהלותם להתעללות בלתי מובנת ובלתי מוסברת ברבבות הנוסעים, כאשר ניכר שנעשה כל מאמץ אפשרי כדי להשבית את ההילולא.

זה מתחיל בהחלטת המשטרה המדהימה והמפתיעה – להגביל את כמות השוהים בכמעט חצי ביחס למה שהוחלט במתווה (9,000 במקום 16,000), כאשר כל השאר הוחזקו בתנאי כליאה באותם ‘מתחמי ויסות’ אומללים, כך שעשרות אלפי נוסעים טורטרו בנסיעות שנמשכו בין 6 ל-9 שעות, מבלי שיסופקו להם שירותים סבירים בחניוני הוויסות, הכל כדי להיות חלק מגחמה פתאומית לדלל את מספרם של השוהים בהר למספר שאף גורם מוסמך לא אישר ולא החליט עליו.

היחס בחניוני הוויסות – היה מחפיר עד כדי תת-אנושי בכל פרמטר: נשים, ילדים ומבוגרים הושפלו, ואף חטפו לפעמים כאשר העזו לבקש  את הדברים הבסיסיים של שירותים וקצת מים. ל’שערים’ הגיעו עדויות על נוסעים שניסו לחצות לעבר תחנת הדלק הסמוכה לצומת אליקים כדי לזכות לשירותים סבירים – ונתקלו בכארבעים שוטרים גברתנים שחסמו את דרכם. כיוון שלא היו שום סידורי ישיבה בשדות הפתוחים של ‘חניון הוויסות’, נוסעים רבים ניסו לחזור לאוטובוס, אבל גילו שהנהגים דוממו את המנוע והשאירו את הנוסעים ללא מזגן, בחום אימים, תחת שמש קופחת.

הווידוי המרתיח של המפקד

אבל סאת הייסורים וההתעללות הזו לא הסתיימה בדרכים. אם לאורך כל נסיעת הבלהות הסכמנו לסבול “בשביל הבטיחות” – כאשר הגענו להר חשבנו לתומנו שבכך הסתיימה הסאגה, וכעת יאפשרו לנו לעלות להר, לשמוח עם רשב”י ולשפוך את צקון לחשנו בתפילה זכה – שתפצה על כל השעות הארוכות והמייגעות בדרכים ובחניונים.

אבל כאן המתינה לנו הפתעה נוספת.

גם לאחר שהמשטרה דאגה שלא יהיו על ההר (כולל במושב מירון!) יותר מתשעת אלפי אנשים – ההתעללות נמשכה גם לאחר הכניסה המיוחלת להר מירון. העולים בדרך המהדרין נאלצו לעמוד ולהמתין בלא פחות משלושה מחסומים שהיו מאויישים בשוטרים חמורי סבר, וגם בשוטרות, שהוצבו בכוונה תחילה – לפגוע ברגשות העולים המבקשים להגיע לרשב”י בקדושה ובטהרה (הרי לשם כך נוצרה ‘דרך מהדרין’, לא?)

איש מערכת ‘שערים’ ניהל שיחה עם מפקד שעמד בשטח. “מדוע אתם מציבים שוטרות בדרך המהדרין? אתם לא יודעים שזה פוגע ברגשות המתפללים? הרי נמצאים פה יהודים כשרים שמפאת רגישותם ויראת השמים שלהם הולכים דרך פתלתלה וארוכה, שלא להיכשל במראות אסורות. עוצרים אותם כל 200 מטר למשך 20 דקות, והם סובלים את כל זה בדומייה, רק בגלל שהם ערים לצו מצפונם, כל זה כדי לא להיכשל במראות אסורות. איך יש לך לב לעשות דבר כזה? היכן הרגישות?”

הדברים נאמרו בקול, כאשר שאר השוטרים מסתכלים לעבר המפקד ומצפים אף הם לתשובה. המפקד קרא לנו לעבור את המחסום, ואז סיפק ‘תשובה’ מדהימה בחוצפתה ובנוראיותה: “אני יודע, אבל זאת הדרך שלנו לגרום לכם שלא להתנפל על המחסומים. כשיש כאן שוטרות, זה עושה לנו את העבודה””. מדובר שיא מחפיר של חוצפה ורמיסת כבוד אנושי של כל הצדדים המעורבים. מדובר בעדות ראייה מוסמכת, שאנו ראינו במו עינינו!

מתעללים, כי אפשר

אבל זה רק חלק אחד. איך אפשר לקבל מצב שבו מתפלל שטורטר שעות בחניוני הוויסות האומללים, וסוף סוף מגיע להר ומדדה ברגליו הלאות לכיוון הציון – ואז נאלץ להיתקל בשורות-שורות של שוטרים שמתייצבים נגדו ולא מאפשרים לו לעבור? וגם לאחר שהוא עומד ומחכה בסבלנות – השוטרים דוחפים אותו ואת שאר המתפללים (דברים שכותבי השורות נכחו בהם בשעה חמש לפנות בוקר).

כאשר ניסינו לשאול את השוטרים מדוע מעכבים אותנו במחסומים האלה במעלה ההר, הם מסבירים: “יש לחץ למעלה”. ואנחנו מסתכלים למעלה, רואים שאין שום לחץ – אדרבה, ממש ריק ודליל. אנחנו מצביעים לעבר מעלה ההר ואומרים לשוטרים: “תראו, ממש ריק שם. אין שום לחץ, אין שם אפילו עשרים אנשים”, והשוטרים מושכים בכתפיהם ואפילו לא מנסים להסביר. סתם, מתעללים, כי אפשר, ומדובר בציבור נרמס וחסר זכויות, או כי מישהו למעלה החליט להתעלל.

מול ההתנהלות המחפירה, כבר בשעות הראשונות של ההילולא – החלה לחלחל ההבנה: מדובר ברשויות שאינן מבינות אותנו, אינן יודעות מה זה מירון עבור הציבור הענק שנוסע במסירות נפש; מבחינתם, מדובר במטרד מעיק שצריך להיפטר ממנו, להכביד ולהציק ולסכל – לא להפיק ולא לאפשר.

שש טעויות קריטיות

ומכאן – ובתקווה שבשנה הבאה יהיה לשם שינוי גורם שיבקש לייעל באמת – נפרט מספר כשלים וטעויות בולטות לעין, מעבר לעצם הגישה והזלזול הבוטים והמחפירים:

הטעות הראשונה – הייתה בניווט אוטומטי של כל הנכנסים להר מירון הישר למערת הציון. גם בשנים רגילות, רבים מאוד מהעולים למירון (ייתכן שכ-50 אחוז ויותר) מוותרים מראש על הכניסה בצפיפות ובדוחק, ומסתפקים בתפילה זכה ליד אחד מקירות המערה, על גג הציון או במתחמים שונים על גבי ההר. ויסות הציבור כולו לציון – כאשר בציון עצמו הייתה הגבלת שהייה של 170 איש בלבד – היווה את החוליה הראשונה בשרשרת שהובילה לקריסה.

הטעות השנייה – איסור קיומם של אירועי הדלקות ברחבי ההר, לצד הכנסות אורחים ופעילות רוחנית נוספת. בהעדר כל פעילות בהר, המוקד היחיד שאליו מתנקז הקהל כולו, הוא הציון, כאשר כאמור, בציון עצמו אוסרים על שהייתם של יותר מ-170 בני אדם, מתחילת החצר עד לסוף המערה. דבר זה יצר תורי ענק בדרך לציון, ומילא את ההר למשך שעות, מה שהוביל להחלטה השרירותית לעכב את עשרות האלפים בחניוני הוויסות, וממילא – לקריסה שלא איחרה לבוא. התברר, שאירועי הדלקות והכנסות אורחים – בתנאי שהם נעשים לפי כללי הבטיחות, ועדיף שלא בסמיכות לציון ובמעלה ההר אלא באזור המושב ובתחתית ההר – מאפשר פיזור נכון יותר של הקהל וחוסך לחץ בסביבות הציון.

הטעות השלישית – כיבוי המוזיקה כדי להביא לפיזור הקהל ממתחמי הריקודים. בפועל, מה שנגרם הוא לחץ גדול עוד יותר על אזור הציון והכניסה למערה. כאשר כל זה נעשה – הלחץ כולו הופנה למחסומי הכניסה למערה ואנשים מרגישים שפשוט שמתעללים בהם. מנגד, המשטרה רואה עומס לא מובן על המערה ולכן היא מעכבת את כל הנוסעים בדרכם.

הטעות השלישית – חניוני הוויסות שהתבררו כפארסה איומה. גם בהכנת החניונים, ללא תנאים מינימליים, וגם בעצם הרעיון לכלוא אנשים למשך שעות על בסיס גחמה של הפיקוד המשטרתי בהר. ראינו מראות עצובים של נשים וילדים היושבים על אבנים ועל סלעים בגלל שלא סיפקו להם את המינימום הנדרש במשך שעות ארוכות של המתנה.

עקרו את נשמת ההילולא

הטעות הרביעית – הצבת שוטרים בחצר, במערה ולאורך ההר. שוטרים קשוחים שאין להם שמץ הבנה בהילולא ובקשר לרשב”י – לא רק שלא עשו סדר, אלא רק היוו את הבעיה. הוכח שהשוטרים לא מארגנים סדר, הם רק יוצרים אנדרלמוסיה. במקום זאת, היה צריך להיעזר בסדרנים מאנ”ש (כפי שעשו באופן פרטי מתנדבי הארגון ‘אש דת’ לאחר שהשוטרים התקפלו מהציון), תוך התחשבות בציבור ויצירת אווירה ידידותית, ולא קשוחה ולעומתית.

הטעות החמישית – בריחת המשטרה מאחריות בהכרזה על ענישה קולקטיבית ועצירת האוטובוסים שעושים את דרכם לרשב”י. איזה היגיון יש בהחלטה להעניש עשרות אלפי אנשים שרכשו כרטיס כדת וכדין, בהם מאות ילדי חלאק’ה מסכנים, ולהודיע להם שאחרי שבע שעות בדרכים הם חוזרים הביתה בידיים ריקות בגלל שהמשטרה הובסה ליד הציון? האם יש בצעד המחפיר והשערורייתי הזה איזשהו היגיון חוקי?!

הטעות השישית – הפסקת מסורת של מאות שנים בריקודים בחצר המערה. עבור רבים מהעולים למירון, מדובר בלב-ליבה של העלייה, אולי אף יותר מהתפילה בציון עצמו. לא לחינם כבר המליץ שד”ר מארץ ישראל בפני הרה”ק רבי ישראל מרוז’ין זיע”א כי בהילולת רשב”י מרגישים “בחוץ שמחת תורה, בפנים יום כיפור”. הפסקת הנוהג של “בחוץ שמחת תורה” – תרמה מבחינת רבים להגברת התעוקה ומתן תחושה שמדובר במאמצים לעקור ח”ו את שמחת הרשב”י.

והטעות העיקרית – במקום להכשיר באמת את הר מירון לקליטת ההמונים, לא עשו דבר מלבד יצירתו של מתווה מופרך ובלתי מעשי. אחרי האסון, ברזי התקציב נפתחו בנדיבות, עשרות מיליוני שקלים הוקצו לארגון ההילולא. במקום להכשיר שטחי ענק סביב הציון, שיאפשרו לציבור לחגוג בבטחה – לא עשו דבר מלבד עקירתם של מתקנים וקראוונים. מרפסת הכהנים – שמהווה נתיב מילוט חשוב לשעת חירום – נחסמה בברזלים, והמדרגות נעקרו. הייתה להם שנה להיערך, ליישר שטחים סביב הציון, לייצר שטח ענק של כמה דונמים שיהווה שטח לווין של הציון, כמו רחבת הכותל המערבי, ובמקום זה עקרו כמה קראוונים והציבו רבבות שוטרים, שרק החריפו את המצב ויצרו חיכוכים.

רגע הפריצה לציוּן

לאור כל זאת, לא נדרשו ‘קיצונים מירושלים’, כהגדרת המשטרה, כדי לפרוץ את המחסומים. זו הייתה פעולה ספונטנית של כלל הציבור ששהה במקום, חש את טבעת החנק הבלתי הגיונית, וניצל יחד את ההזדמנות כדי להפסיק את ההתעללות שמתחילה בחניוני הוויסות ולא מסתיימת גם ליד הציון הקדוש. אחרי שעות של התעללות ועינוי – סיר הלחץ התפוצץ, והציבור החליט לומר די, במיוחד נוכח ההבנה שבין ההתנהלות השערורייתית לבין צרכי הבטיחות אין שום דבר וחצי דבר.

וראו זה פלא: מיד לאחר הפריצה והתקפלות השוטרים – פתאום נעשה סדר. המונים נכנסו למערה בסדר מופתי, רקדו בחצר בצורה מרווחת, כאשר מתנדבים מנתבים את הכניסה והיציאה ושומרים על הסדר, ביעילות, באדיבות ובמאור פנים, מאפשרים לכל אחד חצי דקה ליד הציון ואז מעירים לו בעדינות וברגישות. הם נענו במאה אחוזי שיתוף פעולה מצד הציבור. הערת אזהרה אחת: מדובר בציבור קטן יחסית, עקב ההחלטה השערורייתית להחזיר את האוטובוסים שהיו בדרכם למירון. אולם אם ייושמו כל הלקחים, כאשר במקביל יהיו כל הזמן אירועים נוספים על ההר – הסדרנים מאנ”ש, לצד פיקוח משטרתי מהחמ”ל למקרי חירום בלבד – בהחלט מהווים פתרון ראוי.

לסיום, הגיע הזמן שהרשויות והמשטרה יבינו כי הנסיעה למירון בל”ג בעומר זו זכות אזרחית בסיסית שמוקנית לאזרחים במדינה דמוקרטית. בשפה שלהם קוראים לזה – ‘חופש הפולחן’. אם יש חצי מיליון איש שרוצים לנסוע לציון הרשב”י – באחריות המדינה לאפשר להם זאת, לא פחות מאזרחים שרוצים ללכת להופעה בפארק הירקון, להבדיל אלף אלפי הבדלות. מי שלא מבין את מהות האירוע ואת חשיבותו עבור הנוסעים – לא יכול להפיק את האירוע או לארגן אותו.

נכון, היו כמה נקודות טובות השנה מבחינה בטיחותית, והעובדה שבחסדי שמים הגלויים זכינו שכולם חזרו הביתה לחיים ולשלום – היא נקודת האור הכי חשובה בסופו של דבר. רק חבל שבדרך הייתה עוגמת נפש גדולה כל כך למתפללים רבים כל כך, שאלפים מהם כלל לא הצליחו להגיע לאתרא קדישא מירון, וגם אלו שכן – עזבו את ההר בתחושה כבדה וחמוצה.

‘הוואקף החרדי’

לסיכום: נדרש להרכיב צוות חשיבה חרדי, בהנחיית ובהתוויית האדמו”רים מנהיגי קהילות הקודש העולים למירון, לצד בני היישוב הישן. אלו ישתמשו בניסיון הרב שצברו כדי להציע מתווה בטיחותי וראוי, שייבחן כמובן על ידי מומחי בטיחות ואנשי מקצוע, וכך לאפשר את קיומה של ההילולא בכשרות ובבטיחות.

להבדיל אלף הבדלות, כמו שעבור המוסלמים המתפללים בהר הבית יש את הוואקף שמנהל את ההר, תחת אחריות משטרתית – כך נדרשת ועדת ניהול חרדית שתבין לליבו של הציבור החרדי ותארגן את ההילולא בבטיחות ובאחריות. כאשר תהיה גושפנקה של גדולי ישראל – הציבור יהיה ממושמע וישתף פעולה באופן גורף.

ועוד אבחנה לגבי אירועי הקהילות: כאשר קהילות הקודש נוסעות למירון באופן מאורגן – רוב בני הקהילות הללו מתרכזים אך ורק במקום שהוקצה עבורם לאירוע. הם אינם מתערבבים עם כלל הציבור ואינם מייצרים מעמסה על שטח הציון וסביבותיו, כך שיש לעודד אירועים כאלה – אך להקצות עבורם שטחים בתחתית ההר.

ומילה על ארגוני הכנסת האורחים: אם עד לפני שנה חשבנו שמתחמי הכנסת האורחים מיותרים ומכבידים – השנה נוכחנו שיש בהם תועלת: לצד עצם האווירה המיוחדת של החסד במירון – כאשר המתחמים האלה פועלים בתחתית ההר ובאזורים מרוחקים באמצע ההר (להבדיל ממעלה ההר ובסמיכות לציון) – הרי שהדבר תורם להפחתת העומס בסביבות הציון ומוריד כמות גדולה של אנשים בכניסה לחצר הציון. נדרשת כמה שיותר פעילות בכל רחבי ההר, ולשם כך יש להפקיע שטחים חקלאיים במושב מירון ולהשמישם לשירותם הציבור.

בתפילה שהדברים ייפלו על אוזניים קשובות, ובשנים הבאות נזכה לעלות לציוּן ברינה, וגם לעלות לציוֹן ברינה, בביאת משיח צדקנו בב”א. 

תגיות: 6 טעויותהפריצה לציוןהצבת שוטרות בדרך מהדריןטרטור נוסעים למשך שעותעיכוב בחניני וויסותפגיעה ברגשות חרדיםקריסת מתווה מירון

עוד בנושא

מזקני העיר ביתר הרה”ח ר’ יצחק זאב שיפמן ז”ל

מזקני העיר ביתר הרה”ח ר’ יצחק זאב שיפמן ז”ל

מערכת ביתר 24
ל׳ בסיון ה׳תשפ״ה
0

הרב יצחק זאב שיפמן ז"ל מזקני העיר ביתר עילית שהלחין 17 ניגונים והיה בעל תפילה מפורסם בבית וגן וסנהדריה הלך לעולמו ברוך דיין האמת: בשבוע שעבר יום א שלח ליוו...

עיני ד’ אלוקיך בה

עיני ד’ אלוקיך בה

מערכת ביתר 24
כ״ט בסיון ה׳תשפ״ה
0

בעקבות המתקפה האמריקנית על אתרי הגרעין באיראן שהתרחשה במוצאי שבת קודש - בעיר, בתוך כלל תושבי הארץ, נכנסים לכוננות יתרה >>> אולם לצד ההשתדלות הטבעית הנדרשת, בביתר עילית יודעים: בכוח...

סלע הך וייצאו מים!

סלע הך וייצאו מים!

מערכת ביתר 24
כ״ט בסיון ה׳תשפ״ה
0

בעקבות הפסקת המים בערב שבת פרשת נשא בעירנו: בלשכת רה"ע נערכה פגישה כבר ביום שני שלאחריו עם בכירי חברת מקורות >>> בפגישה עדכנו כי התקלה שהובילה להפסקת המים נפתרה, וננקטו...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00