ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות אקטואלי

אזרחים סוג ב’ | לא די בדאגה מקורונה – השיבושים בקליטה סלולרית בעיר מחריפים לרמות בלתי נסבלות

ב׳ באייר ה׳תש״פ
| חדשות אקטואלי
0 0
אזרחים סוג ב’ | לא די בדאגה מקורונה – השיבושים בקליטה סלולרית בעיר מחריפים לרמות בלתי נסבלות

טלפון שבור 

יעקב מרגליות

קשה למצוא את המילים כדי לתאר את הזעם הרב בקרב תושבי ביתר על שיבושי הקליטה החמורים של החברות הסלולריות בעיר. בימים כאלה, שבהם שיחות טלפון עשויות לגבול בפיקוח נפש אמיתי – סוגיית הקליטה הסלולרית שרק הולכת ומחריפה עד כדי חוסר יכולת להוציא שיחות – מגיע לרמות של מחדל חמור ומהדהד. מחדל שעלול לעלות, חלילה, בסכנת חיים.

תקציר הפרקים הקודמים: בעבר כבר התריע ‘שערים’ על שיבושי הקליטה הנוראים, ועל אפס פעילות מצד הרשויות, בהן עיריית ביתר עילית – כדי להביא לתיקונו של אחד המחדלים הקשים בעיר. מאז פרסום התחקיר האחרון ב’שערים’, לפני כשלושה חודשיים – המצב לא רק שלא השתפר, אלא רק הלך והחריף.

וכך, בשבוע האחרון מצאו את עצמו אלפי תושבים ניצבים בפני חוסר אונים מול מה שנראה כקריסה מוחלטת של הקליטה הסלולארית בעיר, כאשר לרוב בני העיר לא הייתה אפשרות להוציא שיחות מהטלפון הנייד.

לטובת הקוראים, אנו חוזרים אל ממצאי התחקיר שחשף את הסיבות לתקלה החמורה. זאת לנוכח העובדה שהפעם כבר לא מדובר במשחק ילדים, או בשיחות שאפשר לוותר על קיומן; מדובר הפעם במצב חירום, שקשור להצלת נפשות. בכל רגע עשוי תושב לקבל תשובה לגבי האפשרות שהוא נשא של הנגיף ח”ו, להזעיק עזרה במצב שהוא נדרש לכך חלילה וכיוצא בזה. מעבר לעובדה שמדובר בשירות מתחת לכל ביקורת עבור תושבים שמשלמים לחברה הסלולרית ממיטב כספם – העדר הזמינות בימים כאלה היא תופעה שקשה להפריז בסכנתה. 

שרשרת מחדלים

מה הסיבה לבעיה? – שואלים את עצמם מאות תושבים מתוסכלים. בתחקיר שפורסם בשעתו, ‘שערים’ יצא לחקור את שורשי הבעיה, והעלה נתונים בעייתיים. מדובר, לפי התחקיר, במחדל משמעותי מצד הרשויות. ניתן לתאר זאת כהזנחה מכוונת של עניין חשוב לתושבים – שכל מה שביקשו זו אפשרות לנהל שיחות טלפון סבירות, ללא קטיעות, שיבושים או ניתוקים.

הסיבה לאי תפקוד הקליטה הסלולרי בעיר – היא העובדה שבכל העיר ישנן רק שלוש אנטנות לקליטה סלולרית – כך לפי המידע של משרד התקשורת. שלוש האנטנות הן אחת של חברת PHI משרת את חברות הסלולר ‘הוט’ ו’פרטנר’) וממוקמת ב’הדר ביתר’ (מחוץ לעיר, בסמוך לגבעה C). האנטנה השניה נמצאת בכניסה לגבעה C – וזו משרתת את לקוחות חברת ‘פלאפון’. האנטנה השלישית ממוקמת מערבית לכביש 375 – גם כן ב’הדר ביתר’ – ומשרתת את חברת ‘סלקום’. יש לציין, כי ישנן עוד שלוש אנטנות זעירות לתגבור – האחת מעל  בניין עירית ביתר עילית, ועוד שתיים סמוכות לאנטנות הגדולות של חברות הסלולר.

מדובר בתשתיות סלולר שנבנו לפני שנים, והותאמו לממדיה של ביתר כעיר קטנה ומעוטת תושבים. בעשור האחרון, מאז שהוצבו האנטנות – זינק מספר התושבים בעיר בעשרות אחוזים, העיר הפכה סואנת ותוססת, אולם התשתית נותרה כשל עיר קטנה ומנומנמת.

לשם השוואה – ביישוב ‘צור הדסה’ השכן מתגוררים בעשרת אלפים תושבים בלבד, והם נהנים משלוש אנטנות גדולות – בדיוק כמו ביתר על כשישים אלף תושביה. אם נבקש להשוות את המצב לירושלים – נתרשם שבעיר הבירה חברות הסלולר משקיעות יותר, כאשר באזור שכונת רמות לבדה ממוקמות לא פחות מ-11 אנטנות סלולריות.

סכנה של ממש

צריך לדעת: קליטה סלולרית היא לא רק עניין של נוחות וניהול שיחות טלפון תקינות; גם בימים כתיקונם – לא ימי קורונה שבהם כל אדם צריך להיות זמין (ולפי הוראת הפוסקים, צריך להשאיר טלפון שיכול לקבל שיחות גם בשבת, למקרי חירום ח”ו) – מומחי בריאות עולמיים מתריעים ומזהירים שוב ושוב, כי ניהול שיחת טלפון במצב של קליטה משובשת – היא סכנה בריאותית חמורה, בשל עלייה דרמטית בשיעור הקרינה. במצב של חוסר קליטה – סוללת מכשיר הטלפון אוזלת במהירות רבה, עקב המאמץ של המכשיר לקלוט אותות סלולריים. המאמץ הזה מזניק את רמת הקרינה במאות אחוזים, והדבר מהווה סיכון בריאותי חמור.

יהיה בוודאי מי שישאל: הרי גם הצבת אנטנות גורמת לחשיפה לקרינה עבור מי שמתגורר בקרבת האנטנה. ובכן, כדי להבין את האופן שבו עובדת הקרינה – נסביר כי ישנם שני סוגי אנטנות: האחת – מגדל שידור, עם קרינה גבוה יחסית, ועקב כך – מגדל שכזה ממוקם לרוב בעיקר במרחבים פתוחים. הסוג השני – אנטנה קטנה, כמו זו שמוצבת מעל בתי ספר ומבנים רגילים. כשאין מספיק אנטנות קטנות – האנטנות הגדולות גורמות לקרינה גבוהה יותר.

במסמך רשמי של משרד התקשורת, אשר חובר יחד עם משרד לאיכות הסביבה, נכתב כך: “ככל שגדֵל המרחק בין מוקד השידור והמכשיר – כך גם גדלה עוצמת השידור של שניהם, ויחד איתה הקרינה המופקת. משום כך, בניגוד למקובל לחשוב, פריסה של יותר מוקדי שידור באופן הנכון – יכולה להפחית את החשיפה לקרינה”.

מהסיבה הזו המליץ המשרד להגנת הסביבה בשנת תשע”ח להגדיל את מספר מוקדי השידור בתוך סביבה עירונית.

בעיה רב-מערכתית

בשבועות האחרונים זרמו למערכת ‘שערים’ תלונות רבות מצד תושבים הסובלים מהקליטה הנמוכה – ומתריעים הן בהיבט הטכני של אי יכולת סבירה לנהל שיחות טלפון חשובות, ובעיקר כמובן על ההיבט הבריאותי.

“הבעיה היא בעיה מערכתית”, אומר ר”ש, תושב העיר, בשיחה ל’שערים’. “זה נובע מהזנחה של הנושא מצד הגורמים הרלוונטיים. אזורים שלמים בעיר נמצאים ללא קליטה. האזור שלנו הוא רגיש: חוץ מזה שכדי לנהל שיחת טלפון צריך לצאת למרפסת – יש גם את החלק הביטחוני: אסור לשכוח שאנחנו מתגוררים באזור מורכב, וקליטה טובה בכל עת הוא עניין חיוני ביותר.

“מי מדבר על שיחות שלא מתקבלות, ופספוס של דברים חשובים עקב חוסר הקליטה”, אומר התושב בשיחתו הכאובה ל’שערים’. “אני יודע בבירור על שני משרדים שעזבו את העיר בגלל בעיות הקליטה בעיר. קליטה כיום זה לא מותרות. זה לא מצב נורמלי – שבאמצע קניה בקניון או בצרכנייה צריך לצאת החוצה ולדבר, או שבבית הפרטי לא ניתן לנהל שיחה סלולרית סבירה. זה לא הגיוני שבעיר כמו ביתר לא תהיה קליטה סלולרית טובה”.

התושב מצביע גם על הסיכונים הכרוכים במצב הנוכחי: “תתארו לעצמכם מה קורה במקרה חירום רפואי, כשבן אדם מבוגר או ילד נשאר לבד בבית ואין לו דרך איך לתקשר – זה כבר לא רק נוחות זה יכול להגיע לפיקוח נפש. ביתר עילית מתאכלסת בעוד ועוד תושבים, אבל ענין הקליטה לא מטופל זה שנים.

עכשיו, כשאווירת החירום מורגשת גם כך – אוזלת היד של החברות והרשויות בעניין היא בלתי מתקבלת על הדעת.

התארגנות משפטית

כאמור, התחקיר שפורסם בשעתו ב’שערים’ – גרם לרבים מהתושבים בעיר לפעול בעניין. אחד העוסקים בנושא בעקבות התחקיר הוא שרגא הופמן, מהעסקנים הבולטים בעיר. הופמן ארגן עצומה, שעליה חתמו כאלפיים וחמש מאות תושבים. ושלח מכתב לשר התקשורת ולראש העיר, מכתב שעסק במצוקת הקליטה בעיר. בו הוא כותב

אני פונה אליכם בשם 2500 תושבי העיר שהצטרפו למכתב זה בתוך יום אחד בלבד!

1.         מזה מס’ חודשים, תושבי העיר ביתר עילית המשתמשים בטלפון ניידים, סובלים מקשיי קליטה סלולרית בכל חברות הסלולר.

2.         מעבר לסבל הנגרם בשל קשיי הקליטה, גם מבחינה בריאותית, הקרינה בצד של הסלולר מתגברת, ועלולה לפגוע בבריאותם של התושבים.

3.         בימים אלו כאשר השימוש בטלפון הסלולרי נועד גם ללמידה מרחוק של ילדי העיר, הבעיה יותר קשה ומתעצמת.

4.         התקופה בה כ-60,000 תושבי העיר סובלים מקשיי הקליטה, היא בלתי נסבלת, ואנו – תושבי העיר דורשים ומבקשים פתרונות מידיים.

5.         בשמם של תושבי העיר שחתמו על מכתב זה, אני פונה אליכם בבקשה לקיום פגישה/שיחה טלפונית בה יוצג הלו”ז לסיום משבר הקליטה לטובת תושבי העיר.@@

פעילות משפטית

כמו כן פועלת בנידון עורכת דין תושבת העיר, גב’ בוטרמן, אשר היא מייצגת בעלי עסקים ותושבים אשר נתנו לה ייפוי כח ליצוג מול הרשות המקומית. במכתב אשר היא שלחה לראש העיר מאיר רובינשטיין ולמנהל האזרחי היא כותבת כך.

בשם מרשי, שהינם בעלי עסקים ותושבים בעיר ביתר עילית, הריני לפנות אליכם כדלקמן:

1.         הנני לפנות אליכם בדרישה דחופה לפתור הבעיה המעיקה על מרבית בעלי העסקים בעיר ביתר עילית הנובעת מהעדר תשתית ראויה לתקשורת סלולרית בעיר ביתר עילית, המביאה לתקלות חוזרות ונשנות בשיחות הטלפון הסלולריות, ואף בתשתיות האינטרנט האלחוטי, וכוללת אי קבלת שיחות טלפון, ניתוקי שיחות וקליטה משובשת בכל רחבי העיר וביחס לכל החברות הסלולריות הקיימות בשוק.

2.         העדר התשתית הראויה גורם לנזק כלכלי ניכר לכלל בעלי העסקים בעיר ביתר עילית ויוצרת מציאות עגומה לפיה תושבי העיר מופלים לרעה ביחס לשאר תושבי ואזרחי מדינת ישראל בשל העדר תקשורת מסחרית יעילה.

3.         פניות רבות של מרשי, הן לגורמי תקשורת והן לאישי ציבור, כגון חבר הכנסת משה ארבל, לא הביאו לשיפור האמור.

4.         הנכם נדרשים להתערב מיידית כדי לקדם תשתית ראויה לתקשורת סלולרית יעילה בעיר ביתר עילית.

5.         הנכם מתבקשים ליתן תגובה לפנייתי זו, תוך 10 ימים, בה תפרטו את דרכי הפעולה הן של הרשות המקומית, והן של המינהל האזרחי, עם ציון מועדי הביצוע לכל הנדרש להקמת התשתית הסלולרית הראויה.

6.         ככל שלא תתקבל תשובה, שיש בה כדי להביא לשיפור מהיר באיכות הקליטה הסלולרית נאלץ לשקול מיצוי זכויותינו בבית המשפט.@@

לכם, התושבים, יש גם דרך להמשיך להשפיע. זהו שירות בסיסי שמגיע לנו, ואין שום סיבה שנוותר או נרים ידיים. מה אנחנו, התושבים, יכולים לעשות? מתברר שהרבה. הנה כמה דרכי פעולה אפשריות:

אחת – להציף בתלונות את חברת הסלולר שלכם, ולדרוש קליטה נאותה. ככל שבחברות יתקבלו יותר תלונות, והן יבינו כי הבעיה עלולה להגיע לכדי נדידת מנויים ומשמעות כלכלית לחברה – הדבר יביא לשיפור השירות.

שתיים – לשלוח תלונות ובקשות למִנהל האזרחי, תוך דגש כי מדובר באזור בטחוני רגיש המצריך קליטה רציפה בכל שעות היממה – דבר שרק מתעצם בימי החירום של ההתמודדות מול נגיף הקורונה. המִנהל הוא זה שאחראי על האנטנות ביהודה ושומרון. להלן פרטי ההתקשרות עם המנהל האזרחי. טלפון: 4943* / 074-7642929  דואר אלקטרוני  mn*@*****co.il  מספר פקס: 02-6599133

שלוש – פניות לעיריית ביתר עילית וללשכת ראש העיר, תוך בקשה לשים דגש על הבעיה ולפעול מול הרשויות המוסמכות לפתרון התקלה המכבידה על חייהם של תושבי העיר.

תגובות:

תגובת המנהל האזרחי: למכתב שנשלח על ידי עורכי הדין,

פנייתך זו התקבלה במשרדנו היות ומדובר בשטחי יו”ש. ידועה לנו בעיית הקליטה בעיר, אנו מטפלים בבעיה זו מול עיריית ביתר עילית.

בפגישה וסיור שנערכו בעיר הוצאו לחברות מספר נקודות אופציונליות להקמת אתר, הנושא נמצא כרגע בבדיקה של העירייה למול החברות. אנו ממתינים לתשובת העירייה.

בברכה. שמואל מולאים, מרכז בכיר פיקוח ואכיפה תשתיות תקשורת.

מעיריית ביתר עילית לא נמסר כל תגובה כאשר היא תגיע נפרסם זאת.

תגיות: ביתר עיליתבעיות קליטה בלולרמינהל האזרחימעקב שעריםעיריית ביתר עיליתקושי לבוהציא וקבלת שיחות

עוד בנושא

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מצוקת התחבורה לעיר חיפה; רה”ע פנה לסגן השר מקלב: “לקדם קו ישיר בין הערים”

מערכת ביתר 24
ג׳ בסיון ה׳תשפ״ה
0

ב"ה העדר התחבורה הציבורית הישירה בין עירנו לעיר חיפה, גורמת סבל רב לתושבים הנוסעים בין הערים, בעיקר בימי שישי, מוצ"ש, חגים ובתקופת בין הזמנים. לאור זאת, פנה רה"ע מאיר רובינשטיין...

אשרינו, מה טוב חלקנו

אשרינו, מה טוב חלקנו

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

במשרד ירושלים ומסורת ישראל סיכמו בסיפוק רב את הצלחת ההילולא בס"ד >>> ולצד השבחים המוצדקים על התקתוק היעיל של הילולת הרשב"י - יש גם כמה הארות לשיפור וייעול בשנה הבאה:...

מחלקת אבידות, שלום

דורשים צדק תחבורתי!

מערכת ביתר 24
כ״ב באייר ה׳תשפ״ה
0

הדים עצומים לסדרת הכתבות שפרסמנו ב'שערים' על העוול הזועק והאפליה הבוטה במחירי התחבורה הציבורית לתושבי ביתר >>> הציבור נקרא להמשיך ולשלוח מכתבים לגורמים הרשמיים ולנציגי הציבור החרדי בכנסת, וכן לעיתונות...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00