ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
שבת, י״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

משרד הקליטה | בסיור שקיימה צמרת משרד התקשורת בעיר הוכרז על פתרון לבעיות הקליטה הסלולרית

כ״א בסיון ה׳תש״פ
| חדשות מקומי
0 0
משרד הקליטה | בסיור שקיימה צמרת משרד התקשורת בעיר הוכרז על פתרון לבעיות הקליטה הסלולרית

קליטה מאוחרת

יעקב מרגליות

לאחר שנים של סבל – הפתרון נראה באופק: בעקבות כניסת השר החדש, מר יועז הנדל, למשרד התקשורת – מסתמן פתרון למצוקת הקליטה הסלולרית בעיר, עליה דוּוח ב’שערים’ בהרחבה.

כזכור, לפני מספר חודשים – ‘שערים’ הניף את דגל בעיות הקליטה הסלולרית בעיר. בסדרת כתבות שפרסמנו בעיתון לאורך התקופה, דיווחנו על קשיי הקליטה שהפכו להיות מנת חלקם של כלל תושבי העיר, מכל הרשתות הסלולריות המספרות שירותים במדינת ישראל. הבאנו עדויות של תושבים אשר סיפרו שהמצב הבלתי נסבל הביא לסף של חשש פיקוח נפש – כאשר פניות לארגוני חירום וכדומה לא התאפשרו בשל הקליטה הסלולרית הגרועה. אחרים דיווחו כי הם נאלצים לתאם את שיחותיהם הטלפוניות לשעות מסוימות ביום – שעות שנחשבות ככאלה שיש בהם סיכוי גבוה יותר לקיים שיחה סלולרית כתיקונה, ללא ניתוקים וקטיעות, כאשר זה לכשעצמו מצב ללא נשוא.

הפידבק מהתושבים היה גדול, וניכר היה כי צרת הרבים הזו חייבת להיפתר.

בין היתר העלינו את בעיית האנטנות: השווינו את המצב ליישובים אחרים באזור, והעלינו כי היחס בין מספר האנטנות המוצב בעיר לבין התושבים המשתמשים בשירותים סלולריים – הנו בלתי מתקבל על הדעת באף קנה מידה, דבר שיחד עם המבנה הטופוגרפי המיוחד של העיר – עומד בבסיס בעיות הקליטה.

בכתבות שפרסמנו בנושא, ביקשנו מכם, התושבים, לפנות אל הגורמים הרלוונטיים – ממשרד התקשורת ועד לחברות הסלולר – כאשר רוב התשובות הרשמיות היו שפתרון יארך זמן, וכי הצבת אנטנות קליטה חדשות הנו תהליך אשר מצריך בירוקרטיה ארוכה. לשמחתנו, אל המאבק הציבורי הצטרפו אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל תושבי העיר אשר הטיבו להתנסח בהודעות ישירות מול הגורמים הרלוונטיים. עורכת הדין גב’ בוטרמן, לצד תושב העיר ר’ שרגא הופמן, לקחו על עצמם להוביל את המאבק הציבורי מול משרד התקשורת, וההתנהלות הנדרשת מול העירייה.

התחלה ברגל ימין

כעת, כאמור, ניכר שהרשויות וחברות הסלולר מתחילות לקלוט את המצוקה.

התלונות בהן הציפו תושבי העיר את משרד התקשורת ואת כלל הגורמים – עשו את שלהן, מסתבר. עוד פנייה ועוד פנייה, והגורמים המוסמכים הבינו שאי אפשר להמשיך להתעלם מזעקה של עיר שלמה שתושבי מרגישים מנותקי-קשר. אולם הזרז המרכזי היה בכניסתו של שר התקשורת החדש, יועז הנדל, לתפקידו במשרד התקשורת.

הנדל, יש לציין, הוא תושב היישוב נס הרים הסמוך לביתר. הוא ובני משפחתו מבקרים בקביעות בעירנו לצרכי קניות וכדומה – דבר שאולי תרם תרומה משל עצמו למידת הדחיפות שראה השר לטפל בנושא, כמי שנוכח במצוקה מחוויה אישית – כבר בשבוע הראשון לכניסתו לתפקיד.

הכל החל בפנייה ישירה של תושב העיר, אברך בשם משה, הישר אל השר – דבר שהוכיח שלפעמים יכולה פנייה ישירה ובלתי אמצעית של תושב מן השורה – להביא לפתרון של בעיות ארוכות שנים שאפילו הגורמים המקושרים התקשו לפתור. הפנייה אל השר נעשתה ימים ספורים לאחר שהשר נכנס לתפקידו.

כך כתב התושב: “בוקר טוב לך כבוד השר, ברכות לרגל התמנותך. שמי משה, תושב ביתר עילית. עירי, בפרט גבעה B בה אני מתגורר – סובלת כבר שנים מבעיות קליטה… הדבר גורם צער וסבל רב לתושבי העיר. אבקש מכבוד שר התקשורת הנכבד, שזה עתה נכנס לתפקיד במרץ נעורים – שתפעל למען תושבי העיר”.

התושב הוסיף: “כבר פנינו אלפי פעמים לחברות התקשורת, אך אין מענה. בוודאי יש פתרון כלשהו לשים אנטנות. אשמח שתתייחס ברצינות לבקשתי, בשם אלפי בני העיר ביתר. השם יעזור שתזכה לפעול רק טוב למען עם ישראל, ובהצלחה בתפקידך החשוב”.

תגובת שר התקשורת לא איחרה לבוא, כאשר הנדל בוחר להגיב לתושב דווקא בצורה פומבית, באמצעות הפלטפורמה שבה השר מפרסם את הודעותיו לאומה. כך פרסם שר התקשורת: “תודה על הפנייה, מוישי. בדקתי וביקשתי מאנשי המשרד. חברות ‘סלקום’, ‘פרטנר’ ו’הוט-מובייל’ יקימו אנטנות נוספות על גג העירייה – כבר בשבועות הקרובים. חברת ‘פלאפון’ מתכננת הקמה במוקדים הסמוכים לשכונות           A ו-B בחודשים הקרובים.

“אדאג לזירוז ההליך ככל הניתן”, הבטיח השר. תגובתו הפומבית, שהייתה בה משום קריאת כיוון על מדיניות של מענה ישיר ובלתי אמצעי לאזרחים הפונים אליו אישית – זיכו את השר החדש באהדה ציבורית גדולה, כאשר הנהנית הראשונה מכך היא העיר ביתר עילית העומדת לחוות פתרון לאחת הבעיות המעיקות עימן התמודדה העיר.

סיור מקצועי

ומהצהרות – למעשים.  

בהוראת שר התקשורת, השבוע התקיים ביקור מקצועי בעיר, בו השתתפו מנכ”ל משרד התקשורת, נתנאל כהן, קמ”ט תקשורת במנהל האזרחי דוד כהן, בכירי חברות הסלולר, יחד עם בכירי הנהלת העיר – בהם הוצג המתווה שגיבשה העירייה להקמת אנטנות קליטה נוספות.

כפי שפירטנו בכתבות קודמות – חלק ניכר מהבעיה קשור לשטחים מתאימים עבור התקנה של אנטנות חדשות. לא כל שטח מתאים, בנוסף לכך שהדבר מצריך המון חשיבה ותכנון, בגלל סיכוני הקרינה. לאור האמור, מנכ”ל העיריה הציג מתווה לאזורים שמאפשרת בהם הקמת האנטנות.

במהלך הביקור של מנכ”ל משרד התקשורת וקמ”ט התקשורת במִנהל – הוביל ראש העיר, מאיר רובינשטיין, סיור באתרים המוצעים על ידי העירייה להקמת אנטנות. בסיום הסיור הוכן פרוטוקול מסודר, עם לוחות הזמנים בהם מתחייבות חברות הסלולר להקים אנטנות נוספות בעיר, שיביאו לפתרון מירבי לבעיית הקליטה.

לפי התכנית, כבר בשלב הראשון יהיה כיסוי סלולרי של כשמונים אחוזים אחוז, כאשר אתם, התושבים – תמשיכו להיות חלק מהפתרון. ככל שתמשיכו להתלונן באזורים שבהם הקליטה עדין לא השתפרה – כך יפעילו במשרד התקשורת פתרונות חדשניים, כפי שהצהיר מנכ”ל המשרד. השאיפה היא שבתוך תקופה קצרה יהיה פתרון שיכסה 100 אחוזים מאזורי העיר.

לוח זמנים מפורט

בעקבות שיחת רקע שקיים גורם בכיר בצמרת משרד התקשורת עם ‘שערים’ – שיגרה דוברות המשרד תגובה מיוחדת, ובה תקציר התהליכים שהובילו עד למציאת הפתרון בסיור האחרון.

“בעיית הקליטה הסלולרית בעיר ביתר עלית ידועה ומטופלת על ידי קמ”ט תקשורת, העיריה וחברות הסלולר. להלן רקע בנושא: בעקבות מספר תלונות בנושא העדר כיסוי סלולרי בעיר ביתר עלית,  במהלך חודש נובמבר 2019 ערכו נציגי יחידת קמ”ט תקשורת סיור בעיר, לצורך בדיקת הדברים מקרוב וניטור הקליטה הסלולרית בביתר. 

“בהמשך לסיור, יחידת קמ”ט תקשורת הוציאה דו”ח ניטור לכלל החברות, אשר התבקשו להגיב בנושא, ונערך נערך דיון עם נציגי העירייה, לרבות מנכ”ל העיר, חברות הסלולר, ונציגי יחידת קמ”ט תקשורת,  לצורך בחינה ואיתור מקומות פוטנציאלים להקמת אתרים סלולריים לשיפור הכיסוי. בנוסף, ערכו נציגי העיריה וחברות הסלולר מספר סיורים משותפים באתרים הפוטנציאלים.

“תמונת המצב הנוכחית: חברת ‘פרטנר’ ו’הוט-מובייל’ נמצאות בתהליך מתואם עם העירייה המקומית להקמת אתר על בניין המתנ”ס העירוני, לטובת מתן כיסוי טוב יותר בעיר. במקביל, החברה תגיש כגיבוי תכנית להיתר גם לבניין העירייה (החברה נמצאת בקשר שוטף עם נציגי היחידה בנושא זה);

“חברת פלאפון מקדמת 2-3 אתרים בעיר מול העיריה, אשר ישפרו את הקליטה הסלולרית. במקביל – היא בוחנת אפשרות להקמת אתר נוסף בשכונה B; חברת ‘סלקום’ מקיימת תהליך מול העיריה בניסיון להקים תורן על גג בניין העירייה. כמו כן, צפויים שיפורים טכנולוגיים אשר יסייעו בשיפור הקליטה בעיר.

“חשוב להדגיש כי הקמת אתר סלולרי הינו מורכב, ועלול להמשך מספר רב של חודשים ואף שנה, בין היתר בשל הצורך בתכנון האתר, חתימה על הסכם שכירות מול העירייה, קבלת היתר בניה, לרבות תהליך התנגדויות של התושבים, המצאת אישורים מגורמים נוספים, היתר קרינה והקמת האתר על כל שלביו. 

“יחד עם זאת, ביום 10.6.20 (י”ח סיון תש”פ – י”מ) התקיים סיור בעיר בנוכחות מנכ”ל משרד התקשורת נתי כהן וקמ”ט תקשורת  דודו כהן, יחד עם נציגי החברות ובנוכחות ראש העיר ונציגיו. סוכם כי עד סוף חודש יוני (ט’ תמוז – י”מ) החברות יעבירו את כל התוכניות והניירת הנדרשת להוצאת היתרים, ועד סוף חודש אוגוסט (י”א אלול – י”מ) יופעלו שני מתקנים בעיר, ועד סוף דצמבר (ט”ז טבת תשפ”א – י”מ) יופעל מתקן נוסף על גבי עמוד מצלמה שנדרשת החלפתו.

“שר התקשורת יועז הנדל הנחה את מטה הנהלת משרד התקשורת להמשיך ולפעול בנושא – עד לסיום הטיפול לשביעות רצון כל הצדדים”, נאמר בהודעה ששיגר משרד התקשורת ל’שערים’. כמו כן, נאמר ל’שערים’ כי השר מתכוון לעקוב אחר הביצוע באופן אישי, ואף לבוא בהמשך לסיור רשמי בעיר כדי לעמוד מקרוב על התקדמות הפתרון.

העירייה מברכת

כאמור, מדובר בבשורה משמעותית, שתביא קץ, כך מקווים, לבעיה ארוכת שנים שהלכה והתגברה בתקופה האחרונה עד כדי אי יכולת לשאת זאת יותר. תושבי העיר הודו בשלל צורות לשר התקשורת שבחר להתחיל את פעילותו הציבורית בכניסה לעובי הקורה, ובירכו על נטילת היוזמה החשובה ברצינות על ידי צמרת המשרד וחברות הסלולר.

ראש העיר רובינשטיין הצטרף למברכים, והודה לכלל הגורמים המקצועיים שטיפלו בבעיה. בנוסף ביקש להודות למנכ”ל משרד התקשורת, שמסיים את תפקידו בימים הקרובים, ועדכן את הנוכחים כי שר התקשורת הנכנס, יועז הנדל, התקשר ואמר כי הסיכומים עם המנכ”ל היוצא יכובדו על ידי המשרד, וכי השר יעקוב אחר הביצוע”.

אנו תקווה, שבעזרת השם בקרוב נוכל לדווח על הפתרון המושלם. ואם אפשר – גם מסקנה קטנה: כאשר תושבים עומדים על זכויותיהם בנחישות ומבלי להרפות – בסוף הדברים מחלחלים. תושבי ביתר עילית משלמים דמי סלולר כמו כל אזרח במדינה, ומגיע להם לקבל שירותי סלולר תקינים וסבירים – כמו כל אזרח במדינה. זה מגיע לנו בזכות – ולא בחסד.

וכמו לאורך כל המשבר עליו דיווחנו ושאת המאבק סביבו הובלנו בנחישות – מערכת ‘שערים’ תמשיך לעקוב ולפעול בעניין.

תגיות: ביקור שר התקשורת בעירביתר עיליתבעיות קליטהקשיי קליטהראש העיר מאיר רובינשטייןשר התקשורת יועז הנדל

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00