שמחה בלוטניק – יועץ עסקי
מדי שבוע נעלה טיפים לאתגרים בעולם העסקים, מאת היועץ העסקי שמחה בלוטניק
שניה לפני שאנחנו מחליטים מה לעשות בשימור לקוחות ואיך, חשוב שנבין כמה נתונים על השימור לקוחות, כדי שנבין כמה זה חשוב, ואף חובה לבצע!
אז מה זה בעצם שימור לקוחות?
נחלק את זה לשני דברים, שימור, ולקוח:
קודם לפני שאנחנו קופצים לשמר את הלקוח, כדאי שנבין מי הוא אותו “הלקוח”, נבדוק מי הקהל יעד שלנו, ומה הצורך של הלקוח שלנו. וכן מה מדבר אליהם, מי הם, מה הצרכים שלהם, ולמה הם באים אלי. בסקר שוק לקוחות נכון, נדע במדוייק מי הם, ומה הצרכים המדוייקים של הלקוח.
ועכשיו נעבור לשימור עצמו, מה זה בעצם נותן לי:
אז אלה הנתונים על כל נושא שימור הלקוחות, ואחרי שנבין את הנתונים זה יעזור לנו להבין למה שימור לקוח זה חובה, מול הבאת לקוח חדש:
- שימור לקוח ‘קיים’ הוא תהליך זול פי 4 לפחות מהשגת לקוח חדש (לעיתים גם פי 10 יותר זול). ובמילים אחרות: אם להביא לקוח חדש עולה לנו 100 ₪, אז לשמר לקוח אצלינו יעלה רק 25 ₪!!
- הסבירות למכור ללקוח קיים תעמוד על סדר גודל של 70% לעומת סדר גודל של 15% ללקוח חדש. שוב במילים אחרות: אם שילמתי 100₪ ללקוח חדש שיגיע, הסיכוי שיקנה אצלי הוא רק 15%, לעומת לקוח קיים שעלה לי להחזיר אותו רק 25₪ ו 70% שיקנה אצלי!! הזוי, כמה זה חשוב, וכמה בעלי עסקים לא מבצעים את זה, אפי’ שהם יודעים את זה.
- 44% מהחברות משקיעות יותר בהשגת לקוחות חדשים, לעומת 18% מהחברות שמשקיעות יותר בשימור לקוחות קיימים. שזה אומר שיש סיכוי גבוה מאוד שהמתחרה שלנו לא מבצע שימור לקוחות, ועל כן זה יתן לנו יתרון נוסף עליו.
אני חושב שהמסקנה מטיפת הנתונים שהבאתי פה, זה כמה חשוב לשמר לקוחות.
וכמובן הדבר הבסיסי שזה פשוט יותר זול, ככה פשוט.
ובדיוק בגלל הנתונים האלה, חובה חובה חובה לשמור לקוחות בצורה מבוקרת, וזאת לא המלצה בלבד!
בהצלחה!!