ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
יום שלישי, כ״א בסיון ה׳תשפ״ה
No Result
View All Result
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • עיתון שערים
  • מתכונים
No Result
View All Result
ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית
No Result
View All Result
ראשי חדשות מקומי

#כל נתיבותיה שלום# | ערב חג החינוך: הרב אברהם אורן, מנהל תלמוד התורה ‘נתיבות שלום’ בעיר, משתף בשיחה מיוחדת את המתכון להצלחה חינוכית.סודות משולחן המנהל

ז׳ בניסן ה׳תשפ״א
| חדשות מקומי
0 0
#כל נתיבותיה שלום# | ערב חג החינוך: הרב אברהם אורן, מנהל תלמוד התורה ‘נתיבות שלום’ בעיר, משתף בשיחה מיוחדת את המתכון להצלחה חינוכית.סודות משולחן המנהל

#ה’עסקה’# המקורית עם תלמיד שהיה במסלול הידרדרות >>> #ה’הצגה’# שהוא ממליץ לערוך בליל הסדר בכל בית >>> #האווירה הנעימה# שמהווה תנאי להצלחת המלמד בכיתה >>> #יחס הכבוד# שראוי להעניק ל’מלמדים’ >>> ו#השיטה הסודית# שצמצמה את האיחורים בת”ת כמעט לאפס אחוזים >>> ב#שיחה חינוכית רוויית תגליות וטיפים – הרב אברהם אורן,# מנהל ת”ת נתיבות שלום ומגדולי העסקנים בציבור הספרדי בעיר – משתף מניסיונו ומגלה את המתכון להצלחה בחינוך הילדים >>> #והגדת לבנך#

@משה יאיר וינשטוק

הוא היה בחור, נער צעיר, רך בשנים ורווי ניסיונות. האם היו אלו החיים שלא היטיבו עמו – או שמא הוא זה שלא היטיב עמהם? – – –

נושא זה יכול היה להיות נתון לדיון ולמחלוקת, אולם על דבר אחד לא היו עוררין: מצבו הרוחני, וממילא גם הנפשי – לא היה במיטבו, וזאת בלשון המעטה. הוא אמנם נכנס לישיבה הקטנה כאשר כישרונותיו הטובים חוברים יחדיו עם לחץ, קשרים ומעט פרוטקציה שעשו גם הם את שלהם, והוא נכנס פנימה. אך הניסיונות לא פחתו, ואדרבה, רק הלכו והתעבו. וחזותו הייתה מוכיחה עליהם יותר מאשר על אלף עדים.

“בחור מתמודד”, נדו לו בראשיהם אלו שבחרו להתנסח בצורה מעודנת, “עוד רגע והוא נושר”.

היו אלו שעדיין הלכו שבי אחר מראהו החיצוני – החליפה שהייתה תלויה על כתפיו והמגבעת שבידו. אולם הקרובים אל הנער – שלא לומר אל החלל – ידעו היטב כי רגלו האחת, מחציתה של השנייה ואולי אפילו יותר, שוב אינן נטועות בעולם הישיבות ובעולם התורה בכלל, כי הניסיונות שגבהו עד למעלה ראש גבו מחיר כבד מהבחור שכישרונותיו יכולים היו לסלול את דרכו את קדמת עולם התורה, אך הוא מבוסס בתחתית שבתחתית.

ואז נכנס הרב אברהם אורן לתמונה. היו אלו ההורים של הנער, שהכירו את הרב ואת ליבו הגדול, ותלו תקוות אולי יהיה בידו לעשות את הבלתי יאומן. ידעו שאין להם מה להפסיד. גם הם לא האמינו, לא לתוצאה, ודאי שלא לדרך שבה היא הושגה.

לאחר מספר פגישות עם הנער, במהלכן המטיר הרב אורן על הנער ונפשו הפצועה ארטילריה של אהבה בלתי מותנית – הוא הציע לו הצעה עסקית. “אני מגייס עובדים” כך אמר לו, “מתחשק לך להרוויח כסף?” זיק של חיות ניצת בעיניו של הנער. אכן, כסף הוא ודאי רוצה.

“ובכן”, פרש הרב אורן את התכנית העסקית, “תקבל ממני משכורת חודשית קבועה של חמש מאות שקלים בתמורה לזה שתקפיד לעטות את התלבושת הישיבתית המלאה, כולל חליפה ומגבעת. בנוסף, חמש מאות שקלים נוספים תקבל מדי חודש על כך שתשקיע את כוחותיך בלימוד ותגיע להישגים טובים”.

ברגע הראשון היה הבחור נבוך. אחר כך שקל בדעתו שוב, והגיעה למסקנה כי מה רע בעבודה שכזאת? הן משכורת נאה בצידה. ומה יקרה באם יקדיש כמה חודשים לעבודה זו יקבל שכר נאה ויהיה לו במה ‘להתחיל את החיים’?…

מרגע לרגע קסם לו הרעיון יותר. הוא הסכים. הם לחצו ידיים העסקה קמה וגם נהייתה, הבחור פתח בסיועו של הרב אורן חשבון בנק והכסף החל זורם.

כשלוש שנים ‘עבד’ הבחור כשכיר אצל הרב אורן, במהלכן צבר עשרות אלפי שקלים, אלפי דפי גמרא ואלפי תפילות, אולם על כולנה הוא הרוויח מחדש את ליבו החם להשם ולאלוקיו. כעבור ארבע שנים נוספות עמד הוא תחת החופה באחד מבחירי ישיבה גדולה מהטובות ביותר, וכיום הוא אברך הלן בעומקה של תורה והקים בית נאמן בישראל שכל כולו תורה.

@@@

לקראת ליל הסדר שעיקר מצוותו הוא סיפור יציאת מצרים לבנים – “והגדת לבנך”, הגענו – צוות ‘שערים’ לשיחה מיוחדת עם הרב אברהם אורן שליט”א מנהל ת”ת נתיבות שלום” בעירנו ביתר עילית, מאנשי החינוך הוותיקים בעיר, ומעמודי התווך שלה. באנו לשמוע דרכים והתוויות דרך בחינוך הבנים, והתוודענו לדרך שכל כולה אהבת אינסוף ונתינה ללא גבול.

את שיחת החג המיוחדת עורכים אנו במשרדו רחב הידיים של המנהל בערבו של יום. כעת הוא שלו ורגוע, אולם בעיצומו של יום לימודים, משרד זה הוא מרכז העצבים של התלמוד תורה, והומה כתחנת רכבת. כל תלמיד שצריך משהו, כל בקשת עזרה סיוע ואפילו עצה טובה – הכול מתנקז לכאן.

התלמידים יודעים היטב כי על אף עיסוקיו הרבים של המנהל, הן בת”ת והן בענייני הכלל של העיר. ולמרות זאת, כשהם צריכים ממנו משהו – אין לו דבר בעולמו בלתי הם ואת שעל ליבם. מה שממחיש יותר מכול את התובנה המרכזית שעולה מהשיחה שלנו עם הרב אורן – שעוברת כחוט השני בכל הדברים שאנו שומעים מפיו – היא אהבה אינסופית ונתינה בלא מידה שהוא רוחש לתלמידים.

#’הצגה’ בליל הסדר

אנו מבקשים לאמת עם הרב את סיפור בו פתחנו – שאליו התוודענו בתחקיר שערכנו בטרם השיחה. הנהון ראשו האופייני של הרב אורן, זה האומר “מה כבר עשיתי? שטויות, זה שום דבר” – היה לנו למענה.

כיוון שה’פטנט’ הזה צריך לימוד ואולי ראוי לאימוץ במקרים דומים – אנו שואלים “מהיכן הגיע הרעיון להצעה עסקית שכזאת, לטיפול במקרה קשה של נער מתמודד? והרב אורן משיב, מגלה טפח ממשנת החינוך שמנחה אותו: “בדור כמו שלנו הפיתויים הינם גדולים, היצר הרע עוטף אץ מרכולתו בנייר עטיפה זוהר ומושך, ומי שנוהה אחריו – קשה לו להתנתק מכבלי החומר.

“באתי אפוא לתת את תשובת המשקל – לעטוף את הרוח בעטיפה של חומר, ולהעמיד את התשובה המאזנת לפיתוייו של היצר הרע. וכך כשהמניע הינו חומרי, – הצלחנו בחסדי שמים להעניק נכס של רוחניות, של תורה ולבנות עולמו של אותו נער שבגר והקים משפחה ב”ה”.

###הרי המטרה המרכזית בליל הסדר הוא חינוך והדרכה לבנים. כאיש חינוך ותיק – מה היא הצורה הטובה יותר להעביר מסרים לילדים, להנחיל ערכים ולקבע בליבותיהם תובנות נצח כמו יציאת מצרים וייחודיותו של עם ישראל?

“ישנם שלושה חלקים בזה”, מגיב הרב אורן. ראשית – עלינו להתחבר לרמה של הילדים שלנו, להיכנס לראש שלהם ולהתאים את צורת השיח לכזה שהם יוכלו להבין, שיח מחבר, ברמה שהם מסוגלים לקלוט, ובסגנון שיהיה עבורם קליט, ברור ומובן.

“שנית – יש את החלק החווייתי. אפשר לספר את יציאת מצרים, ואפשר ####לחוות######### את יציאת מצרים. ככל שהילד יחווה יותר את סיפורי יציאת מצרים או כל ערך אחר שאתה מבקש להנחיל לו – קונים הדברים שביתה בליבו ויוותרו שם לאורך זמן.

“מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק”ל היה משקיע רבות בליל הסדר כדי להמחיש את סיפור יציאת מצרים לצאצאיו, והיה עורך מעין ‘הצגה’ בה נטלו הילדים חלק פעיל ומתחברים דרך זה להווי של היהודים במצרים, לתחושת העבדות והרדיפה, לקושי השעבוד. הם ‘חוו’ מחדש את מכות מצרים ואת הבידול הברור שעשה הקב”ה בין עמו ישראל לבין העם מצי, ולבסוף – ששו ושמחו והיו שותפים בשמחה העצומה של יציאת מצרים.

“בבתים רבים מישראל עורכים את ההצגה הזאת במהלכה הילדים מתחפשים לאנשים מעם ישראל היוצא ממצרים, ובכך מלבד שחווים על בשרם את סיפור היציאה, מרגישים חיבור עז לכל העבר המופלא של העם שלנו, לא עוד כסיפור היסטורי גרידא, אלא כחלק מהווייתנו כעם. ככל שהחוויה גדולה יותר – כך המסר יחלחל ויופנם יותר”.

#’לעגל’ ציונים במבחן

“הדבר השלישי – דוגמה אישית”, אומר הרב אורן ומפרט: “ככל שאתה כאב ומחנך מתרגש ומתענג על אותם ערכים, כמה שאתה מצד עצמך חווה את הדברים עמוק וחזק יותר – כך גם הילדים והחניכים מעמיקים את הדברים בלב. הדוגמא האישית בכוחה לעשות מה שאלף מילים לא תוכלנה לעשות, כמו גם שבכוחה לאבד אלפי מילים באם היא אינה עולה בקנה אחד יחד איתם.

“ותמיד צריך לזכור, כי מה שמועיל יותר מכול זה האמונה של התלמיד בעצמו, התחושה שהוא מסוגל ויכול. ככל שאני, כמחנך, משכיל יותר להעביר לו את התחושה הזאת – נתתי לו דלק שבעזרתו יוכל להצליח”.

הרב אורן מציין, כי “ישנם ילדים שהורגלו לקבל ציונים נמוכים מאוד והדימוי שלהם בעיני עצמם גרוע כל כך – עד שאינם מסוגלים לפרוץ את המחסום ולהתרומם. יכול להיות שאם נאחז במאזני הצדק ונשקלל את הציון לפי אחוזים וחצאי אחוזים המשקפים בצורה מדויקת את איכות התשובות של המבחן – אכן ניתן ציון שמשקף את היקף הידיעות. אולם איך נועיל בזה להמשך הצלחתו של הילד?” – – –

המסקנה, לדידו של הרב אורן, היא ש”לפעמים צריך לשקול ‘לביים’ הצלחה במבחן, כמובן לא לכתוב ציון שאינו אמיתי, אבל אפשר להיתלות בתשובה שכתב התלמיד, ולייחס לה משמעות גדולה יותר. אפשר להוסיף הערה כמו “ודאי התכוונת ל…” ונכוון את הדברים אל התשובה הנכונה; אפשר להעלות את הציון במעט ובכל להעניק חוויית הצלחה שתגרום לילד להאמין בעצמו ולגלות כוחות וכישרונות שמעולם לא היה מודע לכך שהם קיימים בו.

“אין לשער כמה חיזוק מקבל התלמיד למראה הציון המלבב. כמה התרגשות ישב בוא להוריו, ואיזו זריקת מוטיבציה גדולה מקבל הוא כתוצאה מזה. יש לאמץ אפוא חשיבה של שיקולי רווח לטווח הארוך”.

#לרתק את הילדים

###כנגד ארבעה בנים דיברה תורה. למעשה בכל מסגרת, כיתה או אפילו משפחה, קיים שוני בין האחד לשני. איך מגשרים על פערים בחינוך?

“לא בכדי אומרים, שעבודת החינוך מן העבודות הקשות שבמקדש היא. וזו אחת המשימות המרכזיות שלה – איך לנהל מערכת שבה על אף השוני והבידול יש מקום לכל אחד וכל אחד מרגיש קשור ושייך. יש לזכור, כי לא תמיד נוכל לצמצם פערים או לגשר מעליהם. אבל יש לנו מגוון שיטות היאך לרתום את כולם סביב רעיון או סביב שיעור על אף השוני, כי תלמיד שהוא מרגיש שייך ואהוב, כשיש לו מקום בשיעור, או אפילו סביב שולחן השבת, אז למרות שבלימוד או בתוכן של שיח עמוק הוא אינו מתבלט, אבל עדיין הוא מרגיש קשור ושייך, ועושה את המאמץ כדי לעמוד בקצב למרות הכול.

“אני מלמד כיום את שלוש כיתות ח’ שבת”ת שלנו, שיעור יומי בגמרא בקיאות בשעות אחר הצהרים. ניתן להניח בפשטות, כי ללמד בו זמנית שבעים תלמידים הוא אתגר שכלל וכלל אינו פשוט, ודאי לאור העובדה שציינתם של הפערים הקיימים, אבל על ידי נקיטת מגוון פעולות, דואג אני שאף אחד לא יישאר מאחור.

“את השיעור מתחיל אני בהעלאת חיוך על השפתיים באמצעות מילתא דבדיחותא, או בשיחה משוחררת בה כל אחד יכול למצוא את מקומו. גם בשיעור אני נוהג לפנות הרבה לתלמידים בפנייה אישית לברר האם הבינו, ובשעה שאני מסביר שוב למי שזקוק לזה, אני נוהג להוסיף עוד איזושהי תוספת, עוד רובד של עומק, על מנת שגם אלו שכבר הבינו קודם לכן – לא ישעמם להם. ובכלל, אני משתדל שהלימוד יהיה חווייתי ומאתגר, מעניין ומסקרן, וזה נותן תמריץ לכל אחד להשקיע יותר כוחות וזה גם מה שנותן כוח להתגבר על קושי.

“קיצורו של דבר – אין נוסחת פלאים כדי להתגבר על הקושי הזה, עצם העלאת הנושא והצבתו כאתגר היא תחילתו של פתרון. למעשה, מדובר בשימת לב ובחשיבה יומיומית, אולם אם משקיעים בזה חשיבה ונוקטים צעדים על מנת לחבר את כולם – זה יצליח בסייעתא דשמיא.

“אם הזכרת את עניין ארבעת הבנים, אוסיף ואומר את שמשתמע מדברי בעל ההגדה ‘כנגד ארבעה בנים’ הוא אומר, ומונה אותם ‘אחד חכם אחד רשע, אחד תם וכולי. אמנם יש את הרשע, אולם הוא אינו נדחה החוצה, הוא חלק מהארבעה, ומונים אותו כאחד כמו כל השאר, שווה בין שווים. כמובן שצריך לעשות הכול כדי להשפיע עליו לטובה, לפעמים צריך להיזהר מהשפעתו, אולם לעולם לא להפגין כלפיו ריחוק ודחייה, גם הוא בן שלנו וגם כלפיו צריך להפגין חמימות ואהבה, ובעיקר – תחושת שייכות”.

#מחווה לילד המאחר

###כוחה של האהבה כפי שהוא משתקף מדבריכם – הוא אכן מיוחד. אולם מה לעשות, לפעמים צריך ‘לחתוך בבשר החי’, להעניש או אפילו להרחיק…

“ראשית, אני סבור כי פעמים רבות אפשר למצוא דרכים יצירתיות, כאלו שיהוו תחליף לענישה. היה תלמיד שעשה כלפינו פעם מחווה מרגשת במיוחד, כשבא להכיר לנו טובה על כך שהשכלנו לחנך אותו. זה באמת היה מרגש מאוד. מדובר היה בילד שהיה בן למשפחה עם קשיים, והיה מאחר כרוני. בכל יום הוא היה מגיע ללימודים לא לפני השעה עשר בבוקר.

“קיבלנו החלטה כי אי אפשר להמשיך כך, וכי הוא חייב להשתנות בצורה דרסטית. בקלות יכולים היינו לנקוט ביד קשה – דורשת, לוחצת ואפילו מענישה. במקום זאת החלטנו לפעול אחרת, ערכתי עם התלמיד סיכום, כי בכל יום שהוא מתקשר אלי בשעה 7:10 בבוקר הוא מקבל ממני חמישה שקלים. ואם היה איחור כלשהו, ואני הספקתי להתקשר אליו – הרי שהפסיד חמישה שקלים. לא יאומן כמה שזה עזר, תופעת האיחורים פסקה לחלוטין ממש. ישנם עוד תלמידים שאני עדיין מתקשר להעיר אותם בכל בוקר, היה גם תלמיד שבמשך כמה חודשים הייתי מסיע אותו ברכבי בכל יום אל הת”ת.

“צריך להיות ערניים ולזהות מקרה בו ילד מגלה סימנים של רפיון מה שעלול להוות פוטנציאל להידרדרות. אם מזהים סימנים כאלו -הצעד נכון ביותר הוא לקרב את הילד. בזיכרוני עולה עכשיו אותו ילד שצד את עיני, ונדמה לי כמי שנמצא בסיכון, מאז מיניתי אותו לשליחויות, נתתי בו אימון, הוא היה מצטרף אלי לעשות כל מיני סידורים, ואגב כך גם קיבל מנות של חום, אכפתית ודאגה, וגם גלידות מפעם לפעם. זה חולל פלאות; אט אט חזר את המסלול ולבסוף גם השתלב בישיבה טובה ב”ה.

“ילד כזה שמרעיפים עליו אהבה ואכפתיות, גם אם הוא עצמו לא תמיד עומד בניסיונות, דבר אחד אני יכול להיות רגוע לגביו, שהוא ודאי שירגיש מחוייבות שלא להשפיע לרעה על אחרים – חברים שלו לספסל הלימודים”.

####ומה לגבי ענישה כשאין ברירה?

כשצריך להעניש – מענישים, אולם לעולם עלינו לזכור את המטרה של העונש. העונש הוא חלילה אינו נקמה, זה לא לשלם מחיר על מעשה שנעשה, חמור ככל שיהיה, מטרתו של העונש היא להעביר מסר. להפוך את התלמיד לטוב יותר. לפיכך, גם אם אנחנו נוקטים עונש – הוא חייב להיות כרוך בשיחה על אודות המעשה שנעשה, מתוך חתירה שהתלמיד יבין בעצמו את הצורך בעונש.

“בתהילים נאמר ‘וגילו ברעדה’. אם אנחנו השגנו את הרעדה – את ההכרה בחטא, את ההבנה שהמעשה שנעשה אנו ראוי ואינו מקובל – שמחה אוחזת בנו, כיון שאת המטרה השגנו. ואם התלמיד אומר בכנות כי היטיב להבין את הסדר גם בלי העונש וכי העונש הוא מיותר – הרי שמבחינתנו זו הצורה המועדפת והרצויה. כמובן בשעה שאנו מזהים את כנות כוונותיו, ומצמידים אזהרה שזה לא יחזור על עצמו שוב”.

#כך תזהו מצוקה

###רבות הן ההתמודדויות של ילד בכיתה במישור החברתי. הורים ומורים מתלבטים רבות מתי עליהם להתערב בנושא החברתי. מתי נכון יותר שלא לנקוט צעד ולתת לילד להתמודד ומתי יש לנקוט פעולה?

“זה נכון שלפעמים עדיף שלא להתערב, ההתמודדות של הילד במישור החברתי מעניקה לו כישורי חיים ונותנת לו את היכולות ואת הכוחות להתמודד עם מצבים כאלו גם בעתיד, וחשוב שנזכור כי לא לאורך כל החיים נוכל לתמוך בו ולהתערב לטובתו, ואם נרגיל אותו שמסדרים עבורו את העניינים, אנחנו חושפים לחיים בשנים אחר כך עם האתגרים הכרוכים בהם כשהוא לא מוכן.

“לעומת זאת, צריך כל הזמן לעקוב אחר מצבו הרגשי של הילד, כי ילד שמצב הרוח שלו שפוף, שהוא נעדר שמחה ופניו אינן מאירות, אם הוא שקוע במרה שחורה – סימנים אלו צריכים להדאיג. אם מזהים תועות כאלו כדאי לשוחח אתו שיח משוחרר, לתת לו לפרוק את שעל ליבו ולנסות בעדינות המתבקשת לעזור ולסייע.

“יש לדעת, כי למחנך ישנו הכוח לשפר את המצב החברתי של ילד גם מבלי להתערב ישירות מול החברים, ובכך לא להסתכן במחיר שהילד יכול לשלם כתוצאה מהתערבות כזאת, ותחת זאת עדיף לנקוט פעולות על מנת להעצים את התלמיד ולרומם אותו באמצעות גיוס שלו למשימות הדורשות אחריות, להעניק לו סמכויות ולהקנות לו בכך מעמד חברתי. תלמיד שזוכה לתפקידים נושאי אחריות בכיתה, באופן טבעי קונה מעמד בחברה, ואם היה קודם נדחק אל השוליים או אפילו זוכה ליחס שאינו הולם מהחברה, כך יוכל לזכות למעמד חברתי איתן.

“בנוסף, כדאי להתייעץ עם הגורמים החינוכיים של תלמוד התורה בכל מצב כזה אם מתעורר, לטכס עצה יחדיו, ותשועה ברוב יועץ. לפעמים ניתן כך לגלות כי ישנה מצוקה אובייקטיבית בה הוא נתון, אם מצוקה משפחתית זמנית או קבועה, או קושי כלכלי וכדומה. לא פעם ולא פעמיים, כתוצאה מאסיפות צוות מהסוג הזה שערכנו – נקטנו בהתערבות מוכוונת וחכמה, ועלה בידינו לסייע בס”ד למשפחה כולה ולטפל לא רק בסימפטומים אלא בבעיה עצמה”.

###מה הדבר שחשוב לכם שעה שאתם בוחרים מחנך לכיתה?

“מעבר לנתונים האישיים והכישורים שכמובן חשובים, בכללם היכולת במסירת שיעור, הטלת משמעת וכדומה – חשוב לנו מאוד לשים דגש על הגישה. מחנך צריך להגיע מתוך תחושה של שליחות, לראות מטרה במלאכת הקודש שהוא עושה ושיעריך את גודל תפקידו.

“מעבר לכך, חשוב מאוד שהוא יהווה דוגמא אישית, שיראת השמים תהיה וטבועה בו והערכים שאותם מבקש הוא להנחיל לתלמידיו יהיו טבועים בו ומשתקפים בהליכותיו. כי יותר משמלמד המחנך את תלמידיו ומכוון את דרכם באמצעות המילים והשיחות – הוא עושה זאת באמצעות הדוגמא האישית, כשהוא מהווה מוגדל לחיקוי.

“הדבר שהוא אולי הכי חשוב בעיני בתור ציפייה מהצוות החינוכי – הוא לשמור על כבודם של התלמידים, להתייחס אליהם במכובדות, לייקר אותם ולהחשיב אותם. כי כשמגיעים מתוך יחס של מכובדות לתלמידים, הם באים להצדיק את אותו יחס באמצעות ההתנהגות וההליכות שלהם. ואם נרצה להתייחס לשורש העמוק יותר ליחס כזה – הרי שהוא מגיע מתוך רגש של אהבה, אהבה לתלמידים, להיות קשובים אליהם, להיות מחברים אליהם, שירגישו התלמידים תחושה של אבהות המנשבת מצוות המחנכים. אין כמו כוחה של האהבה כדי לדרבן ולחנך”.

#

###תקופת הקורונה הייתה מרובת אתגרים, במהלכה שגרת הלימודים השתנתה ואף הושבתה. איך משקמים את ההריסות וחוזרים לשגרה מבורכת?

“ראשית, אציין בהקשר הזה, כי התלמידים עצמם משתוקקים כבר לחזור לשגרה, הם כבר מבקשים וצריכים את זה, ולפיכך לא קשה כל כך לרתום אותם חזרה לשגרה, שגם בעיניהם היא כבר מבורכת, כי ילד בלי גבולות וסדרי יום קבועים הוא ילד שאין לו סיפוק ושמחה. נכון שצריך את הרגישות המתבקשת, ולפעול בהדרגתיות כל שהיא, אבל בסך הכול צריך לשדר לתלמידים את הרצינות, ובשעה שאתה מציב את הדרישות באופן חד משמעי – התלמידים מבינים ומתרגלים באופן מידי.

“כשחזרנו בתום הסגר ללימודים, כבר ביום הראשון התייצבתי בשערי הת”ת בבוקר וקיבלתי את פני הבאים, כשגם אלו שאיחרו זכו לקבלת פנים, לא זועפת, לא כועסת, אדרבה של ברכת הצלחה מלווה בלחיצת יד חמימה. אולם תחושת ההשגחה והפיקוח הועברה כך היטב לתלמידים. למחרת היו פחות מאחרים וביום השלישי, שגם בו התייצבתי בשער עם בוקר -כבר כמעט ולא היו איחורים, השדר של הרצינות והעקביות והדרישות החד משמעיות של חזרה לשגרה, כמובן בסבר פנים יפות פועל את פעולתו, וכך התלמידים וזרים לשגרה במהירות.

“גם כאן בא לידי ביטוי הקשר של הילד למסגרת בה הוא לומד, כי ככל שהוא אוהב יותר את המקום, כמה שהוא מחובר יותר אל המסגרת ונעים לו לשהות בה – כך החזרה קלה לו יותר, ואם אנחנו מזהים מישהו שהחזרה לשגרה קשה לו במיוחד – דבר זה מצריך התבוננות מצדנו, וחשיבה היאך יכולים אנו לשפר את הקשר והאהבה שלו לתלמוד התורה, דבר שיוסיף לו באופן כללי בכל הנוגע לתפקוד שלו בתלמוד התורה”.

####מסגרת:

מלבד עיסוקיו החינוכיים, משמש הרב אורן כאחד מראשי קופת הצדקה הכללית של ביתר עילית. אנו מנצלים את ההזדמנות ומבקשים להתייחס לאותו מפעל חסד שדואג לרווחתם של עניי העיר ודואג במקרים של מצוקה.

###בסקירה כללית, האם לדעתו של הרב ניתן לומר שמקרי הסעד והמצוקה בביתר עילית מטופלים כיאות?

“קופת הצדקה הכללית של ביתר עושה עבודת קודש, וניתן בהחלט לומר כי לאורך השנים אנו רואים התקדמות עצומה בכל המובנים, ובעיקר בשיתוף הפעולות בין כלל הקהילות בעיר, שמשלבים יחדיו ידיים בעשיית המלאכה הקדושה של זיהוי מקרי מצוקה עזרה וסיוע. כך ישנם מאות משפחות מכלל המגזרים תושבי העיר, שנתמכים בתמיכה קבועה”.

###האם די בתמיכה כספית על מנת לחלץ משפחה ממצוקה?

“בהחלט לא, התמיכה נועדה כדי לשרוד תקופות קשות ולספק צרכי מינימום על מנת להתקיים, כשבמקביל ישנה הכוונה של אנשי המקצוע בשיתוף עם מכון כלכלה נבונה שנכנסים לעובי הקורה ועוזרים ומכוונים, ומעניקים עזרה מקצועית כל שנדרש, ומסייעים למשפחות רבות לעלות על דרך המלך על מנת שיוכלו להתקיים בכוחות עצמם ובכבוד”.

###הציבור הביתרי נענה לקריאה? הוא תומך ועוזר כדבעי?

“ישנה היענות מצוינת מצד הציבור, שנותן בעין יפה ב”ה, עדיין כמובן הצרכים גדולים וראוי על כל אחד להוסיף ולתמוך כי הצרכים רבים. ישים כל אחד למול עיניו את שנאמר ‘עניי עירך קודמים’, ויבין כי מדובר בשכנים הגרים בבניין יחד איתו, מי שמתפלל יחד איתו בבית הכנסת, אשר הוא אינו מודע למצבו, מחמת הדיסקרטיות שבה מתנהלת הקופה, שחרטה על דגלה לשמור על כבודם של תושבי העיר”.

###כמי שמצוי בעשייה בעיר משך שנים רבות. העיר התפתחה מאוד ב”ה. האם אתם מזהים שינויים שחלו בעיר לאורך השנים?

“העיר אכן התפתחה, ומעבר לכל דמיון, והרבה שינויים חלו בה ולטובה. אני יכול לציין בסיפוק רב על רוח אחדות שמקיפה את תושבי העיר, רוח של שלום בין הקהילות השונות שהוא מיוחד ומפעים. אותה רוח של אחדות מואצלת מאת רבני העיר שליט”א וחברי הבד”ץ, שדואגים להרבות את השלום, ומאת ראש העיר ר’ מאיר רובינשטיין הי”ו שתורם רבות להשראת האחדות והאחווה. פעולותיהם נושאים פירות ב”ה כשהרמוניה המופלאה ששוררת בעיר, והיא, כאמור, לא נוצרה בחלל ריק”.

תגיות: הרב אברהם אורן שליט"אמנהל ת"תנתיבות שלום

עוד בנושא

היוצא בימי ניסן

היוצא בימי ניסן

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

ב"ה עוצמה של עשייה: ביתר עילית מסכמת חודש של פעילות לכלל התושבים עם שלל אירועים מותאמים לכלל הקהילות, לכל המשפחה מכל הגילאים, מסכמים בעירייה בסיפוק רב חודש של עשייה למען...

ככל משפטו וחוקתו

ככל משפטו וחוקתו

מערכת ביתר 24
ל׳ בניסן ה׳תשפ״ה
0

טיהר את עיר ביתר: במערכת הכשרות שתחת המרא דאתרא הגר"י תופיק ורב העיר הגר"י מעלם מסכמים בסיפוק את הצלחת מבצע הכשרות בחנויות המזון והשיווק בפסח שעבר עלינו לטובה >>> כך...

 אטרקציה בין שמים לארץ

 אטרקציה בין שמים לארץ

מערכת ביתר 24
י״ב בניסן ה׳תשפ״ה
0

האטרקציה של חול המועד: בתום עבודה משמעותית בשטח, נפתח מחדש פארק האומגות לטובת ילדי העיר והוריהם >>> מאות הילדים שכבר משחקים בפארק והשתתפו בחנוכת האומגות במעמד רה"ע, הודו על ההשקעה...

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקבוצת ה-WhatsApp
רוצה לפרסם בחינם?

רוצים להשאר מעודכנים?

לערוץ הטלגרם
לעדכונים ב-Whatsapp
לערוץ היוטיוב
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר
  • חדשות
  • עסקים
  • אירועים
  • דרושים
  • נדל”ן
  • מתכונים
  • תקנון אתר

יש לכם דיווחים או פניות למערכת?

טלפון למערכת ביתר 24 בלבד:

 

כתובת מייל:

Be**********@***il.com

Ⓒ כל הזכויות שמורות לביתר 24

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

נגישות

מצבי נגישות

מצב בטוח לאפילפסיה
מבהיר צבע ומבטל היבהובים
מצב זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להתמקד בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הסובלים מ:לקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגישה יותר בקלות.
מצב ידידותי להפרעת קשב וריכוז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם ADHD והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלישה והתמקדות באלמנטים מרכזיים באתר.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הרבה פחות הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
מאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגוןJAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך במחשב ובסמארטפון שלהם, זקוקים לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים שימוש בקוראי מסך"

מילון מקוון

    חווית קריאה

    קנה מידה של תוכן
    ברירת מחדל
    זכוכית מגדלת לטקסט
    גופן קריא
    ידידותי לדיסלקציה
    הדגש כותרות
    הדגש קישורים
    גודל גופן
    ברירת מחדל
    גובה קו
    ברירת מחדל
    ריווח אותיות
    ברירת מחדל
    ישור לשמאל
    מיושר למרכז
    ישור לימין

    חוויה חזותית נעימה

    ניגודיות כהה
    ניגודיות אור
    מונוכרום
    ניגודיות גבוה
    רוויה גבוהה
    רוויה נמוכה
    התאם את צבעי הטקסט
    התאם את צבעי הכותרת
    התאם את צבעי הרקע

    התמצאות קלה

    השתקת צלילים
    הסתר תמונות
    מקלדת וירטואלית
    מדריך קריאה
    עצור אנימציות
    מסכת קריאה
    הדגש את הרחף
    הדגש פוקוס
    סמן שחור וגדול
    סמן גדול ומואר
    קריאה קוגניטיבית
    מקשי ניווט
    ניווט קולי

    ביתר 24 - כל מה שקורה בביתר עלית

    הצהרת נגישות - Accessibility Statement

    beitar24.co.il

    18/02/2022

    סטטוס תאימות

    אנו מאמינים שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ולספק אתר אינטרנט נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר לנסיבות וליכולת.

    כדי למלא זאת, אנו שואפים לדבוק בקפדנות ככל האפשר להנחיות נגישות תוכן האינטרנט של World Wide Web Consortium (W3C) 2.1 (WCAG 2.1) ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להנגיש תוכן אינטרנט לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. עמידה בהנחיות אלו עוזרת לנו להבטיח שהאתר יהיה נגיש לכל האנשים: עיוורים, אנשים עם לקות מוטורית, לקות ראייה, לקויות קוגניטיביות ועוד.

    אתר זה משתמש בטכנולוגיות שונות שנועדו להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות המאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש של האתר ולעצב אותו לצרכיהם האישיים.

    בנוסף, האתר משתמש באפליקציה מבוססת בינה מלאכותית שפועלת ברקע ומייעל את רמת הנגישות שלו ללא הרף. יישום זה מתקן את ה-HTML של האתר, מתאים את הפונקציונליות וההתנהגות שלו לקוראי מסך המשמשים את המשתמשים העיוורים, ולפונקציות המקלדת המשמשות אנשים עם ליקויים מוטוריים.

    אם מצאתם תקלה או יש לכם רעיונות לשיפור, נשמח לשמוע מכם. תוכל ליצור קשר עם מפעילי האתר באמצעות המייל הבא

    קורא מסך ומקלדת ניווט

    האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications), לצד שינויים התנהגותיים שונים, כדי להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין וליהנות מהפונקציות של האתר. ברגע שמשתמש עם קורא מסך נכנס לאתר, הוא מקבל מיד הנחיה להיכנס לפרופיל קורא המסך כדי שיוכל לגלוש ולתפעל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה כמה מהדרישות החשובות ביותר לקורא מסך, לצד צילומי מסך של קונסולה של דוגמאות קוד:

    אופטימיזציה של קוראי מסך: אנו מפעילים תהליך רקע שלומד את מרכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח תאימות מתמשכת גם בעת עדכון האתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי מסך נתונים משמעותיים באמצעות ערכת התכונות של ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים של אייקונים מניעים לפעולה (סמלים של מדיה חברתית, סמלי חיפוש, סמלי עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור קלט טפסים; תפקידי אלמנטים כגון לחצנים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (חלונות קופצים) ואחרים. בנוסף, תהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונה-אובייקט כתגית ALT (טקסט חלופי) לתמונות שאינן מתוארות. זה גם יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך התמונה, באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). כדי להפעיל התאמות של קורא מסך בכל עת, המשתמשים צריכים רק ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קורא מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעיל את מצב קורא מסך ברגע שהם נכנסים לאתר.

    התאמות אלו תואמות לכל קוראי המסך הפופולריים, כולל JAWS ו-NVDA.

    אופטימיזציה של ניווט מקלדת: תהליך הרקע גם מתאים את ה-HTML של האתר, ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר להפעלה באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החצים, לסגור אותם עם Esc, לחצני הפעלה וקישורים באמצעות מקש Enter, לנווט בין רכיבי רדיו ותיבת סימון באמצעות מקשי החצים, וכן מלא אותם עם מקש הרווח או Enter. בנוסף, משתמשי המקלדת ימצאו תפריטי ניווט מהיר ודילוג על תוכן, הזמינים בכל עת על ידי לחיצה על Alt+1, או כרכיבים הראשונים של האתר בזמן ניווט עם המקלדת. תהליך הרקע מטפל גם בחלונות קופצים שהופעלו על ידי הזזת הפוקוס של המקלדת לעברם ברגע שהם מופיעים, ולא מאפשר להיסחף הפוקוס מחוצה לו.

    משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    פרופילי מוגבלות נתמכים באתר האינטרנט שלנו

    מצב בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידי ביטול הסיכון להתקפים הנובעים מהנפשות מהבהבות או מהבהבות ושילובי צבעים מסוכנים.

    מצב לקוי ראייה: מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייה כגון ראייה משפילה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד.

    מצב מוגבלות קוגניטיבית: מצב זה מספק אפשרויות מסייעות שונות כדי לעזור למשתמשים עם ליקויים קוגניטיביים כגון דיסלקציה, אוטיזם, CVA ואחרים, להתמקד במרכיבים החיוניים של האתר ביתר קלות.

    מצב ידידותי ל-ADHD: מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות לקרוא, לגלוש ולהתמקד במרכיבי האתר הראשיים ביתר קלות תוך הפחתת הסחות דעת באופן משמעותי.

    מצב עיוורון: מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך כגון JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים המותקנת במחשב ובסמארטפון, ואתרי אינטרנט חייבים להיות תואמים לה.

    פרופיל ניווט במקלדת (לקויי מוטורי): פרופיל זה מאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות מוטוריות להפעיל את האתר באמצעות Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי דרך כגון "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (לחצנים) ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לאלמנטים ספציפיים.

    התאמות נוספות של ממשק משתמש, עיצוב וקריאות

    התאמות גופנים - משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודלו, לשנות את משפחתו (סוגו), להתאים את המרווחים, היישור, גובה הקו ועוד.

    התאמות צבע - המשתמשים יכולים לבחור פרופילי ניגודיות צבע שונים כגון בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף ערכות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים, עם למעלה מ-7 אפשרויות צביעה שונות.

    אנימציות - משתמשים אפילפטיים יכולים להפסיק את כל האנימציות הפועלות בלחיצת כפתור. אנימציות הנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.

    הדגשת תוכן - משתמשים יכולים לבחור להדגיש אלמנטים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רק אלמנטים ממוקדים או מרחפים.

    השתקת אודיו - משתמשים עם מכשירי שמיעה עשויים לחוות כאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעת אודיו אוטומטית. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את כל האתר באופן מיידי.

    הפרעות קוגניטיביות - אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה ולוויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעויות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ואחרים.

    פונקציות נוספות - אנו מספקים למשתמשים את האפשרות לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ופונקציות רבות אחרות.

    תאימות לדפדפן וטכנולוגיה מסייעת

    אנו שואפים לתמוך במגוון הרחב ביותר של דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות ככל האפשר, כך שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים ביותר עבורם, עם כמה שפחות הגבלות. לכן, עבדנו קשה מאוד כדי להיות מסוגלים לתמוך בכל המערכות העיקריות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק של המשתמשים כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), שניהם עבור Windows ועבור משתמשי MAC.

    הערות, הערות ומשוב

    למרות מאמצינו הטובים ביותר לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, עדיין עשויים להיות דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך של נגישות, או שחסר להם פתרון טכנולוגי הולם כדי להנגיש אותם. ובכל זאת, אנו משפרים ללא הרף את הנגישות שלנו, מוסיפים, מעדכנים ומשפרים את האפשרויות והתכונות שלה, ומפתחים ומאמצים טכנולוגיות חדשות. כל זה נועד להגיע לרמת הנגישות האופטימלית, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית. לכל עזרה, אנא פנה אלינו 

     

    Accessibility Statement

    Compliance status

    We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.

    To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.

    This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.

    Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.

    If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

    Screen-reader and keyboard navigation

    Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:

    1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.

      These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.

    2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.

      Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Disability profiles supported in our website

    • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
    • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
    • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
    • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
    • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
    • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

    Additional UI, design, and readability adjustments

    1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
    2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
    3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
    4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
    5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
    6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
    7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

    Browser and assistive technology compatibility

    We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

    Notes, comments, and feedback

    Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to

    No Result
    View All Result
    • נדל”ן
    • דרושים
    • אירועים
    • עסקים
    • חדשות
    • עיתון שערים
    • מתכונים
    • תקנון ופרטיות

    created by: digital boutique

    רוצה לפרסם תוכן באתר?

    מלא את הטופס בצורה קלה ומהירה ואנו נפרסם עבורך!

    כתבה חדשותית
    נדל"ן למכירה / השכרה
    אירוע
    הוספת / עדכון עסק

    צ׳אט עדכונים וחדשות

    -
    00:00
    00:00

    Queue

    Update Required Flash plugin
    -
    00:00
    00:00