/
/
‘מסר’ משובש

‘מסר’ משובש

רבים מתושבי העיר מכירים את התופעה המטרידה: ביום אחד נוחתים בפתחי הבניינים מאות מכתבים מהרשויות השונות - חברת החשמל, בזק, בנקים וכדומה - כאשר באותה חבילת משלוח נמצאת גם ההודעה הראשונה לתשלום, גם ההתראות השונות וגם ההודעה על ניתוק ונקיטת הליכים משפטיים >>> כעת מתבררת הסיבה: חברת 'מסר', המתחרה של דואר ישראל שאמורה לשגר את המכתבים - משגרת את החומר לבתים בביתר עילית באיחור בלתי נסבל >>> 'שערים' יצא בתחקיר וניסה להשיג את תגובת החברה
כ״ה באב ה׳תשפ״א
20:22
תחקיר מיוחד

האיחורים – והעוול | ניתוקים, עיקולים בנקאיים וקנסות בגלל חברת דואר שמתרשלת בתפקידה: עדויות חמורות על איחוריה של חברת ‘מסר’ בשיגור מכתבים לתושבי העיר

רבים מתושבי העיר מכירים את התופעה המטרידה: ביום אחד נוחתים בפתחי הבניינים מאות מכתבים מהרשויות השונות – חברת החשמל, בזק, בנקים וכדומה – כאשר באותה חבילת משלוח נמצאת גם ההודעה הראשונה לתשלום, גם ההתראות השונות וגם ההודעה על ניתוק ונקיטת הליכים משפטיים >>> כעת מתבררת הסיבה: חברת ‘מסר’, המתחרה של דואר ישראל שאמורה לשגר את המכתבים – משגרת את החומר לבתים בביתר עילית באיחור בלתי נסבל >>> ‘שערים’ יצא בתחקיר וניסה להשיג את תגובת החברה

שמעון כהן

התופעה שגורמת סבל רב לתושבי ביתר עילית: לאחרונה מתברר, שמכתבים וחשבונות הנשלחים מהרשויות לתושבים – אינם מגיעים ליעדם בזמן, עקב רשלנותה של החברה האמורה לטפל בשיגורם. הדבר גורר לחיובים, ניתוקי חשמל, הפסקות שירות של טלפון וגז, וגם עיקולים בנקאיים ונקיטת הליכים משפטיים לא נעימים – על לא עוול בכפם של הלקוחות, אשר הופכים, שלא באשמתם ובידיעתם, לחייבים המסומנים במערכת הבנקאית כבעלי התנהלות כלכלית בעייתית. 

 ‘שערים’ יצא להתחקות אחר שורשי התופעה, ובתחקיר שלפניכם נציג את הבעיה במלואה.

ראשית – לעובדות. כך מספר ל’שערים’ שמעון, תושב רחוב קדושת לוי בגבעה ב’ בעיר: “זה החל לפני מספר שבועות. הגעתי הביתה בשעת ערב, ובכניסה לבניין שלנו – בניין עם עשרים ושבעה דיירים – גיליתי כמויות עתק של מכתבי רשויות שנדחפו לתוך חמישה תאי דואר.

“הדבר היה נראה לי מוזר, והתחלתי לבדוק את מקורם של המכתבים. לפי תאריכי השיגור הבחנתי מיד שמדובר במכתבים שהצטברו בחברת השיגור במשך שבועות ארוכים, אם לא חודשים. תוך כדי הבדיקה אני מגלה שחלק גדול של המכתבים לא נתחבו כלל לתאים הנכונים, וחלקם שייכים בכלל לבניינים אחרים”.

ניתוקים ועיקולים

שמעון מציין: “מה שגרם לי להרגיש מוטרד במיוחד, זו העובדה שבין המכתבים ראיתי מכתבי התראה אדומים, התראות לפני ניתוק, הודעות עיקול וכדומה, כאשר באותה חבילה שהגיעה באותו יום נמצא גם המכתב הראשון והרגיל, גם ההתראה, וגם ההודעה על העיקול. כלומר, התושב, שאין לו דרך אחרת לקבל הודעות מהרשות – מתוודע בבת אחת על כך שהוא חייב, על כך שקיבל התראה ועל כך שננקטים נגדו הליכים – הכל שלא בידיעות ובוודאי שלא באשמתו, רק באשמת החברה שמתרשלת באופן סדרתי בשיגור המכתבים”.

שמעון מספר, כי הוא עצמו נפגע מהתופעה: “קיבלתי בבת אחת שני מכתבים מחברת החשמל – אחד הודעה לתשלום, והשני התראה אדומה לפני ניתוק. מדובר בשני מכתבים עם פער זמנים משמעותי בין שניהם. אבל בחברה לא ראו לנכון לטרוח לשלוח את המכתבים בזמן. השאירו את זה במשך שבועות ארוכים לשכב במרכז הלוגיסטי של החברה, ואז ‘נזכרו’ לשלוח הכל ביחד. כך קורה שאנשים מקבלים ניתוקים, התראות וקנסות, ומי יודע כמה מכתבים לא מגיעים כלל ליעדם. מדובר בהפסדים עצומים ובנזקים כלכליים שלא ניתן לשער, שלא לדבר על עוגמת הנפש הגדולה שכרוכה בעניין”.

השבוע, שוב חזר אלינו שמעון, וסיפר שנתקל עוד פעם באותה תופעה – בפתח הבניין עשרות מכתבי חשבון מפוזרים, חלקם לא בתאים הנכונים, חלקם שייכים לדיירי בניינים סמוכים, ורבים מהם מכתבים שיצאו מהחברות לפני שבועות ארוכים.

 45 סניפים ורשלנות גדולה

בשלב הזה יצאנו במערכת ‘שערים’ לבדוק על כתפי מי מוטלת האחריות למחדל הבלתי נסבל, ומיהי למעשה חברת הדואר האחראית לרשלנות הפושעת הזו, בגרימת נזק עצום ללקוחות בגלל אי מילוי חובתה לציבור.

על פי המידע שנאסף במערכת – החברה שאמורה לשגר את המכתבים הללו ומתרשלת לכאורה בתפקידה, היא חברת ‘מסר ב.א.ב. בע”מ. מדובר בחברת-בת של ‘דפוס בארי’, המוכר במשך שנים כזכיין של חברות ממשלתיות המבצע עבור רשויות המדינה עבודות דפוס. בשנת תשס”ב (2002), עם פתיחת תחום הדואר הכמותי בישראל לתחרות – הוקמה חברת ‘מסר’ על ידי דפוס בארי, יחד עם קבוצת ‘בר’ ו’אביב שיגור’.

‘מסר’ הוקמה במטרה להתחרות בחברת דואר ישראל בשוק הדואר הכמותי (דואר הנשלח בכמויות גדולות על ידי בנקים, חברות אשראי, חברות תקשורת וכדומה). דפוס בארי הוא גורם מרכזי בתחום ההדפסה והעיטוף של דואר כמותי, וחברת “מסר” משלימה את פעילותו בתחום זה.

על פי בדיקת ‘שערים’, הבדיקה מפעילה מרכז לוגיסטי ראשי בראשון לציון ומתפארת בפריסה ארצית של למעלה מ-45 מרכזי הפצה ברחבי הארץ. בין לקוחותיה של מסר החברות המובילות במשק – בנקים, חברות אשראי, חברות תקשורת, חברות ביטוח, עיריות ועוד. אלא שכעת מתברר שלמרות 45 סניפי ההפצה שלרשות החברה – שיגור המכתבים לביתר עילית מתנהל בעצלתיים, כאשר מכתבים מגיעים ליעדם – אם מגיעים בכלל – באיחור בלתי נסבל ובלתי נסלח, תוך גרימת נזק ממשי ותועפות של עוגמת נפש לנמענים.

‘שערים’ פנה לחברת ‘מסר’ כדי לקבל את התייחסות החברה לטענות העולות בתחקיר ומגובות בעדויות ותיעודים של תושבים בביתר עילית. לצערנו, תגובת החברה לא נתקבלה עד לסגירת הגיליון לדפוס. לכשתתקבל, נשמח לפרסמה.

כל מה שחדש
חפש...
Generic filters

צ׳אט עדכונים וחדשות