סופר-סקר

סקר השוואת המחירים שערכו שליחי 'שערים' ברשתות המזון בעיר - הוביל לאוקיינוס של תגובות מבעלי הרשתות ומתושבים רבים >>> בעקבות כך, 'שערים' מפרט מספר פרטים נחוצים על אודות אופן עריכת הסקר, המטרות, והתוכניות להמשך >>> מעדיפים את טובת הציבור
ו׳ בתשרי ה׳תשפ״ב
15:46

בעקבות ההדים והתגובות הרבות לסקר השוואת המחירים בסופרמרקטים – ‘שערים’ במספר הבהרות חשובות

סקר השוואת המחירים שערכו שליחי ‘שערים’ ברשתות המזון בעיר – הוביל לאוקיינוס של תגובות מבעלי הרשתות ומתושבים רבים >>> בעקבות כך, ‘שערים’ מפרט מספר פרטים נחוצים על אודות אופן עריכת הסקר, המטרות, והתוכניות להמשך >>> מעדיפים את טובת הציבור

שמעון כהן

בשבוע שעבר פרסמנו ב’שערים’ סקר תקדימי לקראת עונת החגים העמוסה הבעל”ט. הסקר דירג את כלל הסופרמרקטים בעיר ביתר עילית, לפי פרמטרים של מחירים, חווית קנייה, זמינות מוצרים ואמות-מידה נוספות, לתועלת הציבור. הסקר נעשה לאחר מספר שבועות של שוטטות בין המרכולים השונים. הסוקרים שעבדו על התחקיר סבבו בין המדפים, השוו מחירים, בדקו נושאים כמו זמינות מוצרים, מקומות חנייה ועוד, ובשבוע שעבר קיבלתם את התוצאה – סקר עדכני ומפורט שיסייע לכם לבחור כיצד והיכן לערוך את קניותיכם לחגים הקרובים.

תגובות רבות זרמו למערכת בעקבות התחקיר. רוב התגובות עודדו אותנו להמשיך בצורה כזו או אחרת. חלק מסוים מהתגובות הכילו שאלות להבהרה וכן הערות, ובעקבותיהם אנו מבקשים להבהיר מספר פרטים.

חשוב לנו במיוחד שתקבלו את מלוא המידע המגיע לכם, וגם להיות הוגנים עם רשתות השיווק.

ראשית – שיטת הסקר:

הסקר בוצע בשיטה של סקירת מחירים על מדפי העסק. סוקר חיצוני שנשלח מטעם ‘שערים’, הסתובב בין המדפים, צילם וציין את המחירים על גבי נייר שממנו הרכבנו את הרשימה. כדי לשמור על אובייקטיביות הסקר, שלחנו סוקר חיצוני, וגם רשימת המוצרים הורכבה על ידו מבלי שלמערכת ‘שערים’ תהיה מעורבות בבחירת המוצרים הנסקרים.  

נוכח שיטת הסקר, טענו חלק מהרשתות שהמחיר שמופיע במדף והמחיר בקופה הוא לעיתים שונה לגמרי. כך גם קבלנו תדפיסים משתי רשתות בעיר שטוענות לשינוי במחיר לטובתם. בשיחה עם אחד ממנהלי הרשתות הוא טען, שהמחיר שעל המוצר הוא לא המחיר הסופי, כאשר ליד קבוצת מוצרים קיים שלט שמוזיל את המוצר בעשרות אחוזים.

בכל מקרה, בגלל דיסקרטיות הסקר, וכדי למנוע הטיה או שינוי מחירים זמני לצורך השגת תוצאה טובה יותר בסקר – לא יכולנו לבקש תגובה לפני פרסום הסקר. לכן ראינו לנכון לצרף את הרשימות שנשלחו אלינו. אתם הצרכנים בוודאי מכירים את המוצרים ובוודאי זה יוכל לבוא עבורכם לידי שימוש. כמו כן, הובא לידיעתנו שמחיר הקמח המנופה ב’רמי לוי’ ומחיר התפוח-אדמה ב’נטו חיסכון’ זולים יותר ממה שפורסם.

טענה נוספת שהגיעה מצד רשתות שיווק שונות, היא שאין השוואה בין המוצרים בין כלל הרשתות ולכן זה בלתי ניתן להשוואה. התשובה: סקרנו רשימה גדולה יותר של מוצרים ואלו שלא היו אצל כולם – לא הוכנסו. כנ”ל לגבי מוצרים שבהם הפער היה על עשרות אגורות.

פרט נוסף: היו מוצרים שלגביהם היה חשוב שתראו את הפער הגדול במחיר בין הפירמות והמותג, ולכן ציינו ליד כל מוצר שזה ממותג שונה או סוג אחר.

עוד תגובה שהגיעה למערכת: “למה בכלל הכנסתם את ‘כולל סטור’ לסקר – הוא לא רשת ולא סופר מרקט. ואם אותם כן, למה מכולות אחרות לא?”

התשובה: הבחירה שלנו הייתה להביא את המידע הטוב והמועיל ביותר לצרכן. כאשר סקרנו את הרשתות, בדקנו על הדרך עוד חנויות קטנות בעיר, שהרי המטרה היא לאפשר לקורא את המידע הרלוונטי – היכן הוא יכול לערוך את קניותיו בצורה הטובה והמשתלמת ביותר. חיפשנו את הבשורה.

ואכן, להפתעתנו מצאנו פער עצום בין ‘כולל סטור’ לשאר החנויות, שהגיע עד לכדי חיסכון של יותר  מ-200 שקלים(!) לאותו סל קנייה. אז נכון, הדגשנו שבמקום הזה אין את מה שנקרא ‘חווית קנייה,’ של מאות מ”ר ממוזגים ומוצרים שמסודרים על המדפים כמו חיילים במסדר. מצד שני, המידע הזה חשוב וקריטי לאותן משפחות אברכים שמחפשות את סל הקנייה הזול ביותר לפני מותגים ולפני חווית קנייה.

באופן עקרוני, אכן היינו מוספים גם את המכירות של ‘משען לחולה’ ו’משנת יוסף’, אך דא עקא – להם כללי משחק שונים לגמרי: הם לא משלמים ארנונה, מיסים ושכירות, ולכן אין זה הוגן להשוות אותם לצרכניות שכן משלמים את כל אלה.

טענה נוספת – “הביקורת הייתה הרסנית מידי”.

התשובה: ככלל, ראוי ומשובח להימנע מביקורת שלילית, ולכן סיננו החוצה כל פרט שאינו ענייני או מועיל ישירות לציבור הלקוחות. אולם בכל זאת, לרבים וטובים מהקוראים הביקורת לא נעמה. אנו מקבלים אפוא את הביקורת, ולהבא נשתדל להביא אך ורק את הנתונים היבשים, ולצמצם בפרשנויות נלוות.

לסיום – ‘שערים’ מתכוון להמשיך:

לסקרים הללו ישנה חשיבות רבה. היא אולי לא מסייעת לרשתות או ל’שערים’ – אבל היא מסייעת לציבור התושבים. התחרותיות בריאה, וככל שהמחירים יירדו, כן ייטב לציבור תושבי ביתר עילית, שרוב-רובם אינם נמנים על השכבות הכלכליות המבוססות.

עירנו התברכה במשפחות ברוכות ילדים בלהע”ר, שההוצאות בהן רבות וההכנסות מצומצמות. כל פעילות שנעשית על מנת להקל ולהוריד מחירים – היא ברוכה ויש בה זכות הרבים.

עריכת סקרי צרכנות לקראת החגים – מקובלת מאוד בעיתונות הכללית, אלא שההבדל הוא שאלו אינם מחויבים לצערנו לכללי ההלכה והלכות לשה”ר, ואילו אנחנו עושים ב’שערים’ זאת בצמידות לדעת תורה ותוך היוועצות עם סמכות תורנית. כוונתנו היא אך ורק להועיל ולסייע לתושבי העיר.

אנו מעוניינים אפוא להמשיך בעריכת השוואות מחירים ולא רק בתחום המזון, אלא גם בשאר החנויות נשמח שתשתפו איתנו במייל או בפקס בצילומי חשבונות ואנו מעת לעת נערוך השוואות לפי קטגוריות שונות. את החשבוניות תוכלו לשלוח במספר 050-234-4070 או בפקס 02-5909534 או במייל שכתובתו: w5804400@gmail.com.

ועוד משהו חשוב מאוד: כעת, כאשר אנחנו יוצאים לקניות בתוך העיר, כמו מוצרי חשמל, ביגוד, ארבעת המינים וכדומה – בואו נזכור את בעלי העסקים תושבי העיר. עבור רבים מהם – העסק הזה הוא מטה הלחם שלהם לתקופה הקרובה. כאשר אתם מתעדפים אותם על פני עסקים שמחוץ לביתר עילית – אתם זוכים גם לתמוך בשכניכם ואנשי עירכם בדרך המהודרת ביותר, וגם מרוויחים שירות טוב יותר, אחראי יותר וקרוב לבית.

כל מה שחדש
חפש...
Generic filters

צ׳אט עדכונים וחדשות