/
/
בעקבות תחקיר ‘שערים’: תושבי רחוב כנסת יחזקאל מציגים הצעות לפתרון מצוקת הפקקים והחנייה ברחוב

בעקבות תחקיר ‘שערים’: תושבי רחוב כנסת יחזקאל מציגים הצעות לפתרון מצוקת הפקקים והחנייה ברחוב

ג׳ באב ה׳תשפ״א
20:44

משנה:

אחרי כתבת התחקיר שפורסמה ב’שערים’ בשבוע שעבר, אשר הציפה את מצוקת הפקקים הכבדים ביום והעדר מקומות החנייה בלילה – #תושבי רחוב כנסת יחזקאל שיגרו למערכת מגוון הצעות לפתרון מעשי# >>> בתפריט: הוצאת האוטובוסים הבינעירוניים שאין להם תחנה ברחוב, הסרת המפרצים המיותרים והכשרת מגרש חנייה >>> ‘שערים’ מציג את ההצעות כהווייתן

@שמעון כהן

בעקבות התחקיר שפורסם בשבוע שעבר ב’שערים’ בדבר מצוקת התנועה והחנייה ברחוב כנסת יחזקאל – הגיעה למערכת שורה של מכתבים ותגובות עם הצעות לייעול. התברר כי הכתבה הציפה נושא שמעיק על כלל תושבי הרחוב, והשיח שנוצר ברחוב ובעיר בכלל – הניב אי אלו רעיונות מעשיים שיכולים להביא לפתרון.

את מקצת מהרעיונות הללו נביא בכתבת-המשך זו – כאשר גם בשבועות הקרובים נמשיך להעמיד את הבמה לרשותם של תושבים אשר בפיהם הצעות לייעול ופתרון הבעיה החמורה.

כך כותב הקורא י”ד, תושב רחוב כנסת יחזקאל: “ראשית, נודה לכם על שהעליתם והצפתם את הבעיה המטרידה אותנו מזה כמה שנים – היא מצוקת התנועה והחניה ברחוב כנסת יחזקאל. נקווה שבס”ד סוף סוף יבוא הפתרון בזכות העובדה שהעליתם את הנושא לסדר היום, ואפילו אם לא יימצא פתרון מלא – הרי שאם יטפלו בבעיה, היא כבר תקטן.

“ובכן, הדעה שהוזכרה בכתבה באשר להפוך את הרחוב לחד סטרי – היא לא מעשית וקיצונית לחלוטין. מאוד מסתבר שמי שהציע את ההצעה הזו – לא משתמש באופן יום יומי בתחבורה הציבורית. רוב רובם של תושבי הרחוב הינם משתמשים קבועים של התחבורה הציבורית וכפי שציינתם, להפוך את הרחוב לחד סטרי – זה לא פתרון. זה רעיון הזוי”, טוען התושב י”ד.

הקורא מוסיף ומציין, כי “מי שמכיר קצת את הרחוב והמיקום – מכיר את פערי הגובה בין רחוב כנסת יחזקאל לרחוב מוצפי שמעליו ולרחוב אבא שאול שמתחתיו.

“הפער בין כנסת יחזקאל למוצפי הינו כ-4 קומות טיפוס!; הפער בין כנסת יחזקאל לאבא שאול הינו כ-8 קומות טיפוס! ובמיוחד שלא לאורך כל הרחוב המעברים בין הרחובות אינם סדירים. בהרבה מהבנינים אין מעליות והגישה אינה ישירה וקלה.

“הפתרון שהוצע איהנו מעשי לאנשים מבוגרים, למשפחות עם ילדים, עם מזוודות ועגלות. להיטלטל בגבהים כאלו בכדי להגיע לתחנת אוטובוס ברחוב השני – זה פשוט לא מעשי ובלתי מתקבל על הדעת בשום צורה”.

#אז מה כן?

לאחר שלילת הרעיון של הפיכת הרחוב לחד סטרי והעברת חלק מתחנות האוטובוס לרחוב מוצפי המקביל (אך בעל פערי הגובה של 4 קומות טיפוס) – הקורא י”ד מציע “כמה פתרונות מעשיים וזמינים מיידית להקלה על המצב”.

לדבריו, כדי להקל על עומס התנועה ברחוב, צריך להניח את האצבע על הבעיה – העובדה שרחוב כנסת יחזקאל משמש כ’כביש בין עירוני’ בכל שעות היממה. כל קווי האוטובוסים של המוקדים עוברים ברחוב בדרכם מאדמורי ויז’ניץ אל דרך הרמ”ז. התושבים מציינים, כי “הכביש של כנסת יחזקאל משמש את כל קווי התחבורה הבין עירונית המסועפת בתור מעבר ממנו יורדים אל דרך הרמ”ז בדרכם לגבעה A.

“הפתרון הראשון בכדי להקל על עומס התנועה – הוא להסב את מסלול האוטובוסים מאדמורי ויז’ניץ לרחוב מוצפי, שהינו רחוב מסודר ורחב יותר, או לחילופין – שימשיכו לרדת דרך אדמורי ויז’ניץ לאבא שאול ומשם לדרך הרמ”ז. דבר זה יוריד משמעותית מאד את העומס – גם בכמות התחבורה וגם בצפיפות על הכביש. לאוטובוסים הרבה יותר קשה להסתדר ברחוב שבנוי באופן צר כל כך, ובדרך כלל הם יוצרים את הפקקים ברחוב”.

כך, לדברי התושבים, יבוא חלק ניכר מהבעיה על פתרונו.

#מפרצים מיותרים

באשר למצוקת מקומות החנייה – מציין הקורא י”ד כי “בין בניין מספר 24 ברחוב כנסת יחזקאל לגינה שברחוב – קיים שטח ענק שהוא ריק לחלוטין. ניתן בקלות להכשיר את השטח מידית, לקבל עוד הרבה מאוד מקומות חניה”.

עוד הוא מציין, כי ברחוב ישנם הרבה מפרצים שהמדרכה בולטת בהם החוצה, כלפי הכביש “ללא שום צורך וללא שום שימוש”. ניתן אפוא ליישר את המדרכה ולהסב את הקטעים המיותרים למקומות חנייה”.

התושב מציין, כי “עיקר הבעיה במעבר תנועת רכבים דו סטרית – הינה בעיקר בקטע מסוים, בחלקו העליון של הרחוב, שם קשה לעבור. אם מגיעים רכבים, ובעיקר אוטובוסים, זה מול זה – כל התנועה נחסמת. דבר זה נובע מתכנון לקוי בחלק זה של הרחוב במקומות המיועדים לפחי האשפה: כיום המדרכה שבולטת עבור הפחים, לא מסתיימת בקו ישר לכביש, אלא ממשיכה באלכסון לאורך כמה מטרים.

“דבר זה יוצר בעיה כפולה: א’ – זה תופס מקומות חנייה לחינם; ב’ – המציאות היא שרכבים חונים לאורך המדרכה הזו, כיוון שהיא קצת פנימית יותר מקו הכביש, אך מאידך – היא לא מספיק פנימית כדי להשאיר מעבר סדיר בכביש. הפתרון הוא לבנות מחדש את המפרצים בצורה הגיונית יותר, כזו שתבטיח את המעבר בכביש פנוי וגם תאפשר עוד מקומות חניה מסודרים”.

הקורא י”ד מציין כי “אלו פתרונות זמינים ומיידים שכבר יקלו במעט על המצב. אם תוכלו לפעול לעשותם ולהעביר את הדברים לגורמים הרלוונטיים המטפלים בכך – הדבר יהיה מבורך”.

#להוציא את האוטובוסים

לסיום, נציג כאן מכתב נוסף, אותו שלחה משפחת שטרן המתגוררת אף היא ברחוב כנסת יחזקאל, ולמעשה מציגה פתרון דומה לזה שהציג הקורא י”ד.

“תודה רבה על העיתון המיוחד”, פותחים בני המשפחה. “כתושבי כנסת יחזקאל יש לנו רעיון חלקי שיקל מאוד על העומס: כל הקווים של המוקדים (לדוגמה, קו 139 לבני ברק וכדומה), שעוברים ברחוב ללא שום תחנה – יעברו דרך רחוב מוצפי.

“הדבר יחסוך עשרות אוטובוסים שעוברים ברחוב הזה כל יום ללא צורך”.

ואם לא עלה התחקיר ולו כדי לעורר דיון שיקדם את הפתרון אשר ישים סוף למצוקה – דיינו. ‘שערים’ ימשיך כמובן לעסוק בנושא, כמו גם בנושאים אחרים המעיקים על הקוראים, לטובת כלל התושבים ועירנו האהובה.  

כל מה שחדש

אור החנוכה - מאמר הגות מהרב מנחם ישראלי

כ״ד בכסלו ה׳תשפ״ב
15:01
חפש...
Generic filters

צ׳אט עדכונים וחדשות