/
/
משרד הקליטה | בסיור שקיימה צמרת משרד התקשורת בעיר הוכרז על פתרון לבעיות הקליטה הסלולרית

משרד הקליטה | בסיור שקיימה צמרת משרד התקשורת בעיר הוכרז על פתרון לבעיות הקליטה הסלולרית

מעקב 'שערים': חודשים רבים לאחר שהנושא הועלה לסדר היום, ו'שערים', לצד עשרות תושבים נחושים ואכפתיים - הציפו את המועקה שוב ושוב בפני כלל הגורמים המוסמכים - מסתמן פתרון קרוב לבעיית הקליטה הסלולרית בביתר עילית הפנייה הישירה של תושב העיר לשר החדש, המענה הפומבי המפתיע, והסיור שבישר את תחילת הפתרון וגם: משרד התקשורת העביר ל'שערים' את לוח הזמנים המלא
כ״ב בסיון ה׳תש״פ
00:49

המלצות נוספות

קליטה מאוחרת

יעקב מרגליות

לאחר שנים של סבל – הפתרון נראה באופק: בעקבות כניסת השר החדש, מר יועז הנדל, למשרד התקשורת – מסתמן פתרון למצוקת הקליטה הסלולרית בעיר, עליה דוּוח ב’שערים’ בהרחבה.

כזכור, לפני מספר חודשים – ‘שערים’ הניף את דגל בעיות הקליטה הסלולרית בעיר. בסדרת כתבות שפרסמנו בעיתון לאורך התקופה, דיווחנו על קשיי הקליטה שהפכו להיות מנת חלקם של כלל תושבי העיר, מכל הרשתות הסלולריות המספרות שירותים במדינת ישראל. הבאנו עדויות של תושבים אשר סיפרו שהמצב הבלתי נסבל הביא לסף של חשש פיקוח נפש – כאשר פניות לארגוני חירום וכדומה לא התאפשרו בשל הקליטה הסלולרית הגרועה. אחרים דיווחו כי הם נאלצים לתאם את שיחותיהם הטלפוניות לשעות מסוימות ביום – שעות שנחשבות ככאלה שיש בהם סיכוי גבוה יותר לקיים שיחה סלולרית כתיקונה, ללא ניתוקים וקטיעות, כאשר זה לכשעצמו מצב ללא נשוא.

הפידבק מהתושבים היה גדול, וניכר היה כי צרת הרבים הזו חייבת להיפתר.

בין היתר העלינו את בעיית האנטנות: השווינו את המצב ליישובים אחרים באזור, והעלינו כי היחס בין מספר האנטנות המוצב בעיר לבין התושבים המשתמשים בשירותים סלולריים – הנו בלתי מתקבל על הדעת באף קנה מידה, דבר שיחד עם המבנה הטופוגרפי המיוחד של העיר – עומד בבסיס בעיות הקליטה.

בכתבות שפרסמנו בנושא, ביקשנו מכם, התושבים, לפנות אל הגורמים הרלוונטיים – ממשרד התקשורת ועד לחברות הסלולר – כאשר רוב התשובות הרשמיות היו שפתרון יארך זמן, וכי הצבת אנטנות קליטה חדשות הנו תהליך אשר מצריך בירוקרטיה ארוכה. לשמחתנו, אל המאבק הציבורי הצטרפו אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל תושבי העיר אשר הטיבו להתנסח בהודעות ישירות מול הגורמים הרלוונטיים. עורכת הדין גב’ בוטרמן, לצד תושב העיר ר’ שרגא הופמן, לקחו על עצמם להוביל את המאבק הציבורי מול משרד התקשורת, וההתנהלות הנדרשת מול העירייה.

התחלה ברגל ימין

כעת, כאמור, ניכר שהרשויות וחברות הסלולר מתחילות לקלוט את המצוקה.

התלונות בהן הציפו תושבי העיר את משרד התקשורת ואת כלל הגורמים – עשו את שלהן, מסתבר. עוד פנייה ועוד פנייה, והגורמים המוסמכים הבינו שאי אפשר להמשיך להתעלם מזעקה של עיר שלמה שתושבי מרגישים מנותקי-קשר. אולם הזרז המרכזי היה בכניסתו של שר התקשורת החדש, יועז הנדל, לתפקידו במשרד התקשורת.

הנדל, יש לציין, הוא תושב היישוב נס הרים הסמוך לביתר. הוא ובני משפחתו מבקרים בקביעות בעירנו לצרכי קניות וכדומה – דבר שאולי תרם תרומה משל עצמו למידת הדחיפות שראה השר לטפל בנושא, כמי שנוכח במצוקה מחוויה אישית – כבר בשבוע הראשון לכניסתו לתפקיד.

הכל החל בפנייה ישירה של תושב העיר, אברך בשם משה, הישר אל השר – דבר שהוכיח שלפעמים יכולה פנייה ישירה ובלתי אמצעית של תושב מן השורה – להביא לפתרון של בעיות ארוכות שנים שאפילו הגורמים המקושרים התקשו לפתור. הפנייה אל השר נעשתה ימים ספורים לאחר שהשר נכנס לתפקידו.

כך כתב התושב: “בוקר טוב לך כבוד השר, ברכות לרגל התמנותך. שמי משה, תושב ביתר עילית. עירי, בפרט גבעה B בה אני מתגורר – סובלת כבר שנים מבעיות קליטה… הדבר גורם צער וסבל רב לתושבי העיר. אבקש מכבוד שר התקשורת הנכבד, שזה עתה נכנס לתפקיד במרץ נעורים – שתפעל למען תושבי העיר”.

התושב הוסיף: “כבר פנינו אלפי פעמים לחברות התקשורת, אך אין מענה. בוודאי יש פתרון כלשהו לשים אנטנות. אשמח שתתייחס ברצינות לבקשתי, בשם אלפי בני העיר ביתר. השם יעזור שתזכה לפעול רק טוב למען עם ישראל, ובהצלחה בתפקידך החשוב”.

תגובת שר התקשורת לא איחרה לבוא, כאשר הנדל בוחר להגיב לתושב דווקא בצורה פומבית, באמצעות הפלטפורמה שבה השר מפרסם את הודעותיו לאומה. כך פרסם שר התקשורת: “תודה על הפנייה, מוישי. בדקתי וביקשתי מאנשי המשרד. חברות ‘סלקום’, ‘פרטנר’ ו’הוט-מובייל’ יקימו אנטנות נוספות על גג העירייה – כבר בשבועות הקרובים. חברת ‘פלאפון’ מתכננת הקמה במוקדים הסמוכים לשכונות           A ו-B בחודשים הקרובים.

“אדאג לזירוז ההליך ככל הניתן”, הבטיח השר. תגובתו הפומבית, שהייתה בה משום קריאת כיוון על מדיניות של מענה ישיר ובלתי אמצעי לאזרחים הפונים אליו אישית – זיכו את השר החדש באהדה ציבורית גדולה, כאשר הנהנית הראשונה מכך היא העיר ביתר עילית העומדת לחוות פתרון לאחת הבעיות המעיקות עימן התמודדה העיר.

סיור מקצועי

ומהצהרות – למעשים.  

בהוראת שר התקשורת, השבוע התקיים ביקור מקצועי בעיר, בו השתתפו מנכ”ל משרד התקשורת, נתנאל כהן, קמ”ט תקשורת במנהל האזרחי דוד כהן, בכירי חברות הסלולר, יחד עם בכירי הנהלת העיר – בהם הוצג המתווה שגיבשה העירייה להקמת אנטנות קליטה נוספות.

כפי שפירטנו בכתבות קודמות – חלק ניכר מהבעיה קשור לשטחים מתאימים עבור התקנה של אנטנות חדשות. לא כל שטח מתאים, בנוסף לכך שהדבר מצריך המון חשיבה ותכנון, בגלל סיכוני הקרינה. לאור האמור, מנכ”ל העיריה הציג מתווה לאזורים שמאפשרת בהם הקמת האנטנות.

במהלך הביקור של מנכ”ל משרד התקשורת וקמ”ט התקשורת במִנהל – הוביל ראש העיר, מאיר רובינשטיין, סיור באתרים המוצעים על ידי העירייה להקמת אנטנות. בסיום הסיור הוכן פרוטוקול מסודר, עם לוחות הזמנים בהם מתחייבות חברות הסלולר להקים אנטנות נוספות בעיר, שיביאו לפתרון מירבי לבעיית הקליטה.

לפי התכנית, כבר בשלב הראשון יהיה כיסוי סלולרי של כשמונים אחוזים אחוז, כאשר אתם, התושבים – תמשיכו להיות חלק מהפתרון. ככל שתמשיכו להתלונן באזורים שבהם הקליטה עדין לא השתפרה – כך יפעילו במשרד התקשורת פתרונות חדשניים, כפי שהצהיר מנכ”ל המשרד. השאיפה היא שבתוך תקופה קצרה יהיה פתרון שיכסה 100 אחוזים מאזורי העיר.

לוח זמנים מפורט

בעקבות שיחת רקע שקיים גורם בכיר בצמרת משרד התקשורת עם ‘שערים’ – שיגרה דוברות המשרד תגובה מיוחדת, ובה תקציר התהליכים שהובילו עד למציאת הפתרון בסיור האחרון.

“בעיית הקליטה הסלולרית בעיר ביתר עלית ידועה ומטופלת על ידי קמ”ט תקשורת, העיריה וחברות הסלולר. להלן רקע בנושא: בעקבות מספר תלונות בנושא העדר כיסוי סלולרי בעיר ביתר עלית,  במהלך חודש נובמבר 2019 ערכו נציגי יחידת קמ”ט תקשורת סיור בעיר, לצורך בדיקת הדברים מקרוב וניטור הקליטה הסלולרית בביתר. 

“בהמשך לסיור, יחידת קמ”ט תקשורת הוציאה דו”ח ניטור לכלל החברות, אשר התבקשו להגיב בנושא, ונערך נערך דיון עם נציגי העירייה, לרבות מנכ”ל העיר, חברות הסלולר, ונציגי יחידת קמ”ט תקשורת,  לצורך בחינה ואיתור מקומות פוטנציאלים להקמת אתרים סלולריים לשיפור הכיסוי. בנוסף, ערכו נציגי העיריה וחברות הסלולר מספר סיורים משותפים באתרים הפוטנציאלים.

“תמונת המצב הנוכחית: חברת ‘פרטנר’ ו’הוט-מובייל’ נמצאות בתהליך מתואם עם העירייה המקומית להקמת אתר על בניין המתנ”ס העירוני, לטובת מתן כיסוי טוב יותר בעיר. במקביל, החברה תגיש כגיבוי תכנית להיתר גם לבניין העירייה (החברה נמצאת בקשר שוטף עם נציגי היחידה בנושא זה);

“חברת פלאפון מקדמת 2-3 אתרים בעיר מול העיריה, אשר ישפרו את הקליטה הסלולרית. במקביל – היא בוחנת אפשרות להקמת אתר נוסף בשכונה B; חברת ‘סלקום’ מקיימת תהליך מול העיריה בניסיון להקים תורן על גג בניין העירייה. כמו כן, צפויים שיפורים טכנולוגיים אשר יסייעו בשיפור הקליטה בעיר.

“חשוב להדגיש כי הקמת אתר סלולרי הינו מורכב, ועלול להמשך מספר רב של חודשים ואף שנה, בין היתר בשל הצורך בתכנון האתר, חתימה על הסכם שכירות מול העירייה, קבלת היתר בניה, לרבות תהליך התנגדויות של התושבים, המצאת אישורים מגורמים נוספים, היתר קרינה והקמת האתר על כל שלביו. 

“יחד עם זאת, ביום 10.6.20 (י”ח סיון תש”פ – י”מ) התקיים סיור בעיר בנוכחות מנכ”ל משרד התקשורת נתי כהן וקמ”ט תקשורת  דודו כהן, יחד עם נציגי החברות ובנוכחות ראש העיר ונציגיו. סוכם כי עד סוף חודש יוני (ט’ תמוז – י”מ) החברות יעבירו את כל התוכניות והניירת הנדרשת להוצאת היתרים, ועד סוף חודש אוגוסט (י”א אלול – י”מ) יופעלו שני מתקנים בעיר, ועד סוף דצמבר (ט”ז טבת תשפ”א – י”מ) יופעל מתקן נוסף על גבי עמוד מצלמה שנדרשת החלפתו.

“שר התקשורת יועז הנדל הנחה את מטה הנהלת משרד התקשורת להמשיך ולפעול בנושא – עד לסיום הטיפול לשביעות רצון כל הצדדים”, נאמר בהודעה ששיגר משרד התקשורת ל’שערים’. כמו כן, נאמר ל’שערים’ כי השר מתכוון לעקוב אחר הביצוע באופן אישי, ואף לבוא בהמשך לסיור רשמי בעיר כדי לעמוד מקרוב על התקדמות הפתרון.

העירייה מברכת

כאמור, מדובר בבשורה משמעותית, שתביא קץ, כך מקווים, לבעיה ארוכת שנים שהלכה והתגברה בתקופה האחרונה עד כדי אי יכולת לשאת זאת יותר. תושבי העיר הודו בשלל צורות לשר התקשורת שבחר להתחיל את פעילותו הציבורית בכניסה לעובי הקורה, ובירכו על נטילת היוזמה החשובה ברצינות על ידי צמרת המשרד וחברות הסלולר.

ראש העיר רובינשטיין הצטרף למברכים, והודה לכלל הגורמים המקצועיים שטיפלו בבעיה. בנוסף ביקש להודות למנכ”ל משרד התקשורת, שמסיים את תפקידו בימים הקרובים, ועדכן את הנוכחים כי שר התקשורת הנכנס, יועז הנדל, התקשר ואמר כי הסיכומים עם המנכ”ל היוצא יכובדו על ידי המשרד, וכי השר יעקוב אחר הביצוע”.

אנו תקווה, שבעזרת השם בקרוב נוכל לדווח על הפתרון המושלם. ואם אפשר – גם מסקנה קטנה: כאשר תושבים עומדים על זכויותיהם בנחישות ומבלי להרפות – בסוף הדברים מחלחלים. תושבי ביתר עילית משלמים דמי סלולר כמו כל אזרח במדינה, ומגיע להם לקבל שירותי סלולר תקינים וסבירים – כמו כל אזרח במדינה. זה מגיע לנו בזכות – ולא בחסד.

וכמו לאורך כל המשבר עליו דיווחנו ושאת המאבק סביבו הובלנו בנחישות – מערכת ‘שערים’ תמשיך לעקוב ולפעול בעניין.

כל מה שחדש
חפש...
Generic filters

צ׳אט עדכונים וחדשות